Het tegen-tegeltuinentopic

14-04-2016 23:15 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op deze pijler veel aversie tegen tuinen die helemaal dicht getegeld zijn. Dat is wel een eigen topic waard, vind ik (en dan hoeven we de andere tuinentopics niet over te nemen )



Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.



voorbeeld:



Dit is geen tuin





Dit wel

Ik vind hier dingen van.
Ik ben in ieder geval helemaal een blij ei dat je dit topic geopend hebt caaf! EnEn de titel vind ik juist grappig, voor mij mag hij blijven in deel 2
Alle reacties Link kopieren
+1



Wat mooi die blauwe winde!
...
Alle reacties Link kopieren
Er is hier trouwens zoiets vreemds aan de hand. Ik heb de laatste anderhalf/twee weken geen bij en hommel meer gezien in mijn tuin. Al veel hommel-/bijenplanten staan in bloei, normaal zit de wilde valeriaan en de bieslook er ook vol mee maar ze zijn er gewoon niet. Snap er helemaal niets van

Jullie een idee? Te koud geweest of teveel regen? Of zou de wereld vergaan?!
...
Die klimmende winde is prachtig. Mooi ook dat hij niet zo woekert en weer weggaat. Kan me niet voorstellen dat iemand dit als onkruid ziet eigenlijk. Maar de naam winde brengt bij min eerst de associatie ellende met zich mee.



Caaf ik vind het een geweldig topic. Van mij mag de titel blijven, dekt wel de lading



Hier was ik juist alle bijtjes aan het bewonderen. Misschien zitten ze allemaal hier:)
Alle reacties Link kopieren
*mompelt iets over eerlijk zullen we alles delen en zo*
...
Alle reacties Link kopieren
Omdat klimmende winde echt iets heel anders is dan haagwinde of akkerwinde. Het eerste is een eenjarige die je prima kunt zaaien en die gewoon zijn plaats weet. Haagwinde is een woekeraar die diep wortelt en waarvan de wortels zich door de wortels van de andere planten slingeren. Een klein stukje wortel laten zitten levert vele nieuwe haagwindeplanten op. De stengels zijn zo mogelijk nog erger. Die slingeren zich muurvast met vele wendingen om de stengels en takken van planten. Probeer maar eens winde uit de verbena te peuteren zonder de verbena te knakken. Als je niets aan winde doet vormt zich een dikke, verstikkende deken dat alles dood maakt wat daaronder zit. Tuig is het! En je kunt het niet eens opeten, zoals zevenblad.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Zit ik hier toch te mopperen in mijn eigen feel-good topic
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
...
quote:Sabeltandcavia schreef op 28 mei 2016 @ 11:27:

Zit ik hier toch te mopperen in mijn eigen feel-good topic







En de titel dekt de lading prima, dus mooi zo laten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie foto's en prachtige tuinen komen hier langs. Ik vind het grappig om te zien dat velen hier van hetzelfde soort planten houdt, vooral de natuurlijke plant, zonder nepperigheid. In het tuincentrum moet ik altijd een beetje lachen als ik mensen met karren vol felgekleurde eenjarigen een beetje meewarig naar mij zie kijken, als ik met een paar potjes met wat onduidelijke stengels en blaadjes bij de kassa kom. Zij weten alleen niet dat uit dat miezerige hoopje stengels over een of twee jaar een prachtige plant groeit, die niet na 1 seizoen de geest geeft.

Vanmorgen al weer nieuw een merelnest ontdekt in een van de leiperen voor ons huis. Nu van een andere stelletje merels. Moeder was druk bezig het nestje glad af te werken. Hebben we weer wat om naar te kijken de komende weken.

Het duivennest is overigens voor de derde keer verlaten, na toch ruim twee weken "broeden". Heeft mijn moeder toch gelijk gekregen. Ze zei altijd dat duiven de slechtste vogelouders ter wereld waren. Het nest viel uit elkaar, het ei viel eruit of het jong viel eruit.
haha, ja dat herken ik ook wel duet. Ik zie dan iedereen op de spaanse margrieten afvliegen en alle andere standaard plantjes. En ik ga dan idd naar de planten toe die niet half nederland in de tuin heeft staan. Hou ik wel van
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 28 mei 2016 @ 11:27:

Zit ik hier toch te mopperen in mijn eigen feel-good topic
Tjezus, wat vals
Duet,wat jij schrijft over duiven,daarom heeft mijn zus nu een duif... een tortel.

En mèn, wat een suf beest is dat zeg!



De ouders hadden het nest achtergelaten terwijl het vroor. Zus kwam er na een paar uur achter en had het inmiddels ijskoude dode nest weggegooid. Bleek dat een van de kuikens nog net leefde. Onder een warmelamp,in een eftelingmuts dat beest weer opgewarmd. We hebben in ploegen dat beest gevoerd. Nu heeft ze een duif.



Niets tegen beestjes hoor, maar het is een beetje een duf beest. Hij doet van roekoe de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik gun jullie ook een kijkje in mijn tuin:









Alle reacties Link kopieren
quote:Steampunkcat88 schreef op 28 mei 2016 @ 12:33:

Duet,wat jij schrijft over duiven,daarom heeft mijn zus nu een duif... een tortel.

En mèn, wat een suf beest is dat zeg!



De ouders hadden het nest achtergelaten terwijl het vroor. Zus kwam er na een paar uur achter en had het inmiddels ijskoude dode nest weggegooid. Bleek dat een van de kuikens nog net leefde. Onder een warmelamp,in een eftelingmuts dat beest weer opgewarmd. We hebben in ploegen dat beest gevoerd. Nu heeft ze een duif.



Niets tegen beestjes hoor, maar het is een beetje een duf beest. Hij doet van roekoe de hele dag. dat bedoel ik dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op vogels maar duiven vind ik echt hele stomme beesten. In de tuin van mijn ouders staan een krentenboompje en die domme duiven proberen alsmaar daarin te landen. Veel te dunne takjes dus ze fladderen heen en weer of flikkeren de boom uit
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Wauw Duet, die kan zo in een tuinmagazine, wat ontzettend mooi!

Wat voor plant is dat met die rode bladeren?
...
mooie tuin, Duet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ondertussen het gras bijgewerkt overigens, met een grasschaar Is al een klein stukje en een heel stuk van het gras van verdwenen in de winter. Heb met Hemelvaart gras ingezaaid en het begint wel een beetje te komen gelukkig.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Kijken jullie wel eens naar Gardener's World op de BBC op vrijdagavond. Ik wel en al jaaaaaaaaarenlang. Want geen brave Intratuinplantjes of een tuinverbouwing met graftegels, maar kennis van planten, echte plezier in tuinieren en heel veel bruikbare tips. Wat een heerlijk programma.



Mijn tuin is zo'n beetje de enige tuin-tuin in het rijtje. Voor de rest veel, heel veel tegels en dan van die tuinmeubels met lounge-optie en 3 potten margrieten. Die slakkentip ga ik ook maar eens uitproberen, want bierbadjes trappen ze niet allemaal in.

En ja, je bent nooit klaar met een tuin, er is elke dag wel iets te doen. Maar wat is het heerlijk om je verstand op nul en blik op oneindig te zetten en gewoon maar simpel snoeien, knippen, graven of weet ik veel wat te doen.
Everything you see I owe to spaghetti!
ja, dat kijk ik ook wel, en momenteel is de Chelsea flowershow er ook voor, met alllemaal prachtige tuinen
Alle reacties Link kopieren
Nu wil ik ook de tuin van Duet. Dat bankje onder die oude boom Wat een sfeervol plaatje!



Hoe laat is dat tuinprogramma op BBC? Ik moet namelijk trashen op de vrijdagavond. Het tijdschrift ken ik wel. Fijn dat de latijnse namen van de planten erbij staan zodat ik niet bij elke plant het woordenboek erbij moet pakken
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Whahhaha ik dacht net winde, wat is een blauwe winde (wij hen goudwinde en dat is een vissoort!) Grappig. Zijn dat geen pispotjes zoals wij die vroeger noemde?



Leuk die lampen, grappig genoeg was ik aan het kijken voor dezelfde lampen maar dan voor tussen de planten, dus ronde bollen die licht geven. Ik ben iig tevreden met mijn steeg. Wilde liefst nog meer planten, maar er is alleen maar schaduw en ik heb ruimte nodig om met mijn fiets er langs te kunnen. Wellicht komt er onder het raamkozijn nog een bak met witte geraniums. Wie weet!



Nu eerst verder met de vijver, heb net 5 meter gele lis in de vijver gezet (overgenomen van iemand voor 0.5% van de winkelwaarde). Echt prachtig. Daarna nog even wat andere tuinklusjes nu het weer nog mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Gardener's World is op vrijdagavonden op BBC2 om 21.30 NL tijd.



Net even snel gras gemaaid en her en der wat verlepte Pulmonaria (Longkruid - wit en blauw/roze) kortgeknipt.
Everything you see I owe to spaghetti!
Duet,wauw! Prachtig zeg! Heerlijk dat je zo'n grote boom hebt,dat zou ik ook wel willen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven