Gezondheid alle pijlers

Andere pil ivm acne

28-05-2016 13:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik slik al een jaartje de Microgynon 30. Vind het verder een hele fijne pil, weinig bijwerkingen en weinig invloed op mijn humeur. Maar: ik krijg er acne van! Ik heb andere oorzaken zo goed als uitgesloten, vroeger nog wel eens slordig geweest met make-up afhalen en zo, maar tegenwoordig reinig ik mijn gezichtshuid heel goed. Stoppen met roken: hielp ook niet echt! En ik had zelfs een betere huid toen ik nog wel een pakje per dag rookte, twee keer per week patat at en deze pil nog niet slikte. Over bizar gesproken.

Een tijdje geleden heb ik dus eens zitten googelen, en het blijkt dat de levonorgestrel in deze pil een androgene werking heeft, wat bij sommige vrouwen slecht uit kan pakken *zucht*.

Ik heb nog twee stripjes liggen, die ik uit principe toch maar even ga opmaken. Maar: welke pil nu?



Ik heb ooit al eerder Yasmin geslikt, maar daar werd ik heel gedeprimeerd van. Daarom dat de Yaz 24+4 op voorhand ook geen optie is, want ik denk dat het aan de drosperinon lag. Diane is geloof ik niet meer verkrijgbaar, maar ik heb ook goede verhalen gehoord over Femodeen, Minulet, Marvelon en Mercilon. Zijn er dames die ervaring hebben met deze pillen en acne?
anoniem_283473 wijzigde dit bericht op 28-05-2016 13:20
Reden: Verkeerd werkwoord!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Diane pil is nog steeds verkrijgbaar hoor. Gelukkig wel. Ben 2 maanden gestopt vanwege een operatie en zat binnen 4 weken onder de acne. Slik het nu weer voor een paar weken en het wordt alweer rustiger. Verder heb ik geen advies voor een andere pil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer beginnen met Diane. Zo blij mee. Het enige dat bij me helpt :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik slik ook de Diane. Tussendoor weer een tijdje teruggegaan naar de Microgynon omdat de Diane toen steeds zo naar in het nieuws was, maar mijn huid wordt gewoon pukkeliger van andere pillen (of van geen pil). Nu dus weer terug bij Diane. Ik slik wel het echte merk, van het B-merk werd mijn humeur niet leuker en reageerde m'n lichaam ook vervelend op.
Alle reacties Link kopieren
Diane zou ik alleen gaan slikken als de acne van jezelf komt en niet door een pil. Want dan is in principe die pil de oorzaak, dus de oplossing is die pil niet meer nemen... En dat hoef je dan niet op te lossen met zo'n zware pil als de diane, die je ook maar een paar jaar mag slikken en niet de rest van je leven.



Ik zou als ik jou was dus op zoek gaan naar een 'normale' pil (dus geen zwaardere pil zoals diane 35 of Minerva of een van de merkloze varianten), waar je geen acne van krijgt. Ik ken de merken die je noemt niet, zijn dat normale pillen? Dan zou ik die eerst gaan uitproberen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Femodeen bestaat niet meer als merk-pil. Van de 2 alternatieven is er 1 bij onze apotheek slecht leverbaar en de andere gaat 'verkeerd om' en heeft geen dagaanduiding op voorkant (vond ik mega irritant en ging steeds mis)



Verder geen ervaringen met bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
O, ik dacht dat de Diane wel nog werd voorgeschreven aan de mensen die de pil al slikten, maar vanwege gezondheidsrisico's niet meer aan nieuwe gebruikers werd gegeven. Meen ik gelezen te hebben, maar ik zal me dan wel vergissen ;). Maarja, ik vind de Diane een beetje te zwaar!



De oorzaak is bij mij inderdaad de pil zelf. Op zich had ik voor de pil ook vaak een puistje, maar het is erger geworden sinds ik de Microgynon kreeg! Met de Yasmin had ik een mooie huid, maar die wil ik dus niet meer nemen.



De merken die ik hierboven noemde zijn pillen met hetzelfde oestrogeen als de Microgynon, maar met een ander progestageen: respectievelijk gestodeen of desogestrel. Ze helpen niet perse tegen acne (zijn gewoon 'neutraal' geloof ik), maar hebben ook niet zo'n androgene werking naar het schijnt.
Alle reacties Link kopieren
quote:CleopatraVII schreef op 28 mei 2016 @ 17:31:

Diane zou ik alleen gaan slikken als de acne van jezelf komt en niet door een pil. Want dan is in principe die pil de oorzaak, dus de oplossing is die pil niet meer nemen... En dat hoef je dan niet op te lossen met zo'n zware pil als de diane, die je ook maar een paar jaar mag slikken en niet de rest van je leven.Ik ben 46 en slik de diane pil sinds mijn 14e. En ik stop er nooit mee. Oke, er is een risico op trombose maar dat is bij elke pil. Ik rook niet, heb geen overgewicht meer en ik beweeg. Ik neem het risico wel, want van acne ga ik me niet beter voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven