Goedkope rijles voor beginners Groupon

27-05-2016 20:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een Groupon gezien voor goedkope rijlessen voor beginners. 20 rijlessen voor 389 euro. Zal het wel goed zijn. Wil het graag proberen. Rijschool is lanslingerland.
Alle reacties Link kopieren
Er is laatst een rijschoolhoyder vd aardbodem verdwenen na het verkopen van ruim 200 pakketten via groupon. Ik zeg het maar even...
20 rijlessen voor nog geen 389 euro, dat is 19,45 per les. Dat is belachelijk laag. Echt. En hun eigen tarief voor een dergelijk lespakket zit op meer dan het dubbele (850 euro).



Ik zou het niet doen. Nog even door sparen en een gewoon lespakket aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Echt? Maar deze rijschool bestaat al 26 jr. Hmmm je laat mij nog meer twijfelen. Vind het echt een koopje
Alle reacties Link kopieren
te goedkoop om waar te zijn.
quote:Suri_Sisa schreef op 27 mei 2016 @ 20:10:

Echt? Maar deze rijschool bestaat al 26 jr. Hmmm je laat mij nog meer twijfelen. Vind het echt een koopjeBel ze eens op en vraag of zij daadwerkelijk meedoen aan die Groupon-deal.
Ik zag laatst ook zo'n soort aanbieding. Niet groupon maar een andere voordeelsite, en ook een andere rijschool. Ook zo'n onwaarschijnlijk aanbod. Heb toen gebeld. Het aanbod klopte wel, maar ging niet om echte rijlessen maar (onbegeleide) simulatorlessen.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 27 mei 2016 @ 20:19:

Ik zag laatst ook zo'n soort aanbieding. Niet groupon maar een andere voordeelsite, en ook een andere rijschool. Ook zo'n onwaarschijnlijk aanbod. Heb toen gebeld. Het aanbod klopte wel, maar ging niet om echte rijlessen maar (onbegeleide) simulatorlessen.Jeetje... Misschien is dat het wel. Ik ga ze bellen. normaal kost hetzelfde pakket 1081 euro.
Alle reacties Link kopieren
interessant artikel:



http://www.verkeerspro.nl ... e-rijschoolbranche-kapot/



Er staat bijvoorbeeld in dat de groupon actie alleen geldig is als je de gehele opleiding bij de rijschool volgt. Dus als je na 20 lessen zegt, doe mij maar het examen, dan kan ik tenminste overstappen, dat kan dus vaak niet. Sowieso moet je lessen bijkopen en bepaald de rij instructeur wanneer je examen doet. Kortom, lees alle kleine letters.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik zou even heel goed de voorwaarden doorlezen. Grote kans dat je daarna inderdaad vastzit bij die rijschool.

Met twintig lessen kun je al een heel eind zijn, maar ik had een rijschool die enorm langzaam was. Eerste les mocht ik alleen sturen. Tweede les mocht ik gaan gas geven en remmen. Derde les de koppeling intrappen als zij schakelde. Ja, zo kan ik ook geld trekken. Ben daar toen snel weggegaan. Toen ik een jaar later weer ging lessen mocht ik bij les 1 gewoon hup, meteen de weg op, sturen, schakelen, de hele rambam. Veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Voor nog geen 15 euro kan die man niet een auto op de weg houden en zijn eigen kachel laten roken. Zeker wanneer hij over die 15 euro ook nog BTW moet afdragen.



En als het wel kan dan betaal je vast een Godsvermogen voor je examen of duren de lessen een kwartier, weet ik veel..



Of het gaat om theorie lessen?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Bij alle tips die al gegeven zijn: probeer ook even rond te vragen hoe het met de betreffende rijschool gaat. Kennis van me had een stuntaanbieding gezien maar dat bleek een laatste stuiptrekking te zijn. De rijschool ging failliet en ze was haar geld kwijt.

En kijk even op de website van het CBR, daar moeten ergens de gemiddelde slagingspercentages van alle rijscholen in je regio staan. Dat kan ook een indicatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Slagingspercentage 1e examen is 21 tot 25 %. Herexamen 41 tot 45 %. Is niet hoog
Alle reacties Link kopieren
Meestal rijlessen rij je blokuren. Dus dan wordt het 10 lessen voor 389 euro. En zeker weten heb ik aan 10 lessen niet genoeg.
Eerste rijlessen had ik dat niet hoor! Rij nu 1,5.



Maar zorg dat je het goed uitzoekt. Bedenk ook wat jij voor soort instructeur wil: rustig of juist wat meer druk erop, snel veel zelf doen of juist in het begin kleine stapjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven