Zwanger worden vanaf maart/april 2016

12-03-2016 18:11 1858 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLeeftijd partnerRondeNODZwangerBijzonderhedenJG199125341- UD 17/12/2016 Vikamutsygrishi27305- - Joke22022526 5 -- - Appelstroop88 26281---Smolla 32305 -Utrechtsmeisje 27342-UD: 17/01/2017Tweety01 24272-- - loveofmylife27403 UD: 05/03/2017mangoest28387 17/9 - - Holloway29293- UD: 16/03/2017Lore198927331-UD: 10/04/2017P93233034/11--
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Holloway, wat lijkt me dat frustrerend zeg!! Hoop dat je snel door kan naar de volgende ronde en dan middels ovulatietesten ieder geval kan kijken hoe t met de eisprong zit.



Jammer loveofmylife dat je menstruatie is doorgekomen. Hoe voel je je eronder?



Hoe voel jij je JG?



Haha Smolla, is het altijd zo druk op vrijdagavond of komt het doordat mensen hun vakantiegeld graag uitgeven. Ik woon in een klein dorp, dus ik ken die drukte niet zo. Bij ons in de buurt hoef je bijna nergens te reserveren.

Hoop dat het Indiase eten ieder geval gesmaakt heeft.

Wij hebben alleen een snackbar, Chinees en shoarmatent om uit te kiezen qua afhaal eten hihi



HIer nog steeds geen menstruatie, wel nog steeds wat menstruatiekrampen af en toe. Morgen dag 30 van mijn cyclus, de enige uitschieter die ik eerder heb gehad duurde tot dag 30. Dus mijn hoop is gevestigd op morgen. Als t niet doorbreekt, dan haal ik een nieuwe test en ga ik zondag nog een keertje testen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Love. Maar wel fijn dat je een korte cyclus hebt. Dan volgen ze elkaar snel op en heb je meer kans



Balen Holloway dat je nog steeds op het wachtbankje zit. Is dit inmiddels ook je langste cyclus tot nu toe? Hopelijk breekt het snel door zodat je naar de volgende ronde kunt.



Smolla, dat je zo denkt is heel begrijpelijk. Bij ons in familie/ vriendenkring zijn ook meerdere zwanger en dat maakte me stiekem ook erg jaloers.

Heb je lekker indiaans gegeten?

Ik ken die drukte ook niet zo. Wij wonen ook in een dorp met alleen een snackbar.



Jg, hoe voel jij je? Hebben jullie het al aan mensen verteld ?



Ook spannend voor jou Mangoest. Ik zat ook zomaar op dag 40 en toch positief getest. Het kan alle kanten op.



Utrecht hoe is het met jou?



Ik voel me wel aardig goed. Merk wel dat ik niet zo goed tegen etensgeurtjes kan haha. Dan wordt ik misselijk. Verder ben ik wel meer moe, maar als het hier bij blijft
Tweety, wat een fijn bericht. Heb je er zelf ook meer vertrouwen in?



Mango, spannend zeg! Hoe staat het ervoor?



Ik heb gisteren te veel wijn gedronken.....leer het ook nooit Vandaag familiefeest, zin in!

Hebben jullie weekendplannen?

Ik ga m'n bed uit, stuk lopen met de hond.
Alle reacties Link kopieren
Smolla, nog niet helemaal. Ik ga straks weer een test kopen en deze maandagochtend doen, ik wil zekerheid. En aangezien we morgen de hele dag weg zijn, wil ik niet s'ochtends de test doen en als het dan negatief is, dan heb ik geen leuke dag meer, dus dan maar maandag.



Wij gaan vanavond uit eten bij een wokrestaurant met de familie. Aangezien ik altijd een lekkere biefstuketer ben en dit nu niet mag. Ook drink ik geen frisdrank meer, je mag best een glaasje 7-up of sinas, maar eigenlijk wil ik het gewoon niet doen, dus ik hoop dat het niet teveel opvalt



Er is verder nog niemand die het weet, dat willen we volgende week vertellen aan onze ouders/ broers en zussen.



Morgen de hele dag met mijn zusje op pad, moet me nog even inhouden haha.
Oeh lastig Tweety. Maar waarom geen frisdrank?

Ik weet niet of ik mijn mond zou kunnen houden tegen mijn zus. We hebben zo'n goede band. Nu weet ze ook dat wij bezig zijn dus ik denk dat ik haar ook meteen bel bij een positieve test.
Ik ben gisteravond met een grote groep collega's gaan dineren, en toen hebben ze een verrrasingsmenu besteld dat voor de hele tafel hetzelfde was! Ik ben toen stiekem naar de keuken gelopen en heb het menu voor de hele tafel laten aanpassen op zwangerschap. Het zijn echt van die mensen die van culinaire hoogstandjes houden, dus ik was heel bang dat ze het door zouden hebben. Ook was iedereen aan de alcohol en ik aan het water, dus ik heb echt mijn hele smoezenreportoire naar voren gehaald ;). En dat terwijl ik waarschijnlijk over 2 uur krijg te zien dat ik nog steeds een leeg vruchtzakje heb. Anyway , ik durfde er niet op te gokken.



Maar toen hebben ze ook bij biefstuk die van mij gigantisch doorbakken aangeleverd terwijl de rest hem rood had, en niemand had iets door! En een glaasje frisdrank kan echt geen kwaad hoor Tweety! Alleen als je liters Cola wegdrinkt zou ik me zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend Appelstroop!! Dikke knuffel voor jou en ik hoop en duim met je mee voor positief bericht!!



Fijn Tweety! Kwaaltjes zijn ieder geval een goed teken toch

Veel plezier dit weekend!



Hier nog niks Smolla. Maar voel me ook echt niet zwanger, dus ik heb ook echt niet het idee dat ik toch zwanger ben. Knijp elke dag in mn borsten in de hoop dat ze gevoelig zijn, maar helaas...

Veel plezier met de familiedag!!
Alle reacties Link kopieren
JG en Tweety: Ja, mijn cyclus duurt lang en is nog onregelmatig. De langste was 56 dagen en de kortste 41. Dus daar zit ik nu nog tussenin. Het kan nog een effect zijn van de pil, daar ben ik nu 8 maanden mee gestopt. Bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar voordat het lichaam weer in balans is, waarschijnlijk ben ik daar 1 van.

Mangoest: Spannend weekend dan voor jou! Hoop dat je zondag wat duidelijkheid hebt.

Appelstroop: Wat een slimme oplossing. Hoop zo dat je goed nieuws krijgt vandaag.

Smolla: Veel plezier vandaag!
We kregen goed nieuws! Ze schatte het op 6w3d ipv 6w6d en het hartje klopt! <3



Ik was hier zo niet op voorbereid, dat ik nog steeds niet kan bevatten dat het wél goed zit. Nu ben ik natuurlijk tot de 12/14 weken extra voorzichtig omdat het de vorige keer laat mis ging, maar er is hoop
Alle reacties Link kopieren
Appelstroop: Oh wat fijn! Ik ben erg blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Wat super goed nieuws zeg!! Heel erg fijn!!

Ik ben erg blij voor je. Hoop dat je iets meer vertrouwen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Super goed nieuws appel! Hopelijk zijn de komende 6 weken snel voorbij.

Geniet!!
quote:Mangoest schreef op 28 mei 2016 @ 11:12:

Hier nog niks Smolla. Maar voel me ook echt niet zwanger, dus ik heb ook echt niet het idee dat ik toch zwanger ben. Knijp elke dag in mn borsten in de hoop dat ze gevoelig zijn, maar helaas...

Veel plezier met de familiedag!!



Dit zou ik ook kunnen doen



Wat een fijn nieuws Appel, ben erg blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het Mega druk gehad de laatste dagen dus weinig hier geweest, ik ga alles nog teruglezen maar ik zie in ieder geval dat Appel goed nieuws heeft en daar ben ik super blij om!! Op de rest reageer ik later!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet leuk Holloway.. Je moet dan inderdaad wel heel veel geduld hebben. Lijkt me echt heel lastig.



Mangoest

Ik baal er toch wel van. Iemand zei hier (was jij dat Smolla?) dat de kans statistisch gezien groter wordt dat het bij jou niet lukt als het bij alle anderen in jouw omgeving wel gelijk lukt. Dat is wel iets wat elke keer als ik ongesteld word, door mijn hoofd schiet.

Bij jou is het dus nog spannend!

Heel herkenbaar dat 'in je borsten knijpen', dat doe ik ook, maar ik voel niks haha.



Tweety

Waar ik vroeger baalde van mijn cyclus van 21 dagen waarvan ik altijd 10 - 14 dagen ongesteld was, zie ik dat nu inderdaad als iets positiefs!



Hier lijkt iedereen ook zwanger. Niet alleen bij vrienden, maar ook in de supermarkt, in de sportschool, op straat, in de buurt. Overal waar ik kom zie ik buiken en dan denk ik: IK WIL OOK!!!!



Fijn om te horen dat het bij jou goed gaat.



Appelstroop

Wat een leuke actie tijdens dat diner!



Wat een ontzettend goed nieuw zeg!



Vika

Gaat alles goed in jullie nieuwe huisje?
quote:Loveofmylife schreef op 29 mei 2016 @ 12:48:

Ik baal er toch wel van. Iemand zei hier (was jij dat Smolla?) dat de kans statistisch gezien groter wordt dat het bij jou niet lukt als het bij alle anderen in jouw omgeving wel gelijk lukt. Dat is wel iets wat elke keer als ik ongesteld word, door mijn hoofd schiet.





85% van de stellen raakt binnen een jaar zwanger. 10% tot 15% van de stellen krijgt te maken met vruchtbaarheidsstoornissen.

In mijn omgeving raakt momenteel iedereen in een poep en een scheet zwanger maar bij mijn vorige werkgever waren er 3 (!) vrouwen in het team die de medische molen in zijn gegaan. Ik had destijds ook een vriendin die m.b.v. IUI zwanger is geraakt.

Ik was toen zelf halverwege de 20 en helemaal niet bezig met een kinderwens maar het plaatst de huidige 'snel zwanger-raak-modus' in mijn omgeving wel weer in perspectief. En ik had daar een collega waarbij het kindje halverwege de zwangerschap is overleden, heel naar allemaal (sorry zwangeren...).



Met een beetje geluk is dit hele topic binnen het jaar zwanger hoor! Daar gaan we voor dames



Ik vind het zelf wel spannend worden. Zit inmiddels op dag 26. Als ik a.s. zaterdag niet ongesteld ben ga ik testen. Oh en dames zonder verschijnselen: mijn zus voelde ook helemaal niks (die is bij twee weken over tijd maar eens een keer gaan testen) en een vriendin van mij die zwanger is voelde ook niks op wat licht gevoelige borsten na dus alle scenario's zijn mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
@jg hier gaat alles goed alleen heel druk gehad de laatste weken daarom dat niet meer zo actief was.

Intussen ronde 4 hier , vrijdag of zaterdag is mijn

Nod. De laatste dagen afwachten dus, tot hier toe geen klachten alleen wel meer afscheiding dan anders na men eisprong en ik merk dat men vagina wat gevoelig is iedere keer als ik afveeg na het plassen. Maar afwachten dus ????



Proficiat aan al de zwangere in de groep we gaan er nog al tegen aan!????



Aan de andere dames op het wachtbankje veel succes met wachten xx
Alle reacties Link kopieren
quote:Joke2202 schreef op 29 mei 2016 @ 14:42:

@jg hier gaat alles goed alleen heel druk gehad de laatste weken daarom dat niet meer zo actief was.

Intussen ronde 4 hier , vrijdag of zaterdag is mijn

Nod. De laatste dagen afwachten dus, tot hier toe geen klachten alleen wel meer afscheiding dan anders na men eisprong en ik merk dat men vagina wat gevoelig is iedere keer als ik afveeg na het plassen. Maar afwachten dus



Proficiat aan al de zwangere in de groep we gaan er nog al tegen aan!



Aan de andere dames op het wachtbankje veel succes met wachten xx
Alle reacties Link kopieren
Jeej, hier van het wachtbankje af! Eindelijk ongesteld geworden. Cyclus was nu 47 dagen. Dat is al beter dan de vorige van 56.



Voor de tabel: ronde 3. Nod onbekend ivm onregelmatigheid.
Hopen dat de komende cyclus er weer zo'n dag of 10 af gaat Holloway!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wat een goed nieuws Appelstroop! Superfijn! Hopelijk kom je de komende weken door zonder je teveel zorgen te maken. En wat een goede actie tijdens het etentje! Ik vind het ook lastig worden. Op mijn werk gingen we vrijdag spontaan borrelen. Mijn collega had al een glas wijn ingeschonken voor mij. Toen zei ik.. Nee ik neem appelsap. "Appelsap?!!!" Hoorde ik toen meerdere collega's zeggen. Ik zei verder maar niks meer en iedereen hield verder ook hun mond. Ik heb dan echt het idee dat er op mijn hoofd staat geschreven: Ik ben zwanger!



@Halloway. Fijn dat je menstruatie is doorgekomen en hopelijk duurt de volgende ronde weer 10 dagen korter. Of nog beter word je helemaal niet meer ongesteld en is het raak deze ronde!



@Tweety. Volgens mij heeft het niet veel zin om weer een test te gaan doen. Mocht het niet goed gaan dan zitten er waarschijnlijk toch nog hormonen in je lijf waardoor je positief test. Ik heb namelijk vorige week zelf ook weer een test gedaan en toen zei mijn schoonzus echt dat het onzin was! Maar ik snap dat je het lastig vind. Zelf vind ik het ook lastig terwijl ik geen bloedverlies heb gehad. Ik vind het zo onwerkelijk dat er blijkbaar van alles gebeurt in mijn lichaam, maar dat er nog niks te zien is! Nog 3 weken wachten tot de eerste afspraak bij de VK. Pfff.....



Spannend Smolla en Joke!

Heb je al getest Mangoest?
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn holloway. Dat scheelt weer een aantal dagen. Ik hoop voor jou dat je meer inzicht krijgt door de ovulatietesten.



Spannende week voor jou smolla. Ik hoop voor je dat het raak is!



Utrecht, nu twijfel ik of ik wel of niet moet gaan testen haha

Ik voel me wel zwanger en mn buikje is al wat opgezet. Toch twijfel ik wat aangezien ik geen last heb van mn borsten.

Ik heb over 2 weken pas afspraak bij VK en willen eind deze week de familie inlichten.

Twijfel nu wel...lastig...
Alle reacties Link kopieren
Snap ik Tweety! Misschien toch nog even wachten met het vertellen van de familie? Wij vertellen het pas na de eerste echo. (Behalve mijn schoonzus weet het al, omdat ze zelf ook zwanger is en haar ander zoontje aan mij vroeg heb jij ook een baby in je buik? Toen werd ik zo rood dat er geen ontkomen weer aan was). Verder vind ik het zelf fijn om de eerste echo af te wachten, anders ben ik bang dat mijn ouders ook zo in spanning gaan zitten.. Nog even volhouden en hopelijk over 3 weken kan ik ze met goed nieuws blij maken!
Tweety, je zou wekenindicatietest kunnen doen, als er dan geen 3+ staat, weet je dat het niet goed zit.



Over je borsten zou ik me geen zorgen maken. Ik heb ze nog steeds niet, terwijl ik het de vorige zwangerschap meteen had. Blijkbaar kan dat dus per vrouw en per zwangerschap verschillen.



@utrecht: haha, ik snap dat dat raar stond. Appelsap is ook wel een schattig alternatief voor wijn ;). Bij mij denken ze nu volgens mij vooral dat ik een heel saaie control Freak ben, die niks lust ;).



Fijn Holloway dat je door kunt! Wel naar dat het zo onregelmatig is. Ik hoop dat er snel wat meer structuur inkomt.



@loveofmylife/smolla: statistieken zijn natuurlijk interessant en zeggen iets over grote groepen, maar het aantal makkelijk of moeilijke zwangerschappen in je directe omgeving zeggen niets over jouw kansen! Het is naar dat je pas achteraf weet of er op voorhand wat mis is, maar gewoon vertrouwen hebben. Ik vind dat zelf ook nog/weer heel erg moeilijk, maar je verandert er toch niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Slecht nieuws: de test was negatief!

Ben best een beetje verdrietig.

Denk dat het vorige week toch is fout gegaan.

Vanmiddag de VK maar bellen om de afspraken af te zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven