poep probleem

25-05-2016 19:43 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er even doorheen, ben op zoek naar een beetje steun en herkenning.

Zoon nu een maand 4 jaar, sinds augustus plaszindelijk.

Poepen nooit op toilet gedaan, zonder luier houd hij het op tot enorme obstipatie als gevolg.



Daardoor bij de kinderarts beland, die meerdere malen met een slangetje het eruit heeft moeten halen.

Laxeermiddel buikpijn tot gevolg

Psycholoog testen gehad zoon mankeert niets.

Urologisch therapeut, gesprekken stickers plakken de hele riedel.

Toen fisio leren persen etc, zoon doet niets thuis wat daar afgesproken helaas. Fisio is nu stop gezet ze denkt dat de knop vanzelf omgaat.



Ik hoopte dat zoon nu hij op school zat vanzelf zou gaan, maar helaas

Thuis krijgt hij een luier om, om obstipatie te voorkomen.

Op school houd hij het op of poept in zijn broek gaat dit afvegen op de wc want niemand mag het merken volgens hem.

Elke dag bij thuiskomst poep in zijn broek.



Aan 1 ding hou ik me vast hij gaat vanzelf ooit, maar tot die tijd pfff hoe hou ik dit vol.

Snel luier om bij thuiskomst poepbroeken verschonen wassen verdrietige gevoelens om de situatie
quote:mirri29 schreef op 25 mei 2016 @ 21:00:

Maar ja hij kan niet met een luier aan naar school. Waarom niet?
Het is inderdaad waardeloos, en het kan soms een hele lange weg zijn en als ouder heb je soms een enorm lange adem nodig (en een enorm geduld om vieze onderbroeken uit te spoelen).



Ik heb bij mijn dochter ook vrij lang gedacht dat het nooit goed zou komen, maar heeft ze steeds meer dagen dat haar onderbroek droog is en poepsporen heb ik al heel lang niet meer gezien.



Maar goed, bij ons was het een iets ander verhaal omdat dochter nooit obstipatie heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met onze oudste precies hetzelfde gehad. We zijn met hem ook op de poeppoli beland, waar hij eerst een aantal keer een microlax gekregen heeft om de dikke prop ontlasting die zich in zijn darm had opgehoopt eruit te krijgen. Daarna kreeg hij een hoge dosering macrogol waarmee zijn ontlasting zo zacht werd dat ophouden eigenlijk niet meer lukte. Op het moment dat hij op de wc ging ztten, kwam de poep er vanzelf uit. Daardoor leerde hij dat poepen niet eng of pijnlijk is, maar 'gewoon'. Na een tijdje zijn we de macrogol gaan afbouwen. En na een paar maanden was poepen helemaal geen issue meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie!



Alles wat je op dit moment kan kan proberen is geprobeerd, begrijp ik uit wat je schrijft. Jullie lopen bij de poep-poli en ik lees meerdere keren dat dit probleem waarschijnlijk "op een dag" ineens voorbij is. En wat je in je OP zegt: hoe houd je het tot die tijd vol?



Mijn advies zou zijn: accepteer dat het hem nu gewoon niet lukt. En maak het, in overleg met school, makkelijker voor hem. Je schreef dat een luier naar school niet kan. Waarom niet? Als dit hem helpt.... Het lijkt me dat er tig kinderen in NL zijn die vanwege een beperking incontinent zijn, die krijgen daar neem ik aan ook materiaal voor. Jullie zoontje heeft op dit moment, op zijn manier ook een beperking en ik vind dat school hem daarin zou moeten helpen. Hoe ongelukkig moet je je als kind voelen als je steeds weer een plekje moet zoeken om te poepen, en elke dag met een poepbroek thuis moet komen.

De praktische bezwaren kan ik me voorstellen (de juf zal niet happig zijn om een luier te verschonen) maar wellicht kan hij hierin zelf getraind worden.



Sterkte, het lijkt me een moeilijk en verdrietig probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 25 mei 2016 @ 20:59:

[...]





Dat naar poep stinken: zo herkenbaar. Ik rook mijn kind, dat al in groep 4 zat, van een paar meter afstand al.Zo herkenbaar.....
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend to, hoop voor jou en je zoontje dat dit snel beter gaat. Maar inderdaad is misschien zo'n luierbroekje toch een idee? Als hij die zelf dan kan wisselen en misschien met een nat wegwerpwashandje erbij kan hij zich zo goed mogelijk wassen, dan hoeft hij niet met een poepbroek op school te lopen, want dat lijkt me voor hem heel vervelend.

Misschien samen zoeken naar een 'leuke' variant luierbroekje.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn zoon ook veel problemen hiermee gehad. Wat bij hem hielp was een andere houding tijdens het poepen. Broek helemaal uit, voeten op de wc-bril en dan gehurkt zitten. Het schijnt in deze houding makkelijker te gaan.
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je zoontje, dat het niet lukt of hij gewoon die angst heeft. Mijn zusje heeft dit ook gehad, maar bij haar ging het over toen ze naar de basisschool ging, omdat haar schaamte voor een luier groter was dan de angst voor het poepen. Ik hoop dat bij je zoontje die knop ook gauw omgaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 25 mei 2016 @ 20:39:

[...]





Sorry maar ik moest hier stiekem wel om lachen



(Ik weet dat het echt niet grappig is hoor)



Dat mag hoor, het is ook best grappig maar illustreert voor mij hoe kinderen kunnen denken en echt een diepe angst kunnen hebben voor iets wat je je als volwassene niet kunt voorstellen.

Zijn angst om door de afvoer van het bad opgezogen te worden is gelukkig makkelijker te handelen. Uit bad voor de stop eruit gaat
Alle reacties Link kopieren
Het kan dus nog een lange adem worden. ..



Luier op school wil hij sowieso niet.denk ik want hij.is een grote jongen verbergt zijn poep in zijn broek ook. Is bang dat andere het ruiken.



Zoon is een doordenker weet er even geen.ander woord voor.

Denkt ook aan ratten en haaien in het riool etc.

Persen loslaten vind hij ook moeilijk.

Hij.heeft op alles.een excuus zoals met.luier in dr toilet ruimte poepen ofzo. Dan heeft hij altijd wel een weerwoord waarom dat niet nodig is of kan

Zucht..... en dwingen is ook niet de bedoeling stickers en cadeautjes is hij niet gevoelig voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:mirri29 schreef op 27 mei 2016 @ 07:47:

Het kan dus nog een lange adem worden. ..



Luier op school wil hij sowieso niet.denk ik want hij.is een grote jongen verbergt zijn poep in zijn broek ook. Is bang dat andere het ruiken.



Zoon is een doordenker weet er even geen.ander woord voor.

Denkt ook aan ratten en haaien in het riool etc.

Persen loslaten vind hij ook moeilijk.

Hij.heeft op alles.een excuus zoals met.luier in dr toilet ruimte poepen ofzo. Dan heeft hij altijd wel een weerwoord waarom dat niet nodig is of kan

Zucht..... en dwingen is ook niet de bedoeling stickers en cadeautjes is hij niet gevoelig voor.



Bij bijvoorbeeld kampeerwinkels kun je een plastik wcpot kopen. Ziet er een beetje uit als een wc, met bril, deksel enzo. Binnenin zit een emmer.

Misschien durft hij dat wel? Geen afvoer en je kunt 'm overal neerzetten.



Zoiets dus:

https://www.obelink.nl/bo ... 2jwMexJ69JSd1AaAnSV8P8HAQ
Alle reacties Link kopieren
Hij.heeft een tijdje op het potje gepoept rond kerst dan ging hij lampjes in de kerstboom tellen, soort afleiding

Kerstboom weg lukte niet meer



Tablet geprobeerd lukt ook niet potje of wc wil hij beide niet geduldig op zitten

Of hij.zit.heel.lang en er.komt niks
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik op de wc, of daar waar je het potje neerzet kerstverlichting ophangen. Ziet er gezellig uit, en kan je zoon lekker lampjes tellen.
Mind the gap
Is het echt angst? Om zijn gedachtes over het riool bij te sturen, zou je eens samen een wc goed kunnen bekijken, bv in een bouwmarkt. Of maakt het nog verschil of het een wc met een 'plateau' is, daar valt zijn poep niet meteen in het water?



Mijn oudste heeft ook 1 of 2 maanden om een luier gevraagd als hij moest poepen, terwijl hij gewoon zindelijk was. Stickers en beloningen werkten niet, maar uiteindelijk werkte de tip van een vriendin wel; meteen na het poepen iets lekkers geven. Mijn zoon was eerlijk waar binnen een minuut om, zodra ik een chocolaatje voor zijn neus hield, hij ging op de wc zitten, poepte, en eiste het chocolaatje op. Bizar, na alles wat niet werkte. Na een paar weken chocolaatjes vergat hij die steeds vaker en was poepen op de wc normaal.
quote:RegenDruppie schreef op 25 mei 2016 @ 21:04:

[...]





Waarom niet?Dat ja, ik zou kind naar school ook een luier om doen en dan maar gewoon paraat staan als je hm moet komen verschonen
quote:anky schreef op 25 mei 2016 @ 21:09:

Het is inderdaad waardeloos, en het kan soms een hele lange weg zijn en als ouder heb je soms een enorm lange adem nodig (en een enorm geduld om vieze onderbroeken uit te spoelen).



Ik heb bij mijn dochter ook vrij lang gedacht dat het nooit goed zou komen, maar heeft ze steeds meer dagen dat haar onderbroek droog is en poepsporen heb ik al heel lang niet meer gezien.



Maar goed, bij ons was het een iets ander verhaal omdat dochter nooit obstipatie heeft gehad.



Hoe oud is je dochter?

Hier zelfde verhaal, dochter gaat gewoon veel te laat naar de wc.

Met als gevolg vieze onderbroeken. Ook hier geen obstipatie.

Wel heel veel blaasontstekingen gehad.
quote:mamajobsa schreef op 28 mei 2016 @ 08:26:

[...]





Hoe oud is je dochter?

Hier zelfde verhaal, dochter gaat gewoon veel te laat naar de wc.

Met als gevolg vieze onderbroeken. Ook hier geen obstipatie.

Wel heel veel blaasontstekingen gehad.Dochter is 8 jaar nu. Reageert altijd positief op urinetesten, maar de kweek is altijd negatief. Als ik haar onder de douche laat plassen om urine op te vangen, gaat het wel goed (hadden we dat maar eerder geweten). Dochter voelde het ook niet echt, merkte het niet als ze een natte of vieze onderbroek had, volgens de fysiotherapeut moet je eerst de ketenspieren versterken en verbetert dan ook het voelen.
quote:anky schreef op 28 mei 2016 @ 08:44:

[...]





Dochter is 8 jaar nu. Reageert altijd positief op urinetesten, maar de kweek is altijd negatief. Als ik haar onder de douche laat plassen om urine op te vangen, gaat het wel goed (hadden we dat maar eerder geweten). Dochter voelde het ook niet echt, merkte het niet als ze een natte of vieze onderbroek had, volgens de fysiotherapeut moet je eerst de ketenspieren versterken en verbetert dan ook het voelen.



Wat zijn ketenspieren? Of bedoel je bekkenspieren?

Dochter voel te het hier volgens mij wel, gaat gewoon te laat
Alle reacties Link kopieren
Zoon is.ziek sinds donderdag dus met luier in.bed.

Volgende week.weekje vakantie dus twee weken geen.school,

Misschien dat op.vakantie ineens het.kwartje valt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mirri,

Misschien kunnen we elkaar een hart onder de riem steken. Hier hetzelfde probleem. Zoon wordt volgende maand 4 maar heeft eigenlijk nog nooit op de wc gepoept. Wel 3 tot 8 vieze onderbroeken op een dag.

Volgende week naar de kinderarts, dat is mijn laatste hoop dan weet ik het ook niet meer. Zoon mag niet naar school als hij niet volledig zinnelijk is. Juffrouw heeft geen tijd om luiers te wisselen, dan snap ik ook wel maar voor zijn ontwikkeling zou zoon echt naar school moeten, daar is hij gewoon aan toe.

Hier ook niet gevoelig voor stickers of cadeautjes.

Zucht.....
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is een week doodziek geweest en nu diarree dus luier om

Volgende week weekje vakantie dan weer luier af

De psycholoog belde en we hebben een spelonderzoek ingepland ben benieuwd.

De echte reden waarom hij niet op het toilet poept weet ik niet. Behalve ik kan het niet, dus dat word.dmv het.onderzoek bekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven