Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.



Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!



Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!



Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 24 mei 2016 @ 10:13:

Ik vind het weer en de jaargetijden zo onvoorspelbaar de laatste jaren.

Of ligt het aan mij?



Hmm, ik weet het niet, maar ik het de laatste jaren meer het gevoel in een soort permanente herfst beland te zijn. Temperatuur meestal tussen de 10 en 20 graden, of het nou zomer of winter is, vaak bewolkt, veel wind en veel regen.

Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
ik vind het nog altijd typisch nederlands: volkomen onvoorspelbaar weer, het kan een jaar zijn met een week mooi weer in maart en dan de rest prut. of een heel lange regenachtige lente en dan 2 wkn in de zomer warm. er is geen peil op te trekken. behalve natuurlijk dat het veel regent, en idd altijd zo'n beetje tussen de 10 en 20 graden is. met wat uitschieters naar boven of beneden die nooit langer duren dan 1-2 wkn. een echt zeeklimaat dus de wind heeft hier enorm veel impact op de temperatuur en buivorming.



als je kijkt naar zuidspanje, daar is het klimaat veel voorspelbaarder. wat de windrichting ook is, het is er stabiel, lekker aan het opwarmen nu naar hoge zomertemperaturen. geen heftige fluctuaties zoals hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 25 mei 2016 @ 11:23:

ik vind het nog altijd typisch nederlands: volkomen onvoorspelbaar weer, het kan een jaar zijn met een week mooi weer in maart en dan de rest prut. of een heel lange regenachtige lente en dan 2 wkn in de zomer warm. er is geen peil op te trekken. behalve natuurlijk dat het veel regent, en idd altijd zo'n beetje tussen de 10 en 20 graden is. met wat uitschieters naar boven of beneden die nooit langer duren dan 1-2 wkn. een echt zeeklimaat dus de wind heeft hier enorm veel impact op de temperatuur en buivorming.



als je kijkt naar zuidspanje, daar is het klimaat veel voorspelbaarder. wat de windrichting ook is, het is er stabiel, lekker aan het opwarmen nu naar hoge zomertemperaturen. geen heftige fluctuaties zoals hier.Ja, is waar. Ik vind Nederland een prima land om in te wonen verder, maar het klimaat van Spanje zou ik met alle liefde willen overnemen....
Nothing happens for a reason
Bah wat een shit weer zeg! Het is hier bewolkt en nat en het is koud! Ben er wel ff klaar mee. Het word gelukkig wel warmer, maar wel met regen. Dit lees ik dus net op weeronline. Volgende week blijft het ook kwakkelen. Echt idd typisch Nederlands weer. Geef mij ook maar het klimaat van Spanje of de Cariben!
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 25 mei 2016 @ 10:34:

[...]





Hmm, ik weet het niet, maar ik het de laatste jaren meer het gevoel in een soort permanente herfst beland te zijn. Temperatuur meestal tussen de 10 en 20 graden, of het nou zomer of winter is, vaak bewolkt, veel wind en veel regen.





Ja, dat zei ik ook al tegen mijn man, ik heb het gevoel al vanaf eind september in een soort herfst te leven.

Gemiddeld zijn de temperaturen hoger, maar dat komt omdat het in de winter amper meer vriest.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zo lachwekkend om te zien dat ze in reclames altijd maar krampachtig proberen te doen alsof we hier ook een echte zomer hebben. Op het gebied van mode: "de slippers kunnen weer uit de kast!" - of het thema van de Allerhande: " we gaan naar buiten!" met foto's van tuinen met lange tafels vol met allerlei tropische gerechten. Of " het barbecue seizoen is weer geopend"!

Nouja. Genoeg geklaagd maar weer. Ik zag zowaar net even de zon
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
ik zag gister een jongen in een korte broek met slippers - bij 16 graden



ik hoop zo dat de voorspelling uitkomt vn over een week weer beter weer. zat vndg naar zonvakanties te kijken
Alle reacties Link kopieren
Moeite met de winter? Heb op het ogenblik meer moeite met deze zomer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 24 mei 2016 @ 10:14:

De temperatuur lijkt over de gehele linie wat stabieler te zijn (in de winter hoger, in de lente/herfst lager), veel meer neerslag.



Dat idee heb ik ook. Het hele jaar wisselvallig, bewolkt en vooral veel meer wind.



Hier (Zuid Spanje) is het lekker. Wel bewolkt nu, maar een temperatuur die ik thuis als heerlijk zou omschrijven. Op vakantie mag het an mij wel warmer zijn
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 26 mei 2016 @ 11:48:

[...]





Dat idee heb ik ook. Het hele jaar wisselvallig, bewolkt en vooral veel meer wind.



Hier (Zuid Spanje) is het lekker. Wel bewolkt nu, maar een temperatuur die ik thuis als heerlijk zou omschrijven. Op vakantie mag het an mij wel warmer zijn



a very lucky fairy



hier is een aarzelend zonnetje te zien. en elke ochtend bijna de kachel aan om aan de 19,5 graden te komen....
Alle reacties Link kopieren
Hier is de bewolking nu weg en al is het eind van de middag, het wordt toch warmer. 25 graden is het nu ongeveer, met een briesje.

Heb net een paar uur gewandeld (heb rustdag, dat is mislukt bij deze ) en het zweet gutste me aan alle kanten van het lichaam. Zoals het hoort dus
Later is nu
Gisteren heerlijk weer! Had nog wel een vest nodig op sommige momenten (jajajaja koukleum 1e klas) Maar verder top dag!



Ik ben vandaag jarig , maar het is hier nu bewolkt en mistig. En hoorde op het weerbericht dat het in de loop der middag alleen maar erger word? Nou ja, maak er toch wel een leuke dag van vandaag.



Hopelijk word het volgende week nou eens echt zomer met zon, niet te veel wind lekkere temperaturen en geen regen meer! Ik wil mijn vest gewoon het liefste in de stortkokokert gooien en nooit maar vesten en truien hoeven kopen!
Alle reacties Link kopieren
Ik was gisteren echt blij met het weer. Was de hele dag buiten op pad en ik had regen verwacht, maar in plaats daarvan hadden we de hele middag zon. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik had er overheen gelezen, maar Bassgroove: gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk wordt het een zonnige dag!
Gefeliciteerd Bassgroove.
Dank jullie wel Pamela en Reisa



En het zonnetje is hier nu de mist is opgetrokken doorgebroken!
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 28 mei 2016 @ 07:49:

Gisteren heerlijk weer! Had nog wel een vest nodig op sommige momenten (jajajaja koukleum 1e klas) Maar verder top dag!



Ik ben vandaag jarig , maar het is hier nu bewolkt en mistig. En hoorde op het weerbericht dat het in de loop der middag alleen maar erger word? Nou ja, maak er toch wel een leuke dag van vandaag.



Hopelijk word het volgende week nou eens echt zomer met zon, niet te veel wind lekkere temperaturen en geen regen meer! Ik wil mijn vest gewoon het liefste in de stortkokokert gooien en nooit maar vesten en truien hoeven kopen! gefeliciteerd! je wens komt iig uit - vndg prachtig weer en mooie voorspellingen in het vooruitzicht!!
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 28 mei 2016 @ 07:49:

Ik ben vandaag jarig

Gefeliciteerd.

Ik ook



In mijn herinnering was het vroeger altijd warm op mijn verjaardag. Ik heb vele foto's waarop we het buiten vieren. Ook zijn we meerdere keren naar het buitenzwembad geweest op mijn verjaardag, omdat ik zo gek was (en ben) op zwemmen.



Hier (in het westen van het land) is het vandaag ook mooi hoor. Droog en zonnig. Maar een buitenzwembad moet ik toch niet aan denken
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte, ook gefeliciteerd! Ik ben ook bijna jarig. Zouden mensen die in mei t/m augustus (ongeveer) geboren zijn meer van de zomer houden?
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 28 mei 2016 @ 13:55:

Lotte, ook gefeliciteerd! Ik ben ook bijna jarig. Zouden mensen die in mei t/m augustus (ongeveer) geboren zijn meer van de zomer houden?Ik ben van februari maar ik vind dat de droevigste maand van het jaar
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 28 mei 2016 @ 13:41:

[...]



Gefeliciteerd.

Ik ook



In mijn herinnering was het vroeger altijd warm op mijn verjaardag. Ik heb vele foto's waarop we het buiten vieren. Ook zijn we meerdere keren naar het buitenzwembad geweest op mijn verjaardag, omdat ik zo gek was (en ben) op zwemmen.



Hier (in het westen van het land) is het vandaag ook mooi hoor. Droog en zonnig. Maar een buitenzwembad moet ik toch niet aan denken gefeliciteerd ik wens je een heel mooie dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 28 mei 2016 @ 13:55:

Lotte, ook gefeliciteerd! Ik ben ook bijna jarig. Zouden mensen die in mei t/m augustus (ongeveer) geboren zijn meer van de zomer houden?ik ben van hartje zomer dus voor mij is het ja!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties
You don't have to fit into the format
Gefeliciteerd Lotte! Mooie dag om jarig te zijn!
Simone en Lotte dank jullie wel!



Lotte hieperdepiep voor jou!! Dat is echt grappig en leuk dat we op dezelfde dag jarig zijn!! Leuk leuk leuk!!!!



Pamela, ik had het er vanmorgen met een vriend over, toen ik geboren werd was het stralend mooi weer, ik was na enkele uren gewikkeld in een dekentje en mijn moeder stond buiten voor het ziekenhuis met mij in haar armen op de foto. En ik lees dus een verband, omdat jij bijna jarig bent en Lotte en Simone dus ook. Leuk om te weten als dat zo is met het jaargetijden dat je bent geboren



Het is idd stralend mooi weer, hier schijnt de zon nog flink en het is lekker warm. Maar ik las op weeronline code geel en op de rader zie je dus buien bij sommige delen. Heeft één van jullie daar mee te maken? Hoop dat het bij iedereen mooi weer is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven