BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ik me voorstellen. Je boft met zo'n vriendin
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn snowsteph
Ja ik heb echt geluk.



Seg een vraagje weten jullie wat betrouwbare webshops voor mooie kleding? En schoenen? En ik bedoel wel kinky/fetish natuurlijk, geen zalando hihihi Ik wil mijn D is verassen

Iemand trouwens ook een idee voor een leuk presentje voor mijn D?
Alle reacties Link kopieren
@snowsteph



Hier heb ik verschillende keren een lakjurkje van patrice catanzaro gekocht in de winkel. Prijzig, maar wel heel mooi lak. Niet dat stijve, maar heel soepel. Attitude Holland verkoopt het merk trouwens ook.

https://www.femaleandpartners.nl/



Ik weet nog wel een andere leuke plek, maar dat is geen webshop en pb ik liever als het mag.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Lolly stuur maar gerust als je wil?
Alle reacties Link kopieren
Als je je pb functie aan zet, dan stuur ik het meteen :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
oeps sorry, moet inorde zijn nu.
Alle reacties Link kopieren
@lollypopje: leuke site btw, thanks! Ga ik ook eens shoppen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al kort eens een keer eerder geschreven maar zat toen nog in een relatie. Ik ben nu sinds een paar maanden vrijgezel en heb eigenlijk nooit echt genoten van seks. Nu heb ik gechat met een man die voorkeur had voor leiding in bed, wat nogal een brede betekenis kon hebben bij hem. Van redelijk vanilla tot D/s. Helaas is dat chatten gestopt maar sinds die tijd is er een vuurtje gaan branden en ik denk dat ik toch wel erg die behoefte heb aan een onderdanige rol in bed. Ik heb dit al wel vaker uit willen proberen, ook in relaties maar telkens komt het niet veel verder omdat mijn partners niet die innerlijke dominantie hebben.

Nu heb ik wat rond zitten kijken maar op google is ook veel wat me afschrikt qua bondage en pijnlijke dingen. Het is niet dat ik daar niet tegen zou kunnen maar ik heb het idee dat het bij mij veel meer in de onderdanige rol/overgave zit dan het echt ondergaan van pijn. Is dat herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
@tjengaz Ik hou van beide, maar voor mij is onderdanigheid wel de basis en vanuit die positie kan en wil ik ook veel meer veel verder voor iemand gaan, dan als ik niet onderdanig ben.

Je bent ook zeker niet de enige die weinig met pijn of bondage heeft er zijn subs die er echt niks mee hebben en het hooguit doen voor hun D en Dominanten die er ook niks mee hebben. Dus bdsm kan zeker zonder. De reden waarom je het wel het meeste ziet is omdat het een veel explicieter beeld is dan onderdanigheid.



Bedenk echter ook dat wat nu niks lijkt in de praktijk misschien wel heel anders is. Dat hoeft niet, maar gebeurt heel vaak. Soms fantaseer je over dingen en die blijken in het echt niks. En soms lijkt iets je niks en blijkt het irl geweldig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:nouwnouw schreef op 26 mei 2016 @ 09:28:

@lollypopje: leuke site btw, thanks! Ga ik ook eens shoppen De winkel is ook een aanrader. Ik ben daar altijd heel erg goed geholpen :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@ lollypopje, er zijn wel wat triggers langs gekomen in het verleden waardoor ik wel een klein beetje weet waar een voorkeur ligt op dat gebied. Het aparte is dat kort nadat mijn relatie uitging ik eigenlijk weinig behoefte had aan seks, tijdens de relatie ook. Ik heb er nooit veel mee gehad.

Maar misschien met het ontdekken van BDSM dat mijn behoefte hieraan ook groter wordt.
Alle reacties Link kopieren
@tjengaz Dat kan best, dat hoor je vaker. Dat vanillaseks niks doet en dat er daardoor geen behoefte naar is. Maar misschien zitten jouw behoeftes meer op andere vlakken. Dat zul je vast vanzelf ontdekken
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:tjengaz schreef op 27 mei 2016 @ 20:00:

Ik heb hier al kort eens een keer eerder geschreven maar zat toen nog in een relatie. Ik ben nu sinds een paar maanden vrijgezel en heb eigenlijk nooit echt genoten van seks. Nu heb ik gechat met een man die voorkeur had voor leiding in bed, wat nogal een brede betekenis kon hebben bij hem. Van redelijk vanilla tot D/s. Helaas is dat chatten gestopt maar sinds die tijd is er een vuurtje gaan branden en ik denk dat ik toch wel erg die behoefte heb aan een onderdanige rol in bed. Ik heb dit al wel vaker uit willen proberen, ook in relaties maar telkens komt het niet veel verder omdat mijn partners niet die innerlijke dominantie hebben.

Nu heb ik wat rond zitten kijken maar op google is ook veel wat me afschrikt qua bondage en pijnlijke dingen. Het is niet dat ik daar niet tegen zou kunnen maar ik heb het idee dat het bij mij veel meer in de onderdanige rol/overgave zit dan het echt ondergaan van pijn. Is dat herkenbaar?



Wat latere reactie maar misschien heb je er wat aan. Ik had het "omgekeerd" in eerste instantie, wel de pijn en bondage willen maar het onderdanige trok me niet dircet. Overigens is dat later wel veranderd maar dat hoeft helemaal niet. BDSM heeft zoveel meer smaken dan je in eerste instatie via google kan vinden! Het belangrijkste, en leukste, is uitvinden en proberen wat bij je past en wat voor label je eraan wil hangen of hoe je je "rol" wil noemen is helemaal aan jou



Zelf op het moment een beetje last van twijfels mbt subje. Het was altijd vriendschap (vanaf de kleuterklas) en het spel was een mooie toevoeging. Sinds het begon was het zo nu en dan een speelse opmerking en werd en meer over gechat wanneer we elkaar weer zouden zien maar nu is het wel een erg groot deel van het gesprek aan het worden. Gelukkig praten we ook nog veel over alledaagse dingen maar ik heb het gevoel dat ik daar wat meer op moet letten/het aan moet sturen dat de focus op de vriendschap blijft. Want hoe leuk het ook is en hoe duidelijk we ook zijn dat we heel gelukkig zijn met onze partner, ik ben een beetje angstig dat dit aspect de overhand krijgt en wil de vriendschap ook niet kwijt. Erover praten vind ik lastig, al wil ik het best doen als het moet natuurlijk, want wil geen drempels opwerpen. Eens kijken hoe het gaat met wat meer sturing
Dormouse, ik weet niet hoe lang de relatie al geschoven is naar D/s maar misschien moeten jullie beide daar het evenwicht nog in vinden? Zij kan heel gelukkig zijn maar misschien mist ze net dat aspect een beetje waardoor zij daar meer de nadruk op legt bij jullie contact?
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse kan dat ook niet komen, omdat jullie beiden al een tijdje niet met elkaar hebben gespeeld en dat daardoor de behoefte daar naar groter is, waardoor het daar nu ook sneller en meer over gaat? Kan best dat als jullie weer hebben gespeeld, dat hetcontact weer veel meer vanilla word.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk het, weet ook dat ze op het moment best wel onder druk staat ivm werk en dat het dus een fijne uitlaatklep is. Heb alleen het gevoel dat ik op moet letten dat het niet de overhand krijgt. Gelukkig is het hoe dan ook nog voornamelijk gewoon gezellig waar we het ook over hebben. Noem het een onderbuikgevoel



Jullie een fijn weekend gehad?
Begrijp het. Vriendschap is natuurlijk ook heel erg belangrijk!



Vrijdag D gezien hij heeft foto's genomen toen ik vast hing maar ik vind ze verschrikkelijk hahaha.

Ik heb ook mijn rechterbil/been verrokken omdat hij deze had vastgemaakt aan het touw van mijn armen...

En nu dus nog super stijf maar ik vind het wel een leuke pijn hahaha.

Maar de cain (? juist geschreven?) is nog niet boven gehaald.



Voor de rest super vanilla weekend
Alle reacties Link kopieren
@snowsteph Heerlijk een bondage.

Maar het is niet de bedoeling dat je daarbij dingen verrekt, dat is er echt iets niet goed gegaan. En heel eerlijk een touw van een been aan het touw van je arm vastmaken, klinkt ook niet verstandig.Die had veel beter apart aan de plafondhaak gezeten, zodat hij apart te controleren was.

Bondage is, ook al verwachte veel mensen het niet, best wel een gevaarlijke vorm van bdsm. Er kan namelijk heel makkelijk iets mis gaan als je niet weet wat je doet. Een knoop op een verkeerde plek en je kunt zomaar een zenuwbeschadiging krijgen bijvoorbeeld. Het is daarom ook heel belangrijk om als bunny te weten wat wel en niet kan bij een bondage, maar ook hoe iets hoort te voelen. Ik weet niet hoe ervaren jouw D er in is, maar ik wil je zeker adviseren om je er ook zelf in te verdiepen.



Hier vind je een pdf die zich speciaal richt op bottoms

http://rope-topia.com/dow ... als/rope_bottom_guide.pdf



En ik klink nu waarschijnlijk een tikje irritant, overbezorgd en betweterig, maar ik bedoel het goed



Kennis van zaken hebben als sub is sowieso bij elke vorm van bdsm belangrijk. En niet dat ik alles meteen wist en ik beken dat ik het meeste vooral in de praktijk heb geleerd, maar ik had wel altijd het geluk van ervaren Dominanten/riggers/sadisten tegenover me die wisten wat ze deden. Van hen heb ik veel geleerd. Niet dat ik zelf kan knopen hoor, met mijn ruimtelijk inzicht word dat hem niet Maar ik weet inmiddels goed waar touwen horen te zitten en hoe ze horen te voelen. Maar ik weet ook waar je wel en niet kunt slaan en op welke plekken je voorzichtig moet zijn. Wat ook voor een sub belangrijk is om te weten. Ook omdat een D niet alles weet en je uiteindelijk ook als sub verantwoordelijkheid draagt dat alles goed verloopt.



Het is trouwens een cane, net als een engelse wandelstok. Die vroeger dus ook op scholen werd gebruikt
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Nee klinkt helemaal niet slecht hoor ik ben hier om bij te leren.



En ja je hebt gelijk maar ik vroeg er zelf wel een beetje om hahah.

Ik zal het zeker eens lezen! Het was trouwens wel cool voor de fotos
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar, ik probeer altijd niet betweterig over te komen, maar soms doe je dat perongeluk wel. Zeker als je wat bezorgd bent, als iets klinkt alsof het niet goed ging. Uiteindelijk ben ik er ook niet bij en ken ik je D ook niet. En zeker bij bondage denken mensen er snel makkelijk over, terwijl ze er bij bijvoorbeeld een caning wel weer bewust van zijn dat iets mis kan gaan als je verkeerd slaat. Maar hoe ervaren je ook bent, je bent nooit uitgeleerd. Deze pdf kende ik zelf ook nog niet, dus ik ga hem zelf ook zeker nog lezen om te zien of er iets nieuws in staat.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hij heeft wel een beetje ervaring maar nu idd ook niet super veel.

Wel wat lessen gedaan voor knopen.
Alle reacties Link kopieren
@snowsteph misschien samen eens een workshop doen. Dat is ook voor jou heel nuttig, leer je als bottom ook heel veel van. Waar jij op moet letten en hoe dingen horen te zitten endergelijke. Ben zelf ook wel eens meegeweest en ondanks dat ik best al wat ervaring had, toch weer wat handige dingen opgestoken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
ja blijkbaar in het fetish café in antwerpen geven ze wel regelmatig zo is workshops. Ben van daar in de buurt dus zou wel eens goed uitkomen

Maar dat is een serieuze grens voor mij... dat is een openbare plaats he, alle niet echt openbaar maar je snapt het wel?

En dat is handig dichtbij maar ook gevaarlijk he...
Alle reacties Link kopieren
@snowsteph Ik snap je, er zou een bekende je buiten tegen kunnen komen, omdat hij/zij toevallig langs loopt.Al is de kans niet heel groot. Maar er zijn vast meer plekken waar die dingen worden georganiseerd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven