Ik wil niet en voel de behoefte ook niet

11-07-2015 14:58 160 berichten
EDIT:



Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik dit topic opende. (originele verhaal hieronder) Kind heeft ondertussen de eerste verjaardag gevierd, maar hier nog steeds geen seks.



Ik voel nog steeds hetzelfde: geen behoefte aan intimiteit, ik vind het vervelend als hij aan mij zit en wijs hem altijd af. Gevolg is dat hij gestopt is met proberen (logisch, want niemand vindt het leuk om continu afgewezen te worden)



Wij hebben het echt heel leuk met elkaar en met ons kind. Allen het 'geen seks' verhaal komt steeds meer tussen ons in te staan. Ik twijfel of ik professionele hulp moet zoeken.



Heeft iemand een idee?



Originele post:



Nu, twee maanden na de geboorte van ons kind, merk ik dat mijn man wel weer toe is aan seks. Ik daarentegen moet er niet aan denken. Ik heb er geen aanwijsbare reden voor. De zwangerschap is prima verlopen, de bevalling was ook ok (voorzover een bevalling ok kan zijn) maar ik wil gewoon niet dat hij aan me zit. Dat is niet het enige, ik voel ook helemaal de behoefte aan seksuele intimiteit niet. Knuffelen en zoenen: prima, maar op het moment dat hij meer probeert hou ik de boot af, omdat ik gewoon echt niet wil.



Man is heel geduldig en lief, maar ik merk dat nu drie maanden zonder seks (de laatste weken van de zwangerschap vond hij het eng om seks te hebben) wel lang genoeg is voor hem. Dus gisteravond dacht ik ondanks mijn weerstand er gewoon voor te gaan. Dacht inderdaad, want op het moment dat hij daadwerkelijk aan me begon te zitten voelde ik in mijn hele lichaam zodanig weerstand dat het feest niet door ging. Ik heb vervolgens wel geprobeerd hem zijn plezier te geven, maar man was zo teleurgesteld dat dat voor hem ook niet hoefde.



Ik begrijp dat hij behoefte heeft aan liefde en intimiteit. Ik snap ook echt dat seks daar een wezenlijk onderdeel van is, maar ik wil gewoon niet. Zin maken lukt me gewoon niet. Ik vind het vooral vervelend voor hem en vraag me af of dit normaal is en of mijn seksdrive weer terug zal komen.



Iemand ervaring?
anoniem_64bb983aaa6ed wijzigde dit bericht op 27-05-2016 09:28
Reden: Aangepast aan huidige situatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier om sex, maar voor mij ook in het algemeen om behoeftes die uiteen lopen. Hoe ga je daarmee om? Als de een een healthfreak wordt en de ander juist verslaafd raakt aan de febo? Als de een niet van grote menigtes houdt en de ander verzot is op grote feesten en concerten? Als de een wel kinderen wil en de ander niet? Hoe vind je dan een compromis, waarin ieder zijn behoeftes bevredigd ziet? Hoever cijfer je jezelf weg, kom je de ander tegemoet? Met sommige dingen lukt dat, maar niet altijd natuurlijk. En dan?
quote:Rooss4.0 schreef op 27 mei 2016 @ 19:25:

[...]



Jaja Iris, je krijgt je gelijk.









(ik wist dat je op Sap reageerde, don't worry)
quote:ivankar schreef op 27 mei 2016 @ 19:20:

[...]





Het is niet zozeer 'de' pijler, maar wel een belangrijke uitdrukking van verbondenheid met iemand, iets wat je met een 'gewone' vriend niet hebt. Daar is weinig hedonistisch aan vind ik.

Het is vaak gewoon ook gewoon even lekker zaadlozen hoor en daar is dan weinig verbondenheid bij.



Overigens las ik laatst dat 1 keer per week seks binnen je relatie aan al je behoeften schijnt te voldoen. Meer schijnt niets toe te voegen voor je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe het met de rest van de intimiteit zit tussen Pom en man. Wordt er nog geknuffeld, gezoend. Gemasseerd van mijn part?
...
quote:Rooss4.0 schreef op 27 mei 2016 @ 19:46:

Ik vraag me af hoe het met de rest van de intimiteit zit tussen Pom en man. Wordt er nog geknuffeld, gezoend. Gemasseerd van mijn part?

Vaak wordt door de vrouw alles afgewimpeld uit angst dat er seks van komt, dus ik vrees van niet. En wat betreft mannen: die denken vaak: laat maar zitten als er toch geen seks van komt.



Zo zijn seks en intimiteit behoorlijk verweven binnen de meeste relaties. Als het ene wegvalt valt het andere helaas ook vaak weg.
Ik denk dat het gebrek aan actiebereidheid bij TO juist wel een dingetje is. Ik zie haar ook niet enorm zoeken naar oplossingen. Misschien vind ik dat wel het meest schrijnende van het hele verhaal.

Buiten dat ik het voor beiden wel een pijnlijke situatie vind uiteraard.
quote:Nicotientje schreef op 27 mei 2016 @ 20:01:

Ik denk dat het gebrek aan actiebereidheid bij TO juist wel een dingetje is. Ik zie haar ook niet enorm zoeken naar oplossingen. Misschien vind ik dat wel het meest schrijnende van het hele verhaal.

Buiten dat ik het voor beiden wel een pijnlijke situatie vind uiteraard.Ze wil geen polonaise aan haar lijf, dus ze mist het niet en ze vreest waarschijnlijk dat ze weer aan de bak moet als ze naar oplossingen zoekt. Ze schreef overigens wel ergens in dit topic dat ze zich ervan bewust is dat er iets moet gebeuren.
quote:iris1969 schreef op 27 mei 2016 @ 20:03:

[...]



Ze wil geen polonaise aan haar lijf, dus ze mist het niet en ze vreest waarschijnlijk dat ze weer aan de bak moet als ze naar oplossingen zoekt. Ze schreef overigens wel ergens in dit topic dat ze zich ervan bewust is dat er iets moet gebeuren.

Ja, dat zal.

Maar ik lees ook weer " ze wil niet". En daar zit m de crux denk ik dus.

Ik heb het niet over seks tegen je zin maar misschien wel alles op alles zetten om te kijken of dat wat er ooit was weer terug te vinden is. En dat ; ik wil het niet en ik kan het niet en ik blief het niet, vind ik na zo'n lange tijd niet meer oké. Mag je even in hangen hoor maar na een jaar mag je je ook bewust zijn van de eventuele gevolgen en consequenties van je acties. Dan volstaat dat niet meer.
Mee eens en ik hoop dan ook dat ze stappen zal gaan zetten, bijvoorbeeld met een seksuoloog en relatietherapeut. Het liefst samen, want dit is meestal een probleem van beiden, aangezien er heel vaak veel meer onder de oppervlakte zit dan alleen maar "geen zin meer".
Yep.
Nee, ik mis de seks inderdaad niet. Mijn seksleven met mijn man was in het begin fantastisch. Toen sloop vanzelf het sleetse erin en werd het "ok," niet fantastisch, ook niet vreselijk. We hebben ons kind wel met veel plezier verwekt, het was geen "het moet nu, want nu ben ik vruchtbaar kom hier met dat zaad" verhaal... Tijdens de zwangerschap vond ik seks ook nog wel prima, maar tegen het einde hadden we beiden zoiets van "het hoeft niet meer." En sindsdien is er dus niets veranderd.



Er waren wel andere vormen van intimiteit. Samen douchen, samen in bad, samen masseren, maar man probeerde dat altijd uit te laten draaien op seks. Toen ik daar een keer heel boos over ben geworden is dat ook gestopt. De enige vorm van intimiteit die wij nu hebben is tegen elkaar aanliggen op de bank als we tv kijken en tegen elkaar aanliggen in bed, waarbij hij nog wel eens een hand tussen mijn benen duwt en ik die dan weer wegwerk. Vervolgens vallen we lepeltje-lepeltje in slaap. Zo gaat het.



Ergens zegt iemand dat ik het wel best vind zo. Dat klopt, althans voor mij: Ik vind het prima. Raak ook niet opgewonden van andere mannen, heb een vibrator maar ook die doet het niet voor me, dus zelfbevrediging is het ook niet. Ik lijk wel kapot ofzo. Voor hem vind ik het verschrikkelijk naar, ik voel me heel erg schuldig. In het begin probeerde ik het nog "goed te maken" door hem te knuffelen en te pijpen, maar daar heeft hij nu ook geen zin meer in omdat hij het vervelend vindt dat ik het doe voor hem (en er niet zelf van geniet) ik wist niet dat dat zo duidelijk was, want probeerde het voor hem wel heel fijn te maken.



En ja, ik moet mezelf inderdaad bij elkaar rapen en naar de seksuoloog. Dat weet ik. Ik voel er alleen enorme weerstand bij en ik weet niet zo goed waarom. Wellicht -zoals iemand hier zegt- omdat ik dan weer aan de bak moet, dat zou kunnen. Maar misschien ook omdat ik bang ben dat er uit komt dat het niet werkt tussen mij en hem en dat we dan uit elkaar gaan. Dat is echt een doemscenario.
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk hoor.

Dat aan de bak moeten klopt. Lijkt een weekend tantra ofzo je niks? Ik noem maar wat geks. Aan de slag met energieen en technieken en vooral met samen en intimiteit.

Ik kan me best voorstellen dat je er tegenop ziet om hier bewust mee aan de slag te gaan, je hele systeem roept keihard nee.



Maar op deze manier 80 worden lijkt me ook niks.

En... De kans dat je over een poosje een tweede wilt is natuurlijk aanwezig. Waarschijnlijk komt de zin dan weer terug. En dat is dan weer een soort van oneerlijk zeg maar.
...
Alle reacties Link kopieren
Had mijn verhaal kunnen zijn Broodje-pom. Het is ook mijn verhaal.

Na dat ene jaar besloten we dat een tweede welkom was. En die kwam. Na de geboorte van de 2e vond ik het wel welletjes. Wat een gedoe, seks. 6 jaar lang. Mijn man moest vaak op reis voor zijn werk. Roemenie China, Thailand, Italie...genoeg om te neuken. (Hij kwam zelf thuis met de spannendste verhalen over collega's) en ik? Ik taalde er niet naar en vond het wel best.

Na 6 jaar werd het dan maar eens tijd voor de therapeut. Wat een aanfluiting vond ik dat. Ik moest me tijdens het koken bv. Maar laten knuffelen. Laten strelen. No way, echt geen zin in. En toen, toen ging ik naar schoolbank.nl (toen hyves er nog maar net was, die tijd ????)... patsboem..,vlinders, spanning.. Nog voordat ik die oude klasgenoot in levende lijve zag, zetten mijn ex en ik samen een punt achter onze relatie.



(Nadien vroeg mijn halve vriendenkring aan mij of ik nooit gemerkt heb dat hij vreemd ging. Gemerkt niet echt, ik vond het wel best. Ben er ook nooit boos over geweest, iets met hand in eigen boezem ????)



Kort daarna belandde ik in bed met klasgenoot...alsof we 2 tieners waren.... en waarom is nou die relatie met ex gestrand? Ik denk dat ik door andere issues niet de aantrekkingskracht meer had, vond hem een vent zonder ruggegraat, manisch, depressief ook nog. Niemand krijgt daar nog een antwoord op.



Relatie met klasgenoot is inmiddels ook over ! ...maar dat had een heel andere reden.

Seks is sinds klasgenoot een hele andere beleving voor me, ik kan er nu van genieten.



Voor mij geen relatie meer zonder intimiteit en een seksleven.



Wil jij je man nog wel als man?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Ik las ooit ergens dat de beste/snelste manier om het seksuele vuur bij een vrouw weer aan te wakkeren is door haar van man/minnaar te laten wisselen en ik geloof ook wel dat dat waar is, want als het seksuele vuur eenmaal gedoofd is is het nog maar lastig aan te wakkeren. Je lichaam en geest vertellen je namelijk dat het klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook Iris..
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
quote:dieddo schreef op 28 mei 2016 @ 08:25:

Ik denk dat ik door andere issues niet de aantrekkingskracht meer had, vond hem een vent zonder ruggegraat, manisch, depressief ook nog. Maar die manisch depressieve vent zonder ruggengraat was wel een goede partij om 2 kinderen mee te maken?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 28 mei 2016 @ 08:56:

[...]





Maar die manisch depressieve vent zonder ruggengraat was wel een goede partij om 2 kinderen mee te maken? Ja gek he? In zijn manische periodes was hij een hartelijke man, uitstekende vader ook. Nog steeds
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
quote:dieddo schreef op 28 mei 2016 @ 08:58:

[...]





Ja gek he? In zijn manische periodes was hij een hartelijke man, uitstekende vader ook. Nog steeds



Ja dat is wel apart idd. Omdat je zegt dat seks al járen een dingetje was.. Ik word persoonlijk een beetje misselijk bij de gedachte om seks te hebben met iemand die niet aantrekkelijk is, laat staan er een potentieel kind mee te maken. Maargoed, ieder z'n ding



Misschien zet je verhaal TO aan het denken en geeft het haar nieuwe inzichten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Voor MIJ, achteraf gezien dus, niet meer aantrekkelijk. Knappe vent hoor. Vind ik nu nog. Dat is ook onderdeel van mijn eigen puzzel... hoe kon dit gebeuren? Waarom. Enz. Enz. Ik steek ook volledig hand in eigen boezem hoor.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
En toen bestond Viev nog niet he . Ik besprak nagenoeg niets met vriendinnen, je moest het gezellig hebben, jong gezin, roze wolk enzo.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Ik vraag me wel eens af: is de seksuele aantrekkingskracht t.a.v. een persoon na een x periode (die voor iedereen verschillend is) niet gewoon op?



Biologisch/evolutionair gezien is het namelijk beter om niet al te veel kinderen van 1 man te krijgen en is het dus beter om het aantal mannen/vaders zo groot mogelijk te maken. Mannen zijn van nature sowieso zaadverspreiders, maar vrouwen zijn ook evolutionair gezien gebaat bij sterk nageslacht door diversificatie van het zaad.



Dat kan de reden zijn dat bij een lange monogame relatie de koek seksueel gezien gewoon op is.
Alle reacties Link kopieren
quote:dieddo schreef op 28 mei 2016 @ 09:37:

En toen bestond Viev nog niet he . Ik besprak nagenoeg niets met vriendinnen, je moest het gezellig hebben, jong gezin, roze wolk enzo.Gelukkig schoolbank en Hyves al wel
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Op schoolbank en hyves plaatste ik geen topic: ik wil geen seks meer



Iris, ik kan er niet (meer) over meepraten, lange relaties bv >10 jr. Kom over jaartje of 5 wel updaten.

Kinderen heb ik gelukkig maar van 1 partner.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 09:43:

Ik vraag me wel eens af; is de seksuele aantrekkingskracht t.a.v. een persoon na een x periode (die voor iedereen verschillend is) niet gewoon op?



Biologisch/evolutionair gezien is het namelijk beter om niet al te veel kinderen van 1 man te krijgen en is het dus beter om het aantal mannen/vaders zo groot mogelijk te maken. Mannen zijn van nature sowieso zaadverspreiders, maar vrouwen zijn ook evolutionair gezien gebaat bij sterk nageslacht door diversificatie van het zaad.



Dat kan de reden zijn dat bij een lange monogame relatie de koek seksueel gezien gewoon op is.



Ooooo dus Anouk heeft het eigenlijk heel goed begrepen !



Ik herken dat zelf totaal niet, ben nog steeds erg verliefd op mijn partner. Kennen elkaar nu bijna 10 jaar, maargoed dat is natuurlijk niks vergeleken met koppels die 60 jaar samen zijn.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Hahah..Anouk .
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven