Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.



Succes weer allemaal!!



Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Alle reacties Link kopieren
Ja dank je wel samarkand! Ik ben net even helemaal terug gaan lezen in dit topic en lees dat ik veel meer groente en fruit in moet bouwen op een dag.



Pretzel66: op wonsdag sporten mijn kinderen en is het hectisch om rustig met elkaar te eten. Al tijden is de woensdag onze "pizza" dag. Ik heb 100 gram pizza gehad (2 stukjes) en een grote schaal sla met tomaat.

Ik heb zo weinig gebruikt omdat ik al veel sp gebruikt had...



Ontbijt: Kwark met kiwi

10.00 uur: 2 rijstwafels met appelstroop

Lunch: boterham met 30+ kaas, stuk komkommer en 3 beschuitjes met halva jam (is dus eigenlijk veel te veel denk ik)

15.00 uur: schaaltje Griekse yoghurt met kaneel en appel

S avonds: 100 gram pizza en sla/tomaat



Ik moet dus minder gaan lunchen...lig nu net honger in bed....

Morgen maar even verder uitvogelen hoe ik de verdeling goed kan maken.

Zit er een grens aan hoeveel fruit je mag? Is de max 2 stuks of mag t wel meer zijn?
samarkand goed bezig



ilja ik heb veel meer punten tot mijn beschikking 44 dus ik maak hoe dan ook een andere verdeling. Maar ik zou toch kijken of je je lunch kwa punten omlaag kan krijgen maar toch vol blijft zitten. Misschien kijken voor magere kwart of yoghurt met fruit of iets anders door heen.

Als tussendoortje kan je b.v ook komkommer nemen of tomaatjes zulke dingen zijn ook nul punten maar vullen wel.
Voorbeeld Dagje van mij Ilja



Ontbijt

250 gr magere kwark 3 sp

Fruit 0 Sp



Tussendoor groot stuk komkommer



Lunch

kampioentje 5 sp

Filet americain 50gr 4 sp

Frambozen 0 sp



Tussendoor gekookt ei 2 sp



Diner

250 gr ui,paprika,tomaat. 0 sp

200 gr volkoren pasta 7 sp

Eetlepel rode pesto 2sp

Tonijn 100 gr 1 sp

Belegen kaas 40 gr 6 sp



Precies 30 punten geen honger.

Probeer de dag vooruit te plannen , ik vul ' s ochtends mijn diner al in geeft meer overzicht .
Als ik weet dat ik het druk krijg zorg ik dat ik genoeg gezonde keuzes in de koelkast heb .

Ww is vooral goed vooruit plannen .
Alle reacties Link kopieren
Ilja, het is in het begin ook wel echt puzzelen en plannen. Het helpt (wat pretzel zegt) om s morgens al je avondeten in te voeren zodat je weet wat je verder overdag nog te verdelen hebt.



Qua lunch telt vooral het beleg aan in punten. En crackers vullen ook minder dan brood. Ik kies dus voor een groter iets van brood om langer vol te zitten.



Wat betreft stuks fruit ga ik daar wel wat losser mee om. In principe twee, maar soms ook wel wat meer. Liever een extra stuk fruit dan een tussendoortje met meer punten.

En met honger naar bed is niet fijn. Ik drank s avonds altijd een flinke kop thee, eventueel nog met wat druiven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 26 mei 2016 @ 08:22:

Voorbeeld Dagje van mij Ilja



Ontbijt

250 gr magere kwark 3 sp

Fruit 0 Sp



Tussendoor groot stuk komkommer



Lunch

kampioentje 5 sp

Filet americain 50gr 4 sp

Frambozen 0 sp



Tussendoor gekookt ei 2 sp



Diner

250 gr ui,paprika,tomaat. 0 sp

200 gr volkoren pasta 7 sp

Eetlepel rode pesto 2sp

Tonijn 100 gr 1 sp

Belegen kaas 40 gr 6 sp



Precies 30 punten geen honger.

Probeer de dag vooruit te plannen , ik vul ' s ochtends mijn diner al in geeft meer overzicht .



Dank jullie wel voor de tips!

Pretzel, ik zie bij jouw lijstje 250 Kwark 3 sp. Ik heb dat dan verkeerd berekend, want ik keek bij "Kwark met fruit" 150 gram = 4 punten maar ik nam 225 gram, dus heb ik 1,5 ingevoerd en kwam ik op 6 punten! Terwijl t eigenlijk dus maar 3 zijn! (225 gram magere kwark met een beetje zoetstof en een kiwi erdoor)



Vandaag ging t al een heel stuk beter!!

Vanmorgen weer Kwark met kiwi

10.00 uur: 2 droge rijstwafels

12.00 uur: 3 crackers met sandwichspread en een grote wortel in stukjes

13.30 uur: een peer

Nu (16.00): Griekse yoghurt met kaneel en een klein appeltje erdoor



Vanavond neem ik alleen een grote kom soep met een crackerk ofzo want ik ga naar de bios en wil graag popcorn eten



Ik neem mijn platte keukenweegschaaltje mee zodat ik stiekem de popcorn kan wegen haha



En ik weet dat t niet handig is, maar was vanmorgen toch even benieuwd : al 700 gram eraf!!! Dat motiveert!!
wow dat motiveert zeker ilja



Hier ook een goeie week ben echt reuze nieuwsgierig morgen word gek als er niks af is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook behoorlijk wat punten op een dag, dus verdeel de boel ook heel anders.

Misschien een tip; op de site van ww staan ook dagmenu's uitgewerkt (voor 30sp).

Handig als je 30 punten mag, maar ik gebruik ze ook voor inspiratie!

Er staat ook een lijst met tussendoortjes bij, gesorteerd op puntenaantal. Vooral die vind ik súperhandig!



https://www.weightwatcher ... r-30-smartpointsr-waarden



Ik heb niet zo'n lekker weekje gehad. Druk, stress, ruzie thuis (om niks), moe, etc.

Woensdag ook niet netjes binnen mijn punten gebleven, maar echt te veel gegeten.. :(

Vandaag en gisteren heb ik me wel herpakt, dus nu het weekend nog netjes doorkomen en hopen dat het maandag meevalt.

Vanavond vroeg onder de wol, morgen geen wekker en hopelijk weer wat fitter na het weekend!



Morgen een bbq bij/met onze beste vrienden, heel veel zin in!

Mijn lieve bff appte me al of ik bijzondere wensen heb, zodat ze er rekening mee kon houden. Lief!



@ Single; Je hebt een goeie week gehad, hebt lekker gewandeld, komt helemaal goed joh!

Onder de 123 was je doel he?! :D Je laat het wel weten he?
Mijn doel is die 122 en die moet ik gewoon halen morgen heb vandaag weer gewandeld elke dag boven de 18.000 stappen en echt elke dag binnen mijn punten gebleven. Dus dat moet gewoon lukken.



Bedankt voor de link die had ik nog niet gezien waar haal jij die link van die tussendoortjes vandaan Dorii?



Zo blond staat er ook gewoon tussen Geloof dat het voor mij ook bedtijd word
Alle reacties Link kopieren
Haha, geeft niks! Handige lijstjes zijn het!

Zeker als je zelf niet zo veel zin hebt om erover na te moeten denken!



Elke dag meer dan 18.000 stappen?! Halleluja, wat goed!
Alle reacties Link kopieren
Wat een handige overzichten Dorii, had ik nog niet ontdekt op de WW site. Tussendoortjes zijn inderdaad ook handig.

Jammer dat het even tegen zat, maar goed dat je de draad weer hebt opgepakt.



WoW single, elke dag 18000 stappen. Enorm zeg! Succes morgen met wegen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een handige lijst idd Dorii!! Een keer een mindere dag kan toch af en toe gebeuren. Hoe lang ben je al bezig met WW? Lief dat je vrienden rekening met je houden op de bbq, veel plezier morgen!



En zoveel stappen Single, wat goed zeg!! Succes met wegen morgen!



Ik mag morgen ook "officieel" wegen volgens mijn schema, maar ben dan eigenlijk nog maar een halve week bezig. Ben benieuwd! Krijg ik dan trouwens meteen ook nieuwe week punten? Zodat t van zaterdag tot zaterdag gaat? Of blijft t vanaf welke dAG je bent begonnen (de woensdag dus)

Ik zal t morgen wel zien
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op 7 maart begonnen, nu in week 12

Als het goed is krijg je inderdaad op je weegdag nieuwe weekpunten!
Alle reacties Link kopieren
Week 12, en hoeveel afgevallen? Is t echt ongeveer een kilo per week?

Heb de dagmenu's es gied bekeken, staan lekkere dingen in zeg! Ik heb t alleen echt nodig om tussendoortjes te eten, maar dat zou evt een stuk komkommer kunnen zijn.



Trouwens, ik ben een festival ganger en heb er 2 op t programma staan. Ik drink niet veel, en kan dit ook wel laten staan (alcohol ) Maar wat kan ik meenemen wat niet zoveel punten kost en ook niet zoveel gedoe?

Hebben jullie tips?



Normaal vaak witte bolletjes mee, krentebollen, sultana ed, drop (nu dus niet...), chips (nu dus niet...), snakworsten voor op de camping, etc



Nu maar crackers mee? We hebben geen koelast oid....misschien kleine cupjes jam?

Op t festival terrein is t al snel pizza of patatje...Lastig hoor, met zulke uitjes of valt t mee?



Nou ik ga slapen, weltrusten!
Ben gewoon 1,6 kg afgevallen deze week zit nu gewoon weer in de 121 en sta nu op de - 12 kg



Ija ik zou voor de light dranken gaan en veel water drinken misschien zijn er ook salades te verkrijgen Enne het is plezier dus iets zondigen moet normaal gesproken kunnen.

Misschien kan je hier nog wat mee https://www.weightwatcher ... urvivalgids-voor-carnaval
Zo hoppa Single gefeliciteerd )
thanks ben er echt happy mee
Ilja het is wel een beetje afhankelijk van je startgewicht en overgewicht denk ik. ( en daarmee wil ik echt niemand voor het hoofd stoten )

Fixeer je dus niet op een kilo per week.

Bij ons op de cursus zeggen ze een pond per week is het ideale .
quote:single1985 schreef op 28 mei 2016 @ 07:52:

thanks ben er echt happy mee En terecht goed bezig !!!
Alle reacties Link kopieren
Single, wat goed zeg!! Gefeliciteerd!



Ik zal zo de link van t festival es lezen, thanx!



Ik ben gebleven bij de 0,7 kg die ik na dag 1 al was afgevallen, maar ben nog maar sinds woensdag bezig. Ik woog woensdag 83,1 en vandaag 82,4 Mijn lengte is 1,65 m



Ik heb vroeger ook eens WW gedaan, en ik weet dat hoe meer je af viel, hoe minder punten je kreeg. Is dat nu ook zo? Ik heb nu 30 sp per dag, gaat dat minder worden als ik bijv onder de 80 kg kom?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken wb de link/carnaval. Daar gaat t voornl over alcoholdrankjes. Ik drink sowieso weinig tot geen alcohol, dus t gaat me wel lukken om cola Light en water te drinken.

T eten lijkt me alleen wat lastig, maar tegen die tijd ben ik vast al meer "WW ervaren" dat ik daar wel oplossingen voor heb
Alle reacties Link kopieren
Single!!!!!

Wat goooeeedd!! Lekker zeg! Slaat gewoon die hele 122 over joh! :D



@Ilja, zoals je in de tabel bovenaan de pagina kunt zien () ben ik inmiddels 15,7 kilo afgevallen.

Heb ook behoorlijk wat gewicht te verliezen, dus het gaat bij mij waarschijnlijk wat harder dan bij mensen die maar 5 kilo kwijt willen.

Minder dan 30 punten krijg je niet, dat is het minimum.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed al zoveel afgevallen Dorii! Ik wil ook zeker 15 tot 20 kilo kwijt, maar ik gun mijzelf daarvoor een jaar....hopelijk is dat realistisch....We zullen zien. Ben ook al heel erg blij met 10 kilo hoor!



Oeps, had niet op de tabel gekeken, zal m zo es bekijken
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook op de tabel? :D

Ik ben dus 1,65

Woog woensdag 83.1 en vanmorgen 82.4 (dus -0.7)

Mijn weegdag is zaterdag

Mijn streef gewicht is 65 kg
Ilja ik zal je het wachtwoord per pb toe sturen dan kan jezelf er in zetten. We zijn hier van het gewoon lekker zelf doen en zelf je gegevens bijhouden in de tabel



Ik dacht dat je maximaal terug kon naar 26 punten maar weet dat niet zeker.



Mijn punten worden wel afgebouwd ben nu ook weer 1 dag punt naar beneden gezet.



Ik ben helemaal happy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven