Gezondheid alle pijlers

Proefpersoon, medisch onderzoek

28-05-2016 12:30 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! ik heb een dringende vraag voor vrouwen die of wel eens proefpersoon zijn geweest of er wat meer van af weten. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met het onderzoekscentrum zelf maar ze zijn niet bereikbaar in het weekend. Ik mag mee doen met het onderzoek morgen maar ben ook net nu ongesteld. Zou dat enige belemmering geven ? Denken jullie dat het wel gewoon kan dan? Denkend aan dat ze natuurlijk dagelijks bloed willen afnemen en een urinetest doen.
Alle reacties Link kopieren
Om wat voor onderzoek gaat het?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 mei 2016 @ 12:34:

Om wat voor onderzoek gaat het?Het onderzoek zelf bestaat uit een floeibaar middeltje tegen alzheimer en schrizofrenie, het meeste zijn ook mentale testjes dus daar maak ik mij niet geen zorgen om.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan om wat voor onderzoek het gaat natuurlijk....



Maar ik denk dat als het een probleem zou zijn het ook wel in je instructies had gestaan.
Pivot! PIVOT!!!
Ik denk dat ze bij dat centrum wel weten dat vrouwen af en toe ongesteld zijn. Als ze dat niet willen vragen ze specifiek om vrouwen na de overgang.
Voor bloed afnemen zal het niet uitmaken, urine is lastiger omdat er bloed mee kan komen. Gewoon morgen maar heen en vragen.
Alle reacties Link kopieren
Je zou het bij de keuring wel gehoord hebben als je niet ongesteld mocht zijn tijdens die periode. Geeft het aan, misschien aparte instructies voor urineopvangen (zodat er geen bloed in komt) en dan zal het echt wle meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies heb dubbel gecheckt of er echt niks over in staat maar er is inderdaad niks vermeld. Het onderzoek duurt ook vrij lang dus het lijkt mij niet dat ze van vrouwen verwachten dat er in 2 weken geen geval van menstruatie is. Hoop dan dat ze zelf een oplossing hebben voor de urine test want dat was idd waar ik echt het meeste bij stil sta nu
tampon gek idee?





ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek (heb zelf schizofrenie)

is er meer info over te lezen ergens?
Alle reacties Link kopieren
quote:LittleA schreef op 28 mei 2016 @ 12:38:

[...]





Het onderzoek zelf bestaat uit een floeibaar middeltje tegen alzheimer en schrizofrenie, het meeste zijn ook mentale testjes dus daar maak ik mij niet geen zorgen om.Dapper dat je die middelen aandurft, ik doe je niet na;). Hoop voor je dat je hersenen gezond blijven. Maar ontopic: ze hebben je gegevens doorgenomen en zou er vanuit gaan dat het geen belemmering zal zijn. Eventueel bellen zodra het kan maar nu lekker van het mooie weer genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij wel zorgen over je cognitieve vaardigheden daar je vloeibaar met een f schrijft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 mei 2016 @ 12:57:

Ik maak mij wel zorgen over je cognitieve vaardigheden daar je vloeibaar met een f schrijft.+1
Alle reacties Link kopieren
En ze doen dat onderzoek op zondag.?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me altijd al afgevraagd of er mensen zijn die zich opgeven voor die ongein. Ja dus. Heb je geld nodig TO dat je op je laat experimenteren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag als proefkonijn dienen maar ik mag nooit meedoen, want ik rook. En niet 5 sigaretten per dag. Gatekeeper, je krijgt er idd geld voor. Ik zie het zelf zo, dat als ik dat zou kunnen doen, dat van mijn wia af kan. Een mens wil altijd graag zelf geld verdienen, ik wel tenminste. En als ik wat kan betekenen voor de mensheid door een week wat pillen te slikken en testjes te doen, graag. Maar ja, ik gebruik ook zelf medicatie waar ik niet zomaar mee mag stoppen en dat kan ook niet. Vind ik echt jammer. Ik had op mijn 16e al een eigen donor-codicil. Dus voor mij zou het idealisme en een beetje eigen geld verdienen, mijn motivatie zijn.



To, succes met de testperiode!
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bv ook mijn brein doneren aan de Hersenbank, ik wil mijn organen doneren en mijn lichaam aan de wetenschap schenken, maar alle drie tegelijk, dat kan niet. Dus ik denk dat ik voor de Hersenbank ga want ik ben natuurlijk hartstikke gek en dat brein van mij is bijzonder. Ik heb al sinds mijn jeugd ptss namelijk en daar wordt nog steeds veel onderzoek naar gedaan. Vind ik belangrijk, om wat voor de mensheid te betekenen, en dat kan ook met je lichaam.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 28 mei 2016 @ 13:40:

Ik zou graag als proefkonijn dienen maar ik mag nooit meedoen, want ik rook. En niet 5 sigaretten per dag. Gatekeeper, je krijgt er idd geld voor. Ik zie het zelf zo, dat als ik dat zou kunnen doen, dat van mijn wia af kan. Een mens wil altijd graag zelf geld verdienen, ik wel tenminste. En als ik wat kan betekenen voor de mensheid door een week wat pillen te slikken en testjes te doen, graag. Maar ja, ik gebruik ook zelf medicatie waar ik niet zomaar mee mag stoppen en dat kan ook niet. Vind ik echt jammer. Ik had op mijn 16e al een eigen donor-codicil. Dus voor mij zou het idealisme en een beetje eigen geld verdienen, mijn motivatie zijn.



To, succes met de testperiode!Straks geef je licht in t donker joh. Moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Brrrrr....ik moet er ook niet aan denken. Maar je vraagt natuurlijk niet naar mijn mening over of ik dat ok vind of niet



Als het van belang was geweest dan hadden ze het wel vermeld/gezegd neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 13:51:

[...]



Straks geef je licht in t donker joh. Moet je niet willen.Ach, ik moet toch al best zware medicatie slikken mijn hele leven en ik denk niet dat ik erg oud ga worden. Daarvoor leid ik een te chaotisch en ongeregeld leven waarschijnlijk. En ik woon ook nog in Zaanstad, asbest stroomt door mijn bloed, fabrieksgassen in mijn longen mijn hele leven. Ik geef nu trouwens echt licht in het donker, ik ben een maand of 3 ernstig depressief geweest en ben zo wit als een doek.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Ik zou er gewoon heen gaan morgen.

Als ze niets te maken willen hebben met vrouwelijke hormonen moeten ze het maar op mannen testen. Of anders op vrouwen die al in de overgang zijn.



Het schijnt dat dergelijke onderzoeken redelijk veilig zijn. Het middel moet al zo veel testen doorstaan hebben voordat het aan proefpersonen gegeven mag worden. En dan nog heb je de kans dat je een placebo krijgt.

Ik wil de wetenschap best helpen door een uur onder een scanner te gaan liggen of een geheugentest te doen oid maar medicatie testen gaat me te ver. Pas wilden ze iets testen door tegelijkertijd tijdelijk minder bloed naar je hersenen te laten stromen.

Hier staan nog wel wat veiligere/minder risicovolle onderzoeken tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat er een paar maanden geleden een aantal proefpersonen zijn overleden ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
lees de algemene voorwaarden eens door. Wanneer er niet specifiek bij staat dat dit niet mag, is het geen probleem.



Daarom wordt er vaak alleen maar mannelijke proefpersonen gebruikt, geen hormonale schommelingen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 28 mei 2016 @ 15:00:

Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat er een paar maanden geleden een aantal proefpersonen zijn overleden ?Ik neem aan dat je tegen mensen die van plan zijn te gaan vliegen iets zegt als "ik neem aan dat je weet dat er afgelopen week nog een vliegtuig is neergestort?" of nog risicovoller, iemand die met de auto ergens heen wil gaan!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 28 mei 2016 @ 15:15:

[...]





Ik neem aan dat je tegen mensen die van plan zijn te gaan vliegen iets zegt als "ik neem aan dat je weet dat er afgelopen week nog een vliegtuig is neergestort?" of nog risicovoller, iemand die met de auto ergens heen wil gaan!Dat is een onzin vergelijking. Waarom zou je een gezond lichaam medicijnen toedienen die nota bene nog niet op echte personen getest zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Sommar schreef op 28 mei 2016 @ 15:17:

[...]





Dat is een onzin vergelijking. Waarom zou je een gezond lichaam medicijnen toedienen die nota bene nog niet op echte personen getest zijn



Tuurlijk is het niet helemaal hetzelfde, daar is het een vergelijking voor. Maar vliegen of autorijden is een stuk risicovoller dan proefpersoon zijn.



En eh, die medicijnen worden juist toegediend aan gezonde lichamen van echte personen. Om te testen. Iemand moet de 1e zijn niet waar?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven