Geld & Recht alle pijlers

Buitensporige maar oh zo fantastische uitgave

14-08-2015 22:55 1502 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens een buitensporige uitgave gehad (voor bijvoorbeeld een totaal over de top luxe artikel) waar die erg blij mee is? Deel het hier



Wat heb je gekocht en hoeveel was je kwijt? Ben je er nog steeds blij mee?
blo3mpj3 wijzigde dit bericht op 14-08-2015 23:00
Reden: Typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden een mp4 voor 170 euro. Dat lijkt misschien niet veel, maar ik was toen 18/19 en had geen baan. Heb paar maanden klusjes gedaan om het bij elkaar te sparen, dus voor mij voor het veel geld en moest ik er hard voor werken. Voordeel - ik heb hem nog steeds en gebruik hem nog altijd iedere dag. Heb eind vorig jaar een laptop voor 600 euro gekocht maar dat voelde als een veel minder grote uitgave omdat ik het kon betalen en ook wel kon missen. Hoefde er niet voor te sparen.
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd twee:



Mijn AEG Ultramix keukenmachine. Stervensduur voor een mixer maar oh wat is ie knap en wat kan ik lekker hobbyen.

Van mijn man voor mijn verjaardag gekregen, maar uiteindelijk komt 't uit hetzelfde potje natuurlijk



En mijn Samsung smartwatch, gewoon een heeeeerlijk speeltje.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh, en over vroegah en eerste salarissen:



Van mijn allereerste salaris bij mijn zaterdagbaantje kocht ik mijn eerste paar Dr. Martens.

Ik wilde die al zoooooooo lang hebben, maar kreeg ze niet van mijn ouders wat stervensduur (terecht). Dus van mijn eerste salaris ben ik naar de stad geweest en heb ik eindelijk mijn lang verwachte Doc Martens gekocht.



240 gulden. Was voor mij toen een astronomisch bedrag.

Ik heb ze minstens tien jaar gedragen trouwens, toen waren ze echt echt echt op. Maar echt weggegooid geld was het dus niet.
668, the neighbour of the Beast
Van mijn eerste salaris, toen woonde ik nog nog op kamers, heb ik een eigen telefoonaansluiting aangeschaft. Wat was ik blij dat ik van die gedeelde kwartjestelefoon af was.



Mijn laatste buitensporige uitgave is een hele dure handtas. Ik had hem gezien, maar vond hem echt te duur. Nu was hij afgeprijsd. Nog steeds een bedrag waar ik toch wel een beetje buikpijn van krijg. Maar mijn leven is op het moment best pittig en ik ben trots op hoe ik het allemaal doe. Omdat ik zo'n uitgave kan betalen zonder problemen te krijgen heb ik hem toch besteld.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe scooter die we morgen gaan ophalen. 9 jaar een oudje gehad en nu een splinternieuwe. En mijn vakantie naar Zuid-Afrika die nog staat te gebeuren. Pak hem beet 11000 euro. Ik hou er van.
Alle reacties Link kopieren
quote:runningmonster schreef op 28 mei 2016 @ 17:32:

Een nieuwe scooter die we morgen gaan ophalen. 9 jaar een oudje gehad en nu een splinternieuwe. En mijn vakantie naar Zuid-Afrika die nog staat te gebeuren. Pak hem beet 11000 euro. Ik hou er van. Verder zijn we best wel zuinig met geld waardoor we dit kunnen doen .
Alle reacties Link kopieren
Zit in de zon met slecht zicht dus ipv wijzigen heb ik mezelf gequote. Lekker blond.
Een mega grote tv €2000 euro. Vriend was er niet blij mee (terwijl hij een fanatieke gamer is) omdat er ook een nieuw tv meubel voor aangeschaft moest worden, de oude was te klein.



MacBook pro (nodig voor studie/werk) niet echt luxe dus maar toch wel heel blij mee! €1250



Nespresso apparaat, dit is voor mij en me vriend echt luxe, we zijn beide dol op koffie €200



Lichtblauwe smeg koelkast prijs rond de €1000 geloof ik. Gekocht toen we 2 jaar geleden samen gingen wonen, ben er nog steeds verliefd op!



Verder ben ik ontzetten gelukkig met ons interieur en vooral onze chesterfield bank. Maar de meeste spullen zijn tweedehands en waren dus niet over de top duur maar eerder over de top goedkoop.
Een paar jaar geleden heb ik een Linteloo bank gekocht.

Zo'n 8000 euro, maar wat een heerlijke en fantastische bank.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 28 mei 2016 @ 17:16:

Mijn laatste buitensporige uitgave is een hele dure handtas. Ik had hem gezien, maar vond hem echt te duur. Nu was hij afgeprijsd. Nog steeds een bedrag waar ik toch wel een beetje buikpijn van krijg. Maar mijn leven is op het moment best pittig en ik ben trots op hoe ik het allemaal doe. Omdat ik zo'n uitgave kan betalen zonder problemen te krijgen heb ik hem toch besteld.



Kom je even melden of ie bevalt?



Ik heb net een iPhone. Normaal had ik altijd samsungs van rond de 200 euro (max). Maar opeens was ik hebberig voor deze gsm. Mijn man had een prachtig argument: zo'n telefoon heb je zo vaak op een dag in je handen. Als je er dan meerdere keren per dag plezier van hebt, is het het waard.



En dat klopt: ik kan mijn oeroude iPod wegdoen en ook mijn camera kan voortaan thuisblijven. Die iPhone is geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij een buitensporige uitgave: mijn nieuwe dekbedset genaamd Pool van het merk Snurk. Lits-jumeaux. Een hele klap geld vooral voor een dekbedset maar o wat is hij mooi en hij slaapt heerlijk koel


Deze?



Ik heb dit jaar ook een dekbedset gekocht, bij de Bijenkorf. In de aanbieding, maar alsnog voelt het raar om tachtig euro af te tikken voor iets waar je alleen onder ligt. Maar ik geniet er wel van.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 28 mei 2016 @ 18:20:

[...]





Kom je even melden of ie bevalt?



Ik heb net een iPhone. Normaal had ik altijd samsungs van rond de 200 euro (max). Maar opeens was ik hebberig voor deze gsm. Mijn man had een prachtig argument: zo'n telefoon heb je zo vaak op een dag in je handen. Als je er dan meerdere keren per dag plezier van hebt, is het het waard.



En dat klopt: ik kan mijn oeroude iPod wegdoen en ook mijn camera kan voortaan thuisblijven. Die iPhone is geweldig.





Ben jij mij?

En ik ben getrouwd met jouw man
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten: ja, dat is hem



Inderdaad veel geld maar als je er plezier van hebt helemaal goed toch
Paar weken geleden nieuwe laptop gekocht.

Veel te duur (900 euro), maar aangezien de vorige zowat uit elkaar viel hoognodig.

Ik hoop voor dat geld en de snelheid er wel weer jaren lang mee te doen.



Ik koop geen andere elektronische snufjes, dus die laptop wordt héél véél gebruikt.
quote:beeertje schreef op 28 mei 2016 @ 19:44:

[...]





Ben jij mij?

En ik ben getrouwd met jouw man



Wacht even, ik ben nu in de war. Ik ga even met mezelf (=beeertje) overleggen.



Maar ik vond het een fantastisch argument. En ik had niet gedacht dat ik zoveel jolijt van een gsm zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week voor t eerst in m'n leven voor 2000 euro aan spullen laten aanleveren van Zalando. Ik geef NOOIT geld uit aan kleding. Heb me door vriendinnen laten overtuigen en heb van elk kledingstuk een nieuw mooi basisstuk aangeschaft. Er gaat nog een gedeelte (niet passend) weer terug natuurlijk.
music is my life
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnemeis schreef op 28 mei 2016 @ 20:15:

Ik heb deze week voor t eerst in m'n leven voor 2000 euro aan spullen laten aanleveren van Zalando. Ik geef NOOIT geld uit aan kleding. Heb me door vriendinnen laten overtuigen en heb van elk kledingstuk een nieuw mooi basisstuk aangeschaft. Er gaat nog een gedeelte (niet passend) weer terug natuurlijk.Wat heerlijk, goed gedaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnemeis schreef op 28 mei 2016 @ 20:15:

Ik heb deze week voor t eerst in m'n leven voor 2000 euro aan spullen laten aanleveren van Zalando. Ik geef NOOIT geld uit aan kleding. Heb me door vriendinnen laten overtuigen en heb van elk kledingstuk een nieuw mooi basisstuk aangeschaft. Er gaat nog een gedeelte (niet passend) weer terug natuurlijk.Ik ben hetzelfde aan het doen, echt heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 28 mei 2016 @ 20:05:

[...]





Wacht even, ik ben nu in de war. Ik ga even met mezelf (=beeertje) overleggen.



Maar ik vond het een fantastisch argument. En ik had niet gedacht dat ik zoveel jolijt van een gsm zou hebben.



Ik heb ook lang getwijfeld maar mijn man kwam met exact dezelfde argumenten, dus ben ik overstag gegaan

Nog geen minuut spijt van gehad en wat een verademing na de Samsung.



SE toevallig?
Aan het typen...............
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 28 mei 2016 @ 18:20:

[...]





Kom je even melden of ie bevalt?



Ik heb net een iPhone. Normaal had ik altijd samsungs van rond de 200 euro (max). Maar opeens was ik hebberig voor deze gsm. Mijn man had een prachtig argument: zo'n telefoon heb je zo vaak op een dag in je handen. Als je er dan meerdere keren per dag plezier van hebt, is het het waard.



En dat klopt: ik kan mijn oeroude iPod wegdoen en ook mijn camera kan voortaan thuisblijven. Die iPhone is geweldig.Welke iPhone heb je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Duufje schreef op 27 mei 2016 @ 10:19:

Ik heb mezelf een paar weken geleden getrakteerd op een volledig nieuw servies.

Jarenlang over getwijfeld, vanwege het 'idioot' hoge bedrag dat ik ervoor heb neergeteld (ongeveer € 2.000,--). Maar jemig, wat ben ik er blij mee. Het staat prachtig te pronken in de buffetkast en elke keer als ik ervan eet / drink vind ik het weer geweldig mooi. En voel ik me ineens heel volwassen... wow, een echt, duur servies ipv mijn oude bij elkaar geraapte zooitje :-).



Ik had 8 borden maar daar waren er twee van gesneuveld en de overige 6 zaten onder de krassen. Best mooie borden maar om de een of andere reden laat het bestek donkere krassen achter. Dat stond zo armoedig.

Laatst de klassieke borden van Wedgewood in de aanbieding bij Blokker. En ik heb er 8 gekocht, helemaal blij mee. Dat eet gewoon veel lekkerderder



(en de oude borden in een doosje gedaan voor als zoon het huis uit gaat. Ooit... , hint, zucht )
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Honingbij_ schreef op 28 mei 2016 @ 20:44:

[...]





Ik ben hetzelfde aan het doen, echt heerlijk Fijn hè! Had ook spullen van Bon prix laten komen (voornamelijk jurkjes), maar wat een slechte kwaliteit. Hoera voor Zalando!
music is my life
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heeeeel lang gewacht met een smartphone. En nu zou ik niet meer zonder willen en vind ik het het geld dubbel en dwars waard.
quote:boerinnetje-van-buuten schreef op 28 mei 2016 @ 19:40:

[img]http://img1.flinders.nl/media/catalog/p ... ek-1_1.jpg[/img]

Deze?



Ik heb dit jaar ook een dekbedset gekocht, bij de Bijenkorf. In de aanbieding, maar alsnog voelt het raar om tachtig euro af te tikken voor iets waar je alleen onder ligt. Maar ik geniet er wel van.

Ohh te gek!!!



Mijn duurste uitgave zit eraan te komen: vakantie naar de usa van ongeveer 9500 euro aan het einde van de rit (2 personen)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven