Welke stad in NL vind jij fijn om in te wonen?

25-05-2016 23:35 197 berichten
Ik woon momenteel in het buitenland, maar aangezien ik mijn familie erg mis zit ik erover te denken om terug naar Nederland te gaan. Aangezien ik niet plaatsgebonden ben wil ik graag weten welke steden fijn zijn om in te wonen. Ik hou zelf wel van wat natuur in de buurt zodat ik lekker kan wandelen of hardlopen.



Welke stad vind jij fijn om in te wonen en waarom?
quote:aviv_13 schreef op 28 mei 2016 @ 18:08:

[...]



Het Mekelpark?! Ik denk dat ze de Delftse Hout bedoelt....
Wij TUers zijn maar wat trots op ons 'park'!



't Zou natuurlijk ook het Abwoudtse bos kunnen zijn...
Ja dat kan. Maar de Delftse Hout is mooier
Ik woon in Amsterdam en als ik hier weg zou moeten, dan spreken de volgende steden me aan:

Zwolle - mooi, gemoedelijk, fijne horeca, relatief rustig, favoriet.

Haarlem - idem als boven, dicht bij Amsterdam, bossen, duinen en strand

Rotterdam - wat rauwer, vriendelijke mensen, veel afwisseling. Kom er graag.



Waar ik niet zou willen wonen:

Den Helder - Ooit gewoond, geen mooie stad op wat grachten na, ongezellig

Enschede - kom er geregeld maar nee, hou echt meer van Zwolle. Zwolle vind ik gezelliger

Amersfoort - vond ik dus erg tegenvallen, heeft wat mooie stukken maar vond het wat saai.



Andere fijne steden: Breda, Den Bosch, Delft, Groningen en Maastricht
Hoe is dat nou, wonen in Amsterdam? Zo druk, zoveel te doen, zoveel indrukken, zoveel toeristen...?

Ik zou dan zelf nog het liefste in Noord wonen, ik vind het daar veel gemoedelijker en je bent er ook snel in de natuur.
Er zijn inderdaad veel indrukken in Amsterdam. Het ligt er erg aan waar je woont maar ik woon in de Rivierenbuurt. Dat voelt minder druk aan, mooie huizen en dichtbij de Amstel zodat je redelijk snel de rust op kan zoeken. Dat heeft Noord ook. In het centrum kom ik het liefst alleen doordeweeks, de Pijp is ook dichtbij en gezellig. Het aantal toeristen neemt ontzettend toe. Het is zo'n verschil met pakweg drie jaar geleden. Nu vind ik er het fijn wonen. Vroeger zei ik dat ik altijd in Amsterdam wilde wonen maar ik kan me voorstellen dat ik ooit nog meer rust wil en toch weg wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:arpeggio schreef op 28 mei 2016 @ 11:35:

Rotterdam! Kan me gewoon niet voorstellen ergens anders te wonen dan hier.Ik ook niet, maar denk dat ze me ergens anders ook niet willen hebben
haha
Veel forummers uit 010!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een nul-tiener



Ik zat me af te vragen wat ik zo fijn vind aan Rotterdam. En toen bedacht ik me dat ik helemaal niet veel gebruik van alle goede faciliteiten hier. Ik ga helemaal niet vaak uit eten of naar kroegen/clubs ofzo. Ik kom zelden in de 'stad' qua winkels (ik werk wel in het centrum). Ik woon in Noord, 12 minuutjes fietsen naar het station maar ik hang juist veel rond op een sport vereniging in Kralingen. Ik ga wel veel naar de film in LantarenVenster of Cinerama.



Maar toch vind ik het fijn dat het er allemaal is. En Rotterdam is zooo ontzettend veranderd en opgeknapt in de afgelopen paar jaar. Station, Markthal, de Rotterdam, Katendrecht etc. Ben ik gewoon trots op ales Rotterdammer.



En verder is het gewoon echt 'stads' Rauw en multicultureel maar ik heb nooit last van iemand en niemand ook van mij. Alles gaat gewoon goed samen en ik vind het heerlijk om naar al die verschillende mensen te kijken in de tram.



Rotterdam is gewoon mijn stad geworden.



Oja, en wonen is er nog heel betaalbaar. Huizen kosten hier over het algemeen de helft van wat je in Amsterdam betaalt.
Ik word zelf ook bijna enthousiast over Rotterdam als ik jullie zo lees
Alle reacties Link kopieren
Zutphen! Ik wil hier nooit meer weg. Heerlijke kleine stad, waar best veel te doen is. Goed theater, over een klein jaartje een prachtig nieuw museum (ff spammen ), veel kunstzinnige projecten en projectjes. Op een steenworp van het Achterhoekse coulissenlandschap en de Posbank. Gezellig centrum, leuke kroegjes en eetcafés. En logistiek prima te doen: treinverbindingen naar Zwolle, Arnhem, Apeldoorn, Winterswijk en goed bereikbaar met de auto. Alleen de snelwegen liggen wat verder weg (Dieren en Deventer). Heerlijke oude wijkjes (Weg naar Laren, Warnsveldsewegkwartier, Deventerwegkwartier).

Enige nadeel dat ik zo kan bedenken is de werkgelegenheid. DIe is hier bagger. Maar in de Stedendriehoek (Zutphen-Deventer-Apeldoorn) is wel genoeg te vinden en richting Arnhem ook.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 29 mei 2016 @ 12:32:

Ik word zelf ook bijna enthousiast over Rotterdam als ik jullie zo lees Je bent van harte welkom!
Haha, dank je
Utrecht.

Eindhoven.

En verschillende Brabantse middelgrote dorpen.



Die drie hebben mijn voorkeur als ik helemaal in mijn eentje en mocht kiezen als nergens. Rekening mee gehouden hoefde te worden.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk Den Haag. Daar heb je i.t.t. andere grote(re) steden ook nog strand. En altijd wat te doen, veel cultuur w.o. veel festivals. Mooie gebouwen, oud en nieuw. Bossen, mooie parken.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Utrecht! In m'n studententijd komen wonen en tijdje geleden een huis gekocht. Vind het hier heerlijk! Hou totaal niet vd grote steden als Adam, Rotterdam en den haag, ik vind Utrecht wel echt anders. Maar het is ook waar je van houd, in Utrecht met Bv uitgaan heb je niet echt grote clubs maar vooral veel leuke kroegjes, gezellige restaurants en veel terassen. Heel gezellig, leuke ook rustigere wijken, alles op de fiets te doen, geen enge trams door de stad. En overal bossen in de buurt. En het ligt heel centraal, dus qua werk ben je overal zo.

Maar de huizenmarkt is hier niet heel aantrekkelijk, begint op Adam te lijken. Vooral jaren '30 woningen moet je op dir moment vaak dezelfde dag bieden, boven vraagprijs en vaak om kans te maken ook nog zonder voorwaarden als op voorbehoud van financiën.

Zelf gelukkig niet mee gemaakt, maar hoor het nu wel van vrienden en stond vd week een stuk over in de krant.



Amersfoort vind ik ook heel leuk, maar qua bereikbaarheid ben je toch net vaak wat langer bezig. Vaak moet je met OV over Utrecht tenzij je richting Apeldoorn etc gaat.



Haarlem vind ik ook altijd leuk om te komen. Maar ken ik alleen van dagjes winkelen.
Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
quote:Mocy schreef op 29 mei 2016 @ 23:42:

Natuurlijk Den Haag. Daar heb je i.t.t. andere grote(re) steden ook nog strand. En altijd wat te doen, veel cultuur w.o. veel festivals. Mooie gebouwen, oud en nieuw. Bossen, mooie parken.

Johoo!!

Rotterdam is kut.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweethome schreef op 03 juni 2016 @ 15:59:



Amersfoort vind ik ook heel leuk, maar qua bereikbaarheid ben je toch net vaak wat langer bezig. Vaak moet je met OV over Utrecht tenzij je richting Apeldoorn gaat.Wat betreft OV naar Rotterdam en Den Haag heb je gelijk (zonder overstap overigens). Maar Amsterdam en Schiphol zijn vanuit Amersfoort even snel te bereiken als vanuit Utrecht. Gaat via Hilversum.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:botanietje schreef op 03 juni 2016 @ 16:42:

[...]





Wat betreft OV naar Rotterdam en Den Haag heb je gelijk (zonder overstap overigens). Maar Amsterdam en Schiphol zijn vanuit Amersfoort even snel te bereiken als vanuit Utrecht. Gaat via Hilversum.Okee wist ik niet! Thnx voor je aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
Utrecht, centraal gelegen en genoeg leuke dingen te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven