Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
UP voor inspiratie om te kijken op regenachtige dagen.
Alle reacties Link kopieren
Blind Side vond ik een mooie film. Te zien op Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Twee films gekeken.

Bad neighbours 2 en dirty grandpa.

Beide wel grappige leuke films .



Nu me aan het verheugen op me before you die volgende week in de bios verschijnt.
Alle reacties Link kopieren
Pride & Prejudice & Zombies



Ach, de meiden waren lekker. Denk korsetten.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Coherence. My kinda movie! Goed gefilmd, overtuigend geacteerd.
Nou, de film over een hopeloze liefde tussen een Fanny en een dichter die berooid is gestorven en jaren na zijn dood een beroemd en gevierd poëet werd. In de ondertiteling waren alle ë weg gelaten. Hopen dat het aan de machine ligt en niet aan de tolk.

Kostuums waren wel mooi. Is wel een tijdsperiode van ongelukkige liefdes geweest. Ik dacht even naar Jane Austen te kijken.

Die was gisteren op NPO2 en wordt waarschijnlijk nog wel herhaald.



De mini-serie Peace and War van Lev Tolstoj op BBCfirst vind ik goed. Die is verfilmd en een erg lange zit.

Deze serie vind ik een goed alternatief voor de film. Is al eerder uitgezonden, maar toen had ik die gemist.

Is een aanrader voor mensen die van kostuumdrama's houden. Ik ken het verhaal half, omdat ik de film niet prettig vond om naar te kijken. Is van voor mijn tijd. Is wel grotendeels gebaseerd op de geschiedenis over Russen en Napoleon.

Er worden steeds 2 afleveringen per avond van in totaal 8 uitgezonden.

Dit moet eigenlijk in een ander topic, maar als film is het gewoon veel te lang. De karakters leer je zo ook beter kennen, vind ik.

Dat is voor het verhaal wel belangrijk. De film was met gedateerde seks-idolen.

Deze cast vind ik prettig om naar te kijken. Ze kunnen ook echt acteren.
Alle reacties Link kopieren
Love & Friendship:

kostuumdrama maar ik miste de clou volgens mij, zal hem snel vergeten



Of ik gek ben:

had goede recensies maar wat een drama. Kon het niet verstaan, lawaaierige scene's en ongeloofwaardige typetjes. Ben na 20 minuten de zaal uitgelopen en dat doe ik eigenlijk nooit. Was dus echt bar en boos.



Maggie's plan:

heerlijke intelligente schets/feel good/ romcom maar dan van hoge kwaliteit. Aanrader.
Evolution en dat is een parodie op X-files, Jurrasic Parcs en nog wat andere hypes.

Ik had hem al een keer gezien en ik heb hem af gekeken. De rol van Orlando Jones vond ik leuk.

Voor de rest zit de cast uit die films ook in deze film. Is van 2001.
Alle reacties Link kopieren
Cloud Atlas.

Wat een fantastische film! Geweldige acteurs (Tom Hanks, Halle Berry en bijrollen voor Hugh Grant en Ben Whishaw) en grandioze muziek! En een machtig verhaal, ik ben er nog beduusd van. Ik kom superlatieven tekort om deze film te beschrijven, dus ik kan alleen maar zeggen: als je graag een orgasme voor je brein wilt ervaren, kijk deze film!

Deze film ga ik zeker weten bij mijn favorieten zetten.
Vivo per lei
Me, Earl and the dying girl: Beetje een alternatieve film. Vanaf de tweede helft vond ik hem echt mooi.



How to be single: niet mijn soort film, te generaliserend, te flauwe grappen, te schreeuwerig.



The lobster: absurdistisch, Alex van Warmerdam achtig sfeer.
Sunspring, een computergegenereerde sci-fi film. Wel geinig!

Hier te zien:

http://nos.nl/op3/artikel ... -filmscript-schrijft.html
Deels Blue Velvet. Dat is een cult film, maar het leek teveel op Twin Peaks. Ik houd niet van die regisseur.

Alfred Hitchcock vind ik nog wel leuk om te kijken. Die man had fantasie en wist welke rollen hij moest gebruiken om een trage film toch het kijken waard moest maken. Oldtimers, mooie kleding en goed verhaal.



Wel afgekeken heb ik Let me in over een vampier. Normaal niet mijn genre, maar van deze wilde ik het einde weten.

Het kon namelijk meerdere kanten op gaan. http://www.imdb.com/title/tt1228987/



Ach, past in dit genre http://www.imdb.com/title/tt2103281/?ref_=nm_knf_i4 Aparte acteur.



EDIT: Dresden, maar lijkt verdacht veel op Het Bombardement (Rotterdam) of omgekeerd. Allebei heten ze Anna. Jan de Bakker - Schmidt doet niet mee met deze.
Alle reacties Link kopieren
The Conjuring. Aardig spooky maar niet te!
Gisteren laat op de TV de film Dresden, ging over het bombardement in de oorlog, met een mooi verhaal over een verpleegster. Ik vond het zo een mooie film dat ik hem nog wel een keer zou willen zien.
Alle reacties Link kopieren
The Lunchbox: Indiase film uit 2013:2 avonden vrij snel in slaap gevallen op de bank ,maar de 3e avond afgekeken. Rustige, vrij aardige film; af en toe mooie beelden van India'se straat- en kantoorleven zonder computers (?).
Alle reacties Link kopieren
quote:Misskatie schreef op 14 juni 2016 @ 05:24:

The Lunchbox: Indiase film uit 2013:2 avonden vrij snel in slaap gevallen op de bank ,maar de 3e avond afgekeken. Rustige, vrij aardige film; af en toe mooie beelden van India'se straat- en kantoorleven zonder computers (?).Jaar ik ken hem die man krijgt dagelijks het verkeerde pakket, leuke film.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Elle van Paul Verhoeven.



Prachtig mooi gefilmd, spannend, heftig, knap humoristisch op bepaalde momenten en vreemd en onbegrijpelijk.



Ik vond dat hij veel paralellen had met Basic Instinct maar dan 25 jaar later. En ook de actrice, Isabelle Hupert is minstens 25 jaar ouder als Sharon Stone toen was. En dat alleen al vind ik cool, dat hij een vrouw van die leeftijd (in werkelijkheid 63 in de film waarschijnlijk als begin 50 bedoeld) zo mooi en sexy in beeld brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 11 juni 2016 @ 11:57:





Wel afgekeken heb ik Let me in over een vampier. Normaal niet mijn genre, maar van deze wilde ik het einde weten.

Het kon namelijk meerdere kanten op gaan. http://www.imdb.com/title/tt1228987/



Je zou eigenlijk het origineel nog moeten kijken: Lat den rätte komma in (2008)

http://www.imdb.com/title/tt1139797/?ref_=fn_al_tt_1
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteravond naar Elle geweest. Vond het een zeer boeiende en mooi gefilmde film. Mooi combi spannend en humor. En wow wat een prachtige actrice en ze speelt het echt heel erg goed. Ik schrok mij af en toe rot zeg, pffhh.... Zat wel steeds te wachten of er een link was tussen de indringer en haar verleden.quote:hiltje schreef op 15 juni 2016 @ 00:46:

Elle van Paul Verhoeven.



Prachtig mooi gefilmd, spannend, heftig, knap humoristisch op bepaalde momenten en vreemd en onbegrijpelijk.



Ik vond dat hij veel paralellen had met Basic Instinct maar dan 25 jaar later. En ook de actrice, Isabelle Hupert is minstens 25 jaar ouder als Sharon Stone toen was. En dat alleen al vind ik cool, dat hij een vrouw van die leeftijd (in werkelijkheid 63 in de film waarschijnlijk als begin 50 bedoeld) zo mooi en sexy in beeld brengt.
Pixels gekeken op zaterdagavond

Was niet veel, maar ik was ook op zoek naar iets waar je niet over hoeft te denken...dat is gelukt
quote:ikbensnuffelbeertje schreef op 15 juni 2016 @ 03:37:

[...]





Je zou eigenlijk het origineel nog moeten kijken: Lat den rätte komma in (2008)

http://www.imdb.com/title/tt1139797/?ref_=fn_al_tt_1Nou, ik vond hem ook lijken op de film waarin Catherine Deneuvre en David Bowie samen spelen.

The Hunger http://www.imdb.com/title/tt0085701/ maar die is gedateerd vergeleken bij deze.

Wat ik zo knap vond is dat je eigenlijk wel weet hoe het gaat lopen, maar niet zeker weet of het die kant op zal gaan.

Er blijft iets te raden over en daarom blijf je kijken.

Ook het geweld is voor het verhaal. Het ligt er niet dik bovenop. Het blijft menselijk op het oog.

Pas op het einde van de film krijg je de clou.



Ik heb wel de trailer gekeken. Die maakt bang. In Scandinavië zijn ze extreem goed in verhalen om elkaar bang te maken.

Dat is onder de brug (viaduct). Misschien kijk ik die nog een keer.

De remake van Planet of the apes (bijvoorbeeld) is anders en gaat net even iets verder dan het origineel.

Jurrasic Park, Mad Max en al die andere drieluiken waarbij het eerst niet zo goed lukte om alles uit te beelden.



(Ik hoop trouwens op een nieuwe verfilming van Astrix en Obelix. Die vind ik zo leuk en hopen dat de cast lekker oud en blijft acteren. Maar de zoon IRL van Obelix is overleden. Het zal dus wel niet zo snel zijn. Ook heeft Obelix IRL een andere nationaliteit gekozen. Die nationaliteit ligt momenteel niet zo best meer.) Gelukkig is die acteur wel leuk en goed in zijn vak.
Alle reacties Link kopieren
Die ken ik niet of ben ik vergeten Misschien eens opzoeken. Bowie, Sarandon, Deneuve..
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
The choice. Wat een tranentrekker!
Alle reacties Link kopieren
Vorige week me before you gezien.

Prachtige film! Echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Deadpool, iets van Marvel.

Geen ruk aan. Grotendeels op fast forward.



Hail Ceasar, tegenvallende Coen brothers.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven