Hij is weg...

28-05-2016 21:50 49 berichten
Naar zijn ouders toe.



Mijn man is depressief en deze week is bij hem de spreekwoordelijke bom gebarsten. Dezelfde dag zaten we nog bij de psycholoog voor een 'nood' afspraak.

En het kwam erop neer dat hij rust nodig heeft, rust wil hebben. Dat kunnen we hen thuis niet bieden. Dus hij zit nu bij zijn ouders.



Onze zoon, die hebben we het vanmiddag verteld, ligt nu in ons bed. Hij mag bij mij logeren.



En ik, ik voel mij verloren. Raak ik mijn maatje kwijt of zal dat meevallen? Hij heeft rust nodig en weg zijn van ons om te voorkomen dat het verkeerd zal gaan. Dat is nog niet het geval.

Maar niets is zeker natuurlijk. Het kan zomaar zijn dat hij erachter komt het prettiger vind zonder mij.

Nu ik in bed lig en niet bezig (net voor 2 weken was gevouwen, bleef wel bezig dus) ga ik malen, piekeren over wat als...



Wat ik hiermee wil? Even mijn ei kwijt zodat ik niet steeds vriendin of zus hoef te bellen bij elke maal beurt.



Ik voel mij even heel leeg maar tegelijk loop ik over van van alles.
Alle reacties Link kopieren
Ach..wat naar.



Liefde is: ruimte geven en dat is wat jij nu doet. Maar heftig hoor. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oef! Dat is heftig.. Toen mijn man is een flinke depressie zat heb ik hem die ruimte gegeven. Hij was zo intens moe.

Blijf vooral goed voor jezelf en je zoon zorgen. Blijf je eigen dingen doen en zoek ook iemand bij wie jij je verhaal kwijt kan. Dat heb je wel nodig namelijk. Krijgt je man ook medicatie?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je je zoon bij jou slapen als jullie een relatieprobleem hebben? Is hij van slag?
Stonesour, dat doe ik zeker.



Maandag heeft hij een telefonisch overleg met de psychiater en dan gaat hij aangeven er toch aan te willen beginnen.

Stond er eerst niet vol voor open, nu kwam hij er vandaag zelf mee.
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 21:55:

Waarom laat je je zoon bij jou slapen als jullie een relatieprobleem hebben? Is hij van slag?



Wij hebben geen relatieprobleem. Man heeft rust nodig om aan te sterken en "uit te zieken" zodat hij daarna weer meer kan hebben en niet om alles uit zijn slof schiet.

Hopelijk dat de ad en de psycholoog verder hun werk kunnen doen om hem te helpen.



Zoon is inderdaad van slag. Hij mist zijn vader nu al bij alles.
quote:Polkadot28 schreef op 28 mei 2016 @ 21:59:

[...]





Wij hebben geen relatieprobleem. Man heeft rust nodig om aan te sterken en "uit te zieken" zodat hij daarna weer meer kan hebben en niet om alles uit zijn slof schiet.

Hopelijk dat de ad en de psycholoog verder hun werk kunnen doen om hem te helpen.



Zoon is inderdaad van slag. Hij mist zijn vader nu al bij alles.Ik dacht dat je zei dat je lag te malen omdat je bang bent dat hij je straks niet meer wil, dat klinkt toch wel iets anders dan "uitzieken"
en wat ik wilde zeggen, kijk uit dat je je zoon niet gebruikt als vervanging van je man, als troost, omdat jij het moeilijk hebt. dat gebeurt best vaak en dan krijgen kinderen het idee dat ze onderdeel zijn van het probleem of het verdriet van hun moeder moeten oplossen
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 22:00:

[...]



Ik dacht dat je zei dat je lag te malen omdat je bang bent dat hij je straks niet meer wil, dat klinkt toch wel iets anders dan "uitzieken"Ah zo. Tsja, als je alleen bent en niks te doen is er ruimte voor piekeren. En laat ik nou net niet goed zijn in rationeel piekeren. Het zijn angsten die opkomen, maar niet echt gebaseerd op feiten.
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 22:02:

en wat ik wilde zeggen, kijk uit dat je je zoon niet gebruikt als vervanging van je man, als troost, omdat jij het moeilijk hebt. dat gebeurt best vaak en dan krijgen kinderen het idee dat ze onderdeel zijn van het probleem of het verdriet van hun moeder moeten oplossenDankjewel voor je tip! Hij ligt hier echt omdat hij het zelf nodig heeft, maar ik zal erop letten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 28 mei 2016 @ 21:56:

Stonesour, dat doe ik zeker.



Maandag heeft hij een telefonisch overleg met de psychiater en dan gaat hij aangeven er toch aan te willen beginnen.

Stond er eerst niet vol voor open, nu kwam hij er vandaag zelf mee.Is hij ook depressie gevoelig of zijn er opstandigheden waardoor hij hierin is gekomen? Mijn man gebruikt nog steeds ad, hij zal hier altijd gevoelig voor blijven.Niet gezegd dat dat bij jouw man ook zo is natuurlijk.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Zoals jij het zegt, hij is ziek en op.

Zwaat dat hij helemaal weg is nu.

Maar maak jij je zorgen dat hij straks beseft dat hij niet meer verder wil met jou/jullie? Maal je daarom zo?

Jouw man heeft het heel zwaar op dit moment, dat is iets in hem. Ik hoop dat je jullie relatie los kan zien van zijn depressie. Jou liefde kan hem steunen. Hoe zwaar ook voor jou, je gunt hem beterschap op deze manier.

Zorg goed voor jezelf dus..
quote:stonesour schreef op 28 mei 2016 @ 22:06:

[...]





Is hij ook depressie gevoelig of zijn er opstandigheden waardoor hij hierin is gekomen? Mijn man gebruikt nog steeds ad, hij zal hier altijd gevoelig voor blijven.Niet gezegd dat dat bij jouw man ook zo is natuurlijk.Beide eigenlijk wel. Al eerder, jaren terug, en depressie gehad. En nu zit hij al meer dan 2 jaar ziek thuis, diverse oorzaken. En is verwikkeld in een afwikkeling met zijn werk voor contact beëindiging die niet fijn verloopt.
quote:Crazyinlovee schreef op 28 mei 2016 @ 22:07:

Zoals jij het zegt, hij is ziek en op.

Zwaat dat hij helemaal weg is nu.

Maar maak jij je zorgen dat hij straks beseft dat hij niet meer verder wil met jou/jullie? Maal je daarom zo?

Jouw man heeft het heel zwaar op dit moment, dat is iets in hem. Ik hoop dat je jullie relatie los kan zien van zijn depressie. Jou liefde kan hem steunen. Hoe zwaar ook voor jou, je gunt hem beterschap op deze manier.

Zorg goed voor jezelf dus..Het zijn geen rationele pieker gedachtes, maar ja, het spookt wel door mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 28 mei 2016 @ 22:08:

[...]





Beide eigenlijk wel. Al eerder, jaren terug, en depressie gehad. En nu zit hij al meer dan 2 jaar ziek thuis, diverse oorzaken. En is verwikkeld in een afwikkeling met zijn werk voor contact beëindiging die niet fijn verloopt.



Dan wordt het een optelsom en dan loopt het emmertje een keer over natuurlijk.. Krijgt hij ook iets van psycho educatie aangeboden icm medicatie straks? Bij mijn man heeft die combinatie goed geholpen.

Je mag altijd een pb sturen als je daar behoefte aan hebt.

Hoe oud is jullie zoon?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor jullie allemaal. Veel sterkte de komende tijd! Heb je een goed contact met zijn ouders?
Dat klopt stonesour.

Over die educatie, dat weet ik niet. Hij gaat in ieder geval gesprekken krijgen bij de psycholoog, dat was wegens omstandigheden een hele tijd niet mogelijk.

Pb ga ik onthouden, Dankjewel! :-)

Zoon is 7 jaar.
quote:catootje68 schreef op 28 mei 2016 @ 22:16:

Wat rot voor jullie allemaal. Veel sterkte de komende tijd! Heb je een goed contact met zijn ouders?Dankjewel. Ik heb een redelijk goed contact met ze ja.
waarom kan hij bij jullie geen rust vinden?
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 22:22:

waarom kan hij bij jullie geen rust vinden?Dagelijkse beslommeringen, zoon die veel aandacht vraagt, de dagelijkse sleur van het moeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 28 mei 2016 @ 22:27:

[...]





Dagelijkse beslommeringen, zoon die veel aandacht vraagt, de dagelijkse sleur van het moeten.

Het "moeten".

Zoals je het beschrijft is hij al 2 jaar werkloos. Wat "moet" hij dan?
Sterkte to. Misschien is rust ook wel even goed voor jou en je zoon. Ik kan me zo indenken dat je toch een beetje op je tenen gaat lopen als je partner snel uit zijn slof schiet. Rust zelf ook lekker uit en denk om jezelf en je zoon.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook een termijn afgesproken? Hoe lang hij wegblijft?

En hebben jullie wel contact met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Was het trouwens op advies van de psycholoog dat hij is vertrokken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven