Contact met ex abrupt verbroken

25-05-2016 19:23 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds m'n 18e tot mijn 26,5 heb ik een relatie gehad met m'n ex. Een fijne, intensieve periode waar wij veel hebben meegemaakt en elkaar door en door kenden. Ik was gelukkig, onze vrienden waren met elkaar verbonden, we waren met elkaars interesses opgegroeid en hebben uiteindelijk na een aantal samengewoond te hebben in een huurhuis een huis gekocht. Toen ik eenmaal in het huis zat, in een omgeving waarin gezinnen als paddestoelen uit de grond kwamen, kreeg ik twijfels en behoefte om mezelf te ontdekken en om vrij te zijn. Na veel gesprekken heb ik de keus gemaakt de relatie te beëindigen. Ik heb hem in al mijn gevoelens en twijfels meegenomen en hem meegenomen in het proces voor zo goed ik kon. Ben altijd heel open en transparant geweest. Hij zat met zoveel vragen en ik nam er de tijd voor om hem met respect te behandelen. We hebben 2.5 jaar nog contact gehad en deelden lief en leed. Ook toen ik een nieuwe vriend kreeg, bleef ik hem aandacht geven als hij dat vroeg op een respectvolle manier. Toen er een overlijden plaatsvond van een familielid die wij beide goed kenden, hebben wij zelfs nog een uur gebeld. Het was fijn om nog contact te hebben, en we gunden elkaar geluk. Ineens is het contract verbroken op een zeer vervelende manier. Hij gaf aan dat contact met je ex niet hoort volgens anderen. Waarop ik onbegrip toonde en aangaf dat hij een eigen mening moet vormen waar hij behoefte aan heeft. Waarom zou dit ineens moeten wijzigen? Is er een reden? Er was geen reden zei hij. Na dat telefoongesprek heb ik het even laten rusten totdat ik zag dat ik van alle social media kanalen en whatsapp was verwijderd & geblokt. Hier schrok ik van. Bovendien kreeg ik later te horen dat hij met z'n nieuwe vriendin op vakantie was en een foto op Facebook had geplaatst. Heb hem gebeld puur om hem te feliciteren en omdat ik oprecht blij voor hem ben. Maar kreeg de mogelijkheid niet. Hij nam niet op en stuurde een bericht dat hij geen contact meer wil. Nu kan ik het echt niet loslaten en voel ik me zwaar ellendig hoe dit is verlopen. Had het graag op een waardige manier naar beide toe afgesloten en het feit dat ik zo drastisch gedelete wordt, doet me pijn. Het voelt alsof ik niets voor hem heb betekent en dat hij me haat. Vroeg maar 1 gesprek. Na bijna 10 jaar ga je toch niet zo met elkaar om? Vind het zo lastig en merk dat ik het niet kan afsluiten. Iemand tips?
jij hebt het uitgemaakt maar je wilde wel graag controle over hem

nu heeft hij het uitgemaakt
Alle reacties Link kopieren
wat voor vriendschap hadden jullie naar dat het uit was ?



dat maakt soms ook wel uit (denk ik)

was het voornamelijk contact via whatsapp,facebook of iets anders social gezien (of telefoon) of kwamen jullie nog bij elkaar over de vloer...



misschien heb jij het als een vriendschap gezien en hij nooit echt...



voor de rest ben ik het eens met de meeste, hij heeft de recht om je uit zijn leven te houden en heeft volgens op zijn manier duidelijk gemaakt en daar ben jij overheen gewalst... ik kan me goed voorstellen dat je dan geblokt word

en wat de reden ook was... je dient toch te respecteren
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 28 mei 2016 @ 10:22:

wat voor vriendschap hadden jullie naar dat het uit was ?



dat maakt soms ook wel uit (denk ik)

was het voornamelijk contact via whatsapp,facebook of iets anders social gezien (of telefoon) of kwamen jullie nog bij elkaar over de vloer...



misschien heb jij het als een vriendschap gezien en hij nooit echt...



voor de rest ben ik het eens met de meeste, hij heeft de recht om je uit zijn leven te houden en heeft volgens op zijn manier duidelijk gemaakt en daar ben jij overheen gewalst... ik kan me goed voorstellen dat je dan geblokt word

en wat de reden ook was... je dient toch te respecterenWe hadden goed contact, zagen elkaar niet vaak meer vanwege de afstand (ik ben ruim 100km verhuist). Maar als er belangrijke zaken in zijn leven speelde, belde hij mij omdat nog te delen. Heb op een personeelsbestand gestaan en toen kreeg ik telefoontje van hem dat hij promotie had gekregen op het werk. Maar ook overlijden van mensen uit de nabije omgeving en issues waar hij tegen aan liep, besprek hij nog met me. Tot februari dit jaar. Het is heel plots en abrupt beëindigd. Logisch dat je daar wel even tijd voor nodig hebt omdat een plaats te geven. Vraag ook niet of mensen het met mij of hem eens zijn, maar vroeg alleen tips hoe ik het kan afsluiten. Zoals ik al aangaf ik geef veel om hem en ben eraan gehecht. Heb echt wel begrip dat hij geen contact meer wil, maar de manier waarop, steekt. En ook dat ik uit zijn leven ben geDELETE en niet meer de kans krijg om überhaupt nog met hem in contact te komen. Hoef niet van mensen te horen dat ze het eens zijn dat hij dit zo doet of dat jullie dat begrijpen, iedereen is anders, en ik weet dat er mensen zijn die met haat en strijd uit elkaar gaan en hun ex links laten liggen en verder gaan met hun leven alsof het nooit gebeurt is. Maar dit past gewoon niet bij mij en ook niet bij hem trouwens. Na zo'n lange tijd moet ik hem wel kennen en weet ik dat of zijn vriendin er iets mee te maken heeft of hij zichzelf in bescherming neemt. Vraag nu alleen hoe ik er mee om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon verder leven? Je hoeft toch nergens mee om te leren gaan? Je hebt hem zelf ook gedumpt, nu dumpt hij jou.
Alle reacties Link kopieren
Je vult trouwens wel erg veel in voor hem. Of merk je nu pas wat je mist nu het weg is? Ga gewoon verder met je leven, uitjanken en door.
Berusten en proberen los te laten. Er valt niets meer te zeggen of af te sluiten, want een ander heeft jou die kans letterlijk ontnomen en dat doet pijn. Alsof je zelfs een kort fatsoenlijk afscheid niet waard bent.



Je zal je waarschijnlijk nog een tijdje machteloos voelen en in je hoofd hele gesprekken met hem voeren alsof hij nog tegenover je zit en dat is prima, want zo kun je het in ieder geval voor jezelf afsluiten.



En na een tijdje is het dan klaar en ga je weer verder zonder hem in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god, wat een krokodillentranen. Hij heeft eindelijk na drie jaar zichzelf genoeg bij elkaar geraapt om werkelijk te accepteren dat jij hem gedumpt heb, en nu ga jij de huilie uithangen? En woorden als respect in je mond nemen? Als jij respect voor hem had gehad had je niet jarenlang door blijven teren op zijn gratis aandacht voor jou. Zo denigrerend zoals jij de "respectvolle" manier beschrijft waarop jij het hem vergunde om contact met jou te mogen houden.



Die vriendschap was ongelijkwaardig vanaf de dag dat jij de relatie verbrak. Zijn motief voor deze vriendschap was dat hij de band met jou niet kon verbreken, terwijl jij vroliojk doorfladderde door het leven. Als je echt een vriend(in) van hem was geweest had je hem niet zo gruwelijk aan het lijntje gehouden met een vriendschap die ene slap aftreksel van de relatie was, het was nooit in zijn belang om die vriendschap in stand te houden, dat had jij als goede vriendin al heel lang geleden in moeten zien.



En nu ga je huilen over dat hij eindelijk de juiste consequenties geeft aan de breakup die in zijn eigen belang zijn, en durf je nog een claim op respect te leggen ook, en te doen als jij nu ineens de slachtoffer in het verhaal bent. Waar haal je het lef vandaan om om intimiteit teclaimen terwijl je zelf de relatie verbrak en wel doorging met je leven. Hij is niet het hondje waar je hem al die tijd voor aanzag, je hebt geen claim op hem, je hebt geen recht op hem, je hebt juist overbodig lang met zijn gevoelens gespeeld in dat proces dat jij vriendschap noemt. Het was nooit zijn keuze, die nep-vriendschap was voor hem alles wat resteerde van een voor hem waardevolle relatie die jij verbrak. Zijn intimiteit, zijn verdriet en zijn zieleroerselen horen nu naar zijn vriendin te gaan, en niet naar zijn ex, volkomen logisch. Je hebt zelf de keuze gemaakt om niet belangrijk te willen zijn in zijn leven, alleen je bent door blijven genieten van zijn aandacht na die keuze van jou. Je oogst wat je zelf hebt gezaaid, het is niet eerlijk om daar boehoe over te doen.
Je hebt op zich een punt Kerol, maar waarom moet het op de wijze gaan zoals het gegaan is met blokkeren enzo?



Is het dan echt zoveel gevraagd om kort gedag te zeggen tegen een oude vriendin en ex?



Mensen zijn nog fatsoenlijker tegen de slager dan tegen hun ex valt me vaak op.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere reactie volop vooroordelen. Knap dat je kunt inschatten hoe de situatie daadwerkelijk is geweest. Maar dank voor je inzicht hoe je er ook naar kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 12:49:

Je hebt op zich een punt Kerol, maar waarom moet het op de wijze gaan zoals het gegaan is met blokkeren enzo?



Is het dan echt zoveel gevraagd om kort gedag te zeggen tegen een oude vriendin en ex?



Mensen zijn nog fatsoenlijker tegen de slager dan tegen hun ex valt me vaak op.Precies fatsoenlijker tegen de slager dan iemand waar je 8,5 jaar een leven samen hebt gehad. Dat blijft nog wel even knagen maar I let it go! Dank voor je bericht @iris1969
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2016 @ 12:40:

Mijn god, wat een krokodillentranen. Hij heeft eindelijk na drie jaar zichzelf genoeg bij elkaar geraapt om werkelijk te accepteren dat jij hem gedumpt heb, en nu ga jij de huilie uithangen? En woorden als respect in je mond nemen? Als jij respect voor hem had gehad had je niet jarenlang door blijven teren op zijn gratis aandacht voor jou. Zo denigrerend zoals jij de "respectvolle" manier beschrijft waarop jij het hem vergunde om contact met jou te mogen houden.



Die vriendschap was ongelijkwaardig vanaf de dag dat jij de relatie verbrak. Zijn motief voor deze vriendschap was dat hij de band met jou niet kon verbreken, terwijl jij vroliojk doorfladderde door het leven. Als je echt een vriend(in) van hem was geweest had je hem niet zo gruwelijk aan het lijntje gehouden met een vriendschap die ene slap aftreksel van de relatie was, het was nooit in zijn belang om die vriendschap in stand te houden, dat had jij als goede vriendin al heel lang geleden in moeten zien.



En nu ga je huilen over dat hij eindelijk de juiste consequenties geeft aan de breakup die in zijn eigen belang zijn, en durf je nog een claim op respect te leggen ook, en te doen als jij nu ineens de slachtoffer in het verhaal bent. Waar haal je het lef vandaan om om intimiteit teclaimen terwijl je zelf de relatie verbrak en wel doorging met je leven. Hij is niet het hondje waar je hem al die tijd voor aanzag, je hebt geen claim op hem, je hebt geen recht op hem, je hebt juist overbodig lang met zijn gevoelens gespeeld in dat proces dat jij vriendschap noemt. Het was nooit zijn keuze, die nep-vriendschap was voor hem alles wat resteerde van een voor hem waardevolle relatie die jij verbrak. Zijn intimiteit, zijn verdriet en zijn zieleroerselen horen nu naar zijn vriendin te gaan, en niet naar zijn ex, volkomen logisch. Je hebt zelf de keuze gemaakt om niet belangrijk te willen zijn in zijn leven, alleen je bent door blijven genieten van zijn aandacht na die keuze van jou. Je oogst wat je zelf hebt gezaaid, het is niet eerlijk om daar boehoe over te doen.Bijzondere reactie volop vooroordelen. Knap dat je kunt inschatten hoe de situatie daadwerkelijk is geweest. Maar dank voor je inzicht hoe je er ook naar kunt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Veel onnodig (relatie) leed komt voort uit de misvatting dat je ten aanzien van een ander "ergens recht op hebt". Dat inzicht komt met genoeg levenservaring en soms komt dat inzicht nooit.
Ach fatsoenlijk gedrag bij beëindiging van een vriendschap met je ex lijkt me nu toch echt niet te veel verwacht hoor. Of denk ik nu echt te ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 28 mei 2016 @ 12:03:

[...]





We hadden goed contact, zagen elkaar niet vaak meer vanwege de afstand (ik ben ruim 100km verhuist). Maar als er belangrijke zaken in zijn leven speelde, belde hij mij omdat nog te delen. Heb op een personeelsbestand gestaan en toen kreeg ik telefoontje van hem dat hij promotie had gekregen op het werk. Maar ook overlijden van mensen uit de nabije omgeving en issues waar hij tegen aan liep, besprek hij nog met me. Tot februari dit jaar. Het is heel plots en abrupt beëindigd. Logisch dat je daar wel even tijd voor nodig hebt omdat een plaats te geven. Vraag ook niet of mensen het met mij of hem eens zijn, maar vroeg alleen tips hoe ik het kan afsluiten. Zoals ik al aangaf ik geef veel om hem en ben eraan gehecht. Heb echt wel begrip dat hij geen contact meer wil, maar de manier waarop, steekt. En ook dat ik uit zijn leven ben geDELETE en niet meer de kans krijg om überhaupt nog met hem in contact te komen. Hoef niet van mensen te horen dat ze het eens zijn dat hij dit zo doet of dat jullie dat begrijpen, iedereen is anders, en ik weet dat er mensen zijn die met haat en strijd uit elkaar gaan en hun ex links laten liggen en verder gaan met hun leven alsof het nooit gebeurt is. Maar dit past gewoon niet bij mij en ook niet bij hem trouwens. Na zo'n lange tijd moet ik hem wel kennen en weet ik dat of zijn vriendin er iets mee te maken heeft of hij zichzelf in bescherming neemt. Vraag nu alleen hoe ik er mee om kan gaan.

Ik denk sowieso dat je dat hij je gedelete uit zijn leven heeft los moet gaan laten. Je zal een onderdeel van zijn leven blijven en de herinneringen blijven. Die 8,5 jaar zijn niet gewist. Alleen behoor je nu tot t verleden en niet tot zijn heden of zijn toekomst.



Ik vind t wel heel vervelend voor je dat je je er zo in vastbijt. Dat is verspilde energie. Sommige acties moet je niet willen begrijpen. Focus je op de leuke dingen in t leven.
Alle reacties Link kopieren
Je mag het zeker verwachten, maar de teleurstelling moet je dan ook leren verdragen. Iets verwachten en teleurgesteld raken lijkt mij makkelijker dan denken ergens recht op te hebben en dealen met de frustratie die daar aan kleeft als dat "recht" ontkend wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 13:10:

Ach fatsoenlijk gedrag bij beëindiging van een vriendschap met je ex lijkt me nu toch echt niet te veel verwacht hoor. Of denk ik nu echt te ouderwets?Hij had toch aangegeven geen contact meer te willen. TO nam hem daarin niet serieus en zei dat dat niets voor hem was en dat hij zijn oren niet naar andermans mening moest laten hangen. Nou ja dan is blokkeren misschien een duidelijkere hint.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 13:10:

Ach fatsoenlijk gedrag bij beëindiging van een vriendschap met je ex lijkt me nu toch echt niet te veel verwacht hoor. Of denk ik nu echt te ouderwets?



2,5 jaar contact houden terwijl je de relatie zelf nooit had willen verbreken is fatsoenlijk genoeg hoor. Je moet dit verhaal op een heel specifieke manier vertellen om dat als "plotseling"en"onbegrijpelijk", laat staan "onfatsoenlijk" te kunnen duiden.



De eerlijke waarheid is dat de ex geen onfatsoenlijk woord heeft gebruikt en alle recht heeft om op welk moment dan ook voor een nieuwe koers te kiezen met een nieuwe vriendin. Het is een waanidee dat daar uitleg voor verschuldigd is.
Alle reacties Link kopieren
Deze TO klinkt iig of ze een flink bord voor haar hoofd heet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 28 mei 2016 @ 13:22:

[...]





2,5 jaar contact houden terwijl je de relatie zelf nooit had willen verbreken is fatsoenlijk genoeg hoor. Je moet dit verhaal op een heel specifieke manier vertellen om dat als "plotseling"en"onbegrijpelijk", laat staan "onfatsoenlijk" te kunnen duiden.



De eerlijke waarheid is dat de ex geen onfatsoenlijk woord heeft gebruikt en alle recht heeft om op welk moment dan ook voor een nieuwe koers te kiezen met een nieuwe vriendin. Het is een waanidee dat daar uitleg voor verschuldigd is.Eens, dat recht van een nieuwe koers heeft iedereen. Heb ik 2,5 jaar geleden ook voor gekozen. Maar heb wel rekening gehouden met hem en als hij mij belde hem niet weggedrukt. Was ook duidelijk dat het uit was en hij wou gewoon normaal contact houden. Net alsof dat makkelijk voor mij was maar dat heb je dan voor elkaar over. Daar heb ik nu spijt van als ik had geweten dat je daar stank voor dank voor krijgt. Maar goed, wijze les om de volgende keer altijd voor jezelf te kiezen zonder nog rekening te houden met een ander gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij houdt contact met je ex tegen je eigen gevoel in? Inderdaad een wijze les om je niet op te offeren uit schuldgevoel of uit medelijden. Dat soort acties geven altijd rotzooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 28 mei 2016 @ 13:33:

[...]





Eens, dat recht van een nieuwe koers heeft iedereen. Heb ik 2,5 jaar geleden ook voor gekozen. Maar heb wel rekening gehouden met hem en als hij mij belde hem niet weggedrukt. Was ook duidelijk dat het uit was en hij wou gewoon normaal contact houden. Net alsof dat makkelijk voor mij was maar dat heb je dan voor elkaar over. Daar heb ik nu spijt van als ik had geweten dat je daar stank voor dank voor krijgt. Maar goed, wijze les om de volgende keer altijd voor jezelf te kiezen zonder nog rekening te houden met een ander gevoel.Nee, jij verwacht iets terug voor jouw zogenaamde vriendschap. En nu de koek voor hem op is qua vriendschap bijt je je vast als een pitbull. Waarom heb je hem niet serieus genomen toen hij aangaf de vriendschap te willen laten? Waarom vul jij na twee en een half jaar nog zoveel dingen voor hem in?
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 13:33:

Deze TO klinkt iig of ze een flink bord voor haar hoofd heet.Klinkt dat zo? Het is maar net hoe jij het interpreteert. Houd mensen in hun waarde. Dank
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad klinkt dat zo. Hij geeft dingen aan maar jij denkt dat hij eigenlijk iets anders wil. Jij wil dingen afsluiten met hem en hij is er al klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 13:38:

[...]



Nee, jij verwacht iets terug voor jouw zogenaamde vriendschap. En nu de koek voor hem op is qua vriendschap bijt je je vast als een pitbull. Waarom heb je hem niet serieus genomen toen hij aangaf de vriendschap te willen laten? Waarom vul jij na twee en een half jaar nog zoveel dingen voor hem in?Hoe werkt een forum? Is dit de gedachte erachter dat je mensen beoordeelt en ze op alles moet wijzen? Vragen stellen om iemand daarna de wet te lezen? Het is mij duidelijk hoe jij erin staat en wat je mening is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 28 mei 2016 @ 13:48:

[...]





Hoe werkt een forum? Is dit de gedachte erachter dat je mensen beoordeelt en ze op alles moet wijzen? Vragen stellen om iemand daarna de wet te lezen? Het is mij duidelijk hoe jij erin staat en wat je mening is.Een forum werkt zo: je krijgt terug wat je erin stopt. Net als de rest van het leven overigens. Terug naar je teleurstelling, je verwerkt het door eerlijk naar je eigen aandeel te kijken. Daar wordt je op gewezen maar je reageert als door een wesp gestoken. Als je tegen je gevoel in contact houdt met een ex dan is verloochen je jezelf. Nu hij het contact verbreekt vraag je hem eigenlijk ook zijn gevoel te verloochenen. Ik denk dat je kwaad bent dat hij nu doet wat jij 2,5 jaar geleden had moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven