Geld & Recht alle pijlers

Algemeen Belasting Teruggave Topic

02-05-2016 10:21 2546 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of iemand hier op het forum al belasting teruggave hebben ontvangen?



Ik krijg geld terug en zit erom te springen
Love yourself in all your way and stay who you are in all kinds of days
Alle reacties Link kopieren
binnen 4 weken bericht hier gehad krijg een mooi bedrag terug ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik hoop dat hier iemand is die wat meer verstand heeft van de belastingdienst dan ik.

Afgelopen jaren heb ik altijd aangifte gedaan via een tussenpersoon, maar vorig jaar voor het eerst zelf.

Dit ging prima, heb het toen ergens in maart gedaan en het stond toen al 3 april op de rekening, echt ontzettend snel. Dat vond ik wel raar, maar alles klopte verder, dus niet meer over nagedacht.



Ook dit jaar gewoon weer aangifte zelf gedaan en nu vielen er net 2 blauwe enveloppen in de bus, dus ik dacht yesss dat zijn de brieven van dit jaar.



Nu staat er dat ik aangifte moet doen over 2014, dat die nog niet binnen is en voor 14 juni binnen moet zijn.

Als ik inlog op belastingdienst.nl zie ik nu staan dat het vorig jaar in april een voorlopige aanslag is. Maar ik heb echt geen idee wat ik nu fout heb gedaan of wat ik nu moet doen.



Ik zal natuurlijk maandag meteen gaan bellen, maar misschien heeft hier iemand al een idee?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lianne1991 schreef op 27 mei 2016 @ 16:56:

Ik heb Rabobank en dagtekening 28 mei nog niks.... Kan t vandaag nog komen?Rabo dagtekening 28 mei: hier vandaag op de rekening.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik allebei apart van elkaar 24 april aangifte gedaan, mijn man heeft vanmorgen bericht gekregen en ik zojuist. Allebei definitief met dagtekening 3 juni
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouki18 schreef op 27 mei 2016 @ 11:36:

Ik net de belastingdienst gebeld uit ongeduld. Iedereen in onze omgeving heeft het al en wij nog steeds niet. Ik weet het wel, uiteindelijk komt het goed. Maar toch gebeld en ze zagen inderdaad dat ik 11 april aangifte heb gedaan. Ze zei omdat dit voor 1 mei is krijgt u voor 1 juli bericht. Is het na 1 mei dan is het 3 maanden later. Ze kon me wel vertellen dat de aangifte "in behandeling" is, maar er was nog niet te zien wanneer ik bericht hierover ontvang.



Fijn weekend alvast voor iedereen.Het antwoord van de Belastingtelefoon of uw interpretatie van dit antwoord is niet helemaal juist. Wie tot en met 4 april zijn belastingaangifte indiende, krijgt voor 1 juli 2016 bericht van de belastingdienst. De zogenaamde garantietermijn is dit jaar dus met vier dagen verlengd. De aangifte 2015 kon tot 1 mei worden ingediend, maar de Belastingdienst geeft dan niet de garantie om voor 1 juli een antwoord te sturen. Wel geldt de driemaandentermijn. In uw situatie zal u dus zeer waarschijnlijk vóór 11 juli 2016 antwoord krijgen.
Bleh.. 2 maart aangifte gedaan en nog niks gehoord
Alle reacties Link kopieren
Eind april aangifte gedaan en kijk net op mijn overheid en daar staat de definitieve aanslag met dagtekening 27 mei. Hoop dat het deze week binnen is.
Alle reacties Link kopieren
hier dagtekening 3 juni , nog niks binnen.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook nog geen 3 juni.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
kan ook eerder komen bijdehand ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, hier staat het op de rekening!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook binnen met dagtekening 28 mei
Alle reacties Link kopieren
Hier wachten wij rustig af!
Alle reacties Link kopieren
Grr, mijn man heeft een brief ontvangen met dagtekening 3 juni, maar ik nog niks
Alle reacties Link kopieren
en terug of betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote: SYLIAN SCHREEF OP 09 MEI 2016 @ 21:06:

Ik heb 3 april mijn belastingaangifte verstuurd. Krijg ± €2000,- terug. Heb ook nog geen bericht. quote: SYLIAN SCHREEF OP 26 MEI 2016 @ 15:58:

Vandaag definitieve aanslag binnen via MijnOverheid, dagtekening 28 mei. Vandaag hebben ze het gestort op mijn rekening (ABN AMRO)!
Alle reacties Link kopieren
quote:betalenofkrijgen schreef op 30 mei 2016 @ 20:30:

en terug of betalen?Ik krijg 3000 euro terug als het goed is, zoveel is het bij mij nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
nice! ik slechts 1561
Wij wachten ook nog af, 18 maart voor mij en mijn man aangifte gedaan, beiden nog geen bericht. Krijgen in totaal ongeveer 2500€ terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 29 mei 2016 @ 17:12:

Bleh.. 2 maart aangifte gedaan en nog niks gehoord Wij ook in de eerste week aangifte gedaan en nog niks gehoord, was al bang dat degene die onze belasting doet het niet doorgevoerd heeft maar nu lees ik gelukkig jou bericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:fisbel schreef op 29 mei 2016 @ 14:40:

[...]Ik las hier op de topic dat iemand 23 april aangifte heeft gedaan en ze al bericht hebben.

Het maakt volgens mij allemaal niet uit hoe of wat het is gewoon afwachten

Nog dank voor je reactie.



Het antwoord van de Belastingtelefoon of uw interpretatie van dit antwoord is niet helemaal juist. Wie tot en met 4 april zijn belastingaangifte indiende, krijgt voor 1 juli 2016 bericht van de belastingdienst. De zogenaamde garantietermijn is dit jaar dus met vier dagen verlengd. De aangifte 2015 kon tot 1 mei worden ingediend, maar de Belastingdienst geeft dan niet de garantie om voor 1 juli een antwoord te sturen. Wel geldt de driemaandentermijn. In uw situatie zal u dus zeer waarschijnlijk vóór 11 juli 2016 antwoord krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hier 4 april aangifte en 28 mei geld binnen. Mijn partner 30 april aangifte en ook 28 mei geld binnen
Hier 15 maart aangifte gedaan, en nog niks gehoord.

Krijgen jullie meteen de definitieve of eerst een voorlopige aanslag? Kreeg vorig jaar eerst een voorlopige, dus verwacht dat dit jaar ook. Weet iemand wat de reden hiervoor is?

Heb toch liever meteen een definitieve omdat ik dan meteen weer waar ik aan toe ben
Alle reacties Link kopieren
29 april aangifte gedaan. Mijn man vandaag bericht. Dagtekening 3 juni!

Eerste bericht binnen:)
Alle reacties Link kopieren
Definitieve aanslagen gisteren en vandaag binnen. € 930,- terugbetalen maar daar hadden we op gerekend.

Man krijgt eerst wat terug, tenminste ik ga er van uit dat dit nog steeds zo is en dat dit op de datum van dagtekening is. Ik moet voor 15 juli een hap betalen, maar dit bleek in de verdeling het voordeligst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven