Naar Egypte in de zomer

26-05-2016 21:52 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar terug hebben vriend en ik besloten dat wij deze zomer naar Marsa Alam zouden gaan. De studies zijn afgemaakt, banen zijn gevonden, geld is gespaard en het duikbrevet is binnen. Tot vorige week waren wij ervan overtuigd dat we echt zouden gaan. Natuurlijk liggen Caïro en Marsa Alam ver uit elkaar, maar na de crash van vorige week zijn er twijfels. Een kennis is in de meivakantie geweest en heeft een heerlijke vakantie gehad. Niemand kan garanderen dat we veilig zouden zijn, maar dat geldt (helaas) voor veel vakanties.



Waarom zo graag Egypte?

We hebben veel gesnorkeld in de Middellandse Zee en willen graag een nieuwe bestemming. De Rode Zee schijnt zo prachtig te zijn! We hebben ook gekeken naar vakanties in Azië en Amerika, maar dat wordt te duur (we zijn vakantiegebonden ivm werk).



Ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Gaat er iemand naar Egypte? Is iemand net in Egypte geweest? Zou jij naar Egypte willen? Of misschien komt iemand nog wel met een geniaal ander idee! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 28 mei 2016 @ 12:38:

TO, waarom open je een topic over een vraag, als je zelf het antwoord weet en niet openstaat voor de mening van anderen? je schrijft dat je benieuwd bent hoe anderen erover denken maar dat is flauwekul, want die meningen/waarschuwingen/ervaringen leg je allemaal naast je neer want jouw besluit staat en stond al vast.

Ik zou zeggen: veel plezier, geniet ervan en hopelijk kom je niet verzeild in problemen met opstanden en terroristen, vliegtuigen die uit de lucht vallen, buikproblemen. Eén goede raad: zorg dat je je vaccinaties op orde hebt!Waar zie jij dat ze niet openstaat voor de mening van anderen of ze flauwekul vindt? Dat ze uiteindelijk toch naar Egypte wil gaan, wil toch niet zeggen dat ze de rest van de meningen naast zich neer legt.
Alle reacties Link kopieren
Je weet inmiddels toch wel beter? Geen enkel moslimland is het waard om naar toe op vakantie te gaan. Het enige wat ze willen is ons geld, maar ondertussen verachten ze ons en lachen ze al die ongelovigen achter hun rug uit. Hun minachting naar westerlingen (en vooral vrouwen) wordt alleen maar groter. Blijf daar toch weg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 28 mei 2016 @ 12:38:

TO, waarom open je een topic over een vraag, als je zelf het antwoord weet en niet openstaat voor de mening van anderen? je schrijft dat je benieuwd bent hoe anderen erover denken maar dat is flauwekul, want die meningen/waarschuwingen/ervaringen leg je allemaal naast je neer want jouw besluit staat en stond al vast.

Ik zou zeggen: veel plezier, geniet ervan en hopelijk kom je niet verzeild in problemen met opstanden en terroristen, vliegtuigen die uit de lucht vallen, buikproblemen. Eén goede raad: zorg dat je je vaccinaties op orde hebt!Wat een raar bericht? Ik ga hier ook helemaal niet op in. Bedankt voor de goede raad. De vaccinaties zijn al op orde dankzij een reis naar Kenia een paar jaar terug.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties mensen! Ik waardeer uiteraard iedereens inbreng en heb het meegenomen in onze beslissing!



Verhalen zijn natuurlijk nog altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Shinkansen schreef op 28 mei 2016 @ 14:06:

Je weet inmiddels toch wel beter? Geen enkel moslimland is het waard om naar toe op vakantie te gaan. Het enige wat ze willen is ons geld, maar ondertussen verachten ze ons en lachen ze al die ongelovigen achter hun rug uit. Hun minachting naar westerlingen (en vooral vrouwen) wordt alleen maar groter. Blijf daar toch weg!Helemaal mee eens.
quote:bibi01 schreef op 28 mei 2016 @ 14:47:

[...]





Wat een raar bericht? Ik ga hier ook helemaal niet op in. Bedankt voor de goede raad. De vaccinaties zijn al op orde dankzij een reis naar Kenia een paar jaar terug.Dit begrijp ik niet: je gaat als student blijkbaar wel naar Kenia (kost dat dan niets?) maar wat meer uitgeven voor een veiliger locatie dan Egypte doe je dan weer niet. Je bent in mijn ogen niet echt slim bezig als je nu een reis naar Egypte gaat boeken. Er zijn veiliger oorden waar je ook heel goed kunt duiken. Ik had twee afgestudeerden toch iets verstandiger ingeschat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, echter Egypte??



Al kreeg ik 10K toe, echt never nooit!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Shinkansen schreef op 28 mei 2016 @ 14:06:

Je weet inmiddels toch wel beter? Geen enkel moslimland is het waard om naar toe op vakantie te gaan. Het enige wat ze willen is ons geld, maar ondertussen verachten ze ons en lachen ze al die ongelovigen achter hun rug uit. Hun minachting naar westerlingen (en vooral vrouwen) wordt alleen maar groter. Blijf daar toch weg!

Dit!

20jr geleden nr Egypte geweest en mezelf terplekke beloofd er nooit meer heen te gaan, om exact deze redenen die je noemt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 26 mei 2016 @ 22:46:

Egypte is een naar land met een enorm opdringerige en vervelende bevolking. Natuurlijk moet je daar niet heen gaan. Dat enkele toeristen niet zien dat de meerderheid van de bevolking daar gewoon een teringhekel heeft aan westerlingen en zich dus veilig voelt, is vooral onbenulligheid. Als je gewoon eens een goed gesprek voert met de mensen die in zo'n resort werken, zal je ontdekken dat echt niemand echt warme gevoelens heeft voor de gasten. De meerderheid van de bevolking heeft dus ook gestemd, in de enige democratische verkiezingen ooit, op de moslimbroederschap. Dat zijn een soort van moslim nazi's. Toeristen worden er slechts gedoogd omdat ze veel geld in het laatje brengen. Maar dat kan ieder moment zomaar omslaan. Gelukkig hebben ze inmiddels weer een ouderwetse dictator die de boel nog een beetje in de hand houdt.

Daarbij is dus ook nog een substantieel deel van de bevolking geradicaliseerd en bereid om echt geweld te gebruiken. Vorig jaar is er nog, met behulp van de officiële douane, een bom aan boord van een Russisch vliegtuig gebracht. Dat verbaasde mij persoonlijk niks, want ik heb nog nooit zo'n stel malloten gezien als de medewerkers op een gemiddeld Egyptisch vliegveld.

Een vakantie daar zal vast vaak goed aflopen, maar dat is echt meer geluk als wijsheid!



Wat een onzin! Zeker nog nooit in Egypte geweest.



TO: Egypte is prachtig! Laat je niet bang maken, dan kun je nergens meer naartoe. Informeer als je echt twijfelt even bij een reisbureau. Maar idd, in de zomer is het er echt onwijs heet!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 29 mei 2016 @ 07:53:

[...]





Wat een onzin! Zeker nog nooit in Egypte geweest.



TO: Egypte is prachtig! Laat je niet bang maken, dan kun je nergens meer naartoe. Informeer als je echt twijfelt even bij een reisbureau. Maar idd, in de zomer is het er echt onwijs heet!Jij mag het onzin vinden. Ik vind het gewoon waar. En jawel hoor, zeker wel geweest.
quote:misspatrice schreef op 29 mei 2016 @ 07:53:

[...]





Wat een onzin! Zeker nog nooit in Egypte geweest.



TO: Egypte is prachtig! Laat je niet bang maken, dan kun je nergens meer naartoe. Informeer als je echt twijfelt even bij een reisbureau. Maar idd, in de zomer is het er echt onwijs heet!Tja, je kunt natuurlijk altijd je kop in het zand steken.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 29 mei 2016 @ 07:53:

[...]





Wat een onzin! Zeker nog nooit in Egypte geweest.



TO: Egypte is prachtig! Laat je niet bang maken, dan kun je nergens meer naartoe. Informeer als je echt twijfelt even bij een reisbureau. Maar idd, in de zomer is het er echt onwijs heet!



Hey TO, laat je inderdaad niet al te bang maken door de negatieve commentaar hier. Ja, sommige mensen hebben negatieve ervaringen, maar ik heb daar persoonlijk nooit last van gehad. Ik ben er denk ik al meer dan 10 keer geweest, en ook mijn ouders gaan nog elk jaar opnieuw.



De verkopers zijn inderdaad opdringerig, dat is nu eenmaal de stijl in Noord-Afrika, en dat ligt je of niet. Maar gewoon vriendelijk (maar kordaat) blijven, en leren negeren, en als je op het resort blijft, ga er waarschijnlijk weinig last van hebben. Ook zijn de jongens en mannen die helpen in de duikschool altijd heel sympathiek en vriendelijk, idem voor andere mensen die in de toeristenbranche werken. Die mensen aan de Rode Zee leven van de toeristen, en willen die dus ook niet kwijt.



Ik heb in Egypte eigenlijk altijd veel meer last gehad van irritante Russen en Britten, nooit van Egyptenaren zelf, zelfs niet toen ik als 16-jarig blond meisje in de stad rondliep.



Ik ben er zelf ook altijd in de zomermaanden geweest, dus zeker warm. Maar als je vaak gaat duiken en op de boot zit, is dat altijd goed te doen wegens zeebries en water. Als je meer binnenland zou intrekken (Luxor/Karnak/Vallei der Koningen) dan wordt het echt afzien.



En ik geloof gerust dat de sfeer tov toeristen op sommige plekken veranderd is, en dan met name in de meer politieke plekken zoals Cairo, maar in Marsa Alam zal je daar weinig van merken, buiten de paar hotels is er namelijk niet echt iets.
Een kennis van ons is een Egyptenaar en hij raadt het sterk af om daar als westerling naar toe te gaan. Volgens hem doet de lokale bevolking aardig in je gezicht, maar roddelen over je waar je bij staat en hebben totaal geen respect voor vrouwen. Intussen lachen ze zich in hun vuistje dat die domme westerlingen vriendelijk lachen en spulletjes kopen, terwijl ze in het Arabisch belachelijk gemaakt worden waar ze bij staan.



Heb je maling aan onrust en respectloos gedrag naar jou toe omdat je een westerse vrouw bent? Gaan! Ik zou het alleen niet doen.
Vrienden van ons zitten nu in Egypte in El Gouna. Ik ben daar in september nog geweest. Hele lieve en vriendelijke mensen. Onze vrienden die er nu zijn hebben het wel naar hun zin maar ze vinden het jammer dat het helemaal niet druk is. Veel toeristen blijven weg. In ons hotel zijn er ook al heel wat obers ontslagen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben geboekt. De reacties hebben ons geholpen met de beslissing. De negatieve verhalen nemen we mee als tip en de positieve verhalen nemen we mee als voorpret.

Hoe mensen over ons praten in het Arabisch zal ons gestolen worden. Ik heb zelf in toerisme gewerkt en ik weet dat Nederlanders echt niet anders zijn. Daarnaast versta ik redelijk Arabisch dus zullen ze vast verrast opkijken als deze blondine ineens terug praat, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 29 mei 2016 @ 01:02:

[...]





Dit begrijp ik niet: je gaat als student blijkbaar wel naar Kenia (kost dat dan niets?) maar wat meer uitgeven voor een veiliger locatie dan Egypte doe je dan weer niet. Je bent in mijn ogen niet echt slim bezig als je nu een reis naar Egypte gaat boeken. Er zijn veiliger oorden waar je ook heel goed kunt duiken. Ik had twee afgestudeerden toch iets verstandiger ingeschat.



Toen ik naar Kenia ging werd het grootste gedeelte inderdaad vergoed en hoefde ik maar een klein bedrag bij te betalen.

Ik ben wel heel erg benieuwd welke locatie jij veilig durft te noemen. Wij kunnen zelf namelijk geen locatie bedenken dat veilig is.

Ik vat het maar niet als belediging op dat je ons verstandiger zou hebben ingeschat
quote:bibi01 schreef op 29 mei 2016 @ 21:59:

We hebben geboekt. De reacties hebben ons geholpen met de beslissing. De negatieve verhalen nemen we mee als tip en de positieve verhalen nemen we mee als voorpret.

Hoe mensen over ons praten in het Arabisch zal ons gestolen worden. Ik heb zelf in toerisme gewerkt en ik weet dat Nederlanders echt niet anders zijn. Daarnaast versta ik redelijk Arabisch dus zullen ze vast verrast opkijken als deze blondine ineens terug praat, hahaha.



Veel plezier! Welk resort hebben jullie gekozen?



Ik weet zeker dat je de onderwater wereld enorm mooi gaat vinden! Het is echt betoverend. Toen ik er aan het zwemmen was, zwom er ineens een reuze schildpad naast me!



Ons resort was trouwens heel netjes en we zijn er super vriendelijk behandeld. De vakantie was heerlijk. Mijn enige probleem heb ik eerder al benoemd. Het was er wel echt ENORM heet by the way. Dus neem genoeg petjes en zonnehoedjes mee en blijf vooral heel de dag in het water.



Een veilige reis gewenst!
quote:bibi01 schreef op 29 mei 2016 @ 21:59:

We hebben geboekt. De reacties hebben ons geholpen met de beslissing. De negatieve verhalen nemen we mee als tip en de positieve verhalen nemen we mee als voorpret.

Hoe mensen over ons praten in het Arabisch zal ons gestolen worden. Ik heb zelf in toerisme gewerkt en ik weet dat Nederlanders echt niet anders zijn. Daarnaast versta ik redelijk Arabisch dus zullen ze vast verrast opkijken als deze blondine ineens terug praat, hahaha.sterke opmerking, veel plezier
Alle reacties Link kopieren
quote:bibi01 schreef op 29 mei 2016 @ 21:59:

We hebben geboekt. De reacties hebben ons geholpen met de beslissing. De negatieve verhalen nemen we mee als tip en de positieve verhalen nemen we mee als voorpret.

Hoe mensen over ons praten in het Arabisch zal ons gestolen worden. Ik heb zelf in toerisme gewerkt en ik weet dat Nederlanders echt niet anders zijn. Daarnaast versta ik redelijk Arabisch dus zullen ze vast verrast opkijken als deze blondine ineens terug praat, hahaha.



Ik noem dit geen negatieve verhalen meer hoor! De meeste geven aan dat ze Egypte een leuke bestemming vinden maar dat het op dit moment gewoon te bedreigend is en dat het in het verleden al zo was. Ik snap wel dat je graag wilt gaan en je moet zeker niet overal bang voor zijn want dan is het leven een stuk minder leuk, zeker met alle bedreigingen van de laatste tijd.

Maar echt, denk je dat je nu een goede keuze hebt gemaakt om heerlijk relaxed op vakantie te gaan?



Er staat een hele mooie kaart bij het reisadvies van de overheid waar het wel en niet veilig is in Egypte.: https://www.rijksoverheid ... eisadviezen/inhoud/egypte

Er loopt een klein streepje geel langs de kust met het advies "Let op, veiligheids risico's". Naast dat kleine streeptje en het helemaal oranje en is het advies "Alleen noodzakelijke reizen".

Ik neem aan dat je toch wel weet waarom dat ene streepje geel is? Alleen maar zodat ze geen negatief reisadvies krijgen waardoor alle vakanties moeten worden geannuleerd. Dat kleine streepje had net zo goed ook oranje kunnen zijn.



Waarom ga je niet naar Malta of naar de Canarische Eilanden wanneer je nog niet voldoende geld hebt om een verre duikvakantie te maken? Ik hoorde dat het daar ook prachtig duiken is. Verder is Cozumel in Mexico erg mooi en nog redelijk te betalen. De andere toplocaties zijn natuurlijk een stuk duurder.

Ja, de Rode Zee is ontzettend mooi om te duiken, maar nu even niet naar mijn mening.



Oh, en ineens terugpraten als blondine naar iemand die een opmerking maakt, zou ik niet doen. Een vriendin van me heeft dat ooit gedaan en kreeg een mes tegen haar keel. Was niet grappig....
Alle reacties Link kopieren
Jouw vragen waren: Gaat er iemand naar Egypte? Is iemand net in Egypte geweest? Zou jij naar Egypte willen? Of misschien komt iemand nog wel met een geniaal ander idee!



Jij vraagt naar de meningen om wel of niet te gaan en zover ik ze even kon turven, zijn er 7 reacties positief of neutraal en 28 negatief. De negatieve of vanwege de hoge temperatuur in de zomer maar de meeste vanwege het risico.
Ik woon aan de andere kant van de Rode Zee in Saoedie Arabie en hier worden reizen naar Egypte dringend afgeraden. Te gevaarlijk voor Saudi's en expats uit Saudi.
Alle reacties Link kopieren
Heel fijne vakantie en ik hoop dat je de opmerkingen van je af kunt laten glijden. Terugpraten moet je serieus voorzichtig mee zijn. Of ze zijn verbaasd en die tijd kun je benutten om weg te lopen, of je wordt erna ondergerocheld. Ik spreek uit ervaring.

Onhoud dat Egyptenaren bloedjeserieus geloven dat hun bloed beter dat dan dat van anderen en zéker beter dan dat van hoerige westerlingen. Dat wij hoerige westerlingen het zoveel beter hebben dan zij vonden ze tien jaar terug al niet gezellig, en na de val van Mubarak zijn ze helemaal los. Heb je dus serieus iets nodig, bv omdat je ziek wordt, zorg dus dat je je portemonnee bij je hebt. En je vriend. Waarbij het soms handiger kan zijn om te zeggen dat je braaf getrouwd bent.
Alle reacties Link kopieren
Oh, voor het verkeerd begrepen wordt: ik noem jou geen hoerige westerling he. Wij, NLse blondines, zijn in de meeste Egyptische ogen niet meer dan dat.
Ik zou echt niet naar een land gaan waar ze op me neergekeken wordt.



Maar goed, veel plezier! Praat alleen alsjeblieft geen Arabisch terug als je het nog een beetje gezellig wil hebben. Het schijnt echt niet goed te vallen als je als westerse vrouw in het Arabisch iets terug zegt.
Wij hebben geweldige vakanties in Egypte beleefd, en toch zijn we er de laatste jaren niet meer geweest. Ik vond ze altijd erg vriendelijk, maar wat ik hier zo lees betekent dat het allemaal schijn is. Nou ja, ik versta geen Arabisch, dus ze kunnen mij alles wijsmaken. Het mooiste is daar nou eenmaal het snorkelen. Alleen gingen wij in de winter, vanwege de temperatuur, en zouden nooit in die hete zomers gaan. Hopelijk kunnen jullie goed tegen enorme hitte. Alvast veel plezier.



Ik weet niet of je er zin in hebt, maar ik zou het best leuk vinden om terug te lezen hoe jullie het gehad hebben. Wanneer gaan jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven