Schoonmaken

28-05-2016 12:00 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Veel topics deze week van mij.



Ik heb ocd en een lichte vorm van smetvrees.

Ik maak iedere dag alles schoon en stofzuig en dweil iedere dag. Maar altijd als je het heb schoon gemaakt en ik er met mijn handen langs ga zijn er weer kleine stofplekjes of haartjes of een weet ik veel stofje



Nu wil ik het houden op 1x per dag en niet echt doordraven zeg maar.



Daarom graag advies gevraagd misschien maak ik wel op de verkeerde manier schoon.



Stofdoekje van de action neem ik eerst de tafels en kast af en het raamkozijn af. Deuren deurklinken. Daarna maak ik een sopje en maak ik het schoon ik heb het zowel gepobeerd met oplaten drogen aan de lucht als met een doek gelijk droog maken.



Daarna de wc insprayen inclusief de douche wanden.



Stofzuigen woonkamer slaapkamer keuken en hal en toilet. Daarna pak ik de mopset en vul hem in de douche met heet water en schoonmaakmiddel. Dan maak ik gelijk de douche schoon. Dan vloertje dweilen en als dat gedaan is spoel ik het water weg in de douche en maak de vloer schoon in de douche. Dan de wc aan de beurt. Als ik eenmaal klaar ben en een wasje wil aanzetten zit er op het raamkozijn gewoon weer stof wat uit de lucht komt of zo of uit de tuin die ligt vol zand..



Geen geld om dat aan te pakken.



Maar als ik tips kan krijgen voor misschien betere schoonmaakmiddelen hoor ik het graag. Want nu voelt het nooit schoon en dat vind ik niet prettig..



En ja ik heb hulp voor mijn problemen
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 28 mei 2016 @ 14:06:

[...]



Wie probeer je nou voor de gek te houden? Als jij meteen nadat je seks hebt gehad je beddengoed wilt wassen en je vriend meesleurt onder de douche en dagelijks het milieu verziekt met een overdaad aan chloor en Dettol heb je zelf ook smetvrees hoor. De ene smetvrezer die de andere tips geeft, daar kan niets goeds uit voortkomen (behalve nóg meer onrealistische angst voor stof en vuil).Eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:prik schreef op 28 mei 2016 @ 14:06:

[...]



Wie probeer je nou voor de gek te houden? Als jij meteen nadat je seks hebt gehad je beddengoed wilt wassen en je vriend meesleurt onder de douche en dagelijks het milieu verziekt met een overdaad aan chloor en Dettol heb je zelf ook smetvrees hoor. De ene smetvrezer die de andere tips geeft, daar kan niets goeds uit voortkomen (behalve nóg meer onrealistische angst voor stof en vuil).





Leuk he labeltjes plakken. Men houdt er tegenwoordig van om labeltjes te plakken vooral omdat je anders bent want dan past je niet in het juiste hokje. En niemand duwt vriendje richting douche, hij doet dat uit zichzelf ook.

Ik ben niet de hele dagen bezig met het huishouden. Zooi achter je opruimen was gelijk doen. En je hebt zeeën van tijd vriendlief en ik zitten nu heerlijk in de tuin te relaxen geen denken aan het huishouden of oo dat moet ik doen of dat moet ik doen. Loving it fijne zaterdag prik geniet van het prachtige weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 28 mei 2016 @ 14:12:

[...]





Heb je zulke onhandige vrienden?

Vasttapen aan de handen met ductape



Ja want op mn verjaardag zijn er 2 borden kapot gegaan .. Dus nee geen plastic maar porselijnen stenen borden.. Dus bij veel groot bezoek let ik voortaan wel op. glazen mogen ook gepakt worden maar soms is het handiger in zon klein huisje keukentje t gelijk weg te kunnen gooien



Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je na je dagelijkse routine gewoon naar buiten, het huis uit.

Ga sporten o.i.d.

Leid jezelf, dat stof blijft toch wel vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:guirne schreef op 28 mei 2016 @ 15:09:

Misschien moet je na je dagelijkse routine gewoon naar buiten, het huis uit.

Ga sporten o.i.d.

Leid jezelf, dat stof blijft toch wel vallen.Doe ik ook maar moet ook weer terug thuis komen
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 13:27:

Het houdt gewoon nooit op met poetsen. Dus beter accepteer je dat er altijd wel wat ligt, het heeft mij 16 jaar gekost om dat te leren en het was verspilde tijd. Ik maak nog steeds schoon hoor, maar het geobsedeerde is er af. Alleen met de keuken heb ik het nog.O ophouden met poetsen doe ik vaak genoeg dat is makkelijk, maar beginnen heb ik meer moeite mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 28 mei 2016 @ 16:27:

[...]





O ophouden met poetsen doe ik vaak genoeg dat is makkelijk, maar beginnen heb ik meer moeite meeZullen we het een beetje ruilen/verdelen
Alle reacties Link kopieren
Doe je dit iedere dag? 1 x per week is zat
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 28 mei 2016 @ 16:27:

[...]





O ophouden met poetsen doe ik vaak genoeg dat is makkelijk, maar beginnen heb ik meer moeite meeIk heb meer moeite met stoppen. Ik kan zo nog tien klusjes bedenken die echt vereist zijn. Heb vandaag de vriezer ook meteen even ontdooit. Nu tevreden met het werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 20:04:

[...]



Ik heb meer moeite met stoppen. Ik kan zo nog tien klusjes bedenken die echt vereist zijn. Heb vandaag de vriezer ook meteen even ontdooit. Nu tevreden met het werk.Ja, maar jij hebt/had natuurlijk ook smetvrees. Als je bent teruggegaan naar 3 uur poetsen per dag en gestopt bent met 's nachts je bed uitkomen om te gaan poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan er nou alweer stof op de wc komen terwijl ik het helemaal af had gestoft
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 29 mei 2016 @ 15:52:

Hoe kan er nou alweer stof op de wc komen terwijl ik het helemaal af had gestoft



Omdat dat heel normaal is? Je wilt het als smetvrezer niet horen, maar het is de realiteit: in de lucht om ons heen zweven voortdurend kleine deeltjes die neerdwarrelen, stof!



Stof is volkomen onschuldig en normaal, en het is dus ook niet erg als er een stofje ligt, zelfs een laagje stof is niet erg, hooguit lastig voor mensen met een huisstofmijtallergie.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn WC heb schoongemaakt weet ik dat die schoon is, klaar. Ik ga dan echt niet kijken of er stofjes liggen, en maak hem 2-3 dagen later pas weer schoon.

Tussendoor hoogstens even een vochtig doekje erlangs (man in huis die niet zittend wil plassen ....) en een borstel erdoor na een grote boodschap.



Alleen bij diarree of na een fikse overgeefpartij (bij een migraine-aanval) krijgt de WC een extra 'echte' schoonmaakbeurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwitsal_nijntje schreef op 29 mei 2016 @ 15:52:

Hoe kan er nou alweer stof op de wc komen terwijl ik het helemaal af had gestoftJoh, dat is hier nou al zo vaak uitgelegd, en dat kun je zelf toch ook wel verzinnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Poetstips ga ik niet geven want nutteloos en zo te lezen is jouw huis al spik en span.



Maar ik heb wel een andere vraag. Je schrijft dat je hulp hebt voor je problemen, dan weet je misschien ook dat ocd en smetvrees altijd afkomstig zijn vanuit een ander onderliggend (vaak groot) probleem. Wordt daar mbv je hulpverlener aan gewerkt?



Ik bv poetste de blaren op mijn vingers omdat dat mijn manier was om 'controle' te houden die ik op veel vlakken was 'verloren'. Toen ik dat door kreeg en aan ging werken werd dat dwangmatige gepoets/ en tig andere handelingen ook stukken minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mikadoos schreef op 29 mei 2016 @ 19:01:

Poetstips ga ik niet geven want nutteloos en zo te lezen is jouw huis al spik en span.



Maar ik heb wel een andere vraag. Je schrijft dat je hulp hebt voor je problemen, dan weet je misschien ook dat ocd en smetvrees altijd afkomstig zijn vanuit een ander onderliggend (vaak groot) probleem. Wordt daar mbv je hulpverlener aan gewerkt?



Ik bv poetste de blaren op mijn vingers omdat dat mijn manier was om 'controle' te houden die ik op veel vlakken was 'verloren'. Toen ik dat door kreeg en aan ging werken werd dat dwangmatige gepoets/ en tig andere handelingen ook stukken minder.De hulp gaat nogal traag en ja dat word uitgezocht maar het is erg lastig waar het vandaan komt. Aangezien ik zoveel verschillende klachten heb, maar daar word aan gewerkt daar kan ik nu weinig over zeggen helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 20:04:

[...]



Ik heb meer moeite met stoppen. Ik kan zo nog tien klusjes bedenken die echt vereist zijn. Heb vandaag de vriezer ook meteen even ontdooit. Nu tevreden met het werk.O ik kan die klusjes ook verzinnen, maar ook veel meer dingen die leuker zijn om te doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:zwitsal_nijntje schreef op 29 mei 2016 @ 19:46:

[...]





De hulp gaat nogal traag en ja dat word uitgezocht maar het is erg lastig waar het vandaan komt. Aangezien ik zoveel verschillende klachten heb, maar daar word aan gewerkt daar kan ik nu weinig over zeggen helaas.Ah oke, duidelijk. Succes ermee want hiermee moeten dealen is geen pretje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven