Welke schoolvakken vond jij vroeger (niet) leuk?

27-05-2016 20:17 124 berichten
Gewoon een leuk, luchtig topic. Welke vakken vond je vroeger wel en niet leuk? Zowel op de basisschool als op de middelbare school?



In mijn herinnering vond ik veel vakken op de basisschool niet zo leuk. Had vooral een hekel aan handenarbeid, gym en biologie. Wel leuk vond ik aardrijkskunde en vooral een vak dat documentatiecentrum heette. Hield in: kies een onderwerp uit een hele stapel boekjes met onderwerpen, ga het lezen, ga vervolgens in de (school)bibliotheek meer boeken zoeken over het onderwerp en schrijf er een werkstukje over. Ook heel leuk vond ik de jaarlijks terugkerende doemiddagen waarbij je je voor een of andere activiteit kon inschrijven en ik standaard voor de kook- en bakgroep koos.

Meestal vond ik het niet zo fijn op school, groep 7 en 8 waren iets beter omdat we toen met weektaakformulieren werkten en je je eigen dag- en weekplanning mocht hanteren.



Op de middelbare school vond ik Nederlands, Frans, geschiedenis en scheikunde de leukste vakken. Handvaardigheid en tekenen de minst leuke en natuurkunde het moeilijkst.
Leuk: scheikunde, wiskunde en biologie (ik ben echt een bèta nerd)

Niet leuk: gym, Engels en Nederlands
quote:Lapflop schreef op 27 mei 2016 @ 22:20:

[...]



Dit heb ik heel vaak gehoort en ik heb uren wiskunde(bij)les gegeven. Het probleem bij wiskunde is dat je van het ene naar het andere onderwerp gaat. En het leuke is, vaak wordt je beter in wiskunde zonder dat je iets doet, maar als er tijd overheen gaat. Alsof je brein aan de logica moet wennen. Echter hebben veel mensen het idee dat ze slecht zijn in wiskunde omdat het steeds uitgebreider wordt, en ze weer door gaan naar een ander onderwerp. Bij elk onderwerp ontstaat opnieuw het gevoel slecht te zijn.

Als je met een bijles leerling teruggaat naar de stof van vorig jaar, waar ze een onvoldoende voor haalde kunnen ze het in 90% van de gevallen met minimale herhaling het een jaar later wel.

In mijn opleiding heb ik gemerkt dat wiskunde soms moet zinken om een 'aha ik snap het ' gevoel te krijgen. Hier is tijd voor nodig en die krijgen scholieren niet. De meeste hebben hier bij rekenen geen last van.



Okay, dat maakt het iets duidelijker. Voor mijn gevoel trof ik leraren die niks uitlegden, anders dan dit en dit is je huiswerk. Bijles had ik misschien moeten doen, maar ik vond het vak niet leuk genoeg om er moeite voor te doen. Toen was het nog niet verplicht dus ik zag de noodzaak ook niet.

Maar als ik jou goed begrijp, als je een achterstand oploopt (omdat je iets niet begrijpt/snapt) dan wordt die achterstand alleen maar groter? Want als het zo snel gaat, dan kunnen alleen de wizkids het echt goed?
Alle reacties Link kopieren
Basisschool alles was drama, wegens akelige tijd. Ik zat een rotklas. Pesten, etteren, mishandelingen, drie jaar bovenbouw van een zak van een vent. Wel haalde ik op alles behalve rekenen goede cijfers.



Middelbare school

Vreselijke vakken : verzorging, techniek, handvaardigheid, informatica, nederlands, wiskunde.

Leuke vakken maar gruwelijke lessen door de leraren, dyslcalculie: algemene natuurwetenschappen, duits, godsdienst, maatschappijleer, filosofie, natuurkunde, scheikunde, economie, geschiedenis.

Leuk: gym, muziek, tekenen, drama, engels, biologie, aardrijkskunde, filosofie, latijn, grieks, kcv, frans, ckv, m en o, spaans.



Hoewel ik gek ben op talen vond ik nederlands tijdverspilling, met name het letterkunde deel.

Eigenlijk ben ik nog steeds gek op leren.. Ik wil altijd alles begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 27 mei 2016 @ 21:02:

[...]





JABoks!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:Daffodil schreef op 27 mei 2016 @ 21:12:

En er was een apparaatje waarmee we ons vetpercentage moesten meten. Dat was geloof ik in dezelfde les als de schijf van vijf.



Haha bij ons was dat ook zo! Les in strijken enzo die ik genoemd zie worden hadden we gelukkig niet. En mijn middelbare begon in 1999.



Grootste teleurstelling voor mij waren trouwens mijn lessen bio. Het begon goed met het veranderen van kippenbotten in gelatine. Maar waar ik mij het meest op verheugd had, namelijk het echt ontleden van kikkers, muizen en dergelijke zijn wij nooit verder gekomen dan het ontleden van een mossel. Een mossel ja!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 27 mei 2016 @ 22:11:

[...]





Zat jij bij mij op school?

Onze lerares praatte met behoorlijke consumptie. De hele school had daar een bijnaam voor.

Jaaaaa!



Zo stom, ik zie haar helemaal voor me, maar ben d'r naam kwijt.



Edit: oh ja, de bijnaam weet ik wel weer. Die was nogal voor de hand liggend.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:orkenflow schreef op 27 mei 2016 @ 21:18:

Ow trefbal! Vergeten! Absoluut het stomste van de middelbare school. Erger dan volleybal, erger dan softbal.

Ja trefbal, de absolute horror. En blokjesvoetbal, net zo stom. Wie verzint zoiets? En: de cooper-test, met die piepjes. Gruwel...



Overigens heb ik altijd vreselijke gymdocenten gehad. Die in de brugklas en de 2e kwam altijd kijken of we wel douchten, ook (of misschien vooral?) bij de meisjes. Toen in alle onnozelheid niks achter gezocht, nu met terugwerkende kracht krijg ik er toch een wat dubieus gevoel bij, hoe hij daar in de deuropening stond te kijken hoe we douchten. En die daarna die legde niks uit en alles was voor een punt, zonder oefenen vooraf. "Vandaag gaan we kogelstoten", kreeg je zo'n kogel in je handen gedrukt, nooit eerder gedaan, gooien maar, dat ding plofte vlak voor mijn voeten neer, "Ik noteer voor appeltje een 2 op de cijferlijst". Tja. Heel soms hadden we een invaljuf en dat vond ik zo'n verademing, die deed het voor en legde uit hoe je iets het beste kon doen, en gaf bruikbare tips. En die deed nooit trefbal of blokjesvoetbal.
Alle reacties Link kopieren
Leuk: Griekse mythologie, aardrijkskunde, geschiedenis, maatschappijleer, handenarbeid (mocht ik alleen niet kiezen omdat ik gymnasium deed ) Latijn en oud Grieks (maar vooral vanwege de leraren stelletje mafketels! ) Nederlands, Frans, Engels.



Alle talen dus en wat aardse kennis, is alles wat mij interesseert. Ik kreeg een 9,5 voor mijn Engelse mondeling. Was mijn hoogste cijfer in het examenjaar. Ik had alleen een beetje valsgespeeld, ik had een Engels jeugdvriendje die elk jaar naar Nederland kwam. Dus ik sprak al lang en breed Engels toen ik op de middelbare school kwam. Alleen, hoe leuk ik Latijn ook vond, ik haalde een 2 voor mijn eindexamen, het bleek dat ik het verkeerde stuk uit mijn hoofd had geleerd. Och, het was maar een pagina of 50.



Niet leuk: de rest! Exacte vakken, okee scheikunde vond ik wel leuk, wij mochten allemaal gave testen doen enzo. De leraar heeft zelfs een keer een watergasballon aangestoken in het klaslokaal. Bijna brand! Ik haatte vooral wiskunde, maar vooral vanwege de leraar.



Als ik eraan denk, eigenlijk vond ik de vakken pas leuk, als ze door een goeie leraar werden uitgelegd. Echt verhalenvertellers, ben ik dol op. Onze leraar mythologie, sprong wel eens op zijn bureau, voor dramatisch effect, geweldig! Leraren moeten gewoon een beetje gek en excentriekzijn, vind ik.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat veel mensen een trauma hebben overgehouden aan trefbal, maar bij mij op de basisschool, vonden wij dat juist leuk. Was tenminste spannend. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wij noemden het volgens mij zwarte pieten, kan dat? Maar bij ons, mocht er ook niet heel hard gegooid worden. Ging eigenlijk weinig mis.



Ik baalde wel altijd van mijn cijfer voor gym. 1 keer had ik allemaal 'g' tjes, van goed, en alleen voor gym ruim voldoende. Zo van, jij bent een nerd die goed kan leren, nou, dan kun je vast niet goed gymen. Ik vond het discriminatie want andere kinderen waren net zo slecht als ik. Vond ik dan he.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Daffodil schreef op 27 mei 2016 @ 23:55:

[...]



Jaaaaa!



Zo stom, ik zie haar helemaal voor me, maar ben d'r naam kwijt.



Edit: oh ja, de bijnaam weet ik wel weer. Die was nogal voor de hand liggend.Sputter?
Op de lagere school een pesthekel aan alles rond handenarbeid. En turnen.

Handenarbeid bestond vooral uit breien, haken en naaien, ...

20 jaar later ben ik nog altijd verloren met een breinaald of naald en draad.



In 't middelbaar waren het vooral de wetenschappelijke vakken (biologie, aardrijkskunde, fysica) en Duits die ik haatte.

En nog altijd turnen. Ik heb er een levenslange hekel aan zelf sport doen aan overgehouden.

Zeker dat alles binnen limieten en binnen dit en binnen dat moest (Coopertest, zoveel kilometer lopen binnen die tijd, zoveel minuten verplicht lopen, ... vaak een 0 gehaald omdat ik dat tempo gewoon niet kon).

En ook al die groepstoestanden waarbij ik nooit een groep had - en dus maar met de leerkracht moest - of als laatste gekozen werd.

Telkens weer met de neus op de feiten dat ik gepest werd, geen vrienden in mijn klas(sen) had en iedereen het een "straf" vond om met mij in de groep te zitten.



Lagere school lag vooral rekenen en taal me.

In de middelbare was 't erg wisselend van jaar tot jaar.

Tot de 4de haatte ik bijvoorbeeld geschiedenis, maar in 't 5de en zeker 't 6de ging het eindelijk over "recente" geschiedenis (alles na 1945) en dat deed ik net graag en kon ik net goed. Ook een heel praktisch ingestelde leerkracht die 2 jaren.

Ik deed bijvoorbeeld ook graag boekhouden (heel praktisch), maar was een ramp in 't blokvak economie dat er aan vasthing.

Nederlands was in 't 5de en 't 6de ook mijn ding.

Maar we kregen - op 't niveau waar ik toen zat - gelukkig geen eindeloze literatuurstudies (die ik bij vriendinnen in ASO - Nederlands niveau VWO - wel zag opduiken).

Wiskunde was ook mijn ding, zolang ik maar geen eindeloze theorie en stellingen van buiten hoefde te blokken.

Ik vond Informatica ook best leuk, maar echt programmeren was waarschijnlijk mijn ding niet geweest.



In de middelbare haatte ik overigens tout court dus groepswerken.

Nooit iemand die samen wou werken, altijd lange of viesgezinde gezichten als ik dan toch aan iemand (of meerdere iemanden) gekoppeld werd, mensen die het ook gewoon uitspraken dat ze niet met mij wilden, telkens met de neus op de feiten, ...

Ik deed zo'n groepswerk nog 100 keer liever in mijn ééntje.
quote:AeonOfWinter schreef op 27 mei 2016 @ 23:06:

[...]



Boks!







Welke jaargang?



Ik ben er binnen geloodst in 1981.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 mei 2016 @ 01:05:

[...]



Sputter? Ah, misschien toch niet dan. Ik dacht lama.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 28 mei 2016 @ 01:51:

Op de lagere school een pesthekel aan alles rond handenarbeid. En turnen.

Handenarbeid bestond vooral uit breien, haken en naaien, ...

20 jaar later ben ik nog altijd verloren met een breinaald of naald en draad.



In 't middelbaar waren het vooral de wetenschappelijke vakken (biologie, aardrijkskunde, fysica) en Duits die ik haatte.

En nog altijd turnen. Ik heb er een levenslange hekel aan zelf sport doen aan overgehouden.

Zeker dat alles binnen limieten en binnen dit en binnen dat moest (Coopertest, zoveel kilometer lopen binnen die tijd, zoveel minuten verplicht lopen, ... vaak een 0 gehaald omdat ik dat tempo gewoon niet kon).

En ook al die groepstoestanden waarbij ik nooit een groep had - en dus maar met de leerkracht moest - of als laatste gekozen werd.

Telkens weer met de neus op de feiten dat ik gepest werd, geen vrienden in mijn klas(sen) had en iedereen het een "straf" vond om met mij in de groep te zitten.



Lagere school lag vooral rekenen en taal me.

In de middelbare was 't erg wisselend van jaar tot jaar.

Tot de 4de haatte ik bijvoorbeeld geschiedenis, maar in 't 5de en zeker 't 6de ging het eindelijk over "recente" geschiedenis (alles na 1945) en dat deed ik net graag en kon ik net goed. Ook een heel praktisch ingestelde leerkracht die 2 jaren.

Ik deed bijvoorbeeld ook graag boekhouden (heel praktisch), maar was een ramp in 't blokvak economie dat er aan vasthing.

Nederlands was in 't 5de en 't 6de ook mijn ding.

Maar we kregen - op 't niveau waar ik toen zat - gelukkig geen eindeloze literatuurstudies (die ik bij vriendinnen in ASO - Nederlands niveau VWO - wel zag opduiken).

Wiskunde was ook mijn ding, zolang ik maar geen eindeloze theorie en stellingen van buiten hoefde te blokken.

Ik vond Informatica ook best leuk, maar echt programmeren was waarschijnlijk mijn ding niet geweest.



In de middelbare haatte ik overigens tout court dus groepswerken.

Nooit iemand die samen wou werken, altijd lange of viesgezinde gezichten als ik dan toch aan iemand (of meerdere iemanden) gekoppeld werd, mensen die het ook gewoon uitspraken dat ze niet met mij wilden, telkens met de neus op de feiten, ...

Ik deed zo'n groepswerk nog 100 keer liever in mijn ééntje.
Alle reacties Link kopieren
Bs: rekenen was verschrikkelijk, een drama. Had er zoveel moeite mee en een erg ongeduldige docent. Spreekbeurten doen vond ik super leuk, net als handvaardigheid, topografie en geschiedenis.



Ms: wiskunde, natuurkunde, scheikunde, economie wederom een drama! Vreselijke saaie kutvakken waar ik niks van kon, met veel pijn en moeite en bijles gehaald wat ik moest halen en rest snel laten vallen. Gym vond ik ook niet leuk, gedoe allemaal met dat omkleden en dingen als de coopertest.

Geschiedenis en aardrijkskunde vond ik top! Was er ook goed in. Eng en frans ook heel leuk. Nl was makkelijk maar wel saai. Maatschappijleer vond ik ook altijd wel leuk. Ms was eigenlijk prima behalve die kut betavakken die hebben het echt verpest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 28 mei 2016 @ 02:03:

[...]









Welke jaargang?



Ik ben er binnen geloodst in 1981.Veel later pas, 2000. De brugklas zat ik ergens anders.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 28 mei 2016 @ 01:51:

Op de lagere school een pesthekel aan alles rond handenarbeid. En turnen.

Handenarbeid bestond vooral uit breien, haken en naaien, ...

20 jaar later ben ik nog altijd verloren met een breinaald of naald en draad.



In 't middelbaar waren het vooral de wetenschappelijke vakken (biologie, aardrijkskunde, fysica) en Duits die ik haatte.

En nog altijd turnen. Ik heb er een levenslange hekel aan zelf sport doen aan overgehouden.

Zeker dat alles binnen limieten en binnen dit en binnen dat moest (Coopertest, zoveel kilometer lopen binnen die tijd, zoveel minuten verplicht lopen, ... vaak een 0 gehaald omdat ik dat tempo gewoon niet kon).

En ook al die groepstoestanden waarbij ik nooit een groep had - en dus maar met de leerkracht moest - of als laatste gekozen werd.

Telkens weer met de neus op de feiten dat ik gepest werd, geen vrienden in mijn klas(sen) had en iedereen het een "straf" vond om met mij in de groep te zitten.



Lagere school lag vooral rekenen en taal me.

In de middelbare was 't erg wisselend van jaar tot jaar.

Tot de 4de haatte ik bijvoorbeeld geschiedenis, maar in 't 5de en zeker 't 6de ging het eindelijk over "recente" geschiedenis (alles na 1945) en dat deed ik net graag en kon ik net goed. Ook een heel praktisch ingestelde leerkracht die 2 jaren.

Ik deed bijvoorbeeld ook graag boekhouden (heel praktisch), maar was een ramp in 't blokvak economie dat er aan vasthing.

Nederlands was in 't 5de en 't 6de ook mijn ding.

Maar we kregen - op 't niveau waar ik toen zat - gelukkig geen eindeloze literatuurstudies (die ik bij vriendinnen in ASO - Nederlands niveau VWO - wel zag opduiken).

Wiskunde was ook mijn ding, zolang ik maar geen eindeloze theorie en stellingen van buiten hoefde te blokken.

Ik vond Informatica ook best leuk, maar echt programmeren was waarschijnlijk mijn ding niet geweest.



In de middelbare haatte ik overigens tout court dus groepswerken.

Nooit iemand die samen wou werken, altijd lange of viesgezinde gezichten als ik dan toch aan iemand (of meerdere iemanden) gekoppeld werd, mensen die het ook gewoon uitspraken dat ze niet met mij wilden, telkens met de neus op de feiten, ...

Ik deed zo'n groepswerk nog 100 keer liever in mijn ééntje.



Het vetgedrukte is heel herkenbaar. Coopertest, piepjestest enz. Alles wat op snelheid moest en binnen een bepaalde tijd lukte me niet. Ik heb gewoon een slechte conditie op dat gebied. Nu weet ik na jaren dat het komt doordat ik minder longinhoud heb dan gemiddeld. Hierdoor ben ik snel buiten adem. En dat snelle heb ik gewoon niet in me.



Het samenwerkingsverhaal had ik tijdens mijn opleiding. Ik leerde voor tandartsassistente en het was een meidenklas. Totaal een foute keuze van mij. Er moest vaak in tweetallen en groepjes gewerkt worden en ik werd nooit gekozen. Dan werd ik maar ergens bijgestopt. Soms had ik geluk, soms helemaal niet. Er zat 1 pestkop in de klas en die stak 2/3 van de rest ook aan. Ik werd de pispaal. Ik wilde bij het groepje horen dat me niet pestte, maar die wilden me liever ook niet. Soms kreeg ik dan amper informatie. Het waren 2 eenzame jaren daar. Twee maanden voor het examen deed dat groepje ineens heel aardig. Ik werd overal bij betrokken. Maar het was schone schijn. Er was namelijk een gastles over pesten geweest en de schoolleiding zat er kort op. Toen ik ze had uitgenodigd als een afscheid bij mij thuis met die paar meiden (nu wilde ik iets terug doen) waren ze eerst enthousiast. Daarna belden ze stuk voor stuk af. Niemand kwam. Veel te naïef geweest.

Zes jaar daarna werd ik uitgenodigd voor een klassenreünie, maar ben niet gegaan. Als ze me toen al niet moesten, waarom dan ineens wel?
Nog een reden waaro ik een schurfthekel had aan school. Na de gymles werd altijd mijn gewone kleding verstopt, lange broek terugvinden in de prullenbak, t-shirt terugvinden in godzijdank leeg prullenbakje vior maandverband en tampons. Ne fietssleutel gejat, duurt lang voordat je het terug kreeg, gevlog laat thuis, dan oop je flikker krijgen waarom zo laat thuis, en 's avonds werd het riedeltje opnieuw gedaan door je vader

Leraar is even met leerling op de gang, mijn spullen werden naar buiten gegooid, kon ik er achteraan om op te halen





Toen ik in Zuid Afrika(geboren) op school zat, geen huiswerk gedaan of slecht cijfer, naar voren, met je gezicht naar schoolbord, handen uigsteken en dan kreeg je paar klappen met houten liniaal. Je handen wegtrekken mocht niet, want dan kreeg je het dubbele.

Oh ik zie mezelf nog regelmatig staan voor het bord





School was een hel
Alle reacties Link kopieren
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 13:18
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 28 mei 2016 @ 11:59:

[...]





Het vetgedrukte is heel herkenbaar. Coopertest, piepjestest enz. Alles wat op snelheid moest en binnen een bepaalde tijd lukte me niet. Ik heb gewoon een slechte conditie op dat gebied. Nu weet ik na jaren dat het komt doordat ik minder longinhoud heb dan gemiddeld. Hierdoor ben ik snel buiten adem. En dat snelle heb ik gewoon niet in me.



Mij is dat ook nooit gelukt! De coopertest, wat een ramp. Het enige wat ik wel kon, is sprinten. Hele kleine stukjes heel hard rennen. Ik mocht ook altijd meedoen met de estafette met schooldag omdat ik bij de drie snelste van de klas zat. Ik vraag me af wat dat eigenlijk betekent voor mijn fysiek, ik heb echt nooit duursporten kunnen doen, mijn milt gaat zoveel pijn doen en ik krijg gewoon geen lucht meer op een gegeven moment. Was al zo toen ik een kind was. Ik weet nog dat ik dacht, waarom kan ik niet zo lang rennen zonder moe te worden? Ik heb geen idee, misschien zijn mijn longen ook te klein?



Kun jij wel sprinten, 100 meter ofzo? Ik was beter in de 60 meter maar 100 meter sprinten, dat lukt wel, maar gewoon de sintelbaan rond zonder te stoppen 400 meter, dat is me nooit gelukt. En al helemaal niet 12 minuten achter elkaar. En toen rookte ik nog niet natuurlijk dus ik heb dat altijd vreemd gevonden van mezelf.



Maar goed, later, toen ik 16 was, had zo'n hekel aan gym gekregen, dat ik soms met mijn vriendinnen ipv rond de sintelbaan te rennen, een sigaretje rookte achter de struiken. O en wij moesten ook altijd turnen, waaaarom? Ik denk gewoon omdat er meerdere meiden in de klas zaten, die op turnen zaten. Er was 1 meisje dat heel goed was in turnen, die had ook altijd een 9 voor gym. Ik was jaloers op haar. Maar ze was niet zo goed in rugby, bleek, en ik wel. Ieder zo zijn talent he.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 14:40:

[...]





Mij is dat ook nooit gelukt! De coopertest, wat een ramp. Het enige wat ik wel kon, is sprinten. Hele kleine stukjes heel hard rennen. Ik mocht ook altijd meedoen met de estafette met schooldag omdat ik bij de drie snelste van de klas zat. Ik vraag me af wat dat eigenlijk betekent voor mijn fysiek, ik heb echt nooit duursporten kunnen doen, mijn milt gaat zoveel pijn doen en ik krijg gewoon geen lucht meer op een gegeven moment. Was al zo toen ik een kind was. Ik weet nog dat ik dacht, waarom kan ik niet zo lang rennen zonder moe te worden? Ik heb geen idee, misschien zijn mijn longen ook te klein?



Kun jij wel sprinten, 100 meter ofzo? Ik was beter in de 60 meter maar 100 meter sprinten, dat lukt wel, maar gewoon de sintelbaan rond zonder te stoppen 400 meter, dat is me nooit gelukt. En al helemaal niet 12 minuten achter elkaar. En toen rookte ik nog niet natuurlijk dus ik heb dat altijd vreemd gevonden van mezelf.



Maar goed, later, toen ik 16 was, had zo'n hekel aan gym gekregen, dat ik soms met mijn vriendinnen ipv rond de sintelbaan te rennen, een sigaretje rookte achter de struiken. O en wij moesten ook altijd turnen, waaaarom? Ik denk gewoon omdat er meerdere meiden in de klas zaten, die op turnen zaten. Er was 1 meisje dat heel goed was in turnen, die had ook altijd een 9 voor gym. Ik was jaloers op haar. Maar ze was niet zo goed in rugby, bleek, en ik wel. Ieder zo zijn talent he. Sprinten kan ik ook niet goed, omdat ik ook met mijn voeten naar binnen loop. Dat kun je ook zien aan mijn schoenen, die slijten altijd aan de binnenkant af. Als ik hard ga rennen struikel ik over mijn eigen voeten. Turnen ging beter, maar geen uitblinker. Eigenlijk blonk ik nergens in uit en van echt talent kan ik niet spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hondenmens schreef op 28 mei 2016 @ 16:06:

[...]





Sprinten kan ik ook niet goed, omdat ik ook met mijn voeten naar binnen loop. Dat kun je ook zien aan mijn schoenen, die slijten altijd aan de binnenkant af. Als ik hard ga rennen struikel ik over mijn eigen voeten. Turnen ging beter, maar geen uitblinker. Eigenlijk blonk ik nergens in uit en van echt talent kan ik niet spreken.Nou en? Je kunt wel met je honden wandelen, neem ik aan. Ik deed aan jazz ballet en alle andere meisjes zeiden altijd dat ik een stijve hark was. Was ik ook, geeft niks. Iedereen heeft wel een talent, jij dus ook.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 16:08:

[...]





Nou en? Je kunt wel met je honden wandelen, neem ik aan. Ik deed aan jazz ballet en alle andere meisjes zeiden altijd dat ik een stijve hark was. Was ik ook, geeft niks. Iedereen heeft wel een talent, jij dus ook. Wandelen gaat goed en ik loop best redelijke stukken. Ik zit nu op badminton. Maar dat doe ik gewoon voor mijn plezier. Wedstrijden speel ik niet, hoeft ook niet perse. Daarvoor jaren op tennis gezeten.
quote:Lady_Voldemort schreef op 27 mei 2016 @ 20:48:

[...]





Geloof me maar, het is waar. Jaren tachtig. Gristelijke school. Ik hoor het die bokkenlul nog zeggen: wiskunde B is niks voor meisjes en je mag het niet kiezen.

[...]



Ik kan het je nog sterker vertellen: dit heb ik in de 21e eeuw zelfs nog gehoord van een wiskundedocente. En ja, een vrouw, nota bene! Gelukkig wilde mijn mentor daar destijds niks van horen en heb ik uiteindelijk gewoon eindexamen gedaan in wiskunde B.



Een aantal jaar geleden heb ik een poos op Stanford mogen rondlopen om te kijken naar hun onderzoek naar effectief onderwijs en ik herkende mijn wiskundedocente meteen in ieder voorbeeld van hoe niet níét moet. Van die kleine opemerkingen als "meisjes zijn slecht in wiskunde" kunnen een gigantische impact hebben op de resultaten van de betrokken studenten.

Ik vraag me wel eens af hoeveel meisjes zelfs nu in 2016 nog op deze manier onbewust beïnvloed worden zodat zij inderdaad minder gaan presteren bij de exacte vakken.



Overigens: docenten geven (wederom in 2016) jongens nog steeds hogere cijfers voor hetzelfde wiskundewerk dan meisjes: http://www.slate.com/blog ... boys_more_generously.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven