Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebril op sterkte?

29-05-2016 13:03 53 berichten
Mijn dochter wil graag een zonnebril op sterkte. Nu draag ik zelf nooit zonnebrillen, maar wil er best een voor haar aanschaffen. Hebben jullie er een, en zie je 'het nut' ervan in? Ze heeft +7 en een cilinder, dus ze is wel afhankelijk van haar bril.
Alle reacties Link kopieren
Met meekleurende glazen, dat moet je echt niet doen, dat verkleurd al als je binnen zit en er zon op de ramen staat. Je hebt er geen onvloed op en als ze donker zijn terwijl jij binnen zit is zo duf.



Een overzetbril heb ik me ooit ook eens laten aansmeren. Maar dan heb je twee pootjes op je oren en twee bruggen op je neus. Zit niet echt lekker als het warm zweetweer is en je actief bent.



Een gewone zonnebril op sterkte is ideaal. Al blijf ik wel wisselen als ik bijv winkels in en uit loop. Soms heb ik mn gewone bril niet bij me en dan sta ik met mensen te praten met mn zonnebril op. Vind ik zelf altijd wat associaal, dus vaak verontschuldig ik me daar voor. Ik heb dus meestal mn brillekoker met de andere bril in mn broekzak.



Het meest ideale waren die opzetbrilletjes die je zo over je glazen heen klikte. Helaas zijn ze daar vanaf gestapt. Zonde, want die kon ik zo met 1 hand op of af zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 17:44:

Ik heb een zonnebril op sterkte. Heel erg fijn voor op de fiets of voor buiten.



Wat ze ook hebben is een bril en zonnebril in 1. De glazen verkleuren. Dat is misschien handiger voor je dochter. Ik kan me voorstellen als ze erg jong is dat het een flink geklooi is tussen gewone bril en zonnebril.



De beste daarvan zijn de glas-glazen. Kunststof kan tegenwoordig ook maar die worden wat gelig na een tijdje. En glas is zwaar (en zeker met een sterkte zoals die van de dochter van TO, geen doen) en bovendien veel sneller kapot dan kunststof. Dus dat zou ik niet aanraden.



En dan is er nog een optie van meekleurende glazen die functioneren dmv een soort chip/computer. Toevallig laatst over gelezen in een sporttijdschrift. Maar dan betaal je alleen al voor de bril tegen de 300 euro en dan hebben ze het nog niet over sterkte.



En met die link... ik was in de veronderstelling dat je je bril dan online koopt en thuis afgeleverd krijgt. Dan zou hij nog afgesteld moeten worden. Klinkt verder als een prima optie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zonnebril op sterkte en ik wil niet meer zonder. Met name voor de vakantie straks, de lange autorit en het slenteren in de stadjes. Op het strand draag ik 'm niet, ik heb een bril met kleine sterkte voor veraf en kan prima lezen zonder (+ wil niet dat de bril onder de zand krassen komt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven