Ik wil niet en voel de behoefte ook niet

11-07-2015 14:58 160 berichten
EDIT:



Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik dit topic opende. (originele verhaal hieronder) Kind heeft ondertussen de eerste verjaardag gevierd, maar hier nog steeds geen seks.



Ik voel nog steeds hetzelfde: geen behoefte aan intimiteit, ik vind het vervelend als hij aan mij zit en wijs hem altijd af. Gevolg is dat hij gestopt is met proberen (logisch, want niemand vindt het leuk om continu afgewezen te worden)



Wij hebben het echt heel leuk met elkaar en met ons kind. Allen het 'geen seks' verhaal komt steeds meer tussen ons in te staan. Ik twijfel of ik professionele hulp moet zoeken.



Heeft iemand een idee?



Originele post:



Nu, twee maanden na de geboorte van ons kind, merk ik dat mijn man wel weer toe is aan seks. Ik daarentegen moet er niet aan denken. Ik heb er geen aanwijsbare reden voor. De zwangerschap is prima verlopen, de bevalling was ook ok (voorzover een bevalling ok kan zijn) maar ik wil gewoon niet dat hij aan me zit. Dat is niet het enige, ik voel ook helemaal de behoefte aan seksuele intimiteit niet. Knuffelen en zoenen: prima, maar op het moment dat hij meer probeert hou ik de boot af, omdat ik gewoon echt niet wil.



Man is heel geduldig en lief, maar ik merk dat nu drie maanden zonder seks (de laatste weken van de zwangerschap vond hij het eng om seks te hebben) wel lang genoeg is voor hem. Dus gisteravond dacht ik ondanks mijn weerstand er gewoon voor te gaan. Dacht inderdaad, want op het moment dat hij daadwerkelijk aan me begon te zitten voelde ik in mijn hele lichaam zodanig weerstand dat het feest niet door ging. Ik heb vervolgens wel geprobeerd hem zijn plezier te geven, maar man was zo teleurgesteld dat dat voor hem ook niet hoefde.



Ik begrijp dat hij behoefte heeft aan liefde en intimiteit. Ik snap ook echt dat seks daar een wezenlijk onderdeel van is, maar ik wil gewoon niet. Zin maken lukt me gewoon niet. Ik vind het vooral vervelend voor hem en vraag me af of dit normaal is en of mijn seksdrive weer terug zal komen.



Iemand ervaring?
anoniem_64bb983aaa6ed wijzigde dit bericht op 27-05-2016 09:28
Reden: Aangepast aan huidige situatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 09:43:

Ik vraag me wel eens af: is de seksuele aantrekkingskracht t.a.v. een persoon na een x periode (die voor iedereen verschillend is) niet gewoon op?



Biologisch/evolutionair gezien is het namelijk beter om niet al te veel kinderen van 1 man te krijgen en is het dus beter om het aantal mannen/vaders zo groot mogelijk te maken. Mannen zijn van nature sowieso zaadverspreiders, maar vrouwen zijn ook evolutionair gezien gebaat bij sterk nageslacht door diversificatie van het zaad.



Dat kan de reden zijn dat bij een lange monogame relatie de koek seksueel gezien gewoon op is.

Zeker mee eens.

Nieuwe levensfase, nieuwe man maar ga er maar aan staan.



Ik heb ook kinders van een ruggengraatloze vent. Misschien hebben we wel allemaal kinderen van een ruggengraatloze vent. Misschien bestaan er wel geen mannen met ruggengraat!
...
Hahaha Roos zou het? Dan toch maar lesbisch worden?



Hmmm, ik had juist net weer de smaak te pakken van seks met een man
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg. Mannen zijn prima om mee te neuken hoor. Maar das dan ook het enige. Eigenlijk
...
Alle reacties Link kopieren
Ja maar, ja maar, jij hebt er 3



En een lange niet monogame relatie dan? Works for me.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
quote:Rooss4.0 schreef op 28 mei 2016 @ 11:02:

Nee zeg. Mannen zijn prima om mee te neuken hoor. Maar das dan ook het enige. Eigenlijk Zou het?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 09:43:

Ik vraag me wel eens af: is de seksuele aantrekkingskracht t.a.v. een persoon na een x periode (die voor iedereen verschillend is) niet gewoon op?



Biologisch/evolutionair gezien is het namelijk beter om niet al te veel kinderen van 1 man te krijgen en is het dus beter om het aantal mannen/vaders zo groot mogelijk te maken. Mannen zijn van nature sowieso zaadverspreiders, maar vrouwen zijn ook evolutionair gezien gebaat bij sterk nageslacht door diversificatie van het zaad.



Dat kan de reden zijn dat bij een lange monogame relatie de koek seksueel gezien gewoon op is.Nee hoor. Hier twintig jaar samen, nog steeds regelmatig hele goede seks (ik denk dat we die hele 20 jaar vrij constant op 1 keer per week gezeten hebben, met sommige periodes iedere dag en andere periodes een stuk minder). Minder dan een week na de bevalling al weer seks. In het verleden zijn we beiden vreemdgegaan, dat had altijd een negatief effect op de relatie, dus dat doen we niet meer - de evolutie kan de pot op.
IMHO
Ik vind het mooi van je man dat hij zegt dat hij geen seks wil, maar alleen seks met jou. Het tekent zijn liefde voor jou en daardoor zullen jouw afwijzingen des te harder aankomen. Heb je enig idee wat het met je eigenwaarde doet als je constant wordt afgewezen door degene van wie je houdt? Wat het met je doet als je niet meer begeerd wordt?



Natuurlijk is seks geen 1e levensbehoefte zoals eten en drinken, maar de verbondenheid en de intimiteit die het je samen brengt zijn wel heel belangrijk voor hoe je je voelt binnen de relatie. Je zegt wel dat je je schuldig voelt en dat je weet dat je iets moet gaan doen, maar ondertussen ben je een jaar verder en spreken je daden echt een heel andere taal dan je woorden. Als je niet wil dat je grootste angst van een gebroken gezin voor je kinderen uitkomt, dan zal je heel snel actie moeten gaan ondernemen.



Want hoe gaat het vaak in zo'n situatie?

Man komt op den duur iemand tegen bij werk of hobby die wel laat blijken dat zij hem begeert en waardeert en die al haar charmes op hem loslaat. Ze raken aan de praat en dat gevoel weer begeerd te worden is zo'n enorme oppepper voor zijn ego dat hij dat al snel kan verwarren met verliefdheid. En als ze dan in bed belanden is het zo'n feest om weer te kunnen genieten van een ander lijf, dat het al snel bijna verslavend wordt en hij er niet meer mee kan of wil stoppen....

Niet dat ik een glazen bol heb, maar dit is wel het verhaal dat je van heel veel mannen én vrouwen hoort die iets met een ander beginnen terwijl ze in een seksloze relatie zitten. Ik hoop van harte dat dit niet ook jullie verhaal gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan een heel eind met je meegaan @Baaa, tot en met alinea2...misschien had ik er begin 2000iets aan gehad???



Bij alinea 3 ben ik je kwijt. De weigerende echtgen(o)ot(e) bestaat evenveel zoveel kans op vreemdgaan:



(Dat ik zie het toch wel spelletje en je doet maar lekker wat je niet laten kan vrouw ding, waardoor ze al snel haar plan trekt om man uit elkaar "te trekken" €€€€€€ dan )



(Of de goedgelovige droeftoeter die alles voor haar koopt type, want ze is niet neukable, dus blijft wel sul, en vrouwlief trekt haar plan €€€€€€€ dan )



Daar ben ik je kwijt. Bovenstaande is geen feit. Zomaar een hersenspinsel.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Mmm,. Vanaf het woordje "Dat" ben ik jou kwijt, Dieddo. Wat zeg je daar nou eigenlijk? Dat ze haar man financieel gaat uitkleden omdat hij buiten de deur mag neuken?
...
Alle reacties Link kopieren
Het is dat Femminees is uitgestorven



Wat ik bedoel is, waarom zou (zoals Baaa beschrijft) de man in de handen van een minnares vliegen?



Waarom niet andersom? En wie laat WAT nou waar liggen? Niet 1 verhaal is gelijk aan het andere, probeer het niet zo te beschrijven.



En die €€€€is natuurlijk helemaal overtrokken bedoeld.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Zij zou dus libidoloos een andere man krijgen maar wil niet met hem neuken maar wel een hoop eurotekens?



Jaja.
...
Alle reacties Link kopieren
Neeeeee ze rent per ongeluk in de handen van een minnaar en kleedt haar eigen vent uit.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Oh!



Volgens mij ben ik aan wijn toe!
...
Alle reacties Link kopieren
Ow die heb ik al op dat is de missnapperT
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de zekerheid als de sodemieter een biertje ingeschonken. Komp goe.
...
Alle reacties Link kopieren
. Is niet voor niets dat ik hier niet zo vaak schrijf....moet altijd alles 3x uitleggen...*hand in eigen boezem steekt*
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Alle reacties Link kopieren
Schrijfcursusje bij Rooss doen?
...
Alle reacties Link kopieren
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Iemand schreef: eenzaamheid is een veel groter probleem dan geen seks.



Maar hoe verdomd eenzaam en alleen moet je je voelen als degene van wie je houdt moet huilen als je seks met haar wil? Hoe je dat omschrijft to: 'ik moest huilen toen hij bovenop mij klom', doet me een beetje vermoeden dat de seks sowieso al vrij beroerd was. Als het góede seks is wil je tegen de tijd dát hij bovenop je kruipt niets liever meer dan dat, want dan ben je zo botertjegeil dat je NU genomen wil worden.



En je klinkt niet als iemand die dat ooit meegemaakt heeft eigenlijk. Ook die 'dan stopt hij een hand tussen mijn benen' is nogal bot. Welke man maakt er nu zó aanstalten tot seks? Je omschrijft jullie seks als 'wel ok', maar dat is natuurlijk gek. Goede seks is niet 'wel ok'. En als je alleen maar 'wel ok' seks hebt snap ik dat je er geen zin in hebt.



Alleen heb ik echt intens medelijden met je man. Die weet van gekkigheid niet meer hoe hij aanstalten moet maken en hij kan hier op geen énkele normale manier weer uitkomen. Hij kan niet bij je weg want hij houdt van je en dan is híj de lul, hij kan je niet overhalen tot seks want dan moet je huilen en jij wilt er niet aan werken, jij zou liever willen dat hij óók geen zin meer heeft zoals ik het lees.......Want dan hoef je niet aan de bak en is dat ellendige schuldgevoel ook weg. Want dat is het enige waar je last van lijkt te hebben: dat het vervelend is dat hij nog wél wil.
Wat naar TO!

Ik heb je topic toen gelezen, misschien zelfs gereageerd (kan het even niet terugvinden). Had voor je gehoopt dat het vanzelf weer een beetje terug was gekomen, maar misschien gaan dat soort dingen niet vanzelf.



Hier is het afgelopen jaar ook beroerd geweest op seksgebied. Onze dochter (nu ruim 1 jaar) sliep niet door, snachts vaak eruit, overdag veel energie naar kind, blij als je zelf kan slapen en als ze ooit ging logeren hadden we na het feestje waar we heen gingen ook geen puf meer. Dus... 1 keer per maand was het wel denk ik. Maar goed... we hebben het er regelmatig over gehad, en zijn beiden niet mensen met een heel hoog libido, dus het was oke/geen probleem. Waren ons er bewust van dat het niet is zoals we graag willen en dat het wel fijn zou zijn als er ooit weer een tijd zou komen waarin we weer meer gingen vrijen.

Toen stopte ik met de anticonceptie. Met het oog op 'we willen toch ooit een tweede, waarom dan die dure anticonceptie gebruiken' ik gebruikte de Nuvaring. Ben nu een paar maanden gestopt. Ik merkte binnen een maand al dat ik veel verschil merkte in hoeveel zin ik had. Ook al waren we moe, toch even vlug. Kwam dat dan echt door die hormonen? We hebben de eerste tijd nog een condoom gebruikt, dus die zin kwam echt niet meteen door de behoefte aan zaad/voortplanting!



Kan de soort anticonceptie die je gebruikt bij jou misschien een rol spelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rhaegal schreef op 28 mei 2016 @ 16:30:

Iemand schreef: eenzaamheid is een veel groter probleem dan geen seks.



Maar hoe verdomd eenzaam en alleen moet je je voelen als degene van wie je houdt moet huilen als je seks met haar wil? Hoe je dat omschrijft to: 'ik moest huilen toen hij bovenop mij klom', doet me een beetje vermoeden dat de seks sowieso al vrij beroerd was. Als het góede seks is wil je tegen de tijd dát hij bovenop je kruipt niets liever meer dan dat, want dan ben je zo botertjegeil dat je NU genomen wil worden.



En je klinkt niet als iemand die dat ooit meegemaakt heeft eigenlijk. Ook die 'dan stopt hij een hand tussen mijn benen' is nogal bot. Welke man maakt er nu zó aanstalten tot seks? Je omschrijft jullie seks als 'wel ok', maar dat is natuurlijk gek.



Alleen heb ik echt intens medelijden met je man. Die weet van gekkigheid niet meer hoe hij aanstalten moet maken en hij kan hier op geen énkele normale manier weer uitkomen. Hij kan niet bij je weg want hij houdt van je en dan is híj de lul, hij kan je niet overhalen tot seks want dan moet je huilen en jij wilt er niet aan werken, jij zou liever willen dat hij óók geen zin meer heeft zoals ik het lees.......Want dan hoef je niet aan de bak



En hier zit 'm de kneep. Wie verwijt nou wie? Wie wil wel? Wie niet? De man mag dat handje er niet meer tussen stoppen zo, tot de vrouw ...vul maar in.



We kunnen alle kanten op. His fault ore mine? Both! En als dat nou iets meer mannen en vrouwen in zien. Dan is kindjes maken nog steeds eenvoudiger dan opvoeden EN man, vrouw samen zijn.



Die evolutie therapie van Iris1969 is zo gek nog niet
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Volgens mij was de wijn iets te lekker bij Dieddo..... Snap er geen reet meer van wat je nu allemaal post.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 28 mei 2016 @ 18:31:

Volgens mij was de wijn iets te lekker bij Dieddo..... Snap er geen reet meer van wat je nu allemaal post.+1
Alle reacties Link kopieren
De wijn was idd lekker. Als je nu vraagt wat er niet duidelijk is kan ik er iets mee dames. Mannen rennen volgens jullie heel hard in de armen van de een of ander en vrouwen doen dat niet?
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Ik kan er geen kaas van maken, sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven