Het is uit...

28-05-2016 07:48 266 berichten
Hoihoi



Ik moet even van mij afschrijven.



Sins vorig jaar feb heb ik een vriend. We zijn allebij nog jong (20,22). Het eerste jaar was top! Heel veel leuke dingen gedaan, reisjes etc.



Maar sins jan van dit jaar ben ik ziek geworden. Paniek en angstaanvallen. We zouden er samen voor gaan vechten dat ik zo snel mogelijk weer beter zou worden!



Maar vorige week vertelde hij ineens dat hij het niet meer ziet zitten.... er zijn wat persoonlijke dingetjes waar hij zich aan irriteerd. We hebben een andere levensstijl.

Hij denkt dat het op de lange termijn nog meer irritaties gaat geven bij hem....



Ik voel me zo in de steek gelaten. Ik durf al niks omdat ik "ziek" ben, en nu komt dit er ook nog eens bij!!! Ik voel me nu zo alleen!



Hij komt vandaag langs om nog te praten, en zijn spulletjes mee te nemen.

Ik heb een hele tas gemaakt waar herinneringen aan zitten van ons samen. Hij mag t allemaal mee nemen.



Ik wil ervoor vechten om hem niet te verliezen. Maar zijn keuze staat vast. Ik heb vanalles geprobeert.





Ik voel me zo in de steek gelaten nu. Het gaat al rot met me, en dan komt dit er ook nog eens bij!!!
Alle reacties Link kopieren
Chocola kopen. Ik wou dat iedereen eens ophield met dat cliche.
Bleh chocola . Helpt niets tegen liefdesverdriet, net zo min als huilfilms en jankmuziek. Het schijnt beter te zijn om een vrolijke meezinger op te zetten of een lachfilm te kijken en een achtbaan schijnt helemaal goed te werken.
Dus je mag alleen liefdesverdriet hebben als je een koophuis of kinderen had, omdat het dan ingewikkelder wordt? Zou wat zijn zeg.



TO: sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is vervelend.. Ik zit er ook midden in, dus ik begrijp je gevoelens maar al te goed. Gewoon veel afleiding zoeken zegt men..
Ik denk dat ik hem een week met rust laat, door hem niet te appen of wat dan ook.

Maar als hij t wel doet, dan antwoord ik gewoon. Negeren is niet aardig en onvolwassen.
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 19:22:

[...]





Ik ben niet sjaggie. Ik schop niet. Ik wil graag de andere kant laten zien.



Ik ben overigens wars van liefdesverdriet want het voegt niks toe. Hier ook weer; zij zwelgt in zelfmedelijden. Ze is 20. Er zijn geen kinderen. Er is geen koophuis. De liefde is over. Dat is kut. Uithuilen, alle nummers en social media blokkeren, chocola kopen en opnieuw beginnen.



En sinds wanneer heb je als man op je 22e na 7 maanden verkering de verplichting om de rest van je leven te blijven bij een vrouw die alleen om jou te houden aan zichzelf wil werken?



Jáh.

Nou, hopen dat je hartje nooit gebroken wordt en als dat wel zo is, niet zeuren.
quote:salinarosseno schreef op 28 mei 2016 @ 19:42:

Chocola kopen. Ik wou dat iedereen eens ophield met dat cliche.



Inderdaad.

Met liefdesverdriet heb ik helemaal nergens zin in. Al helemaal niet in zoete chocoladeherrie.

Net als jankfilms en jankmuziek.

Geen ruk zin in bij verdriet.
quote:Eleonora-1 schreef op 28 mei 2016 @ 20:29:

[...]





Inderdaad.

Met liefdesverdriet heb ik helemaal nergens zin in. Al helemaal niet in zoete chocoladeherrie.

Net als jankfilms en jankmuziek.

Geen ruk zin in bij verdriet.





Klopt werkt heel slecht...

Ik heb vanmiddag kei en kei hard muziek aan gezet en al mee blerend mn kapot gegooide kopjes opgeruimd. Dat werkt wel lekker
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 20:18:

Ik denk dat ik hem een week met rust laat, door hem niet te appen of wat dan ook.

Maar als hij t wel doet, dan antwoord ik gewoon. Negeren is niet aardig en onvolwassen.

Eens. Blijf zelf altijd netjes bij je eigen normen en waarden.



Ik vind negeren daarnaast ook respectloos en je ontneemt de ander de kans tot communicatie. Dat geeft de ander een machteloos en naar gevoel. Alsof hij/zij zo onbelangrijk is dat fatsoenlijk zijn nog te veel moeite is. Zo ga je imo niet om met degene van wie je ooit hield.
quote:iris1969 schreef op 28 mei 2016 @ 20:35:

[...]



Eens. Blijf zelf altijd netjes bij je eigen normen en waarden.



Ik vind negeren daarnaast ook respectloos en je ontneemt de ander de kans tot communicatie. Dat geeft de ander een machteloos en naar gevoel. Alsof hij/zij zo onbelangrijk is dat fatsoenlijk zijn nog te veel moeite is. Zo ga je imo niet om met degene van wie je ooit hield.Precies. Ik vind dat ook vreselijk. Daarom doe ik dat ook niet. Ik bedoel we zijn beiden volwassen. Dat zouden wij van elkaar moeten snappen
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 13:14:



[issiee321 schreef op 28 mei 2016 @ 13:03:



Nou ik ben blij dat mijn vriend mij door dik en dun is blijven steunen toen ik depressief werd toen we 20 waren en daarna nog de nodige ellende in mijn leven meemaakte (verlies van mensen enz). Als je van iemand houd probeer je het echt wel wat langer dan 5 maanden, als je daarvan een leuk en fijn jaar samen hebt gehad. Maar goed zo denk ik er over, als ik dat zo lees in dit topic waardeer ik mijn man alleen maar meer.]





Hoezo?@Issiee321 Gelijk heb je ! Waarom ? Omdat ik er kan van meespreken, daarom. Mijn vriendin is ziek, ik niet. Ik heb haar NOOIT laten vallen al deed ze de vreemdste dingen. Ik begreep waar het vandaan kwam. Het heeft 3 jaar geduurd maar nu wordt ze sinds een paar maanden geholpen omdat ik haar ertoe verplicht heb via de wet ! Enkel en alleen zodat ze een beter leven zou kunnen hebben, met of zonder mij. Dit is liefde, niet minder of meer. . Maar ik ben dan ook geen twintiger meer !



Ook jij Lceetje zal er beter van worden en een beter leven hebben als gevolg maar dit vergt tijd. Hou vol en geloof in jezelf, hou van jezelf. Mensen die je laten vallen omdat ze het niet aankunnen, laat ze dan hun weg bewandelen. Het betekent dat zij niet de juiste mensen waren voor jou. Je bent jong, hij ook.



Ik ging mijn vriendin in de week opzoeken waar ze verbleef en ging haar halen in het weekend en bracht weer terug.... ongeveer 1,5 uur enkele reis !!! Samen 1,5 uur x 6 = 9 uur ! Dus dat fabeltje van een te lange afstand klopt niet, jij was volgens mij een leuke scharrel voor hem. Het wordt hem nu te gecompliceerd, hij is nog jong en onervaren in het leven en wilt juist het omgekeerde, een stressvrije leventje van uitgaan en een liefje waarmee hij kan uitgaan en leuke dingen mee samendoen enz. Was hij echt serieus betreft jou ging hij voor jou, nu is het tegenovergestelde wat er gebeurt. Dit is althans het vermoeden wat ik heb. Maar jij weet het wel of er iets van waar is of niet. Alleszins, nu heb je tijd om jezelf beter te maken via therapie en andere.



Mag ik vragen wat de diagnose juist is ? Als je therapie gaat volgen, dan is er een diagnose vastgesteld door een psychiater. Wil je meedelen wat je juist hebt ?

Ik kan je een tip geven, heb het ook laten doen en angst was mijn boosdoener. Zeker niet zo erg als jij maar zal heel zeker ook helpen en dit samen met de therapie.

Ik heb NLP gevolgd, 10 uren sessies (geen hypnose of medicatie) en ik ben mijn angst totaal de baas. Had dit een paar jaar geleden laten doen. Zoek op een searchengin naar "NLP coach". Ik heb 50€/uur betaald, blijft veel geld maar heeft mijn leven totaal veranderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:NobodyIsPerfect schreef op 28 mei 2016 @ 21:14:

[...]

@Issiee321 Gelijk heb je ! Waarom ? Omdat ik er kan van meespreken, daarom. goed argument, goed onderbouwt ook
Alle reacties Link kopieren
Het heeft 3 jaar geduurd maar nu wordt ze sinds een paar maanden geholpen omdat ik haar ertoe verplicht heb via de wet ! Enkel en alleen zodat ze een beter leven zou kunnen hebben, met of zonder mij. Dit is liefde, niet minder of meer.



Klinkt meer als t Florence nightingale syndroom.
Alle reacties Link kopieren
De enige manier waarop ik met mijn redelijk recente teleurstelling om kon omgaan was door stug door te gaan. Gewoon doorgaan en niet teveel mee bezig zijn. Wel met een zwaar hart en af en toe toch een traantje. Maar zitten en zwelgen werkt inderdaad niet.

Pak pen en papier, stel een plan op, zonder dat hij daar in voor komt. Wat wil je bereiken, wat moet je daar voor doen, wie kan je daarbij helpen. Met een realistische tijdslijn. En bedenk daarbij iets liefs wat voor jezelf kan doen, elke dag iets. Kan iets kleins zijn. Vandaag een gezichtsmaskertje, morgen een lekker toetje, overmorgen een fijn voetenbadje, dag daarna een nieuw boek. Bijvoorbeeld. Kunnen ook kosteloze dingen zijn, als het maar even een echt moment voor jezelf is. Een pamper dagje kan ook fijn zijn, minstens een keer per week, als vaste routine. Lekker lang douchen, lekkere body lotion, haren doen, wenkbrauwen bijwerken, ik noem maar iets.

Ook kan het goed zijn om een routine aan te leren, om je aan vast te houden. Dan sta je op, dan maak je schoon, dan ga douchen, dan ga je eten, dan doe je iets liefs voor jezelf, dan ga je naar bed. Ik ken mensen die daar heel veel aan hebben.

Een plan, een vaste routine en iets liefs voor jezelf. Zo kom je er doorheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 28 mei 2016 @ 20:26:

[...]





Jáh.

Nou, hopen dat je hartje nooit gebroken wordt en als dat wel zo is, niet zeuren.

Ik snap niet zo goed waarom jij het steeds nodig vindt mij persoonlijk aan te vallen. Ik vermoed dat dat meer met jouw perceptie te maken heeft dan met mijn aanwezigheid.



Natuurlijk is mijn hart wel eens gebroken. Dat is kut.

Maar midden in een oorlog zitten lijkt mij een stuk kutter.
Alle reacties Link kopieren
@Gatekeeper Kleinzielig hoor. Je hebt degelijk niets om over te schrijven behalve anderen afbreken. Je moet het maar es meemaken, dan piep je wel anders ! Dan spreek je uit ervaring, nu niet. Dit is wel heel duidelijk.
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 22:38:

[...]



Ik snap niet zo goed waarom jij het steeds nodig vindt mij persoonlijk aan te vallen. Ik vermoed dat dat meer met jouw perceptie te maken heeft dan met mijn aanwezigheid.



Natuurlijk is mijn hart wel eens gebroken. Dat is kut.

Maar midden in een oorlog zitten lijkt mij een stuk kutter.



Steeds?

Ik zeg nu voor de derde keer óóit iets tegen jou. Omdat jij zo achterlijk reageert op iemand die pijn heeft.



En precies, een gebroken hart is kut.

Ook al is een oorlog erger. Dat heeft er geen ruk mee te maken.

Ik werk nota bent met mensen die vanuit een oorlogssituatie gevlucht zijn, ze vertellen verschrikkelijke verhalen.

En dan nóg is liefdesverdriet rot en dat is nu even de realiteit van deze TO.

Dus beperk je daar toe en ga er geen niet terzake doende dingen bijhalen.
Ik voel me een beetje in de war. Ik weetniet of ik blij moet zijn of moet huilen...



Blij zijn omdat t beter kan worde

En huilen omdat ik hem al voor een deel kwijt ben, maar dat andere deel wel weer terugkan winnen.



T is 1 grote chaos in mn hoofdop dit moment...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 28 mei 2016 @ 23:10:

[...]





Steeds?

Ik zeg nu voor de derde keer óóit iets tegen jou. Omdat jij zo achterlijk reageert op iemand die pijn heeft.



En precies, een gebroken hart is kut.

Ook al is een oorlog erger. Dat heeft er geen ruk mee te maken.

Ik werk nota bent met mensen die vanuit een oorlogssituatie gevlucht zijn, ze vertellen verschrikkelijke verhalen.

En dan nóg is liefdesverdriet rot en dat is nu even de realiteit van deze TO.

Dus beperk je daar toe en ga er geen niet terzake doende dingen bijhalen.Jij vindt dus de kwalificatie"achterlijk" volstrekt normaal en terzake doendend? Juist. Misschien moet je even goed nadenken waarom je het nodig vindt om mij zo af te kraken terwijl ik niets anders dan glashelder ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 23:19:

Ik voel me een beetje in de war. Ik weetniet of ik blij moet zijn of moet huilen...



Blij zijn omdat t beter kan worde

En huilen omdat ik hem al voor een deel kwijt ben, maar dat andere deel wel weer terugkan winnen.



T is 1 grote chaos in mn hoofdop dit moment...

Jij moet leren dat als iemand 1x tegen je zegt dat hij jou niet wil dat dat dan ook de laatste keer is dat hij tegen jou mag praten.



Zoek een vent die wel normaal tegen je doet.
Dankje wikzy. Exht een enorme steun...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 23:36:

Dankje wikzy. Exht een enorme steun...Lees het over 2 maanden nog maar eens. Dan hoor ik graag wat je er écht van vindt. Ik ben meer op jouw hand dan jij denkt.
quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 23:30:

[...]



Jij vindt dus de kwalificatie"achterlijk" volstrekt normaal en terzake doendend? Juist. Misschien moet je even goed nadenken waarom je het nodig vindt om mij zo af te kraken terwijl ik niets anders dan glashelder ben.



No worries.

Ík denk wel na voor ik mijn toetsenbord een douw geef.

Bijvoorbeeld of ik iemand, die al pijn heeft, met mijn woorden bezeer.

Je was niet glashelder, je was hard en nodeloos kwetsend.

Misschien moet jíj daar eens over nadenken voordat je zo hoog van de toren blaast.
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 23:36:

Dankje wikzy. Exht een enorme steun...



Haha, lekker droog.

Well done hon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 28 mei 2016 @ 23:52:

[...]





No worries.

Ík denk wel na voor ik mijn toetsenbord een douw geef.

Bijvoorbeeld of ik iemand, die al pijn heeft, met mijn woorden bezeer.

Je was niet glashelder, je was hard en nodeloos kwetsend.

Misschien moet jíj daar eens over nadenken voordat je zo hoog van de toren blaast.

Zoals ik al dacht: je hebt geen idee wat je allemaal voor onzin uitslaat. Als je de behoefte hebt om wild om je heen te slaan omdat het verhaal van TO verdacht veel op dat van jou lijkt is me dat om het even. Ik vind het zelfs niet erg dat je mijn digitale personage daarvoor gebruikt. Ik vind het wel randje zielig dat je dat niet doorhebt en TO zonder weerga in jouw donkere wereld meesleurt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.



Maargoed. Jij hebt meer digitale kennissen dan ik hier die graag met jou meehuilen dus de "democratie" zal na dit bericht zijn werk wel gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven