Buitengesloten voelen

28-05-2016 21:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



ik zit de laatste tijd er nogal mee dat ik me heel erg snel buitengesloten voel... Op school heb ik heel snel het idee er niet bij te horen. Iedereen praat gezellig met elkaar en ik ben altijd vrij stil, omdat ik me niet zo snel in een gesprek durf te mengen. Ik ben dan bang dat mijn reactie niet leuk genoeg is. Wanneer we in een groepje zijn, heb ik ook altijd het idee dat de anderen veel meer worden aangekeken en naar mij niet wordt gekeken.



Eerst had ik een vriendinnetje op school die zei dat ze blij was dat ze met mij in de klas zit en de rest niet zo heel erg leuk vond. De laatste tijd praat ze nog amper tegen me en is meer bezig met anderen. Ik merk dat ik steeds een steek in m'n buik krijg wanneer ik zie dat ze van anderen meiden foto's bijvoorbeeld wel leuk vind en niet die van mij. Ergens ben ik bang dat ik wat fout heb gedaan of misschien toch dat ze me saai vindt. Ik zit hier dus mee, omdat ze eerst juist zei dat ik de enige was in de klas met wie ze het goed kan vinden.



Mijn dagen worden erg beïnvloed door of het op school een beetje te doen was of niet. De ene dag praten mensen wel met mij en dan is m'n dag helemaal goed. De andere dag heb ik het gevoel dat er niemand is die tegen mij praat en dan is heel m'n dag ook verpest. Dit is hetzelfde op social media. Wanneer ik zie dat de meiden van school mijn foto's leuk vinden is mijn dag helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. How oud ben je?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Liefje luister. Jij bent goed zoals je bent. Je hebt geen bevestiging nodig van anderen. Tuurlijk is dat wel fijn soms maar echt je hebt het niet nodig.

je durft je niet in een gesprek te mengen zeg je. Dat is vervelend en dat belemmert je. Misschien kun je iemand zoeken die ook rustig is en daar een gesprekje mee beginnen? Of er hulp voor zoeken. Assertiviteitscursus ofzo?

mensen die heel druk zijn vinden rustige mensen vaak prettig. Stel af en toe eens een vraag, dat vinden ze prettig kunnen ze lekker kletsen.

dat meisje waar je eerst een le.uk contact mee had is waarschijnljjk zelf heel onzeker en zoekt het daarom meer bij wat populaire meisjes.

heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk vinden ze je best aardig, want anders liken ze je foto's niet.



Heb je geen hobby's gemeen met 1 van die meiden op school? Of een favoriete filmster/zanger oid?



Dan kan je misschien wat 1 op 1 contact met zo'n meid zoeken (samen foto's van zo'n filmster delen, naar een concert gaan etc). Waarschijnlijk heb je moeite met groepen, maar doe jij het beter als je met 1 iemand tegelijk spreekt.
Alle reacties Link kopieren
Probeer anders wel eens wat terug te zeggen in zo'n gesprek. Je zult zien dat je dan vanzelf meer betrokken raakt in het gesprek.

En vraag anders een keertje of iemand wat met je wilt gaan doen. Kun je elkaar 1 op 1 wat beter leren kennen. Hopelijk doe je door goede ervaringen dan wat meer zelfvertrouwen op.
Alle reacties Link kopieren
Zit je nog op de middelbare? Kan het niet zijn dat je vrij onzeker overkomt?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand, een vrouw, die daar vroeger ook altijd over klaagde. "Ik word buitengesloten door iedereen en ook jullie" en helemaal in tranen. En ik wist absoluut niet wat ik eraan kon doen. Hoewel ze altijd aardig en behulpzaam was en dat heel normaal vond, had ik eerder behoefte aan echte belangstelling, inlevingsvermogen en vertrouwen, maar omdat ze heel erg bezig was om het anderen naar de zin te maken vergat ze dat. Of ze kon het niet.



Op het moment gaat het uitstekend met haar; ze is erg populair op haar manier maar ik heb nooit een klik met haar gekregen. Ze is meer voor zichzelf op gaan komen, maar ze heeft nog steeds geen eigenschappen waardoor we iets met elkaar zouden kunnen ondernemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Eerst had ik een vriendinnetje op school die zei dat ze blij was dat ze met mij in de klas zit en de rest niet zo heel erg leuk vond. De laatste tijd praat ze nog amper tegen me en is meer bezig met anderen. Ik merk dat ik steeds een steek in m'n buik krijg wanneer ik zie dat ze van anderen meiden foto's bijvoorbeeld wel leuk vind en niet die van mij. Ergens ben ik bang dat ik wat fout heb gedaan of misschien toch dat ze me saai vindt. Ik zit hier dus mee, omdat ze eerst juist zei dat ik de enige was in de klas met wie ze het goed kan vinden.Dit zijn heel normale ontwikkelingen op die leeftijd. Iedereen (in ieder geval komt dat vaak voor) wil met de paar populairste meisjes omgaan want dan winnen ze zelf aan status. Die behoefte is dan heel belangrijk. Vergeef het ze, iedereen heeft zo zijn zwakten. Blijf aansluiting zoeken bij anderen. De types tussen populair en outcast zijn meestal een goede keus. Deze zijn het meest stabiel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven