Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 3

26-05-2016 19:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik bedoel met gister bijvoorbeeld, dat ik dan 's ochtends begin. Half 12 zoiets, voelde me kut en opgejaagd. Gelukkig had ik in de middag iets te doen anders was het de spuigaten uitlopen en was ik vandaag niets waard.



Ik voel me trouwens zo vrolijk en goed als ik een avond niet gedronken heb, dan sta ik al op met een glimlach, heb ik energie, onderneem ik dingen, krijg ik complimenten op mijn werk dat ik zo druk ben enz, en neem ik me voor om die avond ook niet te drinken. Toch beloon ik mezelf bijna altijd na zo'n dag met een terrasje of een fles wijn op de bank. Zo stom!
Alle reacties Link kopieren
Poes die laatste zin, dat is het he. Dat was voor mij ook het moeilijkste om af te leren. En ik vond/vind het gewoon lekker, de smaak, de roes, alles.
Alle reacties Link kopieren
Idd, ik snap het gewoon niet. Waarom weegt het goed voelen niet op tegen het slecht voelen? Soms ben ik wel eens bang dat ik mezelf onbewust 'straf' geef, dat me niet zo goed mag voelen van mezelf ofzo. Wat kan het anders zijn? Herkent iemand zich hier in?
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen dat verslavingen en het in stand houden jezelf straffen is. Maar dat is theoretisch. In de praktijk kan ik je heel goed volgen. Ik strafte mezelf met beloningen van foute dingen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je leert een nor
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
O jee, telefoonscherm niet meer bruikbaar,nu even op de tablet.

Wat ik wilde zeggen, als je leert om normale hoeveelheden te drinken dan voel je je de volgende dag ook niet zo brak. Dan heb je toch de beloning en doe je jezelf geen pijn.

Maar ja, daar zit de crux toch, de hoeveelheid?



Shit, nu kan ik niet meer zo snel reageren, toch laten maken dus.



Pinda, gesport! Goed zeg! Ik wil het roer ook weer omgooien. Wilde vandaag stoppen met roken maar ook alweer mislukt :( wat een drama toch.



Gisteren gepimpeld maar niet tot het gaatje en op een christelijk tijdstip thuis, dat geeft de burger moed.



Wat is typen op een tablet lastig, bij mij dan toch.

Weltrusten iedereen.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Poes, Dora en anderen. Wat als je niet meer als een halve fles wijn in huis hebt? Lukt het dan wel?
quote:p03smiauw schreef op 28 mei 2016 @ 20:18:

Idd, ik snap het gewoon niet. Waarom weegt het goed voelen niet op tegen het slecht voelen? Soms ben ik wel eens bang dat ik mezelf onbewust 'straf' geef, dat me niet zo goed mag voelen van mezelf ofzo. Wat kan het anders zijn? Herkent iemand zich hier in?



Ik snap het van mezelf ook niet. Ik voel me beter zonder veel te drinken en toch blijf ik het doen....



Ld; soms wel, maar vaak loop ik dan toch nog naar de super voor meer drank, want geen remming meer...
Ik had gisteren zo'n overheerlijk fles Chardonnay, had hem zo leeg kunnen slurpen. Niet gedaan, heb het bij twee glazen gehouden.
Die storm in je hoofd. Geen drank meer in huis. En twijfelen om t te halen. Zouden ze je doorhebben in de winkel aan je adem. Aan de frequentie van je bezoekjes. Je verlangen naar meer. Denken wat stom ik haal niks. Denken ach maakt t uit ik haal t wel. Netjes praten adem beetje in. Kauwgompje. Vechten eigenlijk met jezelf. Je weet je moet t niet doen. Maar hebt al wat op. Dus wat maakt t uit vandaag. Kan mij t schelen. BAM. Nieuwe gekocht. Thuis opdrinken. Tv kijken of huis opruimen. Muziek aan meezingen in volle overtuiging en zelf vertrouwen. Soms whatsappen of bellen.

En dan snachts wakker worden. Hart op hol. Zweten. Stress. Zorgen lijken 3 x zo groot. Teruglezen wat ik geappt heb. Tegenop zien wat die dag moet gebeuren. Ik moet nog even slapen! Anders hou ik t niet vol. En dan vandaag drink ik niet! Echt niet. Vervolgens zo lam eind VD dag. En stresserig van de vorige alcohol dag. Ach redenen genoeg om er eentje te nemen bij t koken. En dan overtuigd zijn dat t bij eentje blijft om dan te merken 5 flesjes verder dat t weer niet gelukt is. Maar morgen stop ik echt.



Zo voelde ik mij de laatste tijd voor ik stopte.
Wat heftig Pindaatje. En wat goed beschreven. Waardoor kon je dan op een gegeven moment wel echt stoppen?



Het is alweer even geleden dat ik meer dan drie glazen op heb. Maar heb wel nog steeds vaak zin in dat eerste glas, na een lange dag of juist als ik vrij ben.
Heb heel veel erover gelezen. Op een ander forum. Minderdrinken.nl Al die verhalen. Mensen die er al jaren waren en er niet in slaagden. Of gewoon steeds op hun snufferd gingen. Het werd me duidelijk dat minderen m niet werd voor mij. En filmpjes en sites. Enz enz. En hier schrijven. Doorzien wat ik aan t doen was. Inzichten. En Zooo zat van zijn om van iets afhankelijk te zijn. Bij roken had ik dat ook.

Het is best een inzicht proces op zich. Want nu nog steeds ervaar ik inzich momenten wat ik allemaal wel niet verdoofde of niet kon of wilde zien.
Ik ook hoor Bella. Ff chille. Ff ontspannen. Ff relaxen. Herkenbaar
Je bent iets aan t doen als je steeds wilt drinken. Je wilt iets verdoven of wegdenken of wat dan ook. Je wilt je fijn voelen of Zelf verzekerd. Lekker voelen.

Waarom is je huidige staat niet lekker genoeg dan eigenlijk? Zou wel moeten eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed en herkenbaar omschreven Pinda! Ik heb een pot thee gezet. En natuurlijk voel ik me prima.

Was op een borrel einde van de dag maar heb het bij water gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Pin!
Ik denk al met al dat heel eerlijk zijn naar jezelf dat je een drankprobleem hebt ook meehelpt om te stoppen of minderen. Zeggen ja ik drink teveel. Is anders dan echt beseffen dat je een probleem hebt. Dat je je warm voelt worden van schaamte als je eraan denkt wat je allemaal gedaan hebt met drank op. En echt beseffen dat t echt niet normaal is wat je allemaal opdrinkt.

Zoiets.
Pausini waarom begin je weer met roken? Ben je dan wel echt gestopt dan de vorige keer. Of stop je wetende dat je weer begint?

Mooi ja niet tot t gaatje gaan.

Balen van je scherm. En zijn wel mensen die ze maken voor weinig.

Betty fijn aan de thee. Trots gevoel geeft dat dan he.
LD hoe is t met je papieren met ex afgelopen?

Ik las je over je huwelijk. Ik gooi er nog een in.
Alle reacties Link kopieren
Nou.......als het goed is kunnen we tekenen.

Het feestvarken was een paar dagen weg, maar is er weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog..



Weer 3/4 fles wijn op. Minder dan voorheen maar nog steeds teveel.



Qua scheiding gaat het hier langzaam. Het grootste probleem is een woning. En particulier en woningbouw.. Grrrr. Ben al wel spullen aan het verzamelen. Onze slaapkamer en de slaapkamer van zoontje zijn opslag!
Alle reacties Link kopieren
He Marjo, nog steeds helemaal niks in de aanbieding? Gekmakend zeg. Je wil verder en niet stilstaan.

Vind het knap dat je door de omstandigheden nog steeds minder weet te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend Marjolein. Ik hoop dat er toch snel iets op je pad kont.

Ik heb de wekelijkse boodschappen gehaald en niks van alcohol gekocht. Wat er niet is kan niet op!
Alle reacties Link kopieren
Juist geschreven Pin, zo werkt het inderdaad.

Heb een nieuwe 2e hands gekocht, telefoon laten maken kostte nog meer dan hij waard is, een totallosse tel :-)

Jaaa... dat roken is nog wel een ding. Ben idd niet echt gemotiveerd.



marjo, het schiet bij jou ook voor geen meter op hè qua zicht op een ander huis.

Heb je het financiële plaatje al compleet en belangrijker, hij ook? Kunnen jullie geen constructie bedenken dat jij daar kan blijven wonen?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Pinda wat goed gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven