Sylvana Simons

19-05-2016 21:39 3040 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.



Wat vinden 'we' daarvan?



Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:Ikhierhuh schreef op 27 mei 2016 @ 17:35:

Wit is beter?Wil je daar een stukje kaas of worst bij?
Alle reacties Link kopieren
quote:devuilewasbuiten schreef op 27 mei 2016 @ 17:25:

Marokkanen worden wel degelijk minder snel aangenomen. Maar dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat zelfs de derde generatie zich slecht heeft aangepast (veel, niet allemaal natuurlijk). Is het discriminatie om zoiets te zeggen? Ik vind van niet. Nederland is een land met meerdere culturen en we zullen er uiteindelijk met z'n allen uit moeten komen. Niet alleen Nederlanders zullen water bij de wijn moeten doen, ook de andere bevolkingsgroepen. Trouwens 'De Nederlander' is ondertussen ook een vaag begrip. Hoeveel gemixte huwelijken zijn er onderhand al wel niet en hoeveel gemengde kinderen lopen er al wel niet rond? Wie discrimineert wie? Vingerwijzen heeft geen nut. Gewoon met z'n allen aanpassen, is mijn mening.



Ja aanpassen aan wat precies, concreet?

Aan wie?



Aanpassen is zo ontzettend nietszeggend.

Wie bepaald de regels?
Alle reacties Link kopieren
quote:devuilewasbuiten schreef op 27 mei 2016 @ 17:25:

Marokkanen worden wel degelijk minder snel aangenomen. Maar dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat zelfs de derde generatie zich slecht heeft aangepast (veel, niet allemaal natuurlijk). Is het discriminatie om zoiets te zeggen? Ik vind van niet. Nederland is een land met meerdere culturen en we zullen er uiteindelijk met z'n allen uit moeten komen. Niet alleen Nederlanders zullen water bij de wijn moeten doen, ook de andere bevolkingsgroepen. Trouwens 'De Nederlander' is ondertussen ook een vaag begrip. Hoeveel gemixte huwelijken zijn er onderhand al wel niet en hoeveel gemengde kinderen lopen er al wel niet rond? Wie discrimineert wie? Vingerwijzen heeft geen nut. Gewoon met z'n allen aanpassen, is mijn mening.g



Ik denk dat allochtonen er meer moeite mee hebben met die gemengde huwelijken dan de nederlanders!

En daarom verandert er ook niks. Ik als nederlandse vrouw zou al blij zijn als er minder criminaliteit/winkeldiefstallen en zo meer zou zijn (zie opsporing verzocht) wat zo langzamerhand een alochtonen programma is.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 26 mei 2016 @ 17:11:

[...]



Ik had het over de etniciteiten in Nederland, maar in Australië heb je nog steeds Nederlandse gemeenschappen en die hebben ook winkeltjes met allerlei Nederlandse waar.Maar omdat nederlanders zich verder gewoon aangepast hebben en niet de boel bij elkaar lopen te stelen, zijn ze de populairste immigranten groep in Australie. Daarentegen is australie voorzichtig met het toekennen van entree aan bepaalde andere volksgroepen, rara hoe zou dat nu komen...ervaring?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 27 mei 2016 @ 17:15:

[...]

Klopt, de Nederlandse cultuur, bestaat uit aspecten uit Diverse culturen.

Joods,Nederlands,Fries,Surinaams,Marokkaans,Turks.

Als je iemand vraag wat de nederlandse cultuur is,, zal ieder een ander antwoord geven, het betekent iets anders voor iedereen.

Sommige andere landen hebben inderdaad een wat sterkere oudere cultuur.

We zijn geen Japan,India,Italie,China of Saudi Arabie, zaken als kolonisatie en arbeidsmigratie, hebben een grote invloed gehad op Nederland.

Wat mij betreft heel waardevol en bijzonder.

Oké, bedankt voor je uitleg.



Dat Nederland door kolonisatie beïnvloed is met andere culturen, vind ik niet positief. Ook sommige vormen van arbeidsmigratie niet.

De Joodse en Friese cultuur zijn aparte Nederlandse culturen in Nederland?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 27 mei 2016 @ 18:05:

[...]





Ja aanpassen aan wat precies, concreet?

Aan wie?



Aanpassen is zo ontzettend nietszeggend.

Wie bepaald de regels?



Ja, ik weet dat het nietszeggend klinkt. Iedereen die zich aanpast en we leven met z'n allen nog lang en gelukkig Het is meer zoals ik het zou willen wanneer ik ergens op een roze wolk had geleefd. Helaas gebeurt het niet op die manier.



Misschien zie ik binnen dat aanpassen ook een stukje loslaten en daarin met z'n allen een nieuwe vorm vinden. Want je kunt je ook te krampachtig vasthouden aan je eigen cultuur. Nederlanders die eigenlijk niet kunnen geloven dat zwarte piet wel degelijk kwetsend is voor sommige mensen, mensen uit andere culturen die zich omringen met vanalles uit hun geboorteland en de Nederlandse taal niet leren...



Nog steeds vaag, hè?
quote:mienietjefietje schreef op 27 mei 2016 @ 18:14:

[...]





Maar omdat nederlanders zich verder gewoon aangepast hebben en niet de boel bij elkaar lopen te stelen, zijn ze de populairste immigranten groep in Australie. Daarentegen is australie voorzichtig met het toekennen van entree aan bepaalde andere volksgroepen, rara hoe zou dat nu komen...ervaring?Wat is dat precies, aanpassen? Boerenkool eten? Varkensvlees? Korte rokjes dragen? Ik snap oprecht niet wat je daarmee bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Rutte: reacties op Simons 'ronduit walgelijk'

27-05-2016 © Telegraaf

DEN HAAG - Premier Mark Rutte heeft vrijdag de vloer aangeveegd met de ,,idioten'' en ,,doorgeslagen tokkies'' die racistisch reageren op de politieke plannen van tv-presentatrice Sylvana Simons. Zij komt bij de komende verkiezingen op de kandidatenlijst van de huidige tweemansfractie DENK in de Tweede Kamer.



Die uitlatingen zijn ,,ronduit walgelijk”, aldus de minister-president . Hij heeft zich er ,,buitengewoon aan gestoord.” Dergelijke teksten staan volgens hem debat en dialoog in de weg.



Zulk ,,achterlijk gedrag” is volgens hem echter niet te bestrijden met meer wetgeving. Zo moeten we volgens Rutte niet reageren ,,omdat een paar idioten een uitzwaaidag organiseren”. Op internet worden mensen opgeroepen om Simons op 6 december uit te zwaaien, de dag waarop Sinterklaas en zijn pieten weer naar huis gaan. Simons nam duidelijk stelling in de discussie over Zwarte Piet.



Rutte wil absoluut niet in gesprek met de ,,gladiolen'' die racistische opmerkingen maken over Simons. Dat vindt hij te veel eer voor deze groep, die hij als een minderheid beschouwt. Mensen moeten zich zelf meer rekenschap geven van wat ze zeggen en een beetje innerlijke beschaving aan de dag leggen, aldus de minister-president. ,,Hier hebben we met zijn allen een taak.”



De premier liet doorschemeren bedenkingen te hebben bij de keuze voor DENK van Simons, maar op zich vindt hij het een heugelijke zaak als mensen zich melden voor de publieke taak. Ook wees hij erop dat het niet alleen kommer en kwel is voor migranten en hun nakomelingen. Zo is iemand van Marokkaanse afkomst immers voorzitter van de Tweede Kamer geworden, aldus Rutte.



Hij vergeet erbij te zeggen dat die Tokkies het IQ hebben van een garnaal.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 18:20:

[...]



Wat is dat precies, aanpassen? Boerenkool eten? Varkensvlees? Korte rokjes dragen? Ik snap oprecht niet wat je daarmee bedoeld.





Denk aan een kameleon die de kleur aanneemt van zijn omgeving. Zo moeilijk lijkt het me niet.

Maar al zo en levert de verhuizing van het ene westerse land naar het andere westerse land meestal geen problemen op, omdat de culturen van de verschillende landen veel op elkaar lijken.
quote:devuilewasbuiten schreef op 27 mei 2016 @ 18:28:

[...]





Denk aan een kameleon die de kleur aanneemt van zijn omgeving. Zo moeilijk lijkt het me niet.

Maar al zo en levert de verhuizing van het ene westerse land naar het andere westerse land meestal geen problemen op, omdat de culturen van de verschillende landen veel op elkaar lijken.

Ten eerste is het niet voor iedereen mogelijk om de kleur aan te nemen van de omgeving en ten tweede zou het maar een kleurloze bedoening worden als alle culturen de Nederlandse cultuur aan zouden gaan hangen, dus nee, daar ben ik niet voor.

Dat men er voor kiest om bepaalde normen en waarden aan te hangen die we toch eigenlijk wel met elkaar gemeen hebben, dat zou de samenleving een stuk verbeteren, maar dat geldt niet alleen voor mensen van andere culturen, ook blanke Nederlanders kunnen er wat van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 18:35:

[...]



Ten eerste is het niet voor iedereen mogelijk om de kleur aan te nemen van de omgeving en ten tweede zou het maar een kleurloze bedoening worden als alle culturen de Nederlandse cultuur aan zouden gaan hangen, dus nee, daar ben ik niet voor.

Dat men er voor kiest om bepaalde normen en waarden aan te hangen die we toch eigenlijk wel met elkaar gemeen hebben, dat zou de samenleving een stuk verbeteren, maar dat geldt niet alleen voor mensen van andere culturen, ook blanke Nederlanders kunnen er wat van.Precies.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 mei 2016 @ 18:35:

[...]



Ten eerste is het niet voor iedereen mogelijk om de kleur aan te nemen van de omgeving en ten tweede zou het maar een kleurloze bedoening worden als alle culturen de Nederlandse cultuur aan zouden gaan hangen, dus nee, daar ben ik niet voor.

Dat men er voor kiest om bepaalde normen en waarden aan te hangen die we toch eigenlijk wel met elkaar gemeen hebben, dat zou de samenleving een stuk verbeteren, maar dat geldt niet alleen voor mensen van andere culturen, ook blanke Nederlanders kunnen er wat van.Ja, ja, ik voelde hem al aankomen. Dit is moeilijk doen om het moeilijk doen. Terwijl we (volgens mij) eigenlijk dezelfde mening hebben. Aanpassen aan de omgeving waar je leeft is naar mijn mening rekening met elkaar houden, naar elkaar luisteren, water bij de wijn doen, elkaar respecteren, enz. En wie heeft het er over dat alleen andere mensen van andere culturen dit moeten doen? Ik zeker niet, in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 27 mei 2016 @ 18:22:

Rutte: reacties op Simons 'ronduit walgelijk'

27-05-2016 © Telegraaf

DEN HAAG - Premier Mark Rutte heeft vrijdag de vloer aangeveegd met de ,,idioten'' en ,,doorgeslagen tokkies'' die racistisch reageren op de politieke plannen van tv-presentatrice Sylvana Simons. Zij komt bij de komende verkiezingen op de kandidatenlijst van de huidige tweemansfractie DENK in de Tweede Kamer.



Die uitlatingen zijn ,,ronduit walgelijk”, aldus de minister-president . Hij heeft zich er ,,buitengewoon aan gestoord.” Dergelijke teksten staan volgens hem debat en dialoog in de weg.



Zulk ,,achterlijk gedrag” is volgens hem echter niet te bestrijden met meer wetgeving. Zo moeten we volgens Rutte niet reageren ,,omdat een paar idioten een uitzwaaidag organiseren”. Op internet worden mensen opgeroepen om Simons op 6 december uit te zwaaien, de dag waarop Sinterklaas en zijn pieten weer naar huis gaan. Simons nam duidelijk stelling in de discussie over Zwarte Piet.



Rutte wil absoluut niet in gesprek met de ,,gladiolen'' die racistische opmerkingen maken over Simons. Dat vindt hij te veel eer voor deze groep, die hij als een minderheid beschouwt. Mensen moeten zich zelf meer rekenschap geven van wat ze zeggen en een beetje innerlijke beschaving aan de dag leggen, aldus de minister-president. ,,Hier hebben we met zijn allen een taak.”



De premier liet doorschemeren bedenkingen te hebben bij de keuze voor DENK van Simons, maar op zich vindt hij het een heugelijke zaak als mensen zich melden voor de publieke taak. Ook wees hij erop dat het niet alleen kommer en kwel is voor migranten en hun nakomelingen. Zo is iemand van Marokkaanse afkomst immers voorzitter van de Tweede Kamer geworden, aldus Rutte.



Hij vergeet erbij te zeggen dat die Tokkies het IQ hebben van een garnaal.Dapper hoor meneer Rutte. Nu graag op precies dezelfde manier en even hard de vele keiharde bedreigende reacties van Nederturken op Ebru Umar veroordelen, en dan ben je een echte vent.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 27 mei 2016 @ 18:14:

[...]





Maar omdat nederlanders zich verder gewoon aangepast hebben en niet de boel bij elkaar lopen te stelen, zijn ze de populairste immigranten groep in Australie. Daarentegen is australie voorzichtig met het toekennen van entree aan bepaalde andere volksgroepen, rara hoe zou dat nu komen...ervaring?Jep, ERVARING met bepaalde bevolkingsgroepen, wat dus nadrukkelijk GEEN racisme is volgens FashionVicitim
quote:Jennifer1972 schreef op 27 mei 2016 @ 18:43:

[...]





Dapper hoor meneer Rutte. Nu graag op precies dezelfde manier en even hard de vele keiharde bedreigende reacties van Nederturken op Ebru Umar veroordelen, en dan ben je een echte vent.Ik was juist zeer verheugd dat hij stelling nam in deze zaak, maar dan moet hij inderdaad wel consequent zijn. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 27 mei 2016 @ 18:07:

[...]

g



Ik denk dat allochtonen er meer moeite mee hebben met die gemengde huwelijken dan de nederlanders!

En daarom verandert er ook niks. Ik als nederlandse vrouw zou al blij zijn als er minder criminaliteit/winkeldiefstallen en zo meer zou zijn (zie opsporing verzocht) wat zo langzamerhand een alochtonen programma is.Weet je, wat voor mij nog veel belangrijker is dan dat men zich aanpast, is dat de 'allochtoon' (1e, 2e en 3e generatie) de autochtone (blanke) Nederlander niet haat en niet op hem neerkijkt. Als dát zo zou zijn, dan hoefde dat aanpassen van mij nog niet eens zo heel erg.

Alleen maar in die zin dat men onze maatschappij accepteert zoals ie is, dus mét varkensvlees, homo's, onbedekte vrouwen en alcoholconsumptie, en niet er naar streeft om die dingen uit onze maatschappij te verbannen.

Vraag ik hiermee teveel? Ben ik hierdoor een racistische xenofoob?
quote:Jennifer1972 schreef op 27 mei 2016 @ 18:58:

[...]





Weet je, wat voor mij nog veel belangrijker is dan dat men zich aanpast, is dat de 'allochtoon' (1e, 2e en 3e generatie) de autochtone (blanke) Nederlander niet haat en niet op hem neerkijkt. Als dát zo zou zijn, dan hoefde dat aanpassen van mij nog niet eens zo heel erg.

Alleen maar in die zin dat men onze maatschappij accepteert zoals ie is, dus mét varkensvlees, homo's, onbedekte vrouwen en alcoholconsumptie, en niet er naar streeft om die dingen uit onze maatschappij te verbannen.

Vraag ik hiermee teveel? Ben ik hierdoor een racistische xenofoob?Nee niet in mijn boekje.
Alle reacties Link kopieren
quote:devuilewasbuiten schreef op 27 mei 2016 @ 18:15:

[...]





Ja, ik weet dat het nietszeggend klinkt. Iedereen die zich aanpast en we leven met z'n allen nog lang en gelukkig Het is meer zoals ik het zou willen wanneer ik ergens op een roze wolk had geleefd. Helaas gebeurt het niet op die manier.



Misschien zie ik binnen dat aanpassen ook een stukje loslaten en daarin met z'n allen een nieuwe vorm vinden. Want je kunt je ook te krampachtig vasthouden aan je eigen cultuur. Nederlanders die eigenlijk niet kunnen geloven dat zwarte piet wel degelijk kwetsend is voor sommige mensen, mensen uit andere culturen die zich omringen met vanalles uit hun geboorteland en de Nederlandse taal niet leren...



Nog steeds vaag, hè?



Aanpassen is zo ontzettend nietszeggend.

Wie bepaald de regels?



Ik zit misschien met mijn hoofd in lalala land , maar ik als allochtoon ben 0% van de tijd bezig met wat mijn gedrag volgens de regels zou moeten zijn, met aanpassen al helemaal niet. Ik zie mezelf niet als onderdeel van een groep, maar enkel als individu en ik kies er ook voor om op die manier met anderen om te gaan.



Het woord aanpassen is overrated.

Als we elkaar gewoon met respect behandelen, leren samen te leven en bereid zijn samen te leven in plaats van naast elkaar te leven komen we er wel.



Zolang er wijken zijn waar allochtonen enkel woningen aan allochtonen verkopen,Reizigers anno 2016 beweren op een kamp te moeten wonen,groepen onbeleefde autochtonen anderen verbaal schofferen en zich op de vrijheid van menigsuiting beroepen en pasen een discussiepunt is, gaan we er niet komen.



Het heeft allemaal weinig met aanpassen te maken , vooral met een aantal vragen: Hoe wil ik zelf behandeld worden en ga ik op die manier ook met mijn omgeving om.

Wil ik in dit land wonen, ben ik nog gelukkig als mijn buren niet op mij lijken doordat ze een andere religie hebben, of een andere kleur hebben kan ik hen dan wel respecteren.

Is het antwoord nee, dan heb je hier als allochtoon gewoon weinig te zoeken, over autochtonen kun je niet zo veel zeggen, die gaan toch nergens heen ,maar op dit moment worden deze mensen bijgevallen vanuit de politiek, iemand heeft het "hek" opgen gezet.





Empathie, zo moeilijk is het allemaal niet.

Iedereen begrijpt dat er problemen zijn in bepaalde groepen, maar als 99%(bij wijze van spreke) van de Marokkaanse jongens een bontkraagje heeft en 1% niet, mag ik die 1% dan zijn dromen, ze toekomst perspectief afnemen, mag ik zijn persoon de vernietiging in helpen door hem bijvoorbaat af te schrijven?Blijkbaar vinden velen dat het kan en die aantallen kunnen we niet veranderen, we kunnen enkel zorgen dat we hetzelf anders doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 mei 2016 @ 18:56:

[...]



Ik was juist zeer verheugd dat hij stelling nam in deze zaak, maar dan moet hij inderdaad wel consequent zijn. Jammer.http://nieuws.tpo.nl/2016 ... acties-op-sylvana-simons/



Gelukkig was er ook nog dit:

"De premier liet doorschemeren bedenkingen te hebben bij de keuze voor DENK van Simons, maar op zich vindt hij het een heugelijke zaak als mensen zich melden voor de publieke taak. Ook wees hij erop dat het niet alleen kommer en kwel is voor migranten en hun nakomelingen. Zo is iemand van Marokkaanse afkomst immers voorzitter van de Tweede Kamer geworden, aldus Rutte."
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 27 mei 2016 @ 19:02:

[...]



Nee niet in mijn boekje.Gelukkig
Alle reacties Link kopieren
quote:Jennifer1972 schreef op 27 mei 2016 @ 18:58:

[...]





Weet je, wat voor mij nog veel belangrijker is dan dat men zich aanpast, is dat de 'allochtoon' (1e, 2e en 3e generatie) de autochtone (blanke) Nederlander niet haat en niet op hem neerkijkt. Als dát zo zou zijn, dan hoefde dat aanpassen van mij nog niet eens zo heel erg.

Alleen maar in die zin dat men onze maatschappij accepteert zoals ie is, dus mét varkensvlees, homo's, onbedekte vrouwen en alcoholconsumptie, en niet er naar streeft om die dingen uit onze maatschappij te verbannen.

Vraag ik hiermee teveel? Ben ik hierdoor een racistische xenofoob?Ja onze maatschappij die is van ons allemaal niet van de autochtoon, ik denk dat een heleboel mensen denken dat onze samenleving of onze maatschappij , de maatschappij van de autochtone Nederlander is en dat men zich dus moet aanpassen aan autochtoon Nederland(whatever that maybe, want autochtonen zijn ook net mensen en vrij divers )
Tijd voor iets luchtigers over ons aller Sylvana :



Ik ben een Godin
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 27 mei 2016 @ 19:23:

[...]



Ja onze maatschappij die is van ons allemaal niet van de autochtoon, ik denk dat een heleboel mensen denken dat onze samenleving of onze maatschappij , de maatschappij van de autochtone Nederlander is en dat men zich dus moet aanpassen aan autochtoon Nederland(whatever that maybe, want autochtonen zijn ook net mensen en vrij divers )



Hm ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben....als een groep blanke Nederlanders nu gaat verhuizen naar land X, en dit land weet dat wanneer na 40 jaar het aantal Nederlanders groot genoeg is geworden, dat ze dan gaan eisen dat land X zich gaat aanpassen aan de Nederlandse gewoonten en religie, denk je dat land X dan zegt 'Da's goed joh, kom lekker hierheen!'?

Andere vraag: als je het hebt over dat de autochtonen in NL zich moeten gaan aanpassen aan de allochtonen, wat versta je daar dan precies onder? Geen varkensvlees meer bij de slager? Geen alcohol meer in de supermarkt of in het uitgaansleven? Vrouwen geen korte rokjes meer? Misschien vind je dit flauwe voorbeelden, maar dan wil ik ook wel graag precies weten hóe we ons moeten gaan aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 27 mei 2016 @ 19:03:

[...]





Aanpassen is zo ontzettend nietszeggend.

Wie bepaald de regels?



Ik zit misschien met mijn hoofd in lalala land , maar ik als allochtoon ben 0% van de tijd bezig met wat mijn gedrag volgens de regels zou moeten zijn, met aanpassen al helemaal niet. Ik zie mezelf niet als onderdeel van een groep, maar enkel als individu en ik kies er ook voor om op die manier met anderen om te gaan.



Het woord aanpassen is overrated.

Als we elkaar gewoon met respect behandelen, leren samen te leven en bereid zijn samen te leven in plaats van naast elkaar te leven komen we er wel.



Zolang er wijken zijn waar allochtonen enkel woningen aan allochtonen verkopen,Reizigers anno 2016 beweren op een kamp te moeten wonen,groepen onbeleefde autochtonen anderen verbaal schofferen en zich op de vrijheid van menigsuiting beroepen en pasen een discussiepunt is, gaan we er niet komen.



Het heeft allemaal weinig met aanpassen te maken , vooral met een aantal vragen: Hoe wil ik zelf behandeld worden en ga ik op die manier ook met mijn omgeving om.

Wil ik in dit land wonen, ben ik nog gelukkig als mijn buren niet op mij lijken doordat ze een andere religie hebben, of een andere kleur hebben kan ik hen dan wel respecteren.

Is het antwoord nee, dan heb je hier als allochtoon gewoon weinig te zoeken, over autochtonen kun je niet zo veel zeggen, die gaan toch nergens heen ,maar op dit moment worden deze mensen bijgevallen vanuit de politiek, iemand heeft het "hek" opgen gezet.





Empathie, zo moeilijk is het allemaal niet.

Iedereen begrijpt dat er problemen zijn in bepaalde groepen, maar als 99%(bij wijze van spreke) van de Marokkaanse jongens een bontkraagje heeft en 1% niet, mag ik die 1% dan zijn dromen, ze toekomst perspectief afnemen, mag ik zijn persoon de vernietiging in helpen door hem bijvoorbaat af te schrijven?Blijkbaar vinden velen dat het kan en die aantallen kunnen we niet veranderen, we kunnen enkel zorgen dat we hetzelf anders doen.



Om eerlijk te zijn denk ik dat het woord 'aanpassen' door de jaren heen een negatieve bijklank heeft gekregen. Ik voel me nu bijna de Nederlander die wil dat iedereen tijdens verjaardagen in een kring gaat zitten en de schaal met leverworst doorgeeft en een verjaardagskalender op de wc hangt. Maar ik zie het redelijk nuchter. Wanneer je naar een warm land emigreert, moet je je toch ook aanpassen aan het klimaat? En aanpassen aan de Nederlandse maatschappij houdt dus ook in je aanpassen aan de multiculturele samenleving die er nu is. Jij bent toch ook 'De Nederlander?'



Moeten klinkt ook naar. Laat ik zeggen dat je het jezelf gemakkelijker maakt wanneer je je enigszins aanpast aan je omgeving. Alsjeblieft zonder je ziel en zaligheid op te geven of je normen en waarden.



Er zijn ontzettend veel vooroordelen. Ik denk dat niemand daar van is gevrijwaard, het is hoe de mens is. Maar ik zal altijd blijven proberen naar de persoon zelf te kijken. Je zal die ene procent inderdaad maar zijn die wél goed wil. Lijkt me momenteel niet gemakkelijk.
Eén procent??!!?? Tjonge, jij bent zeker niet veel gewend hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven