Maar niet zwanger worden..... (deel 2)

24-01-2016 14:41 3051 berichten
Vervolg van het topic Maar niet zwanger worden.... van hello-itsme:



Hallo,



Wij zijn al een tijd bezig om zwanger te worden van de tweede. Helaas wil het nog niet lukken. Nu is er een goede vriendin van mij net zwanger van de tweede en mijn zusje verteld deze week ook net dat ze zwanger is van de tweede. Ik vind het lastig om hier mee om te gaan. Ik wil natuurlijk hun plezier en geluk niet verpesten, maar ik vind het ook moeilijk om hun zo te zien. Iemand tips? Of iemand die in hetzelfde schuitje zit?



Liefs



Hier schrijven we gezellig verder met een tabel! Gewoon een groepje meiden dat al wat langer bezig is om zwanger te worden. De een nog niet naar de huisarts gegaan, de ander al diep in de medische malle molen, het maakt niet uit.



Naam

(leeftijd)OorzaakStand van zakenlux.

(27/31)Verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds nov'14Zwanger in IVF1 (jul'16) van een zoontje! UD: 10 mei'17wished_

(27/29) sterk verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds jan'153 mislukte IUI behandelingen, November '16 vroege MK , start ICSI flipje2

(27/40) blogSterk verminderde zaadkwaliteit

Kinderwens sinds okt '14ICSI1 (jan/feb '16): zwanger van verse tp, na 18 wk afscheid moeten nemen van F★ , weer zwanger van cryo-tp, mk na 12 wk . Feb/mrt '17 weer verder met een cryo-tp. Intussen wachten op uitslagen genetisch onderzoek bij het kindje na de miskraam. (Nog 4 cryo's in de vriezer.)proudmama33

(35/38)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds apr'14Bezig voor een tweede kindje, proberen tot eind 2016 zelfmssfiddler

(28/28)Licht verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds aug'14Zwanger in IUI2, helaas MA Weer zwanger in IUI4, verdrietig genoeg weer MA nu pauze om deze verdrietige periode een plekje te geven fluorescent

(27/36)Korte luteale fase

Bezig sinds aug'14Eerst progesteronsuppletie gehad, geen succes. Zwanger in IUI1 (sep'16) klopt! UD: 25 mei'17jo_86

(29/29)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds mrt'15 Spontaan zwanger in mrt'16, helaas miskraam Nu bezig met IUI2boulu

(28)Verminderde zaadkwaliteit en pcos

Bezig sinds sep'1411x ovulatie inductie, geen effect. Bij IUI zeer wisselende zaadkwaliteit. ICSI1 (nov/dec '16): vroege miskraam , geen cryo's. Lampje1

(31/36)Verminderde zaadkwaliteitIUI1 met 4,5 mln en IUI2 met 1,2 mln, mislukt. Advies IVF/ICSI. Zwanger in IUI3 met 0,8 mln, helaas vroege miskraam (5+2) shinesun

(leeftijd)Bezig sinds 2015Tweede kindje. Gaat starten met ICSIHannepan86

(29/31)Negatieve samenlevingstesten + teratozoöspermie

Bezig sinds 20146x IUI gehad, helaas mislukt. Zwanger in IVF1 (dec'16)! UD: 7 sept'17Skylark

(31)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds jan'15Relatief lage AMH waarde. 2 rondes clomid + 2 rondes letrozole mislukt, IUI1 mislukt. Ingeloot voor IVFDubbeltje83

(33/36)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds 2013Start met IUI1Deni308

26/29Verminderde zaadkwaliteit + onregelmatige cyclus

Bezig sinds najaar'14IVF1 (nov/dec '16): verse tp niet zwanger, geen cryo'sAderyn

(32/31)Wisselende zaadkwaliteit

Bezig sinds sep'15Sep'16 intake bij fertiliteitsarts, vlak daarna spontaan zwanger! klopt! UD: 23 mei '17Blauwe_stoel

(32/33)Bezig met onderzoeken

Bezig sinds apr'15HSG staat geplandBaggal

(33)Sterk verminderde zaadkwaliteit

Bezig sinds 2013Zwanger in ICSI2, helaas vmk , cryo-terugplaatsing van 2 embryo's: weer vmk... itsi_us

(34)Zwanger in IVF1 (feb'16) dochter! UD: 12 dec'16hello-itsme

(32/35)Bezig sinds mrt'15Tweede kindjeZomerzotje

(34)Mogelijk syndroom van Asherman na curettageIn mei'15 een miskraam gehad Miss_Bean

(30/30)Geen oorzaak gevonden

Bezig sinds okt'14Feb'16 onderzoeken goed, paar dagen later zwanger! Sep'16 bevallen met 34+3 Mojo84

(31/36)Nog geen onderzoeken gehad

Bezig sinds jul'14In okt'15 vroege miskraam nu zwanger van een dochter!Hannahzz

(31/31)onbegrepen infertiliteit

Bezig sinds dec'14na HSG nog 2 cycli zelf proberen en dan in feb starten met iui



login: zwangerwordenTO, v1v4f0rum
Alle reacties Link kopieren
Dus die uitslag is eigenlijk niet betrouwbaar. Het liefst zou ik nog een x gaan prikken.



Ben idd benieuwd naar de ontwikkelingen van mssfiddler & Flipje.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen nieuws hoor... nog ruim een week wachten.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Pff nogmaals sterkte Flip! Hoop dat het niet langer dan een week wordt.



Hier is mssfiddler ook veel in mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Ja het verwart me nu inderdaad een beetje, klinkt raar maar ja.. Bang om nu alsnog naar huis gestuurd te worden.

Nog steeds niet ongesteld, enorme krampen vanmiddag en nu weer helemaal weg... Raar. Laat me maar gauw ongesteld worden, zijn we daar weer vanaf.



Ik denk ook veel aan Mssfiddler.



Sterkte met wachten Flip



Succes Jo met prikken
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Het was niet goed. Ben het nu aan het opwekken met cytotec. Maar dat doet tot nu toe alleen maar pijn en geen bloed.



Ik ga er binnenkort weer voor zitten en even op iedereen reageren.
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, veel sterkte.. Dikke knuffel.. Denk nu maar aan jezelf hoor, reageren kan later nog..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte MssFiddler. Hoop dat je de komende dagen goed doorkomt, voor zover dat gaat. Is je man bij je?
Wished, het in inderdaad erg fijn om eindelijk te weten waar we aan toe zijn! Ben benieuwd wat ze bij jou nu verder gaan doen met de bloeduitslag. Succes met wachten



Boulu, de wachtlijst is gelukkig niet zo lang en we kunnen eind juli beginnen! Staa er erg positief in omdat we volgens de arts goede kansen maken, ze hebben maar weinig goede zaadcellen nodig en bij mij ziet alles er voor mijn leeftijd (28) erg goed uit ????

Maar we moeten ook realistisch blijven, want misschien volgt er helemaal geen zwangerschap of duurt het wel een jaar.

En ik ben wel bang voor een miskraam, dit omdat de kans vergroot is bij ivf/icsi en omdat mijn moeder veel miskramen heeft gehad.

Maar wat een onzekerheid bij jou! Wanneer moet je weer voor follikelmeting?



Jo, wat goed dat er naar het hele plaatje van je bloed word gekeken. Vind het zelf nog steeds raar dat ze buiten bloedcontroles op hiv, hepatitis en hormoonwaardes niet snel verder kijken.



Skylark, kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent. Als je dagelijks er zo mee bezig bent en het lukt nog niet is dat toch telkens weer een grote teleurstelling.



Lux, worden we toch icsi maatjes ???? ik begin denk 23 juli! Heb kort protocol dus zonder eerst aan de pil te gaan! Heb jij al enig idee welke hormonen je moet gaan gebruiken?



hannepan, dankje!



Flipje, denk veel aan jullie! Al die onzekerheid, sterkte met wachten!



Missfiddler, wil je heel veel sterkte wensen!! wat is het leven toch gigantisch oneerlijk, ik hoop dat je de pijn onder controle krijgt!
Alle reacties Link kopieren
Mssfiddler wat vreselijk! Heel veel sterkte, pas goed op jezelf!!
Lieve mssfiddler! Heeeel veel sterkte met dit vreselijke nieuws en de opwekking van de abortus ik denk aan je lieverd



@Boulu: wat een onduidelijkheid voor jou. Hoop dat het snel duidelijk wordt met je cyclus



@Laurenn: haha ja dan worden we echt maatjes! Ik mag 1 dag eerder beginnen met spuiten. Spannend! Ik ben voor een dubbele zwangerschap
voor Mssfidler... Ik hoop dat het gauw achter de rug is
Alle reacties Link kopieren
Och lieverd wat erg. Heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte, vind het zo oneerlijk voor jullie.. Dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee mssfiddler, wat vreselijk voor jullie! Het is zo oneerlijk. Dat verdriet lijkt me zo zwaar. Heel veel sterkte .
Alle reacties Link kopieren
Mssfiddler, heel veel sterkte komende tijd zo verdrietig. Ik hoop dat het wel op gang komt zodat je geen curretage hoeft te ondergaan.



Flipje probeer je nog wel te genieten van je zwangerschap? Het gaat al hard en een klein buikje zal ook misschien al wel zichtbaar zijn. Heb je al een besluit genomen voordat je de uitslag hebt?
Lief dat jullie aan me denken



Tijd voor een wat langer verhaal:

Gisteren na het bezoek in het ziekenhuis gelijk de cytotec ingebracht. Na 4 uur kreeg ik echt helse krampen, leken wel weeën, maar geen bloed. Alleen na het eten een paar vegen bloed. Gisteravond voor het slapen gaan de tweede dosis ingebracht, maar helemaal niks. Vanochtend bij het inbrengen van de derde dosis iets bruin aan mijn vingers. Begin me nu wel zorgen te maken, je leest op internet dat veel vrouwen na een paar uur toch wel hevig bloedverlies hebben waarna het afneemt. Ik heb voor vanavond nog een dosis en als dat niet helpt zal ik morgen wel even weer bellen.

Emotioneel gaat het met ups en downs... ene moment wel oke, andere moment heel erg boos op de hele wereld.



Flipje: hou je het nog vol? Heb je genoeg afleiding? Hoe is je vriend eronder?



Lauren en Lux, de ICSI komt in zicht, vinden jullie het spannend?



Gek zeg Wished, dat je lichaam nu weer anders doet. Ik kan dan altijd zo boos worden op mijn licham, gaat het een beetje mooi weer spelen voor de dokter. Klinkt misschien stom, maar ik hoop dat je wel met de behandeling mag beginnen. Is je ongesteldheid inmiddels doorgebroken?



Skylark, elke keer weer die teleurstelling, het valt niet mee.



Jo, idd gek dat ze niet zo veel testen. Maar ik heb sowieso het gevoel dat ze maar bar weinig weten en gewoon maar aan iui beginnen als het lang duurt.



Balen Hannepan van de overstimulatie, hebben jullie wel gesekst?



Weten jullie al hoe jullie verder gaan Fluorescent?



Boulu, mijn eitjes groeien ook altijd heel onvoorspelbaar. Heel irritant als je soms wel 4x heen moet voordat je uiteindelijk de iui krijgt. Hoe is het nu?



Proudmama en Mariaane, hoe is het nu met jullie?

Hopelijk niemand vergeten...
Alle reacties Link kopieren
mssfiddler, heel erg veel sterkte! Ik hoop voor je dat het snel voorbij is.



Met mij gaat het op zich wel goed, maar écht genieten is er gewoon niet bij. 5% kans dat het niet goed is is weliswaar een kleine kans, maar wel een reële kans. Nog 1 week afwachten...



Als het niet goed zou zijn dan zullen we de zwangerschap waarschijnlijk afbreken. Maar voordat dat dan kan, moeten we eerst alsnog een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen en daarna volgt nog een week bedenktijd. Ik zou dan al 18 weken zijn... dat is een gedachte waar ik echt misselijk van word.



Laat het alsjeblieft gewoon goed zijn!!



Sorry meiden het is een beetje een negatief bericht geworden...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het zo voor je dat je gewoon een gezond kindje draagt. Wat je ook besluit als het die van jullie is is dat het allerbeste. WoW dat schiet idd al op kwa weken. Nog even geduld ...



Balen zeg mss,! Bij mij begon het met bloed, ging slapen in de hoop dat het zou stoppen maar ja gezien die ernstige krampen die ik had wist ik al dat het foute boel was. De volgende dag denk rond de middag liepen er grote stolsels uit helemaal na een warme douche.

Heb geen ervaring met de medicatie maar zoals jij het beschrijft klinkt het niet ok. Ik hoop dat het op gang komt en dat het snel achter de rug is.



Het enige positieve wat je hieruit kan halen is dat je weet dat je lichaam geschikt is om een kindje te dragen! En het komt vast allemaal wel weer goed maar daar heb je nu niets aan. Sterkte en geloof in je lichaam
Alle reacties Link kopieren
Miss Hoe gaat het nu met je? Hoop dat het snel voorbij is.



Flipje ook voor jou heel veel sterkte de komende week. Wat moet dat wachten lang duren voor jullie. Mijn duimen draaien overuren hier voor een goede uitslag.



Met mij gaat het een beetje met up & downs. Hele goede vrienden hebben net een kindje gekregen, en toen we op bezoek waren zeiden ze een paar keer (nou ja, echt 10x in een uur) dat wij toch ook wel snel moeten beginnen. Als ze eens wisten... als alles volgens plan was gegaan (binnen 6 maanden zwanger) hadden we al een kindje van een paar maanden gehad. Wij delen het bewust niet met veel mensen. Ik vind het zelf al moeilijk genoeg om met de teleurstellingen om te gaan, en dan heb ik er helemaal geen zin in om dat te delen. Om nog maar van alle goed bedoelde adviezen te zwijgen. Laatst geluncht met een collega die nog op zwangerschapsverlof is. Zij is een van de weinige die er wel van weet en kwam halverwege de lunch erachter dat ik toch echt niet zwanger kan worden omdat ik te gestressed ben. Echt, waarom doen mensen dat toch? Anywho, dit is een heel betoog geworden. Dag 4 van de letrozole; daar zal het wel mee te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jullie Mssfiddler en Flipje.





Inderdaad zo voelt het een beetje, mooi weer spelen voor de dokter, dus ik baal wel eigenlijk,ik hoop ook dat we alsnog mogen starten... Morgen hebben ze overleg, ik krijg maandag telefoon en hoor dan hoe verder. En nee nog niet ongesteld vanmorgen beetje rozig slijm bij het afvegen dacht het gaat door zetten nu maar nee helemaal niks, geen krampen ook niet.



Lieve dames ik reageer morgen uitgebreid, nu snel slapen. Ben super moe.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Mssfielder: ik lees nu pas je bericht. Meeste is al gezegd door anderen... Ik denk aan je.

Op dit moment is het erg druk op kantoor, vandaar dat ik vooral meelees...



Flipje ook voor jou een . Met jou hoop ik dat het gewoon goed zit.



Vandaag begonnen met ICSI 2 in de prive kliniek. We gaan het meemaken...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Spannend baggal! Woon jij ook in het buitenland? Ik woon in Canada, en zit ook bij een prive-kliniek. Wat voor soort protocol volg je?



Mss Hoe gaat het nu met je? Is het al op gang gekomen, of moet je nog steeds wachten?
Alle reacties Link kopieren
@MssFiddler: Hoe is het nu? Inmiddels op gang gekomen? Wat naar ook dat je zoveel pijn had :(. Ik kan me ook voorstellen dat je er zo tegen op ziet om weer de mmm in te gaan. Het is zo vermoeiend, die onzekerheid... Heel veel sterkte!



@Flipje: ook voor jou sterkte! Wat kunnen dagen/weken dan lang duren hè. Hoop echt dat het goed zit. Goed dat jullie al hebben nagedacht over wat als.. maar daar gaan we niet vanuit! Is het ook zo dat je door ICSI verhoogde kans hebt op afwijkingen bij het kindje?



@Hannepan: Hoe is het met jou? Volgende week je nod? Ben je ermee bezig of helemaal niet?

Vitamine D had ik ook over gelezen. Maar volgens mij moet je dan een hele hoge dosering nemen om een beetje een goede waarde in je bloed te krijgen. Maar weet ik niet zeker hoor.



@Jo: Snap dat je zou willen dat ze je cyclus nog eens extra checken! En ik heb ook van die periodes dat ik weer van alles ga proberen met vitamines ed haha, tot nu toe geen resultaat, dus ben nu weer een tijdje gestopt. Eigenlijk zou ik willen dat al die waardes zouden worden gecontroleerd en dan weet ik of ik zelf nog wat kan doen ;). Maar dat doen ze helaas niet haha. Begrijp dat ook wel, want dan kan je alles onderzoeken...



@Wished: Inmiddels al ongesteld geworden? Wat vreemd dat het zo lang duurt. En niet echt fijn die onduidelijkheid over je progesteronwaardes! Gelukkig word je volgende week gebeld. En ik denk wel dat jullie gewoon aan IUI mogen beginnen hoor.



@Skylark: Wat balen dat je vorige week een negatieve test had!! :(. Het zijn dan zulke stomme dagen inderdaad erna! Je gevoel herken ik heel erg, dat je niet echt vertrouwen in deze behandeling hebt... Dat komt en gaat bij mij met periodes, nu heb ik weer iets meer vertrouwen (hoop?!) omdat we met IUI zijn begonnen.

Heb je last van de medicatie nu?

Wat een domme opmerking trouwens van die collega van je!! Vind dat echt zo'n onzin. Er zijn genoeg vrouwen die zwanger worden met enorm veel stress. Het komt dan zo over alsof het aan jou ligt ofzo. Pff, en het is toch meer dan logisch dat je in dit traject soms stress hebt lijkt me!



@Lauren: Wat fijn dat je er zo positief instaat! Heel spannend. Nog minder dan 2 maanden (net als Lux!!). Ik snap je angst voor miskramen wel, die eerste weken lijken me ook ontzettend onzeker.



Hier gaat het wel weer goed hoor. Ik heb dan zo'n dipdag en de volgende dag gaat het wel weer. Nog één keer naar het ziekenhuis geweest maar nog geen verandering, nu zondag weer. Hoop nu echt dat er groei te zien is. Ik zou het wel echt heel rot vinden als deze cyclus afgebroken zou moeten worden en de IUI niet doorgaat. Ik had me er zo op ingesteld! Zondag wordt al de 6e keer dat ik naar het ziekenhuis moet en nog geen eisprong in zicht, denk dat er nog wel 2x bij komen helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skylark01 schreef op 27 mei 2016 @ 15:50:

Spannend baggal! Woon jij ook in het buitenland? Ik woon in Canada, en zit ook bij een prive-kliniek. Wat voor soort protocol volg je?



Mss Hoe gaat het nu met je? Is het al op gang gekomen, of moet je nog steeds wachten?



Ik woon in London. De eerste poging werd vergoed door de NHS en hoewel ook de 2e en 3e poging vergoed worden, gelden er lange wachttijden. Vandaar dat we het nu prive doen. Ik had de eerste keer aan antagonist protocol - nu een lang protocol. We gaan het zien. Wat voor protocol heb Jij?



Mssfiddler: Ik denk aan je!



Flipje: hopelijk snel duidelijkheid!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
mssfiddler wat naar lieverd. Ik denk nog steeds aan je, en leef met je mee..



Flipje ook jou geduld word enorm op de proef gesteld, ik hoop dat het vals alarm was en dat alles oke blijkt te zijn,





Boulu hopelijk is er zondag wel wat te zien! Dat is vervelend dan he als je zovaak moet gaan, maarja alles voor het goede doel





Hier ongesteld inmiddels.. Nu afwachten tot maandag, ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Hoop inderdaad wel dat we gewoon aan IUI mogen beginnen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
mssfiddler, wat een nare situatie. Ben benieuwd hoe het nu met je gaat, hoop zo dat het inmiddels doorgezet heeft. Het is al zo vreselijk dat dit moet gebeuren en als het dan ook nog eens moeizaam gaat.. Ik denk aan je.



wished, ik denk dat jullie alsnog IUI krijgen hoor! Je hormoonwaarden kunnen wat schommelen per maand, maar je hebt daarnaast bij jullie ook nog een mannelijke factor. Het zou me verbazen als ze het hele plan nu weer in gaan trekken. Benieuwd naar maandag!



boulu, fijn dat het weer wat beter gaat! Af en toe zit er echt even zo'n slechte dag tussen he? Heel herkenbaar. Dan denk ik: het lukt nooit meer, stom lijf, waarom gebeurt mij dit nou etc. En een dag later kan ik dan alweer veel hoopvoller zijn: het lukt sowieso wel een keer. Het blijft een achtbaan! Ik hoop wel heel hard dat je morgen goed nieuws krijgt, go eitjes!!



Flip.. Het moet gewoon goed zijn. Het begint nu op te schieten, maar ik vind echt dat mensen hier veel te lang op moeten wachten. Gewoon niet te doen. Blijf aan je denken vrouw!



Hier gaat het wel goed. We hebben seks gehad op dag van eisprong en 1,5 dag ervoor, dus misschien is er een wonder gebeurd ;). Tussen dinsdag en donderdag word ik ongesteld. Daar ga ik wel heel erg van uit hoor, en dat is dan ook oké. Gaan we daarna verder met ronde 4.1!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven