ziek of tandjes?

26-05-2016 19:04 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoontje van 14 maanden eet sinds gister een stuk slechter. Hij wil bijna niet eten. Vannacht heeft hij overgegeven. Vandaag heeft hij bijna niets gegeten. Na het avondeten, wat ook erg weinig was, begon hij te hoesten en heeft alles weer overgegeven. Verder veel poep/diarree luiers gehad vandaag. Drinken wil hij wel, yoghurt ook. Maar voor de rest niets. Hij hoest vooral bij het slapen gaan. Of soms bij eten waarna hij dan soms het eten overgeeft.

wie heeft dit ook gehad? Zou hij echt ziek zijn of zal het aan tandjes kunnen liggen? Hij heeft geen koorts, is verder alert en vrolijk, speelt gewoon enz.
Alle reacties Link kopieren
En houdt hij van diksap bijv? Het maakt even niet uit wat hij binnenkrijgt aan vocht, water, appelmoes, sap, limonade, bouillon. Maar ik lees weinig vocht nog vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef tussendoor water.
Lieve schat, je moet je kindje suiker en zout geven. Bij buikgriep krijgen kinderen snel tekort. Dus: diksap, lauwe bouillon, geen water. Water is wel goed, maar liever iets met zouten en suikers erin. ORS is ook goed, hoewel ik het zelf niet door m'n strot krijg

Hou de diarreeluiers ook bij, hoeveel het er zijn. Via ontlasting verliezen ze ook veel vocht. En anders bel je de huisartsenpost, die kunnen ook advies geven.
Alle reacties Link kopieren
zoontje eet sowieso al slecht. Bouillon drinkt ie niet.
Gewoon genoeg te drinken blijven aanbieden, wat maakt niet uit.

Kinderen zijn vaker ziek, hoort erbij. Geen paniek omdat iemand hier ooit es een naar verhaal heeft meegemaakt. Kind is goed gestemd en spuugt niet alles uit en heeft geen hoge koorts. Misschien heeft ie wel zin in een ijsje of iets anders, gewoon vocht geven waar ie zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
ik heb er gewoon niet veel ervaring mee. is enige kind.

sowieso al een slechte eter. Ik heb vandaag alleen maar vloeibaar gegeven. Vla heeft ie wel uitgespuugd.

Ik weet gewoon niet hoe ik kan weten dat kind aan het uitdrogen is. Wat zijn ingevallen ogen, wanneer blijft een huisplooi staan? Ik weet dat niet. Heb ook niemand in de buurt die even mee kan kijken en/of geruststellen. Dat vind ik nog het vervelendste. Nu heeft ie al 4 uur droge luier. Ik wacht nog een half uurtje. Als ie dan nog niet geplast heeft, wat dan? Maar bellen denk ik.

Ik weet het gewoon niet.



Kind speelt gewoon, is alert enz.
Alle reacties Link kopieren
Hai TO, logisch dat je je zorgen maakt. Uitdroging is een naar risico, maar als hij speelt en water drinkt dan mag je er best op vertrouwen dat het ok is. In het vloeibare eten zit ook vocht. Hij neemt het meeste vloeistof nu op in zijn lichaam, omdat hij diarree heeft en overgeeft. Blijf dus doen wat je doet, geef hem veel kleine beetjes te drinken. Op zijn leeftijd is ook moeilijk om te zien of zijn luier nat was/is, ze absorberen erg goed en het zullen nu natuurlijk kleine plasjes zijn. Als het morgen nog zo is dan kun je eventueel naar de huisartsenpost gaan, zij kunnen je dan geruststellen.
Ben je alleen TO? Ik denk dat je goed naar playing THE angel moet luisteren, zij zegt geruststellend en geeft precies aan wat je moet doen.

Activiteit van je kind is gewoon heel belangrijke info, dat is speelt is dus top!

Sterkte ermee!

Ik merk dat ik ongeduldig gereageerd heb, excuus daarvoor. De paniekzaaierij trok ik ook niet echt. Daarom verwijs ik ook maar naar de post van playing THE angel. Zij snapte het beter zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt nu beter te gaan. Hij geeft niet meer over in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig, beterschap verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven