Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016 deel 2

01-03-2016 15:34 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic (en we hadden er ook al 2000 posts op zitten).

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari, voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen.



Oude topic vind je hier.



De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:



NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAuran311.7201-01-16122.0104.090--

1816/05Belle1984311.6723-04-16100.995.970-0.55.021/05Chocoladespikkels301.7525-10-15169.7155.7100-1422/04Cocomo271.6622-09-15116.5103.175+0.113.404/05Doedel281.8001-10-15125101.099-1.524.027/05Firedraakje391.6824-11-15102.295.165+0.67.116/05Goal2016311.6828-10-1598.483.575-0.914.904/05IBIopviva321.7601-01-16139.0123.080-16.021/05Kaarsje96201.7404-01-16100.797.080-3.723/04Marels301.6205-12-15127.797.179-1.830.622/05Miesje_2015221.6716-11-15114.8104,499-10.415/05MissMoow271.8601-01-1612011182-926/04Moob351.7025-05-16117.0-110025/05Odilia2015341.7501-01-16107.099.285-0.67.827/04Sassafras491.6515-12-1595.784.970-0.210.824/05Single1985301.6804-01-16133.7123.399-0.410.421/05Tuttemien281.7515-02-16106.594.280+0.512.302/05
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 27-05-2016 09:33
Reden: tabel bijgewerkt 27/05 ochtend
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezelligheid hier!



Moob, goede adviezen voor je hier al! Uiteindelijk moet je er toch je eigen weg in vinden. Mij helpt heel erg om in een app bij te houden wat ik eet. Ik weet echt wel wat gezond eten is en kan calorieën ook best redelijk inschatten en soms zit ik er toch ineens gigantisch naast. Het geeft mij een hele fijne houvast.



Wat je met drinken ook kan proberen is om zodra je wakker wordt twee glazen te drinken (of een om mee te beginnen). Gewoon meteen na het opstaan als je naar het toilet bent geweest. Ik vind het een hele fijne start van de dag om dan al even twee flinke glazen water te drinken, dat heb je dan maar mooi al binnen.
Alle reacties Link kopieren
@iedereen

Behalve gezonde eetkeuzes vroeg ik me af, hoe zijn jullie in het begin begonnen met bewegen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moob schreef op 27 mei 2016 @ 09:22:

@iedereen

Behalve gezonde eetkeuzes vroeg ik me af, hoe zijn jullie in het begin begonnen met bewegen?



Door vaste momenten in te plannen. Voor mij is dat yoga op maandagavond, naar de sportschool op zondagochtend en ergens in de week nog een keer. Dat laatste gaat dus ook meteen mis, door wisselende werkomstandigheden komt het er al een paar weken niet van om door de week nog een keertje te gaan.

Verder is het een mindset. Niet voor alles de auto pakken, maar ook eens fietsen. Regelmatig een stuk gaan wandelen, na het avondeten.
@moob, probeer de dingen die voor jou werken uit! met dat flesje water is een goede tip. Ik krijg medicatie om teveel aan vocht te doen verminderen en daarvoor moet ik.. hoe tegenstrijdig.. juist veel meer drinken! om mijn nieren te blijven spoelen tegen die slechte medicatie..

ik heb dus ook een flesje altijd bij me.. dat 1ste flesje moet voor 10 uur leeg, dan vullen en dan voor 1 uur en volgende flesje voor 3 uur en verder.. zo heb ik mijn doelen gesteld en in het begin was dat lastig, maar nu gaat dat meestal goed..



@iedereen, ik ben het wel met jullie eens maar zijn wel niet allemaal ergens begonnen? en nu nog andere ideeën? ik vind bv 5 cravers als ontbijt en lunch veel te weinig, maar een ander hier vindt het veel te veel!



wat wel bewezen is dat hoe minder je eet, hoe meer reserves je gaat opslaan en dus uiteindelijk weer aankomt...

maar hoe moeilijk is het niet om tegen jezelf te zeggen als je wilt afvallen, dan moet je meer gaan eten (natuurlijk in een gezond patroon, maar het eerste wat we doen is dieeten en eten weglaten)



succes allen dit weekend!

@single, 6 weken??? pff dat duurde lang. en dan nog een x. het uitstrijkje zelf vond ik idd wel meevallen. uiteraard een stagiaire erbij (ik heb altijd stagiaires, co assistenten enz erbij) maar het was zo gedaan..maar wachten op een uitslag vind ik altijd zenuwslopend!



@Doedel, oehhh de magische grens! hij komt heel dichtbij! pak hem!!!
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Op verzoek van Noekie heb ik haar uit de tabel gehaald. Er staan nog een aantal andere dames in, die al een maand geen update hebben gegeven. Volgens "de regels" zou ik die ook moeten verwijderen, heb ik eerder ook al met anderen gedaan, maar nu twijfel ik toch, omdat er een paar bij zijn die tot voor kort hier nog meeschreven.



Dus, waar zijn Chocospikkels, Kaarsje en Odilia? Willen jullie nog in de tabel blijven, geef dan een update door. Hoor ik niets, dan haal ik je eruit na het weekend.
@moob, ik doe aan een teamsport. al heel lang dus dat is makkelijk want als ik niet kom moet ik afzeggen bij een hele groep en dat doe je liever niet. daarnaast vind ik het nog steeds superleuk, ook al loop ik niet hard..



voor het hardlopen/snelwandelen haha.. gewoon starten. ik start met evy, dan is het begin heel rustig. dat moet je 3x per week doen maar ik doe dat 2x in de week en soms maar 1x.. hardlopen is niet zo mijn ding! :-) en ik loop richting de weilanden hier.. dan kom ik niet zoveel mensen tegen hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:Moob schreef op 27 mei 2016 @ 09:22:

@iedereen

Behalve gezonde eetkeuzes vroeg ik me af, hoe zijn jullie in het begin begonnen met bewegen?



Wandelen. En nog steeds. Ik deed heel veel op de fiets, maar nu loop ik en dan doe je er langer over en dus beweeg je meer. Ik heb een goede stappenteller gekocht en dat motiveert. En ook hierbij geldt: soms denk je dat je best veel gedaan hebt op een dag en dan valt het toch tegen en andersom, soms zit ik na een gewone werkdag al bijna op de 10.000 terwijl ik dat helemaal niet zo gemerkt heb. Verder loop ik ook wel eens gewoon op de plaats voor de tv en soms met wat gewichtjes en simpele armoefeningen erbij.



En ik heb sinds een tijdje een crosstrainer op zolder staan, maar dat is natuurlijk een grote investering en dat moet maar net kunnen.



@Sassafras, dank voor je tabelwerk! Heel fijn dat je het bijhoudt!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Allen,



Ik zie dat er veel is geschreven en ik vind het even lastig om op alles te reageren, maar ik zal mijn best doen.

@ marels, we zien je vanzelf wel weer verschijnen

@ doedel, goed je weer te zien

@ Sass, je bent de beste. Wat mij betreft haal je de mensen er gewoon uit. Ik ben ook heel slecht in het doorgeven van wijzigingen voor de tabel

@ sporten: voordat ik begon aan deze levensstijlverandering () deed ik al heel veel aan bewegen. Ik sport minimaal 1x in de week een teamsport, en daarnaast wandelde ik ongeveer 2x in de week met een vriendin. Dit doe ik nog steeds. Wel heb ik, omdat ik nu met afvallen bezig ben besloten om de zomerstop van volleybal niet op de bank te gaan hangen, maar om een abonnement op de sportschool te nemen. Ook doe ik af en toe thuis een youtube video kijken om aan de hand daarvan te sporten. En ik heb er toch elke keer weer spierpijn van.
It ain't me
Pffff hele tekst getypt weer kwijt



In het kort Moob focus je krijgt hier waanzinnig mooie adviezen maar iedereen die hier schrijft is ooit begonnen en ga zoeken wat past wel bij mij en wat niet. Ga bij houden hoeveel je binnen krijgt soms schrik je hoeveel iets is.

Focus je ook op 1 ding tegelijk pak b.v eerst het drinken aan ga meer drinken en begin een eet dagboek via de app of papier om zo inzicht te krijgen in je eten en je valkuilen



Kwa sporten zoek iets wat je leuk vind en ga het doen
ja! ik heb net weer gelopen met evy! ik vind het nog steeds verschrikkelijk en wad blij dat ik in mijn wandelminuten een bekende tegenkwam en niet tijdens het hardlopen. heb het idee dat het er niet uitziet! hihi
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, vanmorgen was ik bij de ha en die had het over een documentaire die gisteravond op tv was, over suiker en de voedselindustrie. Net even gekeken met mijn man, interessante documentaire, denk dat meer dat wel interessant vinden! Linkje:

http://www.npo.nl/3doc-fed-up/26-05-2016/KN_1681183 (3doc: fed up heet het)
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Noekie, ik heb die gisteren inderdaad gezien. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Hun geven aan dat minder/gezonder eten en meer bewegen niet leid tot afvallen. Tja wat doen wij hier dan? Veel mensen vallen af.

Ook vond ik het jammer dat ze wel heel veel vertelde wat er fout was/is maar weinig aangeven hoe dat veranderd kan worden.



Hoe was het trouwens bij de HA? Heb je gesproken over een ingreep?



Doedel, ow wat een spannende grens ga je bereiken!!!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:Auran schreef op 27 mei 2016 @ 09:44:

[...]





Wandelen. En nog steeds. Ik deed heel veel op de fiets, maar nu loop ik en dan doe je er langer over en dus beweeg je meer. Ik heb een goede stappenteller gekocht en dat motiveert. En ook hierbij geldt: soms denk je dat je best veel gedaan hebt op een dag en dan valt het toch tegen en andersom, soms zit ik na een gewone werkdag al bijna op de 10.000 terwijl ik dat helemaal niet zo gemerkt heb. Verder loop ik ook wel eens gewoon op de plaats voor de tv en soms met wat gewichtjes en simpele armoefeningen erbij.





Ja zo heb ik het, zeker in het begin, ook precies gedaan. En die stappenteller draag ik nog elke dag en nacht. Ik kan ermee douchen en zwemmen en motiveert echt enorm!

Ben vanavond nog een lekkere wandeling gaan maken en ben nu op de 11457 stappen uitgekomen. Nu had ik vuurwerk hoera!



Inmiddels ben ik erbij gaan zwemmen (niet zo vaak als ik zou willen maar dat is in verband met drukte in de rest van mijn leven) en 2-3 keer per week naar de sportschool.

Op de sportschool weeg ik me ook waarbij ik kan zien hoeveel vet er omgezet is in spieren. Ook erg erg motiverend. Minder afvallen vind ik nu niet meer zo erg omdat ik toch wel resultaat zie. Zowel wat vet betreft en ik merk dat kleding veel te groot wordt.



Heb trouwens vorige week bij een m&s outlet onwijs veel mooie goedkope kleding kunnen kopen dus ik ben weer netjes voor een relatief laag bedrag. Is wel fijn want alles stond wat slobberig inmiddels en dat zag er gewoon niet zo verzorgd uit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ben gewoon 1,6 kg afgevallen deze week zit nu gewoon weer in de 121 en sta nu op de - 12 kg



IBI welke maat zit jij nu ik moet misschien ook maar eens op zoek naar wat shirts goedkope gaan omdat deze echt allemaal te groot gaan worden. Broeken gaan nog wel maar heb nu een sport shirt dat inmiddels een jurk is geworden
Alle reacties Link kopieren
Single:



Fijne dag allemaal.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Wat goed single! Ik zag vanmorgen 121.3 dus we gaan leuk gelijk op!

Ik heb nu maat 48 en kwam van 52 soms 54.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Leuk IBI jij gaat ook super hard.



Ik heb besloten hier vanmiddag bij een outlet winkel eens te gaan kijken mijn broeken gaan nog wel maar shirts worden echt te groot.



Ik ben zo happy hier mee eindelijk weer terug op het gewicht waar ik zat begin maart. Nu op naar de 120 grens
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook weegdag. Maar 100 gr afgevallen, dat valt dik tegen voor alle moeite die ik er deze week ingestoken heb. Deze ochtend meteen gaan wandelen en nog een half uurtje yoga gedaan. Volgende week ga ik voor een veel beter resultaat.



@Single: WAUW! Dat is echt een fantastisch resultaat



@IBI: van maat 52 naar 48, dat is ook echt een super resultaat. Zwemmen lijkt mij ook zo leuk om te doen, maar het vraagt zoveel tijd.



@Moob: betreft bewegen, echt een sporter ben ik niet. Doe een paar keer per week een half uurtje yoga (thuis) en wandel veel en probeer regelmatig de fiets te nemen. Ben nu met een stappenteller bezig om mezelf de motiveren om te bewegen.`



@Noekie: merci voor de link van de docu. Die ga ik vanavond kijken.



@Iedereen: Fijn weekend!
She Believed she could, so she did.
Wat goed belle



Ik heb even jullie advies nodig mijn onzekerheid steekt weer de kop op. Ik ben echt toe aan nieuwe shirts. Maar nu wil ik er niet te veel aan uit geven omdat ik geen idee heb of ik nog verder afval of wat mijn lichaam gaat doen.

Nu heb ik op bon prix wat leuke betaalbare shirts gezien. Maar ik twijfel. Ik kom van 52/54 en denk dat ik nu op 50/52 zit. Maar ik kan daar alleen 48/50 of 52/54 bestellen.

Ik twijfel ga ik de gok nemen en die 48/50 bestellen.

Mijn brein zegt dat ik dat niet pas
Alle reacties Link kopieren
Lastig he, single.....



Je komt van 52/54 en "ze" zeggen altijd dat elke 5 kilo een maat is... Nou ben ik zelf echt nog niet 2 maten kleiner (kom van 46), maar ik merk wel dat 44 vaak echt al te ruim is. Ik zou dus gaan voor die 48/50, dan heb je er tenminste echt nog even wat aan.
Ik durf niet goed misschien maar eens een keer een winkel in lopen en wat maten passen en dan kijken wat er past en wat niet misschien dat mijn brein er dan anders tegen aan gaat kijken.

Ben daar gewoon erg onzeker over dit is nieuw terrein voor mij normaal zocht ik altijd een maar groter met nieuwe kleding en nu kan ik voor kleiner gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon 48 doen. Je bent zo goed bezig, ik heb er alle vertrouwen in. En die andere maat, die is veelste groot.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Single; gewoon 48/50 joh. Gaat makkelijk gaan.



Ik sta weer stil qua gewicht. Heb de 96,6 gezien (geinig, als ik mijn gewicht wil tikken gaat mijn vinger automatisch eerst naar de 1... maar dat hoeft niet meer). Maar nu zit ik alweer de hele week in de 97, 97,3, 97,5..... Irritant.



Heb niet heel veel zin om morgen een plusje te moeten noteren, maar ik geloof toch dat dat 'm gaat worden
668, the neighbour of the Beast
Mijn brein wil er nog niet aan maar heb net even een vriendin geappt zo kan ik niet meer terug over 2 weken even wat winkels in en passen kijken hoe het nu zit met de maten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een broek maat 50 die goed zit en een broek maat 46 die boven goed zit, maar bij m'n benen eigenlijk te los. Lastig om dan te bepalen wat voor maar ik heb. Van een broek in maat 44 (zelfde model als die in maat 46) krijg ik in elk geval de knoop nog niet dicht, dus die niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven