Uitgerekend ( 2e helft van ) April 2016

15-08-2015 10:43 1994 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!!



Ben jij ook in de 2e helft van April 2016 uitgerekend?

Wil je graag je ervaringen delen? Schrijf dan mee!





naamleeftijd kindje uitgerekend bijzonderheden linniej 291e20 april09-04-2016 bevallen van Jax!

Daar241e23 april25-04-2016 bevallen van Yinthe! Boreva 272e14 april19-04-2016 bevallen van Linde! speculoosje342e20 april19-04-2016 bevallen van dochter! Carly22 271e19 april 28-04-2016 bevallen van Gijs! nagellakje281e 18 april 15-04-2016 bevallen van Jayvi! Fabjee303e 20 april12-04-2016 bevallen van Koen! ssea1981341e 14 april 25-03-2016 bevallen van Julia! aapje31342e 14 april20-04-2016 bevallen van Jorrit! orisue271e 22 april03-05-2016 bevallen van een Meisje! guria311e 17 april21-04-2016 bevallen van Mia Ava! MissTiek2015301e 18 april 21-04-2016 bevallen van dochter! Jiggles1980361e 29 april 1-05-2016 bevallen van dochter! ukkie21341e 17 april26-04-2016 bevallen van Zoon
Alle reacties Link kopieren
@linniej: ja idd hou maar goede hoop, hier had ze vanavond om 19.30 haar laatste fles en ze slaapt nog steeds! Hopelijk komt ze strakjes en slaapt ze vannacht dan net zo lekker.



@ritueel: hier ook nog niet.. Enige ritueel wat we hebben is muziekje van de babyfoon voor t slapen gaan zodat ze op onze kamer en als ze op haar eigen kamertje dat als vertrouwds heeft.. Wil in de toekomst miss wel bedje als avond ritueel doen zodat ze daarna lekker slaapt.



@kleetjes: de maten wisselen idd zo erg per merk! En heb ook veel gedragen kleertjes van schoonzus gekregen dus als die dan x te heet is gewassen is t ook ineens maatje 62 wat valt als 56 haha. Wel al de eerste kleertjes uit de kast moeten halen die te klein zijn.. Ze slaapt hier vaak in boxpakje. Ze spuugt best veel dus doe sowieso s avonds iets schoons aan en vaak overdag ook nog wel. Gaat zo stinken na een tijdje :(
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
@pijama: hier is pijama onderdeel van het ritueel savonds!

als ritueel hebben wij: papa doet de pijama aan, ondertussen doe ik de lichten uit en de tv op minimumgeluid. we wikkelen haar dan in in haar doek, en dan vlei ik me in de zetel met haar aan de borst. daar valt ze dan in slaap en leggen we haar in haar bed.



hier overigens snachts geen probleem om in te slapen, maar overdag is het drinken, rondkijken en dan beginnen wenen als ze niet in slaap gewiegd wordt in haar wipper.

nu proberen we er ook een ritueel van te maken door haar als het slaaptijd is in te wikkelen. soms helpt het, soms niet. best wel lastig, ook omdat je soms niet weet of ze wel zeker genoeg voeding heeft gehad... ze valt dan meestal op de arm in slaap, en dan is het een hele kunst om haar in haar bed (of wippertje) te krijgen. we leggen haar ook dikwijls in haar wipper, zodat we dat wat kunnen bewegen zodat ze ook daar mss wat in slaap bij valt. dochter is echter een zijslaper, dus spontaan in slaap vallen in de wipper lukt amper, behalve als we haar zelf op haar zij draaien.

ik kolf nu ook extra af, zodat ik een voorraadje heb als ik eens weg moet, maar ook om mijn productie wat te verhogen. zo weet ik (zeker) dat ze genoeg binnenkrijgt (ze drinkt nu 20-40min 1 borst, maar valt wel dikwijls half in slaap).

ik kan op 20min wel max +/-30cc afkolven uit mijn andere borst... (ze zeggen dat dat geen referentie is, en dochter is ook blij na elke voeding, dus ik veronderstel dat ze wel genoeg geeft)

dochter woog 2 weken geleden 3.630g, woensdag opnieuw naar cb, dus benieuwd hoeveel ze gestegen is. als ik dat vergelijk met jullie kindjes is ze toch aan de lichte kant precies...
Alle reacties Link kopieren
@borstvoeding, ik voed ook op verzoek. Het cb stelde voor om op tijd te voeden ivm reflux maar ik vond dat niet te doen, had ik echt een kind dat volledig overstuur was. Ze komt nu wel vrij vaak voor kleine beetjes dus vind het wel heel vermoeiend. We hebben een paar nachten gehad dat ze zo'n 5 uur sliep voordat ze weer kwam, maar de laatste dagen is het eerder om de 2 uur. Wordt hier wel een beetje moedeloos van eigenlijk. Heb nu ook het gevoel dat mijn borsten veel produceren en ze weer vol zitten met harde plekken. Hoop dat ze zo eens goed slaapt en ze dan ook meteen eens goed leeg drinkt.

Mijn idd was om zo lang mogelijk bv te blijven geven. Ik weet niet hoe het straks zal gaan met werk en kolven. Ga zo eerst maar eens een kolf bestellen. Heb wel de hoop dat als het kolven goed gaat vriend af en toe een bv voeding met de fles kan gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voed ook op verzoek. Alis dat eigenlijk steeds zo om de 3.5 uur. Snachts vraagt hij nog maar 1 voeding. Die doen we om de beurt. Kan dus om de nacht lekker de volle nacht slapen. Huilbuien heb ik hier nog steeds geen enkele keer gehad. Hij huilt alleen als hij de fles wil, heeft gepoept of de speen wil. Heb ook al veel uitstapjes gemaakt met hem, gaat perfect. De oma's hebben al meerdere keren een aantal uur opgepast zodat ik even babyvrij kon winkelen bijv.

Avondritueel heb ik wel. Pyjama aan, de halve fles op de bank. Dan wordt hij moe en geef ik hem het laatste beetje in zijn bed. Dan valt hij in slaap tot 4 uur zon beetje.

Hij lacht ook lekker. Vooral als ik hem sochtends uit bed haal en lekker met hem klets.

Ik ben tevreden met Kruidvat luiers. Hij heeft nu maatje 2.

Kunnen jullie je ook niet voorstellen naar al die weken thuis, straks weer aan het werk te moeten?
Alle reacties Link kopieren
Even een ego post..

Gijs had nog wat slaap in te halen van alle toestanden met z'n krampjes maar wij hebben van 22:30-07:00 geslapen! Ben benieuwd of dat eenmalig was... Had wel gevoel dat ik elk moment kon exploderen.. Dat is wel even een nadeel.



@Guria, wat vervelend dat ze nu weer om de 2 uur komt. Ging het afgelopen nacht beter?

Misschien is het een idee als je borsten met harde plekken hebt om haar te laten drinken en dan wanneer ze "klaar" is af en toe 1 borst na te kolven?

En vervolgens met een andere voeding de andere borst?

Ik doe dat soms ook als ik wat harde plekken heb.



@luiers wij hebben pampers sensitive maat 1 nog (bijna op) maar geen lekkage. (Behalve poep op de rug)

Nooit geweten dat je die poep zo lastig uit kleding krijgt.



@avondritueel, nog niet echt zijn de laatste paar avonden veel op geweest ivm krampjes.

Nu toch de sab simplex geprobeerd en het is en heel ander kind.. Misschien heeft hij daarom ook de nacht zo goed geslapen omdat hij nog wat moest inhalen.



@Aapje lekker dat er 8 uur tussen de flessen zat. Fijn dat je vriend weer thuis is!(Al zal hij nu wel weer moeten werken?) Een week is lekker! Hier is ml ook weer thuis na 2 nachtjes. Vanavond nog even werken en dan ook 6 dagen vrij! Heerlijk!

Ik ben alleen morgen aan de beurt om mijn verstandskies te laten verwijderen bij de kaakchirurg. Heb er afgelopen week flink last van gehad dus ik moet er echt aan geloven om de laatste eruit te laten halen!



@jiggles die maten verschillen soms echt enorm he.. Lastig. Ik heb van de week alle maatjes 50 uit de kast gehaald.

Het cliché dat het zo snel gaat klopt als een bus!

Qua bv probeer ik minimaal 6 maanden te voeden. Daarna zien we wel. Heb alleen niet het idee om zo lang door te voeden dat wanneer hij het zelf kan vragen of m'n shirt naar beneden doet. heb jij voor jezelf ook een idee hoelang je wil voeden?



@daar kan je niet ergens op de dag een uurtje met Yinthe meeslapen?



@ssea wat rot die prikjes he! Ik zie daar best tegenop! Wel fijn dat ze verder geen last heeft gehad!



@Oei ik groei, ik heb hun app gedownload daarin staat ook kort en bondig uitgelegd welke sprong je wanneer ongeveer kunt verwachten. Heel handig.



@Fabjee heb je de fotoshoot al gehad? Is het naar je zin geworden?



@ukkie goed verwend dus op het kraamfeest! Leuk! Leuk dat hij voor het eerst gelachen heeft! Hier ook al volop een dikke lach incl geluid oh dan smelt ik!



@speculoosje hoe is het met de waterpokken? Begin je al verbetering te zien?



Nou ik ga maar eens wat in huis doen!

Fijne dag meiden!
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
@guria kan me voorstellen dat het vermoeidend is, steeds kleine beetjes voeden. Hier komt ze om de 2 tot 3 uur en ik merk echt dat het energie slurpt bij mij. Qua harde plekken helpt het bij mij om als ze slecht gedronken heeft een keer goed te kolven, dan is het weer soepel.



@nagellakje klinkt alsof jullie een fijn ritme hebben gevonden samen, lekker hoor!



@carly mijn 1e deadline voor borstvoeding is 6 weken, schijnt dat je dan al een belangrijke stap hebt gezet in de bescherming tegen allergieën en zo. Daarna zie ik weer verder. Op zich loopt het lekker, maar ik heb zelf last van de energie die het me kost en de onvoorspelbaarheid en min of meer gebonden zijn aan huis. Lang voeden was ik sowieso niet van plan, respect voor degene die dat wel doen!



@consultatiebureau vanmorgen geweest en helemaal goedgekeurd. Ze zit bovenaan in de curve, qua lengte (57 cm) als gewicht (5300 gr), ze is dus sinds de geboorte ruim een kilo aangekomen, kortom, ik hoef me geen zorgen te maken of er voldoende voeding in gaat.



@spugen vandaag voor het eerst flink gespuugd, we zitten op outfit nummer 3 inmiddels, net tot aan haar sokken onder! en ik heb me ook maar omgekleed :( hoop dat het uit de bekleding van de bank gaat...



@luiers hier werkt vanish als een dolle om vlekken uit kleren te krijgen, had ik eigenlijk niet verwacht maar de rompers zijn weer stralend wit, na een ongelukje.
Alle reacties Link kopieren
@luiers, guria gaat het al beter met de Kruidvat luiers?



@drinken, goede vraag Linniej. Hoeveel die van ons drinkt? Is geen een dag echt hetzelfde.Kom als ik alles optel wel steeds ongeveer op hetzelfde uit per dag, maar hoe die hoeveelheid over de dag verspreid is en over hoeveel flessen? Vandaag tot nu toe 4 flessen waarvan 2x 200 (180+6). Nog geen een x zo'n grote fles gegeven, maar na 150+5 wilde ze echt nog meer. Maar soms zijn het ook nog wel 8 voedingen op een dag. Het hoge aantal komt dan vaak omdat ze 's avonds meer flesjes met kleinere hoeveelheden wil.

Zou ook niet rekken hoor Linniej, hij heeft het blijkbaar nodig! Ik zou het gewoon geven. Heeft hij overdag na die 120 flesjes niet nog meer trek?

@aapje, hoe werkt het met die extra cc water, het 'foppen'?

@guria, ja erg pittig bv als ze steeds snel weer komt en je vriend nog geen flesjes 's nachts kan geven. Hoop dat het kolven lukt zodat hij ook voedingen kan doen.





@nachten, net als bij jullie aapje & carlyy, gaat het hier ook goed met de nachten. Ze slaapt meestal tussen 21:00/22:00 en dan 8 uur! De nachtvoeding was afgelopen week al 1x eigenlijk een ochtendvoeding toen ze 6:10 kwam!



@pyjama, hier nog geen onderdeel van het avond ritueel. Ik denk dat we dat wat later gaan doen.



@werken, bij mij begint het wel in de buurt te komen. Nog 'maar' 1 maand te gaan! Ik ben eigenlijk wel gewend aan mijn dagen zo, dus het zal wel gek zijn om weer te gaan werken en nog gekker om de kleine naar het kdv te brengen! Bij wie komt het einde van verlof ook langzaamaan weer in het zicht?



@logeren, afgelopen weekend was de eerste logeerpartij! Is goed gegaan! Mijn ouders vonden het super en Julia was ook lekker vrolijk en heeft het goed gedaan. Wij hebben lekker geslapen ;) Maar blij om haar ook weer op te halen en weer mee naar huis te nemen.



@carly, hoe ging het trekken van je verstandskies? Brrrr, moet er niet aan denken. Hoop dat het goed ging en je niet te veel last hebt!!
Alle reacties Link kopieren
Even vraagje kunnen jullie kindjes hoofd al goed optillen als ze op hun buik liggen? Koen niet echt had idee dat Stijn dat eerder kon maar weet niet wat normaal is?
Alle reacties Link kopieren
@fabje, hier ook nog niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Prive
@linniej; voor de tabel: 35 jaar (bij geboorte van zoon nog 34), 1e kindje, uitgerekende datum 17 april, zoon geboren op 26 april.



@slapen: Hier slaapt zoon ook geen nachten door. Hij komt lastig in slaap en slaapt tegenwoordig eigenlijk pas rond een uur of 1 en komt dan rond 4 uur en dan om 7 uur/half 8 weer. Op zich wel goed te doen. Overdag slaapt hij ook overal prima, dus vaak kan ik dan zelf ook een beetje bijtanken. Zijn enige lastige moment is dus 's avonds voor hij moet gaan slapen als wij ook willen slapen..



@cb; Hier vandaag ook voor het eerst naar het consultatieburo geweest. Ging allemaal goed. Hij is nu 5 weken oud en 5260 gram en 57 centimeter, al een flinke knul dus



@bv; ik ben van plan in elk geval volledige borstvoeding te geven tot ik weer aan het werk ga. Dat is over 2 maanden, dus dat zou op 3 maanden uitkomen. Ik wil daarna wel proberen te kolven en borstvoeding blijven geven, maar als dat met werk allemaal te lastig gaat worden ga ik wel (deels) over op flesvoeding. Mijn plan is wel om op de dagen dat ik niet werk en 's avonds en 's nachts dan borstvoeding te blijven geven.



@hoofd optillen; dat doet hij hier ook maar een heel klein beetje. Op het consultatieburo zeiden ze vanochtend dat dat helemaal prima is voor nu.



@knuistjes; zoon heeft hier ook zijn knuistjes ontdekt en gebruikt die nu duidelijk om aan te geven dat ie weer aan drinken toe is; hij gaat dan op zijn knuistjes sabbelen. Vannacht werd ik zelf wakker rond 4 uur (zijn drinktijd) en had hij nog niet gehuild maar was hij dus wel druk aan het sabbelen, bleek ie toch dorst te hebben.



@wassen; ik heb tot nu toe ook alle kleertjes goed schoon kunnen krijgen. Erge vlekken behandel ik eerst even met een vlekkenverwijderaar. Verder heb ik nu dus ook 5 wasbare luiers die ook prima weer schoon worden in de was. Ik gebruik wel een inlegvelletje voor de poep (je gooit dan dat velletje weg), dan wordt de luier verder niet heel smerig. Ben nog aan het twijfelen of ik meer van die luiers ga kopen, ze zijn een stuk dikker dan papieren luiers en ze zitten nu bij zoontje nog iets aan de ruime kant bij zijn beentjes. Ik ga dus nog even door met mijn test
Ik zal morgen ook even een dag lang de voedingstijden bijhouden en hier posten. En dan reageer ik ook wat uitgebreider op de rest. Het lijkt namelijk te zijn gelukt om zoon rustig in zijn bedje te krijgen, dus ik ga er nu zelf van profiteren dat dat al om 23.00 is gelukt (en nu maar hopen dat ie lekker even blijft slapen).
Alle reacties Link kopieren
@aapje & carly: heerlijk die goede nachten! hopelijk is het zo gebleven

@Carly: ik zou eigenlijk best wel met Yinthe mee kunnen slapen overdag.. maar doen is het tweede haha. Ga vaak in de middag even een serie of programma terug kijken zodat ik wel even tot rust kom en de wasjes etc even met rust laat ghehe



@slapen: hier is ze de afgelopen 2 nachten maar 1x 's nachts wakker geworden! Geven nu tussen 22.00 en 23.00 een grotere fles (120 ml) en dan komt ze in de nacht rond 4.00 en dan krijgt ze 90 ml en gister en vandaag kwam ze pas rond half 8 weer. Dat scheelt voor mijn gevoel zo qua energie dat ik er dan 's nachts maar 1 keer uit hoef. Wil straks de eerste fles in de ochtend ook 120ml doen zodat je dan die van 's nachts langzaam kan afbouwen maar ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer dat kan. Hier komt ze vaak na 3/4 uur weer, maar 's avonds wil ze altijd wat vaker drinken dus dan doe ik meestal in de avond een extra fles van 60 ml. voor die van 120 ml. Ze is trouwens echt een ochtendmeisje, elke ochtend lacht ze! Terwijl ze dat verder nog niet heel veel doet.



@oei ik groei: zo'n handig boek! Ik ging er gister in lezen en las dat ze tussen de 4-5 weken een sprongetje hebben, als ik dat eerder wist... haha. Ze was zo onrustig (denk ook wel krampjes hoor, hebben infacol gehaald en lijkt nu beter te gaan) en aanhankelijk.



@hoofd optillen: als ik haar op m'n buik leg doet ze het al aardig goed maar leg ik haar plat in de box of aankleedkussen wel wat minder dus ik wil haar wat vaker (las dat 3x per dag ong. 5min goed is) plat op haar buik leggen.



@jiggles: fijn de bevestiging van het CB dat ze goed drinkt! Erg he dat vele spugen.. heeft ons meisje ook gehad, dacht ik haar s ochtends een leuk outfitje aan te trekken maar even later kon het alweer uit!



@werken: mijn contract is niet verlengd tidjens mijn verlof. Ik kijk nu al wel wat naar vacatures, stel ik zie echt wat leuks ga ik solliciteren maar ik heb in principe nog tot 5 juli recht op mn WAZO en daarna nog recht op 7 maanden WW, dus de druk is niet groot maar wil toch ook ooit wel weer werken. Thuismama lijkt me aan de ene kant heerlijk maar ik denk dat ik er straks ook wel behoefte aan krijg om ook met iets anders bezig te zijn dan allen met babydingetjes haha.



vanmorgen trouwens voor het eerst onderplast.. ik deed haar in badje en net op het moment dat ik haar even zonder pamper tegen me aan had voelde ik het warm worden...kwam nog best wat uit zo'n klein lichaampje haha! gelukkig had ik m'n slaapoutfit nog aan en moest ik nog douchen ^^
Alle reacties Link kopieren
net op controle bij cb. gewicht blijft wat achter. moeten we nu wat meer laten wegen, en indien nodig bij volgende controle mss starten met flesvoeding. gewicht nu 3750, 120g bij op 2 weken. lengte 54cm en hoofdomtrek volgen wel mooie curve.

zal haar nu wat meer aanleggen of op zn minst de 2 kanten.

hopelijk tegen volgende keer wel +4kg, zou mooi zijn...

@ werken: nog thuis tot eind juli ongeveer, dus nog lekker lang bij ons meisje!!!

@optillen: hier ook soms al. arts zei net dat ze gerust 4*15min per dag op haar buik mag liggen

@nacht: hier ook maar 1x of 2 (om 22-3-7 of 22-4-8 of 21-2.30-6), dus dat valt mee
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
@aapje: ja hoor, ze neemt wat ze wil, maar het is soms moeilijk het verschil te zien tussen moe zijn en honger hebben. ze gebruikt hiervoor min of meer dezelfde signalen, waardoor het moeilijk is het onderscheid te maken. ook valt ze graag in slaap aan de borst, dus ze probeert mij zo te misleiden ;) . als ik haar vaker aanleg dan zal ze ook wel meer drinken, maar bij cb zei de arts dat, vermits ze alert is en goed slaapt, dit niet echt nodig lijkt (en ook niet zorgelijk). volgens mij verbruikt ze gewoon veel energie met wakker zijn en blijven, en alles in zich opnemen, en uiteindelijk zich vervelen en kwaad worden.

we volgen het op, maar ik vind het nog niet zo erg...



heb haar vanmiddag nog eens ingebakerd om te slapen, het duurde niet lang voor ze in dromenland was, en ze ligt nu in haar wipper te slapen (al 4u lang!)

gisteravond ook ingebakerd, en wonder boven wonder zelfs geen huilmoment gehad!

dat inbakeren helpt echt, enkel vind ik het zo jammer dat ze zo weinig met haar handjes kan spelen als ze wil inslapen (zuigen op handen) of als ze wakker wordt (hoewel ze dan direct haar keel openzet om te eten)!
Alle reacties Link kopieren
er is er eentje slaap aan het inhalen: 5u sinds vorige voeding & de middagdut is nog niet voorbij! (heb ik haar één keer 2 borsten aangeboden, slaapt ze heel de dag door ;) )

hopelijk wisselt ze nu niet de dag en nacht!
Alle reacties Link kopieren
@doorslapen. Vannacht geen voeding! 18:00 200 ml (1x 120+4 was duidelijk niet genoeg..) en 20:00 30+1 en vanaf 21:45 geslapen tot 6:30!

@linniej, als die van jou dan om 4:00 s nachts komt is hij dan ook heel wakker? Of wat bedoel je met spoken? Ik merk sinds een week of 2 dat als ik Julia er uit haal ze heel slaperig is, de fles snel drinkt en gewoon meteen doorslaapt. Ik denk dat hoe ouder ze worden hoe meer ze dat dag/nacht ritme krijgen.



@schema. Bij mij is het nog steeds niet heel standaard. Gister was het erg veel (ze is nu bijna 10 wk, bijna 5 kg):

05:45 120/4 en 60/2

09:15 150/5

12:15 120/4

14:00 120/4 (had ik niet nog verwacht na de 12:15 voeding)

18:15 150/5 en 30/1

20:00 30/1

Opgeteld dus meer dan wat ze zou 'mogen' met haar gewicht. Maar ik maak me er niet meteen druk om. Wij eten de ene dag ook meer dan de ander ;)

Sprak net nog een vriendin (via de telefoon) die heel raar opkeek dat ik flesvoeding op verzoek geef. 'Dat is toch alleen met borstvoeding?' Maar kan natuurlijk ook prima met de fles. Ik denk als ik straks ook ga werken, we wel meer in een ritme zullen komen. Het lijkt mij toch wel lastig om echt vaste tijden aan te houden. Daar zou zij zich in ieder geval niet aan houden :P En laten huilen terwijl ze honger heeft, vind ik niet nodig.



@sabbelen aan knuistje, kan het ook niet zijn dat hij dat doet omdat hij z'n handjes aan het ontdekken is linniej? Julia vindt haar handjes nu heel erg interessant!



@afspreken. Volgens mij geen verdere gegadigden meer, dus dan zijn we met 10. Mooie groep!



@misstiek, zou je dan helemaal van bv over moeten stappen naar flesvoeding? Of is het idee van het cb om het aan te vullen? Dat raadden ze mij aan toen ik aangaf dat de kleine vaak zo lang dronk, maar ook vaak kwam. Cb zei toen dat ze dan niet efficient dronk en dat ik dan steeds een bv sessie kon aanvullen met een flesje. Maar hoop dat ze lekker door groeit en dat je door kan gaan met voeden zoals jij graag wilt.



@werken. Daar, wist je dat je contract niet verlengt zou worden? Of is dat echt pas tijdens je verlof besloten?
Alle reacties Link kopieren
Misstiek ik zou me er niet te druk om maken.. Heb je zelf het idee dat het goedzit? Fijn dat er nu zo leller geslapen wordt!



Sorry voor mijn typfouten, telefoon heeft barsten en kan het soms niet veranderen.



Jayvi drinkt zo rond de 700 cc op een dag. Als ik de meeste van julloe berichten lees over de nachten en krampen etc dan besef ik dat ik tot nu tpe een vreselijk makkelijk kindje heb waarbij werkelijks alles goed gaat. Dit klop ik ook elke dag af.. De verloslundige gaf aan dat de 'sertraline moeders' vaal hele rustige babys krijgen en dit vaak zo blijft. ... Fijn idee maar ben bamg dat ik een stukje ervaring ga missen, baby troosten etc..

Ik heb een vraag, waar ik me heel erg voor schaam maar durf er buiten mijn vriend om met niemans over te praten..

Tijdens de bevalling ben ik heel erg uitgescheurd. De eerste dagwn was ik erg incontinent. Hoorde dat dat dan normaal was en maakte me geen zorgen. Kraamverband werd een dikke maandverband tot nu een inlegkruisje. Na 6 weken is dit normaal, daarna niet. Ik ga nu richting de 7 weken en verlies nog steeds urine. Niet veel, maar wel over de hele dag wat. Niet alleen bij het niezen maar ook bij het opstaan. Ik vind dit heel erg. Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Met de zin 'dat werkelijk alles goed gaat' bedoel ik het niet neerbuigend ofzo.. Wou ik toch even kwijt.. ik schrijf namelijk alleen maar positieve dingen maar bedoel het niet verkeerd..



Nog even Jayvi zijn schema gemiddeld in 24 uur: (hou het bij in een schriftje inclusief tijd van ontlasting)

2200 laatste fles 130 ml

0400 100 ml

0700 120 ml

1000 120 ml

1400 100 ml

1700 100 ml

2000 50 ml

2200 130 ml



Wou ook nog even kwijt dat ik respect heb dat (de meeste?) jullie borstvoeding geven. Ik kan helaas alleen flesvoeding geven (medicatie) en dat is natuurlijk heel makkelijk. Ik kan zo in principe overal heen en vriend voedt. Als ik jullie verhalen lees dat het zoveel energie kost enzo; top dames!
Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie doorslapers of kindjes die soms 6 uur achter elkaar slapen. Ik had nadat hij relatief vroeg sliep toch weer een onrustige nacht. Hij was om 1.00 weer wakker en bleef na de voeding superwakker. Niet jengelig, maar juist gewoon heel vrolijk en sinds kort maakt hij dan ook allemaal geluidjes als hij om zich heen ligt te kijken en met zijn voetjes aan het trappelen is. Dus lag ik daarnaast alsnog wakker ;). Om 2.00 sliep hij en om 3.00 wilde hij weer drinken en daarna kwam hij moeilijk in slaap en was ie wel jengelig. Toen heb ik het aan vriend overgelaten en ben ik op de logeerkamer gaan slapen en werd om half 7 door vriend gewekt omdat zoon weer dorst had en de voeding moet ie toch van mij krijgen..



Ik heb gelukkig vanmiddag wel lekker een beetje bij kunnen slapen toen zoon ook lekker rustig was. Dan heb ik vanavond weer wat energie voor het kraambezoek, dan komen alle tantes van vriend op bezoek (dat zijn er 8). Op zich wel weer handig dat ze allemaal tegelijk komen, maar wordt dus een druk avondje even.



@daar; vervelend dat je contract niet verlengd wordt. Veel succes met solliciteren! Kan me voorstellen dat het een beetje dubbel is en dat het ook wel lekker is dat je niet meteen weer aan de slag hoeft. Al denk ik zelf eigenlijk dat ik er over twee maanden ook wel weer aan toe ben om weer aan het werk te gaan.



@nagellakje; vervelend van het urineverlies. Ik kan er weinig over zeggen, want ik heb helemaal geen last van urineverlies hier. Wel nog af en toe wat bloedverlies, ik hoop dat dat wel snel gaat stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven