Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Redmissy ja raar he zoveel verschil !! Bijzonder hoor!! Topper



Rood vlees vereerd dus slechter maar kan geen kwaad toch? Ja op het punt na dat je er last van kan krijgen, of lees ik het verkeerd ? Ik heb nl vaker tijdens dieet kip, biefstuk en tataar gegeten dus vandaar dat ik t vraag..
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bekennen!!! Door mijn verleden wil ik niet wegen elke keer dus max 1 keer per week zoals jullie weten.... Uhhhhhh nou omdat wij vanmiddag / vanavond gaan uiteten dacht ik: ik ga gewoon nu wegen dan weet ik wat ik in 5 dagen ben afgevallen en kan zien wat de schade is (na vanavond) wanneer ik maandag moet wegen....

De teller stond vanmorgen op de -2 kilo dus nu 75 dat is - 10 totaal na bijna 5 weken (4wkn 5 dgn) nu ben ik echt blij - 10 kilo jeetje,,,,,

Nu weten jullie straks ook wanneer ik maandag mijn gewicht ga doorgeven of ik vandaag mijzelf heb kunnen inhouden

Voor mij is dit gewoon een back up hoor, ik heb nu tegen jullie verteld ( oké getypt) wat ik NU weeg en zal straks met de billen bloot moeten wanneer er maandag -1 of -1,5 staat ipv -2 ,dan weten jullie ook genoeg hihi

En ik wil natuurlijk kunnen zeggen maandag -2 kilo in een week dus dit maakt mij extra alert voor vanavond !!



Sorry hoor voor mijn eigen verhaal weer!! Maar het voelt zo vertrouwd en zo fijn wanneer ik dit deel met meiden die het snappen:-)

X meiden thanks en succes allemaal weer!! Op naar de nieuwe lijst voor maandag

Goed weekend!!!



Zal vast morgen vertellen hoe en wat van vanavond !!!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaah!! 99,7 vanochtend op de schaal !!!

Nu ook nog dinsdagavond bij de weegjuf onder de 100, en dan ben ik helemaal blij
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg Juul! 10 kilo eraf in 5 weken, toppertje!!
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Bethenny ik zei het toch!!! Supergirl:-) de 9 heerlijk magisch gevoel, en voordat je het weet zie je de 8.... Echt..

Geniet van dit moment meid!! Trots op jezelf zijn en wij zijn ook trots op je!!



En dankjewel.... Nu moet ik het houden zo:-)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Bettheny...magisch gevoel he!!



Lekker bezig allemaal!



Juul het is denk ik alleen dat je er last van kan krijgen. Zou niet teveel er van eten. Lekker groentes en een beetje vlees.
Alle reacties Link kopieren
Redmissy ik ga het ervaren klein beetje?!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Juul goed gedaan hoor mooi resultaat!



Ik heb vandaag een nieuwe weegschaal gekocht, die ook vet en vocht en BMI berekend. De consulente heeft namelijk een standaard weegschaal.



Bethanny, eindelijk de 9! Ik ga voor je duimen dat je bij de weegjuf ook onder de 100 zit. Ga jij voor mij duimen dat ik ook bij weegjuf woensdag onder de 9 zit? :D



Heb vandaag trouwens ijsjes gemaakt, met smaakje van CB. Erg lekker, maar wat nog lekkerder was een shake ijsje maken! Ik mocht het van consulente uitproberen, ze had het nog nooit geprobeerd. Zoooo ik had gewoon een chocolade ijsje :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor je duimen Zara! Jij onder de 90 en ik onder de 100
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik wezen shoppen voor een nieuwe broek. M'n broeken zakken werkelijk recht naar beneden als ik geen riem om heb, en 't is echt géén gezicht meer.

Ik had maat 52, en nu gleed ik gewoon zo in maat 46. Ik hoefde mezelf er niet eens in te wurmen, zó hop erin, knoop dicht, klaar. Echt heerlijk gevoel.

Helaas ben ik niet geslaagd voor een broek, want kledingmerken denken kennelijk dat kleinere maten meteen ook kleinere mensen zijn, dus met mijn 1.85 meter had ik met alle broeken hoog water in de polder, terwijl maat 52 wel altijd lang genoeg was. Heel vreemd!

Ik heb wel een paar shirts gekocht en ik pas gewoon maat L ipv 3XL.

Zó leuk! Ben helemaal happy de peppy!
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
goed hoor kiloknaller!!



Ik ga langzaam afbouwen. Ik merk dat ik de discipline steeds vaker kwijt ben en graag een gezonde levensstijl (met echt eten) wil hebben voordat ik hopelijk (snel) weer zwanger ben. Zoals het er nu naar uit zie ben ik 1 juli afgebouwd tot +-1500 kcal per dag. En daar wil ik dan nog even op blijven in combinatie met sporten, zodat het afvallen gestaag verder kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
vind het trouwens zo gek met kleding. 20 kg afgevallen en broeken zakken inderdaad letterlijk van mijn kont af, maar ik ben nog geen maat kleiner. Ik had 46 en nog steeds 46. Ik ben zo'n peer met heupen. Bij mijn buik zit alles veel te wijd, maar bij m'n benen merk ik nog maar weinig
Alle reacties Link kopieren
Goed van je Christina, dat je langzaam gaat afbouwen. Zou zonde zijn als je ineens weer normaal zou gaan eten, je bent al zoveel afgevallen.



Bij mij zitten de kilo's gelukkig goed verdeeld over m'n hele lichaam, en ik val overal gelijkmatig af.

Daar ben ik wel erg blij mee. Ik merk alleen wel dat de boel erg slap begint te worden, ik krijg slappe bovenarmen en slappe bovenbenen, dus het wordt geloof ik wel tijd om aan wat ijzer te gaan trekken in een sportschool. Eigenlijk helemaal geen zin in, ik heb een drukke fulltime baan en een gezin, wandel 2x daags een half uur, en dan moet ik ook nog 's-avonds naar een sportschool, bléééhh.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen allemaal,

Ik lees al enige dagen mee (hele topic doorgelezen), en diep respect voor hoe knap jullie afvallen en soms met vallen en opstaan jullie doel bereiken!!

Mag ik gezellig met jullie meeschrijven? Ik heb morgen een afspraak staan bij een CB consulente en dan gaat mijn (hopelijk nu eens) succesvolle afvalpoging van start. Na 3 kindjes in precies 3 jaar is mijn taille verdwenen en moet ik zeker 15 kilo kwijt.

Mijn omgeving is héél negatief (als in; dit lukt je nooit, je helpt je stofwisseling naar de gallemiesen), en ik word er best wel onzeker van, anderzijds geeft het me weer de boost om ze te laten zien dat ik het wél kan. Twijfel vanwege sociale verplichtingen of ik de 500 of de 800 ga doen... 800 lijkt me 'makkelijker' omdat je meer mag maar tegelijkertijd lijkt het me dat je ook weer sneller de fout in gaat misschien? Iemand advies?

Fijne zondag dames!
Alle reacties Link kopieren
Welkom rokjesdag!

De 1e week is echt lastig en zwaar en daar moet je echt doorheen zien te komen, maar als je eenmaal goed in ketose zit, is het wat mij betreft het meest makkelijke dieet om vol te houden. En ik spreek uit ervaring want ik heb 20 jaar lang werkelijk alles geprobeerd, tot en met een maagband aan toe, maar dit is het eerste dieet wat echt werkt bij mij, om de simpele reden dat je geen hongergevoel hebt en niet over eten hoeft na te denken. Bovendien vliegen de kilo's eraf in vergelijking met een normaal dieet, en dat is natuurlijk de beste motivatie.

Als ik je advies zou mogen geven, ga lekker de 500 doen. Met de 800 moet je toch weer gaan nadenken wat en hoeveel je erbij mag eten, en 't gevaar op smokkelen is groot.

Over die stofwisseling zou ik me geen zorgen maken. Cambridge heeft een heel goed afbouw en opbouw programma, en als je dat goed volgt kan je weer gewoon normale porties gaan eten zonder aan te komen.

Heel veel succes, en zet 'm op!
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Rokjesdag dit is echt per persoon verschillend. Ik vind zelf de 500 makkelijker omdat je niet hoeft na te denken over wat wel wat niet. Sociale verplichtingen blijven lastig... Maar met een eetweek tussendoor is het goed te plannen.. Of nou ja zoals ik het deed een dagje een keertje de eetweek in dag verandert..

Gezellig lekker mee schrijven hoor!! Succes morgen bij de consulent en volg je gevoel...

Je gaat in iedergeval afvallen met 500 of 800 je komt er wel

Succes
Alle reacties Link kopieren
Zara onder de 9 daar gaan wij voor duimen!!!!



Christinayang wat goed dat je gaat afbouwen!! Zo belangrijk en verstandig !!!!

Hou ons op de hoogte hoe dit gaat he!!! Wil alles weten...



Bethenny wauw wat een mega verschil zeg met die broeken geweldig!!!!!
Alle reacties Link kopieren
iemand trouwens nog een tip voor een goede weegschaal? (niet TE duur )
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag het belangrijke overleg met eten gehad. Te. Eerste het was mega gezellig!!!

Ik heb netjes de kipfilet genomen en de groeten van alle borden gepikt hihi oké en 3 patatjes en een half stukje stokbrood . Spa rood koffie thee dat was het. Ook niet het hele bord leeg gegeten want mijn maag zei: genoeg .. Ik had het helemaal kunnen opeten want de smaak was perfect en zo lekker maar ik dacht niet doen Juul!!!

Dus eigenlijk op die 3 frietjes en half stukje stokbrood ging het goed...

Vandaag even alleen shakes en extra rondje lopen hopelijk is het morgen nog steeds - 10

En anders..... Nou dan weet ik het dat dit dus niet kon maar wel goed gezellig gehad.

Erg raar om te melden maar mijn ontlasting was meteen goed vanmorgen...

Haha

Succes allemaal weer!! Fingers cross



Ps moet wel zeggen dat ik vrees dat wanneer ik morgen niet nog op de -10 zit dat dit zo'n teleurstelling zou zijn en wat voor mij dan betekend: niet eten meer. Dat stukje kan ik dan in doorslaan... Ik ken mezelf. Dan zeg ik: zie je wel wanneer ik eet kom ik aan!!! Met gevolg dat ik dus geen eetweek ed meer wil...

Hebben meerdere dit gevoel ook of gehad??

Mijn schoonzusje zei gister: let op dat je niet doorslaat!! Je moet mogen eten en af en toe de fout in gaan!! O jee kreeg even op mijn ......
Juul geloof me die eetweek heb je nodig! Ook echt voor het afvallen, geeft weer een boost! Ik deed 3 weken shakes en dan een eetweek. Ik viel 2 kilo, 2 kilo, 100 gram, 2 kilo af. Die 100 gram was de week voor de balans. Gewoon doen, als je die eetweek ook niet doet komt het achteraf ook niet goed want dan wordt je bang voor eten. Als je nou morgen bent aangekomen is dit waarschijnlijk vocht door de patatjes en stokbrood. Dit is er volgende week dan extra af..



Komt goed, niet bang worden voor eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik meer behoefte heb aan contact met mensen die CB500 doen. Op de hele moeilijke momenten, want die heb ik nog heel erg. Ik heb zitten smokkelen en dingen gegeten die ik niet mag.

Zijn er mensen die een groepsapp zien zitten, zodat we elkaar op die moeilijke momenten kunnen steunen?

Of als er al 1 iemand is die wil appen, héél graag!
Alle reacties Link kopieren
Juul, voor elke gram glycogeen (uit voedsel opgenomen koolhydraten) slaat het lichaam 3 gram vocht op.

Heb jij dus 100 gram koolhydraten gegeten, dan ben je een dag later zo'n 400 gram zwaarder op de schaal, maar als je daarna meteen weer gaat cambridgen, dan verbrand je lichaam de opgeslagen glycogeen weer en verdwijnt daarmee ook het vocht.

Dus geen paniek als je iets zwaarder bent, dat is gewoon vocht.
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
quote:zara88 schreef op 29 mei 2016 @ 13:39:

Ik merk dat ik meer behoefte heb aan contact met mensen die CB500 doen. Op de hele moeilijke momenten, want die heb ik nog heel erg. Ik heb zitten smokkelen en dingen gegeten die ik niet mag.

Zijn er mensen die een groepsapp zien zitten, zodat we elkaar op die moeilijke momenten kunnen steunen?

Of als er al 1 iemand is die wil appen, héél graag!



Zara, ben je al lid van de Facebook groep 'Cambridge Weight Plan Toppers Nederland' ?

Dat is een besloten groep waarvoor je je moet aanmelden, en daar heeft onlangs iemand een whatsapp groepje opgericht. Misschien een ideetje voor je?
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juul2016 schreef op 29 mei 2016 @ 11:09:

Gistermiddag het belangrijke overleg met eten gehad. Te. Eerste het was mega gezellig!!!

hahahahah.. ik zie je al helemaal zit aan tafel met op de ene stoel een biefstukje en de ander een broccoli hahahah (sorry)
Alle reacties Link kopieren
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven