Donkergrijze bank in volledig witte studio?

28-05-2016 22:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Over een week verhuis ik naar een studio, en ik ben druk bezig met inrichten. Ik wil dan ook graag jullie hulp inroepen bij het volgende dilemma



Ik kwam deze donkergrijze bank van leenbakker tegen, die ik (voor deze prijs) op zich wel mooi en fijn vind: http://www.leenbakker.nl/hoekbank-bari-donkergrijs



Probleem is alleen dat de bank donkergrijs is, terwijl de rest van het interieur (bed, kast, salontafel en eettafel) helemaal wit wordt:

Bed: http://www.leenbakker.nl/bed-fleur-wit-140x200-cm

Kast: http://www.leenbakker.nl/kledingkast-fleur-3-deurs

Salontafel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50087072/



Hierbij nog een andere optie voor de bank, deze die is ook wat lichter. De eerste bank is alleen wat ruimer, waardoor mijn vriend (lange vent) er fijner op zit: http://www.leenbakker.nl/ ... n-antraciet-83x208x143-cm





Ik zou graag jullie hulp willen bij op oplossen van dit levensgrote dilemma! Wat denken jullie? Is de donkergrijze bank te donker voor de rest van het (witte) interieur, en kan ik beter voor de lichtgrijze bank gaan?





(Overigens heb ik het momenteel niet breed en hoeft de bank maar voor een jaar of twee mee, dus een Leenbakker bank van deze prijsklasse voldoet prima.)

Ik vind dit trouwens een erg mooie bank, maar helaas boven budget: http://www.leenbakker.nl/ ... isplay&utm_source=admarkt
Alle reacties Link kopieren
Kan makkelijk bij wit vind ik
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Ook als voor de rest het hele interieur helemaal wit is?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou dat niet bij wit kunnen?

Vindt die tweede bank lelijk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Grijs en wit combineert prima. En alleen wit wordt ook wat steriel.

Zou de bank nemen waar je vriend ook lekker op zit en dan nog wat fijne (gekleurde) kussens erop!
Ik heb dezelfde salontafel, alleen dan de rechthoekige en verder ook alle kasten van deze serie. En daarbij dus een donkergrijze bank kan prima vind ik. Wij hebben er wel een oranje loveseat bijgenomen, om wat kleur toe te voegen. Kan ook met kussentjes bv en accessoires.

Ik zou alleen nooit meer voor zo'n bank met hoekdeel gaan. Hadden wij ook, maar ik vond het niet heel praktisch. Salontafel stond daardoor heel ver weg, anders kon je er niet meer tussendoor. En met verjaardagen zat er altijd iemand op het uiteinde en niet in de hoek en had daardoor minder plek op de bank. We hebben nu een gewone 3-zits en een poefje erbij, waar je dus je voeten op kan leggen maar ook als extra zitplek met verjaardagen of visite.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van witte woonkamers, dus de grijze bank vind ik juist leuk. Zou je echt alles wit willen hebben?

Ik vind de bank die te duur is echt spuuglelijk, sorry!
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
quote:Studente__ schreef op 28 mei 2016 @ 22:15:

Ook als voor de rest het hele interieur helemaal wit is?



Wat zou je dan willen? Ook een witte bank?

Nee toch?

En bij wit vloekt verder niks. Da's het voordeel.
Kan allemaal prima bij elkaar. Ik zou voor de eerste bank gaan.
Kan goed hoor. Hier ook alles wit met een grijze bank
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur is je vloer? En de muren? Ook allebei wit?



Ik houd niet van witte banken, wordt snel smoezelig. Grijs past prima!
Alle reacties Link kopieren
Gooi er wat verschillende kleuren grijze en witte kussentjes overheen, probleem opgelost.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:zapppie schreef op 28 mei 2016 @ 22:25:

Wat voor kleur is je vloer? En de muren? Ook allebei wit?



Ik houd niet van witte banken, wordt snel smoezelig. Grijs past prima!Vloer is lichtbruin, de muren zijn wit.
Het niet breed hebben en dan voor twee jaar een bank van €299 kopen? Bijzonder.



Ik vind de eerste stukken mooier dan de tweede, kan prima bij wit ook!



*edit, bij een bruine vloer zou ik dan wel weer twijfelen.
Vond je de bari 3 zits in lichtgrijs niets?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 28 mei 2016 @ 22:31:

Gooi er wat verschillende kleuren grijze en witte kussentjes overheen, probleem opgelost.



Goeie, dank!



En iedereen bedankt voor de (eensgezinde!) antwoorden!
Grijs met een bruine vloer vind ik niet mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 28 mei 2016 @ 22:34:

Het niet breed hebben en dan voor twee jaar een bank van €299 kopen? Bijzonder.



Ik vind de eerste stukken mooier dan de tweede, kan prima bij wit ook!



*edit, bij een bruine vloer zou ik dan wel weer twijfelen.



Ik bedoel meer dat ik nog student ben, en geen geld heb voor een dure bank van honderden euro's.



Nu ik er zo naar kijk is de vloer eigenlijk meer lichtbruin.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 28 mei 2016 @ 22:35:

Vond je de bari 3 zits in lichtgrijs niets?Ik vind lichtgrijs inderdaad mooier, maar omdat het maar een klein studio is lijkt mij zo'n chaise lounge wel fijn om toch een relaxplekje te hebben.
quote:Studente__ schreef op 28 mei 2016 @ 22:41:

[...]





Ik bedoel meer dat ik nog student ben, en geen geld heb voor een dure bank van honderden euro's.



Nu ik er zo naar kijk is de vloer eigenlijk meer lichtbruin.



Als je als student een bank van €300, een bed van €200, een kast van €219 en een tafel van €200 aan kunt schaffen, vind ik dat 'best breed'.

Ter vergelijking: ik kocht als student een bank van €20 bij de kringloop, een bed heb ik nog steeds niet (al kan ik het me nu makkelijk veroorloven, heb sinds studententijd losse pootjes onder de bodem), en een kast had ik voor veel minder bij de Ikea.

Ik bedoel dit niet om je aan te vallen trouwens, het viel me gewoon op!
quote:Studente__ schreef op 28 mei 2016 @ 22:44:

[...]





Ik vind lichtgrijs inderdaad mooier, maar omdat het maar een klein studio is lijkt mij zo'n chaise lounge wel fijn om toch een relaxplekje te hebben.Neem er dan een hocker bij. Zo'n hoekbank is onhandig en neemt veel ruimte in beslag.
Oei, ik vind een donkergrijze bank bij veel wit erg kil en saai. Je ziet het veel maar ik vind het eigenlijk nooit gezellig of sprekend worden.



Ik zou het dus alleen doen als je er ook (warme) kleuren en sprekende accessoires, kussens, planten, etc aan toevoegt.
Alle reacties Link kopieren
Dat is allemaal prima basis spul dat je uitgezocht hebt en het past allemaal heus prima bij elkaar.



Je bent echter goedkoper uit met betere kwaliteit als je hetzelfde spul, of zelfs een kwaliteitje meer via marktplaats koopt. Moet je zelf weten of dat wat voor je is. Maar ik heb bijvoorbeeld een kastje met nieuwwaarde van 2.000,- in perfecte staat voor 250,- gekocht.



Je huis wordt pas echt leuk met accessoires, hoe cliche ook. Maar dat kan goedkoop. Ikea. H&M home en Zara Home hebben prima kussenhoesjes en mooi beddengoed.



Vergeet vooral niet mooie afbeeldingen aan de muur. Dat maakt echt enorm veel verschil.

Allposters.nl heeft heeel veel geweldige afbeeldingen. Maar de bioscoop waar ik vaak kom geeft bijvoorbeeld gratis filmposters weg, daar zitten soms ook juweeltjes tussen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat.



Ik zou er alleen wel wat sfeer inbrengen door met verschillende grijstinten te werken en wat eye catchers.

Stap eens een kringloop binnen.

Daar kan je soms echt leuke dingen vinden die met een geven twist geven aan een basis interieur.
Alle reacties Link kopieren
Interieur met donkergrijs en wit, vrij basis maar heeft toch sfeer.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven