overlijden partner

08-03-2015 12:29 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik dit geplaatst?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga iets heel geks zeggen, Fieneke. Vergeet die berg, je hoeft niet te klimmen, zie de toekomst niet als schrikbeeld. Probeer van je dal jouw dal te maken. Een veilige plaats waar je mag zijn wie je bent, hoe je je voelt. Misschien gaan er toch wel mooie dingen gebeuren in jouw eigen dal.

Heel goed van je dat je bewust meer alleen bent. Ik weet het, het is moeilijk, maar wel winst. Dat je het durft, dat je het doet.

Kan je die goede vriend duidelijk maken dat nu een relatie beginnen echt verschrikkelijk fout zou zijn? En toch vrienden blijven.

Lang geleden heb ik voor de tent in de Provence naar de Mont Ventoux liggen kijken, heel erg blij dat ik die niet op de fiets hoefde te beklimmen. Ook beneden was het mooi.

Sterkte met je schouder.

Mijn auto is ter nauwer nood door de APK. Ik zal voor het eerst van mijn leven alleen naar een andere auto moeten uitkijken. doodeng.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat moeilijk Fontein want er moet domweg wel brood op de plank komen en ik heb momenteel de energie niet om er voluit voor te gaan. Een paar jaar geleden heb ik ook voor het eerst in mijn eentje een andere auto gekocht en dat voelde best euforisch. Jij kunt dat ook Fontein. Ik weet het zeker
Alle reacties Link kopieren
Zonder baan, ja dat is beroerd, maar verhongeren laten ze je niet in Nederland (zei zij nuchter).

Misschien is jouw berg toch een lichthellend pad dat gemakkelijk te begaan is. Je weet het nooit van te voren.

Ik hoop dat je wat balans vindt in je huidige leven en van daaruit verder kan.

Van pure vreugde dat mijn vehikel is goedgekeurd, heb ik hem onder de douche gezet en uitgezogen!!!

Zaterdag wordt het lekker weer, een goed weekend.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Fontein en wat fijn dat je auto is goedgekeurd. Jij ook een heel fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Trek je het nog een beetje, Fieneke?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fontein,



Ik krijg een vaststelllingsovereenkomst wat wil zeggen ww en een vergoeding. Ik ga dat doen want dat betekent dat ik verder kan. heb jij dat ook dat je je partner in de kleinste dingetjes tegenkomt? Dingen die je doet of ziet die associaties oproepen? Wat kun je iemand missen in kleine dingen he.



Je had gelijk dat een jaar voorbij en alle dagen een keer gehad hebben niet betekent dat het beter gaat. Misschien mis ik hem nu soms nog wel meer. Voor mensen in je omgeving wordt het al normaal, terwijl dat voor jezelf nog helemaal niet zo is.



Morgen slecht weer, maar vandaag gelukkig kunnen genieten van de zon.



Hoe is het met jou Fontein? Goede zondag
Alle reacties Link kopieren
Zondag ga ik mee met een singles reis naar Kreta. De eerste keer. Zo spannend.....
Spannend fieneke! Hopelijk leer je er leuke mensen kennen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, Fieneke, veel plezier!
Ik hoopte eigenlijk dat het na een jaar wel wat beter zou gaan als alles een eerste keer zonder hem voorbij zou zijn. Ik lees nu bij Fieneke dat dat niet zo is jammer genoeg. Ik was vorige week jarig, de eerste keer zonder hem. Wat was dat moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Fontein en Aspirientje. Ik ga heel erg mijn best doen er een fijne week van te maken. Gaan jullie nog weg?



Blondie, hij blijft voor altijd in je hart. En ook al komt er in de toekomst misschien een ander, hij zal altijd je man blijven. Er zijn momenten dat het best redelijk gaat en dan ineens scheurt de pijn weer door je heen. Belangrijke dagen in het jaar zijn behoorlijke triggers. Mij overvalt het nogal eens 's avonds laat als ik me eenzaam voel en zijn aanwezigheid zo mis. Je omgeving gaat door met hun leven en je wilt je vrienden en familie ook niet steeds belasten. Dingen zoeken die je blij maken is nu belangrijk en die zijn er. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het tweede jaar? Iedereen denkt: die leeft weer gewoon door, dat gaat goed. Maar Ik voel me nog steeds een mens met een gestorven partner. Bijna constant, bijna overal. Een soort rugzakje, een onderhuidse aanwezigheid, mijn nieuwe ik?

Ik leef door, doe de normale dingen, doe nieuwe dingen, maar regelmatig is er de verbazing: alweer de tweede keer zonder....Dat de tijd zo snel gaat, er is geen ander woord voor dan weemoed.

Blondie, de eerste keer is echt het moeilijkst. Zeker gedenkdagen. Het went, het gaat bij je horen.
Alle reacties Link kopieren
Fieneke, zo'n single reis kan echt leuk zijn. Iedereen zit in het zelfde schuitje. Het is zo vrijblijvend. Heb het vroeger wel gedaan en er zelfs wel eens een reisgenoot aan over gehouden. Ook wel gewone groepsreizen gedaan, daar lopen ook altijd wat eenlingen rond. Op Kreta is genoeg te beleven. 's Avonds tijdens het eten heb je in ieder geval gezelschap.

In het najaar ga ik naar een Grieks eiland, alleen. Het is me verleden jaar goed bevallen. Kan doen wat ik zelf wil.

Goede reis!
Sommige dingen worden makkelijker het tweede jaar, andere dingen niet. Mijn Tinderdate is langer blijven hangen dan verwacht dus ondertussen ben ik weer wat aan het opbouwen. Sneller dan verwacht en zeker niet gepland, maar er is de laatste twee jaar veel gebeurd dat ik niet had gepland. Dus ik kijk het maar aan.

De week rond mijn trouwdatum was ik niet te genieten. Kortaf, bot, niks kunnen verdragen. En de avond zelf ben ik compleet ingestort. En gelukkig had mijn vriend daar alle begrip voor en heb ik heel de avond op zijn schouder, onder een dekentje kunnen huilen. Binnenkort is de sterfdag weer daar, de verjaardag van ons zoontje en de herdenkingswandeling. Weer harde dagen, maar ik weet dan dat er lastige dagen aankomen en mijn omgeving begrijpt dan waarom ik even niet te genieten ben. Triest zijn mag hoor. En die dagen gaan altijd moeilijk blijven. Nu, over 5 jaar, over 10 jaar...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je die arm om je heen hebt Aspirientje.
Alle reacties Link kopieren
Zooooo, de maand Mei heb ik overleefd! Een maand waarin ik continue werd teruggeworpen naar vorig jaar...de ellendige periode levend tussen hoop en vrees toen hij op de IC lag...zijn sterfdag en de dag van de uitvaart. Super moeilijk...maar toen het eenmaal achter de rug was en ik door had dat ik vrij snel weer uit het dal opkrabbelde kreeg ik zo'n boost....



Ik kan oprecht zeggen dat het een stuk beter met me gaat. natuurlijk mis ik hem nog elke dag en zijn er nog veel dingen moeilijk...en dat zal ook nog even zo blijven...maar ik durf ook weer vooruit te kijken... Ben mijn huis voorzichtig een beetje aan het veranderen ( niks ingrijpends en niets wat niet echt ndog was) en dat voelt erg goed...



Ik heb ook geleerd dat ik de golven van rouw het best gewoon over me heen kan laten komen...dan zijn ze het snelst weer voorbij ( en dat bedoel ik op een goede manier)... Ik bedoel dat ik ze lekker doorleef en me er ook aan overgeef....dan kom ik het snelst weer boven zeg maar....



Is het allemaal makkelijk? NEE

Mis ik hem? JA.

Heb ik verdriet? ZEKER

Heb ik lol in het leven ? NEE dat niet

Heb ik er vertrouwen in dat dit wel gaat komen? ABSOLUUT
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed, Stadsvatje, vertrouwen in de toekomst. Gek he, dat met rouw omgaan te leren is. Dat het dan toch wat gemakkelijker wordt. Succes met je huis.
Alle reacties Link kopieren
Was het een fijne vakantie, Fieneke?
Alle reacties Link kopieren
Vakantie was wel fijn. Heerlijk weer, lekker eten en m.n. met een vrouw die ook weduwe is kon ik goed overweg. Daarna ingestort. Aanvaring met mijn dochter, 5 afwijzingen op sollicitaties, verhuizing op mijn werk waarbij ik naast mijn werk ook mijn werkplek verlies en mijn partner zo missen. ik heb me ziek gemeld en huil alleen maar. Negatief he en dat terwijl ik normaal gesproken een positief ingesteld mens ben.
Heh, bah fieneke. Wat een berg om over je heen te krijgen na een vakantie die je net wat energie had moeten geven. Dan is het normaal dat je even instort en terug moet zoeken naar een lichtpuntje. Het helpt voor geen meter maar een dikke knuffel.

Hier ook een dip. Geen idee waarom, maar het is er gewoon. Slecht in mijn vel, kort lontje en huilbuien. Waait wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
is het epidemisch? Hier ook een dip na te veel optimistisch proberen een leven terug te krijgen. Even gas terug en dan weer, tja, leven...
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat we dit alle drie hebben, sterkte allemaal
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, de storm is weer wat gaan liggen. Vanavond komt mijn nieuwe kitten. Leuk om naar uit te kijken. Hoe is het nu met jullie?



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Fieneke, een jong katje. die zijn zo vertederend.

Fijn dat het weer wat beter gaat. Na een vakantie is het altijd moeilijk. Dat weet je dan alweer voor de volgende keer.

Ik tuimel op een dag van de ene emotie in de ander, soort van: Jantje lacht, Jantje huilt.

Voor september heb ik ook een vakantie geboekt. Zo'n gek gevoel, de 2e keer zonder partner. Of het gewoon wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het kitten is geweldig. Ondernemend, speels en lekker slapen in mijn hals. Fijn, zoiets positiefs.



Ik wist het niet dat dit zou gebeuren na een vakantie. Jij dus al wel. Vermoeiend of niet zo'n wisseling van emoties.



Goed dat je een vakantie hebt geboekt en of we het nou willen of niet, dit is de realiteit. Vakantie houden zonder degene die ons zo lief was en is. Op een dag zal het misschien echt gewoon zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven