Contact met ex abrupt verbroken

25-05-2016 19:23 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds m'n 18e tot mijn 26,5 heb ik een relatie gehad met m'n ex. Een fijne, intensieve periode waar wij veel hebben meegemaakt en elkaar door en door kenden. Ik was gelukkig, onze vrienden waren met elkaar verbonden, we waren met elkaars interesses opgegroeid en hebben uiteindelijk na een aantal samengewoond te hebben in een huurhuis een huis gekocht. Toen ik eenmaal in het huis zat, in een omgeving waarin gezinnen als paddestoelen uit de grond kwamen, kreeg ik twijfels en behoefte om mezelf te ontdekken en om vrij te zijn. Na veel gesprekken heb ik de keus gemaakt de relatie te beëindigen. Ik heb hem in al mijn gevoelens en twijfels meegenomen en hem meegenomen in het proces voor zo goed ik kon. Ben altijd heel open en transparant geweest. Hij zat met zoveel vragen en ik nam er de tijd voor om hem met respect te behandelen. We hebben 2.5 jaar nog contact gehad en deelden lief en leed. Ook toen ik een nieuwe vriend kreeg, bleef ik hem aandacht geven als hij dat vroeg op een respectvolle manier. Toen er een overlijden plaatsvond van een familielid die wij beide goed kenden, hebben wij zelfs nog een uur gebeld. Het was fijn om nog contact te hebben, en we gunden elkaar geluk. Ineens is het contract verbroken op een zeer vervelende manier. Hij gaf aan dat contact met je ex niet hoort volgens anderen. Waarop ik onbegrip toonde en aangaf dat hij een eigen mening moet vormen waar hij behoefte aan heeft. Waarom zou dit ineens moeten wijzigen? Is er een reden? Er was geen reden zei hij. Na dat telefoongesprek heb ik het even laten rusten totdat ik zag dat ik van alle social media kanalen en whatsapp was verwijderd & geblokt. Hier schrok ik van. Bovendien kreeg ik later te horen dat hij met z'n nieuwe vriendin op vakantie was en een foto op Facebook had geplaatst. Heb hem gebeld puur om hem te feliciteren en omdat ik oprecht blij voor hem ben. Maar kreeg de mogelijkheid niet. Hij nam niet op en stuurde een bericht dat hij geen contact meer wil. Nu kan ik het echt niet loslaten en voel ik me zwaar ellendig hoe dit is verlopen. Had het graag op een waardige manier naar beide toe afgesloten en het feit dat ik zo drastisch gedelete wordt, doet me pijn. Het voelt alsof ik niets voor hem heb betekent en dat hij me haat. Vroeg maar 1 gesprek. Na bijna 10 jaar ga je toch niet zo met elkaar om? Vind het zo lastig en merk dat ik het niet kan afsluiten. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Van meehuilen wordt het niet beter he?

Je ex heeft al tekst en uitleg gegeven maar blijkbaar zit het je zo hoog dat je zelfs nog een topic erover opent op een forum. En op iedereen die maar iets kritisch durft te typen ga je vol in.

Ik begrijp werkelijk niet waar je nu zo boos over bent. Hij geeft aan de vriendschap te willen beëindigen, maar jij accepteerde dat kennelijk niet en in antwoord daarop ben je nu geblokkeerd op alle mogelijke wijzen. Dat is zijn goed recht toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 28 mei 2016 @ 13:38:

Dus jij houdt contact met je ex tegen je eigen gevoel in? Inderdaad een wijze les om je niet op te offeren uit schuldgevoel of uit medelijden. Dat soort acties geven altijd rotzooi.Ik zeg niet dat ik contact met m'n ex onderhield tegen m'n gevoel in, maar dat het niet makkelijk was. Heb zelf een nieuwe vriend, dan zul je vast wel begrijpen dat er dan ook vragen komen. Maar ik geef om mensen en kan ze niet deleten of negeren. Zit nou eenmaal niet in me.
Alle reacties Link kopieren
Ik betwijfel of je echt om mensen geeft. Hier heb je het voornamelijk over je eigen verontwaardiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 28 mei 2016 @ 13:33:

[...]





Eens, dat recht van een nieuwe koers heeft iedereen. Heb ik 2,5 jaar geleden ook voor gekozen. Maar heb wel rekening gehouden met hem en als hij mij belde hem niet weggedrukt. Was ook duidelijk dat het uit was en hij wou gewoon normaal contact houden. Net alsof dat makkelijk voor mij was maar dat heb je dan voor elkaar over. Daar heb ik nu spijt van als ik had geweten dat je daar stank voor dank voor krijgt. Maar goed, wijze les om de volgende keer altijd voor jezelf te kiezen zonder nog rekening te houden met een ander gevoel.

Je klinkt echt verbolgen, echt teleurgesteld.

Je hebt echt gedacht dat je hem kon 'vasthouden' ook al hadden jullie geen relatie meer. Je haalde er zelf blijbaar nog veel uit en noemde dat vriendschap. Dat kan gewoon niet. Als twee mensen zo lang binnen een relatie op elkaar konden rekenen en daar niet mee stoppen nadat een van hen de relatie stopt, kan je van ongelijkwaardigheid spreken. En of jou dit nou wel of niet aanstaat: Jouw ex is nu echt klaar met deze relatie en jou.



En jij komt door zijn keuze verbolgen en teleurgesteld in jouw woorden op mij over. Jij wilde dit ooit ook, echt dit was wat jij ooit wilde toen je tegen hem zei dat je ermee stopte. Maar toen stopte het emotionele deel niet en jullie gingen zonder seks en waarschijnlijk wat minder frequent gewoon verder met delen. Maar hij wil dat niet meer, hij wil dat of alleen, met anderen dan jij of met zijn nieuwe vriendin doen. En ij hoefde die binding ooit ook niet aan hem te blijven geven, jij koos ervoor omdat wel te doen. Maar dat verplicht hem nog niet om dit ook bij jou te doen. We are free in our love.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat de boodschap aan is gekomen. En hij dacht dat kennelijk ook en heeft haar heel verstandig geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 28 mei 2016 @ 14:10:

Hier heb je het voornamelijk over je eigen verontwaardiging.

Controleverlies.

Zo komt het op mij over, de ex is klaar met rouwen en met om haar geven op deze wijze.Klaar met het nodig hebben van haar mening en 'vriendschap'.

Hij is klaar en hij gaat verder. Nu TO nog en TO dat bij jou dus nu pas dit deel start kan en mag. Maar neem hem het niet kwalijk want dat komt akelig over. Juist omdat jij dit wilde.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Geef je oprecht om mensen of hou je graag de controle?



Als je oprecht om je ex geeft, dan laat je hem gaan. Jullie relatie is verleden tijd. Gun het hem om gelukkig te worden met zijn nieuwe vriendin en een nieuw leven op te bouwen. Een leven waar hij geen plek heeft voor jou. Je zal een fijne herinnering zijn en dat is prima.



Bij elke fase in je leven horen bepaalde mensen. Soms groeien mensen met je mee door verschillende fases heen en blijft een vriendschap gedurende decennia goed. Vaker horen mensen bij een bepaalde periode in je leven en ga je daarna door zonder ze. Dat zegt niet dat ze destijds niet waardevol zijn geweest!



Waarschijnlijk werkt het ook zo voor je ex.
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet het middelpunt van iemands leven blijven nadat je de relatie beeindigd hebt. Het klinkt alsof je het wel fijn vond, dat je nog grip op hem had. Je gaf hem aandacht als hij daar om een respectvolle manier om vroeg? Brrr...rillingen...!



Ik denk dat hij een voor hem heel erg verstandige en gezonde keuze heeft gemaakt. Respecteer dat en ga verder met je leven, zoals hij verder met zijn leven is. Eindelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Minny_Paars schreef op 28 mei 2016 @ 14:25:

ga verder met je leven, zoals hij verder met zijn leven is. Eindelijk.Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je je gekwetst voelt. En er is geen reden om je zo bot af te wijzen door je te blokkeren etc., toch? Jij zou het nooit zo doen en hij (blijkbaar) wel. Een tegenvaller.



Maar zijn omstandigheden zijn veranderd. Misschien zat er toch 'oud zeer' tussen jullie.



Je kan niet veel meer doen dan je erbij neerleggen. Misschien krijg je ooit nog eens de kans om te zeggen dat je de manier waarop lullig vindt. Schrijf 'm een brief en post 'm niet. Praat erover met mensen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Gottegot is dit topic nog steeds bezig? Jij hebt het uitgemaakt he. Laat die jongen los en ga door met je leven. Hup, naar buiten, het is mooi weer.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Lot860 schreef op 28 mei 2016 @ 12:50:

Bijzondere reactie volop vooroordelen. Knap dat je kunt inschatten hoe de situatie daadwerkelijk is geweest. Maar dank voor je inzicht hoe je er ook naar kunt kijken.



Je dumpt je ex om een mijns inziens vage reden, je ex blijft nog heel lang contact houden.

Je ex wilde je al die tijd waarschijnlijk nog terug, nu is ie klaar met je, en nu is het ineens niet goed.

Je hebt hem heel lang aan het lijntje gehouden.



Je kunt het een vooroordeel noemen, maar vaak ziet een buitenstaander het hoe het echt is, waarbij ik wel moet vermelden dat een buitenstaander het moet doen met de informatie die hij krijgt.

Jij hebt het uitgemaakt, jij was degene die in eerste instantie niet meer met je ex wilde!

Niet zeiken, ik begrijp eigenlijk niet eens waarom je hier een topic over opent, jij had het toch uitgemaakt?

Of nu je jezelf hebt ontdekt besef je dat je ex toch belangrijker is als dat je in eerste instantie had verwacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lot860 schreef op 28 mei 2016 @ 14:03:

[...]





Ik zeg niet dat ik contact met m'n ex onderhield tegen m'n gevoel in, maar dat het niet makkelijk was. Heb zelf een nieuwe vriend, dan zul je vast wel begrijpen dat er dan ook vragen komen. Maar ik geef om mensen en kan ze niet deleten of negeren. Zit nou eenmaal niet in me.Dat was jouw keuze. Het betekent niet dat je nu ergens recht op hebt. Je ex heeft natuurlijk ook om jou gegeven, daarom heeft ie je wel degelijk gemeld dat het contact wat hem betreft nu klaar was. Maar daar nam je geen genoegen mee, je vond zijn redenen onzin en daarop ben je geblokt. Waarna je m alsnog doodleuk ging opbellen om hem met zijn relatie te feliciteren. Dat is grensoverschrijdend gedrag, ZIJN grens. Die hij misschien niet heel chic of volwassen, maar wel degelijk had aangegeven. Tips hoe je het nu moet afsluiten, heb ik verder niet. Je zal moeten. Hij heeft dat namelijk al voor jullie gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven