Werk & Studie alle pijlers

Ander werk; afscheid van collega

27-05-2016 16:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ontslag gegeven in mijn huidig bedrijf want heb ander werk.

Mijn collega's kende ik al jaren. Nu was er 1 bij waar ik toch een vriendschapsband mee opbouwde. Gisteren was het de laatste dag dat ik hem zag. Ik had gehoopt dat hij eens naar mij ging komen om afscheid te nemen en me geluk te wensen. Deed hij niet. Ben hierin wat teleurgesteld. Terecht of had ik naar hem moeten gaan? Paar dagen geleden zei hij wel dat ik hem altijd mocht bellen en mailen.
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat weg, dan is het toch normaal dat jij afscheid gaat nemen?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Juist. Feestje met minimaal koffie en gebak, lijkt me.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik zou het dan als collega weer erg raar vinden dat jij stilletjes verdwijnt zonder even gedag te zeggen. Trakteren is bij ons wel gebruikelijk, maar hoeft niet. Zelf even netjes afscheid nemen lijkt me echter niet meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je ander werk hebt! Jullie werkten toch allebei nachtdiensten? Ga je nu andere tijden werken?
Rare actie...je gaat toch zelf weg, dan neem jij afscheid lijkt me.
Jij gaat weg dus ga je toch even een rondje maken om je collega's een hand te schudden?

Raar om zomaar weg te gaan zonder dat te doen!
Nou eensgezindheid alom dus, en wat denk je nu TO?
Alle reacties Link kopieren
Onterecht van jou. Als jij weggaat, is het sociaal om zelf even een rondje te maken en afscheid te nemen van je collega's.
Als ik wegga ga ik zelf naar colleg's, en helemaal naar die betreffende collega, toe om afscheid te nemen. Hand te geven, een knuffel te geven, een praatje te maken, wat dan ook.

Ik wens eenieder veel succes voor de toekomst, trakteer op een kleinigheidje.



Ik heb in het recente verleden afscheid genomen van een collega die heel veel voor mij betekende toen ik van werklocatie ging wisselen door hem te trakteren op een lunch naar keuze (werd er een van Bakker Bart die we samen gezellig hebben gegeten op kantoor) en ik had een chocolade medaille met koord om om te hangen voor hem gekocht met het getal 1. Symbolisch, om hem te laten weten dat ik hem een toppertje vind.



Wil niet zeggen dat jij hetzelfde moet doen als ik he. Echter eigen initiatief is in deze wel absoluut aan de orde.

Ik denk dat die collega van jou naar huis is gegaan met een heel gek gevoel, want ook hij/zij zal gedacht hebben dat het raar is dat er geen afscheid is genomen.
Hoe ben je in sociale omgang normaliter? Vaker dit soort gedachtes of dingen die je je afvraagt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 27 mei 2016 @ 17:25:

Ik denk dat die collega van jou naar huis is gegaan met een heel gek gevoel, want ook hij/zij zal gedacht hebben dat het raar is dat er geen afscheid is genomen.Of hij realiseerde zich helemaal niet dat het vandaag de laatste dag was, en is maandag dan helemaal verbaasd dat TO er opeens niet meer is.
Alle reacties Link kopieren
Tja het ligt aan de omgangsvormen van een bedrijf, maar in principe vind ik dat jij hem wel een hand had kunnen geven.
Wat een moeilijkdoenerij.



Ik snap ergens wel dat je teleurgesteld bent, maar ik had het nooit zover laten komen. Ik was gewoon naar hem toegegaan om zelf afscheid te nemen. Hij is waarschijnlijk net zo afwachtend als jij en dat krijg je dit soort dingen.



Je schrijft dat je hem altijd mag bellen of mailen. Waarom zou je dat wél doen, maar even gedag zeggen niet? Ik snap dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh en gefeliciteerd met je nieuwe baan! Veel geluk.
Als jij degene bent die weggaat dan neem jij het afscheid dus laat je dat niet van een ander afhangen.
Alle reacties Link kopieren
Jij had naar hem moeten gaan, uiteraard. Jij gaat toch weg?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap iets niet helemaal. Als je een (soort van) vriendschapsband hebt ontwikkeld hoef je toch van die persoon geen afscheid te nemen? Die kan je toch gewoon blijven zien ook al werk je ergens anders?
Alle reacties Link kopieren
Oké mensen bedankt voor jullie inzichten. Pakte het verkeerd aan.

Ik ben voor mijn laatste dag van plan om mijn collega's te trakteren.

@viva1966 tuurlijk kunnen we nog afspreken. Dat is niet hetzelfde als elkaar alle dagen op het werk te zien. Ik hoopte dat hij mij succes zou hebben gewenst. Deed hij niet. Ik las hier dat ik het had moeten doen dus ik ga hem zeker nog eens bellen om het recht te zetten.

@Wintertime16 ja partner en ik werken beide in de vaste nacht. Ik werk binnenkort in overdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven