Te triest om dit te doen?

28-05-2016 19:21 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar dagen geleden een topic te hebben geopend heb ik nog een vraag. Even kort het vorige topic, man heeft me bedrogen, ben erachter gekomen, hij is nu poeslief, heeft spijt etc. Maar ik vertrouw hem niet, ondanks mijn keuze om samen te kijken of onze relatie nog te redden is.

Nu heb ik het volgende plan, prepaid simkaart kopen met nieuw telnummer. Vanuit dat nummer mezelf voordoen als zijn scharrel ( nieuw nummer van haar werk ofzo). En dan maar kijken of en wat hij terug gaat appen. Maar ook nu twijfel ik om het echt uit te voeren, want het is natuurlijk nogal triest...



Als hij toehapt weet ik wel meteen waar ik aan toe ben, en heb dan al bedacht dat ik afspreek in een hotel, waar hij dan kopieën van de appjes vindt met de koffers met z'n kleren. Hapt hij niet en laat hij aan mij weten dat ze hem heeft geappt( dat hebben we nl afgesproken) dan kan ik hem misschien weer gaan vertrouwen.



Nog een optie, misschien zijn ze wel helemaal niet gestopt met appen en heeft hij gewoon contact met haar, dan val ik natuurlijk enorm door de mand met m'n nep nieuwe telefoonnummer.....



Wat vinden jullie?
Live isn't waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain
Als je dit uitvoert, is de kans bijna 100 procent dat je man je dumpt.

Die denkt dan dat je psychisch niet in orde bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief69 schreef op 28 mei 2016 @ 21:18:

[...]





Dat laatste doen we nu ook, hebben gesprekken die we nog nooit met elkaar gevoerd hebben, zijn alles wat jij hierboven aangeeft serieus en open met elkaar aan het doorspreken.



Fijn.

Jammer dat er zoiets akeligs voor nodig was, maar als jullie nu heel eerlijk durven zijn komt het vast goed, meid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief69 schreef op 28 mei 2016 @ 21:23:

[...]





Dat ging ook al door mijn hoofd, om dat te doen. Raak gewoon in de war door al die kut gevoelens en gedachtes in mijn hoofd en denk dan dat ik iets moet "doen". Ik weet met m'n verstand ook wel dat dit plan alleen "nuttig" is als hij erop in gaat, dan is het definitief klaar. En gaat hij er niet op in zal ik inderdaad in mijn hoofd wel gaan bedenken dat hij me misschien wel doorhad. Ik ga jouw raad opvolgen, dank je! Sterkte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madelief69 schreef op 28 mei 2016 @ 19:56:

Mijn gedachte was, dat als hij mij eerlijk laat weten dat hij een Appje van haar heeft gehad zoals we hebben afgesproken en als hij verder niet reageert op dat Appje dan geeft mij dat meer vertrouwen in onze toekomst samen. Gaat hij erop in dan weet ik ook genoeg. Voor nu heb ik dus de keus gemaakt om samen verder te gaan, maar ik merk dat de twijfel enorm is. Ik snap dat vertrouwen weer moet groeien, en wil dat proces zo graag versnellen.



Ik zie alleen maar reacties die zeggen dat het triest is, maar ik zeg juist doen. Hij heeft je belazerd en dat hele emotionele rad wat daarna komt is slopend. Waarom niet dit proces verkorten door hem uit te testen? Hoe triest dit ook mag zijn en hoe lullig hij het achteraf vindt, het is niet te vergelijken met wat hij jou geflikt heeft.



Bedenk even een waterdicht plan en bespaar jezelf nog meer ellende. Gewoon doen. Succes!



Edit: zag gelukkig nog andere reacties die hetzelfde zeggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebe schreef op 29 mei 2016 @ 01:13:

[...]Hoe triest dit ook mag zijn en hoe lullig hij het achteraf vindt, het is niet te vergelijken met wat hij jou geflikt heeft.Je omschrijft het al als iets wat zij 'mag' doen omdat hij haar iets ergers geflikt heeft. Maar als je je relatie weer op wilt bouwen ga je niet iemand terug pakken, hoe logisch het misschien ook voelt. Dit plan is goed als wraakactie, maar met zo'n instelling weet je al zeker dat je relatie eigenlijk voorbij is.
Als je zo'n actie nodig hebt, dan kun je beter meteen de relatie beëindigen.

Wat zit je dan in een kansloze relatie.

Dan moet je iemand wel zo haten. Wat doe je dan nog bij deze persoon?

En wat zet je jezelf voor gek.

Niet alleen bij je partner, maar bij je hele omgeving.
Heel goed advies van BGB. Dat jullie nu zo in gesprek zijn met elkaar, is een positief iets. Ga dat niet saboteren met zo'n negatieve actie, want dan ondermijn je jullie proces om weer echt samen te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AliceV schreef op 29 mei 2016 @ 03:09:

[...]



Je omschrijft het al als iets wat zij 'mag' doen omdat hij haar iets ergers geflikt heeft. Maar als je je relatie weer op wilt bouwen ga je niet iemand terug pakken, hoe logisch het misschien ook voelt. Dit plan is goed als wraakactie, maar met zo'n instelling weet je al zeker dat je relatie eigenlijk voorbij is.



Is wat mij betreft absoluut geen wraakactie en wat ik heb begrepen uit de OP is dat wraak ook niet de bedoeling is van TO. Gaat om het proces te versnellen.



Daarnaast heb ik een extreem verschrikkelijk afschuwelijke hekel aan mensen die vreemdgaan en vind ik dat zij voor een tijdje geen recht van spreken hebben als ze weer een kans krijgen van hun partner, en er alles aan moeten doen om het (voor zover mogelijk) goed te maken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 mei 2016 @ 21:14:

Eigenlijk zou je gewoon moeten vertellen wat je van plan was met je telefoon en zeggen hoe kut je dat eigenlijk vindt en hoe moeilijk het nu is. En dan van daar uit verder.



Dit dus.

Chapeau BGB!
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet toehapt en het je meteen vertelt kun je ook nog door je wantrouwen gaan denken dat hij meteen doorhad dat jij het was en meespeelt, dus je hebt er niks aan. Je hebt hem al eens vergeven en nu moet je hem vertrouwen, niet controleren
quote:Biebe schreef op 29 mei 2016 @ 08:13:

[...]





Is wat mij betreft absoluut geen wraakactie en wat ik heb begrepen uit de OP is dat wraak ook niet de bedoeling is van TO. Gaat om het proces te versnellen.



Daarnaast heb ik een extreem verschrikkelijk afschuwelijke hekel aan mensen die vreemdgaan en vind ik dat zij voor een tijdje geen recht van spreken hebben als ze weer een kans krijgen van hun partner, en er alles aan moeten doen om het (voor zover mogelijk) goed te maken.

Dus omdat je hem niet vertrouwd zou je zelf iets onbetrouwbaars moeten gaan doen? Dat lijkt me echt het slechtste advies van het hele topic. Alsof dat ook naar enige positieve invloed op het proces gaat hebben.

En zoals je had kunnen lezen doet de man van TO ook heel erg z'n best en praten ze nu ook over dingen die belangrijk zijn om samen verder te kunnen. Veel nuttiger zaken dan een soort valstrik uitzetten door je voor te doen als een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 29 mei 2016 @ 15:07:

[...]



Dus omdat je hem niet vertrouwd zou je zelf iets onbetrouwbaars moeten gaan doen? Dat lijkt me echt het slechtste advies van het hele topic. Alsof dat ook naar enige positieve invloed op het proces gaat hebben.

En zoals je had kunnen lezen doet de man van TO ook heel erg z'n best en praten ze nu ook over dingen die belangrijk zijn om samen verder te kunnen. Veel nuttiger zaken dan een soort valstrik uitzetten door je voor te doen als een ander.



Dus jij vindt vreemdgaan en een Alberto Steegeman-actie even onbetrouwbaar? Wauw!



Bovendien heb ik mijn mening gegeven op het verhaal van TO, net zoals jij. Jij doet alsof dit mijn idee is.



Tenslotte klink je ontzettend naïef. "Want hij doet ontzettend zijn best". Ach goshie. Ja want hij zal nooit meer vreemdgaan.
Waar staat dat het een even onbetrouwbaar is als het ander?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, je zit dan in ieder geval wel weer op hetzelfde niveau.
quote:Biebe schreef op 29 mei 2016 @ 15:22:

[...]





Dus jij vindt vreemdgaan en een Alberto Steegeman-actie even onbetrouwbaar? Wauw!



Bovendien heb ik mijn mening gegeven op het verhaal van TO, net zoals jij. Jij doet alsof dit mijn idee is.



Tenslotte klink je ontzettend naïef. "Want hij doet ontzettend zijn best". Ach goshie. Ja want hij zal nooit meer vreemdgaan.

Ik reageer op het feit dat jij het een goed idee vindt. Onbetrouwbaar is onbetrouwbaar, je hebt daar geen gradaties in. Je zegt zelf in een eerdere post dat hij zijn best moet doen, maar als hij dat dan ook werkelijk doet dan is het "ach goschie". Zelf belazerd zeker? Je klinkt nogal haatdragend namelijk.

Ik ben alles behalve naïef, maar met samen praten ga je toch echt meer oplossen dan met onbetrouwbare acties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 29 mei 2016 @ 16:03:

[...]



Ik reageer op het feit dat jij het een goed idee vindt. Onbetrouwbaar is onbetrouwbaar, je hebt daar geen gradaties in. Je zegt zelf in een eerdere post dat hij zijn best moet doen, maar als hij dat dan ook werkelijk doet dan is het "ach goschie". Zelf belazerd zeker? Je klinkt nogal haatdragend namelijk.

Ik ben alles behalve naïef, maar met samen praten ga je toch echt meer oplossen dan met onbetrouwbare acties.Nee, ben nooit belazerd gelukkig. Zoals ik zei heb ik een afschuwelijke hekel aan mensen die vreemdgaan. Als vreemdgaan voor jou even erg is als een vertrouwenstest dan is dat jouw standaard.
Dus je bent van nature zo? Wat bijzonder
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 29 mei 2016 @ 16:46:

Dus je bent van nature zo? Wat bijzonderJa, heel bijzonder. Ik heb ook een extreme hekel aan verkrachters en pedofilelen, terwijl ik nooit daarmee in aanraking ben geweest. Bijzonder he?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon koffer inpakken dit word toch niks meer.

vertrouwen komt te voet gaat te paard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven