Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
@GB,asperges met tomaat, dat is nou echt iets waar ik ook over zou twijfelen!



KV, goed dagje zo vandaag na al die drukte. Het zag er wel goed uit allemaal overigens!



Hier een lazy Saturday, nou ja relatief dan want ik ga misschien zo toch maar even een lesje spinnen. Ben nog niet helemaal zeker. Maar anders in ieder geval naar de markt, krantje lezen etc. En vanavond denk ik een pannetje risotto maken. Met asperges.



Fijne dag allemaal dames!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Info, vwb voorstelling - ik ga regelmatig in Londen naar voorstellingen, heb daar vrienden wonen die ook graag naar het theater gaan en dan gaan we samen, misschien als ik de geest krijg dat ik dan nog bij een ticketbooth ga kijken ofzo maar ik denk eigenlijk van niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in NY veel te moe om savonds naar een voorstelling te gaan. Was het wel van plan maar trok het echt niet en overdag was het veel te mooi weer om binnen te zitten. Daarom hebben wij de musea ook overgeslagen dus ik moet sowieso terug

Ik weet niet of het nu nog is Rast maar toen wij er waren kon je in het weekend vanaf een uur of 13.00 met de watertaxi voor een bepaald bedrag en dan hop on hop off. Je kon dus de hele middag mee en op diverse plekken uitstappen en hij voer vrij dicht langs lady liberty. Was een fijn rust momentje na een aantal dagen flink door stappen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en geen idee wat we vanavond eten nog. Eerst maar eens werken straks.
Wat een fijn vooruitzicht Rastan, naar NY. Ik ben er zelf als 8-maanden oud kindje geweest, daarna niet meer, dus heb niet echt tips of aanraders, haha.



Hoop dat je lekker kunt bijkomen Koreveen van je drukke werkdagen.



Vandaag een rustig weekenddagje. Wil vanavond pasta maken met garnalen, dit idee.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben we pizza gehaald omdat we allebei moe waren. Lief omdat hij een dag hard had gewerkt, ik omdat ik een dag hard had geknuffeld met een baby en ik weer druk was met onze eigen baby uitbroeden ;)



Vandaag een realtief rustige dag. Straks maar eens even bedenken wat we deze week allemaal gaan eten. Ik merk dat het toch wel heel makkelijk is om maar even wat te halen als we geen spullen in huis hebben en ik vind zelf eten koken echt veel lekkerder dan iets halen, dus zo in elk geval voor 6 dagen boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:koreveen schreef op 28 mei 2016 @ 07:46:

.



Vandaag met 2 vriendinnen naar de Toorop tentoonstelling in het Gemeentemuseum. En misschien nog wat shoppen. Vanavond gaan we langs bij onze Oostenrijkse vrienden die weer in het land zijn.



Oeh! Charlie of Jan? Ik ben groot fan van Charlie.



Ik hielp gister mijn broer met verhuizen en moest toen haasten om op tijd thuis te zijn om te koken voor mijn andere boer, die kwam helpen in de tuin. Zo leuk hoe familieziek we met z'n allen geworden zijn de laatste tijd Had salade gemaakt en er bij hoge uitzondering maar ns biefstukjes bij gekocht, broer vindt een stukkie vlees wel érg lekker en ik vond het wel goed om nog even een stuk rood vlees te bakken voor mijn examen dinsdag. Moest een tijdje geleden op school ook een biefstukje bakken, ding was veel te rood. Ik doe het gewoon nooit en dan raak je je gevoel voor timing kwijt. Maar die van gisteren waren prachtig. En gekookte nieuwe Frieslanders erbij (die koop ik hier op het dorp) jummie.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie het al, Jan Toorop. Gelukkig maar, want ik kan er toch niet heen, hij's bijna afgelopen. Zal wel druk zijn KV!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gesport vanochtend en zit nu lekker in de zon op het balkon. Heb bedacht dat ik zo buiten de deur wil lunchen, lekker op het terras nu de zon nog schijnt. Ik ben benieuwd of het nog gaat onweren, de voorspelling klopt hier steeds niet.



Teig, wat een ontzettend leuke verrassing van je lief! Het eten wat jullie gehad hebben klinkt ook heel goed. Wanneer gaan jullie verhuizen?



Rast, fijn vooruitzicht hoor NY! Ik ben er vorig voorjaar geweest en vond het fantastisch. Ik wil sowieso nog eens terug. Alleen al rondwandelen door die stad is de moeite waard. Wij vonden de Brooklyn kant ook erg leuk en wat gemoedelijker. En het MOMA vond ik een fantastisch museum.



Mare, wat vervelend dat de drukke week zo'n weerslag op je heeft!



Raisin Girl, welkom! Tori Amos vind ik heel leuk! 100 jaar geleden voor het laatst gezien in Ahoy. Ik heb nu Conflake Girl in mijn hoofd



Donderdag aten wij een pasta met veel groeten en een sausje van wat tomaat en tomatenpuree die ik lekker lang heb laten pruttelen. Gisteren ben ik wezen eten met een vriendin. We konden buiten zitten, zo fijn. We waren op een plek waar je verschillende kleine hapjes kon bestellen en hadden brood met humus en een soort yoghurt dip (met nog iets erdoor maar weet niet meer wat, kleur was rood/roze), een salade met witlof, peer en blauwe kaas, caponata, zoete aardappel taartjes en gerookte haloumi. Die laatste was helaas een beetje te taai geworden, de smaak was wel lekker. Na hadden we een bietenchocolade brownie (wel ok) en rabarber hangop (heerlijk!).

Vanavond eten we een soepje uit de vriezer (die zit nogal vol, volgens mij is het pompoenwortelsoep, maar nog een beetje een verrassing) en een broodje met een vega hamburger erbij.



Fijn weekend allemaal!
Och jongens wat een heerlijke dag so far. Ik weet dat we regen en onweer verwachten, maar bij ons is het nog stralend weer!



@drift: we verhuizen eind juni, de overdracht is 15 juni. Dus het duurt nog wel even, maar we zijn gestaag bezig met de voorbereidingen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook heerlijk weer. Zonnetje schijnt, man tokkelt een beetje op z'n gitaar, biertje erbij... Niks meer aan doen! Hier wel een lekkere zaterdag ook. Nieuwe hardloopschoenen gekocht, toen aan een hardloopevenementje meegedaan (Trappistenloop bij Tilburg in de buurt) en nu dus even lekker rustig aan. Vanavond staan er witte asperges op het menu, met krieltjes, botersaus, ei en ham. Van de schillen trekken we een bouillon, kunnen we morgen of maandag nog een keer aspergesoep eten.



@Drift: Ze is ook heel leuk, al luisterde ik er een aantal jaar geleden meer naar dan de laatste tijd. Heb haar ooit live gezien in een openluchttheater, was echt super!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten kipshoarma met oven friet en excuus sla
Alle reacties Link kopieren
Wij eten pizzaburgers
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk weer ja, (nog) geen onweer of hagel te bekennen! Vanmiddag op een fijn terras bij de oranjerie van een kasteel in de buurt gezeten met een biertje en een schaal vol hapjes. Nu weinig trek meer in avondeten...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Toorop tentoonstelling toevallig ook gezien, woensdag. En Klimt/Schiele. En een stukje van de Stijl/Mondriaan. Vond het laatste eigenlijk het leukst. Maar dat komt omdat daar ook toegepaste kunst was en dat vind ik altijd leuk. Leuke dag gehad, KV?



Haha, Rast, gelukkig ben ik niet de enige die de combi tomaat/asperge niet zo ziet. Vandaar ook dat ik het uiteindelijk niet bij elkaar heb gedaan. Leek me gewoon niet zo lekker.



Lijkt me lekker, Teig, dat receptje.



Hahaha, Drift, pasta met veel groeten. (sorry, flauw). En ik had ook meteen Cornflake Girl in mijn hoofd. En nu weer. En ws elke keer als ik Raisin Girl zie. Maar er zijn erger dingen.



Wyandotje...



Ik was van plan een salade te maken met avocado. En ik had er 2, allebei niet goed... helaas. Dus toen maar een salade zoals gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat stuk De Stijl in het Gemeentemuseum is gaaf he? Sowieso een fijn museum vind ik.



Ik moest werken maar bleek eigenlijk soort van boventallig te staan, dus toen heb ik er fijn op aangedrongen dat ik naar huis mocht. Lekker nog een hoop dingen gedaan in de tuin en mijn email bijgewerkt, moehaha. Al dat festivalgebeuren is hartstikke leuk, maar toch altijd een beetje stressvol om te weten dat je binnenkort 2,5 week niks anders kunt doen dan dat en van huis weg bent de hele tijd. Dan wil ik toch alle andere werkzaamheden zoveel mogelijk op de rit hebben en de tuin zo goed mogelijk aan kant en het huis natuurlijk ook en de administratie enenenenenen u kent dat wel Maar de 6 uur die ik vandaag kado kreeg scheelden veel. Kan ik toch nog woensdag met een gerust hart een dagje naar de sauna (wilde ik al bijna aan afzeggen maar ik heb toch wel heel veel zin. En ontspannen moet ook)

Lief maakte een ontzettende restverwerkingssalade van het restje salade van gister (little gem/verse doperwten/gegrilde courgette), een restje venkelrisotto en stukjes duivenborst van school, een restje gekookte aardappels en wat spinazie. En daar aten we brood bij (van de workshop, lekker) met restjes tapenade Was prima.
Alle reacties Link kopieren
Morning all!



Gisteren inderdaad risotto gemaakt. Ik had nog eens flink stuk prei liggen en heb daar toch maar witlof en geen asperges bij gedaan (vanwege geen zin om te schillen, voornamelijk) Was lekker.



Moos, wat heerlijk die extra tijd! Ik kan op mijn werk ook af en toe heul blij worden als een lange vergadering op het laatste moment afgezegd wordt. Kan ik opeens echt iets doen



@Wyandotje: ik sluit me bij GB aan. oh en dan wil ik dit er nog aan toevoegen



Mare, beterschap



Het is wederom stralend weer buiten, weet niet zo wat ik ervan moet denken want ook nu zijn de voorspellingen voor vanmiddag slecht, maar ja, om nou een eind te gaan fietsen en vervolgens datzelfde eind in de regen en onweer weer terug te moeten zie ik ook niet zo zitten...

Vanavond eet ik een groetensoepje bij mijn moeder. Met een broodje erbij. Makkelijk en lekker.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Het was een heerlijke dag gisteren. De Toorop en Schiele/Klimt expo waren heel mooi en helemaal niet druk. Zeker door het mooie weer. We wilden de Wonderkamers ook weer doen maar het was te mooi weer en we zijn het Designkwartier ingegaan waar een Designfestival was. Heerlijk rondgestruind en een lekkere pompoen/zoete aardappel hamburger gegeten.



's Avonds bij vrienden gegeten. Scholfilet met aardappelschijfjes en salade. En lekker bijgekletst.



Zometeen sporten en vanmiddag doen we de Wonderlijke Klim op de Sint Jan. Hoop dat de regen dan even stopt.

Vanavond eten we Toscaanse carre met geroosterde wortels en bulghursalade.



Moos, lekker dat je onverwacht vrij had. Charley Toorop ben ik ook fan van en inderdaad het Gemeentemuseum is mijn favo museum. Hebben ook altijd mooie mode-expo's.



GB, las nog over het goede nieuws over je gezondheid. Fijn!



Raisin Girl, hier ook een Tori-fan. Grappig dat er hier zoveel zijn. Ben vroegah veel naar haar concerten geweest. Maar de laatste albums vinnik nie zo.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies!



Lief en ik zijn al vroeg wakker, zeker voor de zondag. We mogen ons kleine poezemonster namelijk eind van de ochtend ophalen! Eindelijk!!!



Voordat we daar heen rijden wil lief eerst nog even langs de opslag van Shurgard. Nog even wat spullen daar neerzetten. Kan hem helaas niet helpen met sjouwen aangezien ik sinds gisteren amper op of om kan door een acute spit-aanval. Heel handig getimed weer. Dank voor de beterschapswens Rast!



Het ziet er buiten nog goed uit. Hopelijk blijft het zo tot dat we thuis zijn met poes.



Vanavond eten we beenham, gebakken aardappeltjes en sperziebonen. Als we tenminste een beetje op tijd thuis zijn. Anders denk ik dat we een frietje scoren.



Fijne dag allemaal!
????????????
Oh veel plezier met je kitten Mare! Superleuk. Vervelend van je spit.



Hier is het ook nog stralend weer. Ik verwacht meer steeds hoosbuien maar ze komen hier niet. Nog geen idee wat we gaan doen vandaag, want ik verwachtte dus hevige regen, maar we zien wel. We kunnen altijd lekker dozen inpakken .



Vanavond wil ik meergranenrijst met gegrilde stukjes (Tivall) en roerbakgroenten serveren. Ook wil ik een soba-noodles salade maken met o.a. zalm voor lunch deze werkweek. De meergranenrijst en soab-noodles komen uit de apothekerskast die ik van de week eens goed doorzocht, zijn beiden net over datum dus moeten op.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, laat naar bed maar wel uitgeslapen eindelijk. Misschien moet ik gewoon later naar bed altijd..

Wij eten vanavond bij mijn moeder, denk dat ze kip gaat grillen.



Hier ook nog steeds geen regen.
Alle reacties Link kopieren
Koreveen: Ik ook niet echt. Vind vooral de albums uit de begintijd leuk. Die luister ik ook nog wel regelmatig. Benieuwd hoe je de wonderlijke klim vind, wil ik deze zomer ook nog een keer doen. Het zal wel druk zijn, finish van de Vestingloop is bij de Sint Jan.



Mare: Veel plezier met jullie kitten, leuk!!



Wij gaan vanmiddag pizza maken. Man zorgt voor het deeg, ik voor de tomatensaus en we beleggen hem allebei met wat we zelf lekker vinden. Hij salami en rode peper, ik ga denk ik voor tonijn, rode ui en ansjovis. Nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Oh sjips, dat wist ik niet. Bedankt voor de waarschuwing, Tori euh Raisin....

Wij gaan wat eerder weg.



Mare, balen van je rug. Hopelijk is het sneller weg dan bij mij. En veel plezier met de gezinsuitbreiding
Alle reacties Link kopieren
Mare, leuk, kitten ophalen vandaag! succes met je spit. Dat is dan wel onhandig, nu met die kleine kat natuurlijk...



Hier ook nog steeds droog, wel heel benauwd. Gisteren tot laat lekker in de tuin gegeten.

Uiteindelijk wat salade gegeten van romaine, avocado, mango en aardbei met stukken watermeloen erbij. Halloumi was er lekker bij geweest, maar dat bedacht ik pas achteraf.



Vanavond eten we penne met dopewtjes, chorizo en tomatensaus.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Leuk, Mare, kitten ophalen. Veel plezier. En beterschap.



Ik ben niet echt een Tori Amos fan eigenlijk. Ik heb 1 album, maar ik vind eigenlijk vnl. dat ene nummer leuk. Lekker, zelfgemaakte pizza, Raisin.



Leuk dagje, KV! Vond je alleen die Klimt/Schiele tentoonstelling niet een beetje moeilijk, qua vormgeving?



Ik heb vanmorgen even wat groente gehaald. Beetje standaard dingen, rucola, courgette, aubergine en tomaten. Mss maak ik gewoon een salade. Weet nog niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven