Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Gebruna schreef op 27 mei 2016 @ 11:56:

[...]



Nou ja, kort gelden was in het nieuws dat een gemeente per statushouder 6250,- krijgt.

Dus als kinderen ook meetellen, dan levert zo'n gezin de gemeente (4 x 6250,-) 25.000,- op.

Geven ze er 10.000,- van weg, blijft er toch altijd nog 15.000,- over voor de gemeente. Niet dat wij daar iets van merken (OZB gaat gewoon voor ons elk jaar 6% omhoog). Het gaat allemaal om geld.DubbelDT
Alle reacties Link kopieren
quote:dianavankrimpen schreef op 27 mei 2016 @ 22:02:

[...]





Nee joh, het is ca 6250 per gezin (of huishouden). Niet per statushouder.

...dus dan is het interessanter voor een gemeente als er veel alleenstaande mannen deze kant op komen?

500 x alleenstaande is 500 x 6250,-

125 x 4-persoonsgezin is 125 x 6250,- voor de gemeente
quote:Gebruna schreef op 27 mei 2016 @ 22:18:

[...]



...dus dan is het interessanter voor een gemeente als er veel alleenstaande mannen deze kant op komen?

500 x alleenstaande is 500 x 6250,-

125 x 4-persoonsgezin is 125 x 6250,- voor de gemeente





Ik reageerde op de volgende opmerking:



"Dus als kinderen ook meetellen, dan levert zo'n gezin de gemeente (4 x 6250,-) 25.000,- op."



Ik dacht dat jouw reactie op mienefietje was die het heeft over inrichtingskosten maar jij hebt het over het bedrag dat de gemeente ontvangt van de overheid.



Ik had het niet goed gelezen.
Alle reacties Link kopieren
De gemeente staat er vierkant achter:





http://www.telegraaf.nl/b ... er_hoge_vergoeding__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens aan, weer wat geleerd........ zo komt de gemeente aan het te schenken bedrag.



Uit de prijzengids blijkt dat er voor een gezin met twee kinderen onder andere rekening moet worden gehouden met 2.567 euro voor meubilair in de woonkamer, 2.209 euro voor de slaapkamers, 136 euro voor bestek, 219 euro voor servies en glaswerk en 2385 euro voor huishoudelijk apparatuur inclusief computer, printer en mobiele telefoon.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:mienietjefietje schreef op 24 mei 2016 @ 23:35:

Ennnnn.....we zijn weer terug bij af.....vandaag redde de italiaanse marine 5600 immigranten voor de kust van Libie!



Ze brengen ze nooit terug naar waar ze vandaan komen....wat bezielt Italie?Iets met territoriale wateren?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk mij net, dat als je zonder vervoer zit, het onmogelijk is om bij Ikea voor 136E bestek, en 219E servies en glaswerk te kopen.



Een middenklasse auto (mini SUV) erbij was een leuke geste geweest.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Door: Theodor Holman 27 mei 2016 in het Parool





De koning keek uit zijn raam en vroeg aan zijn lakei: "Waarom staat mijn volk voor mijn paleis?"



"Dat is uw volk niet, majesteit. Dat zijn mannen uit Vechtistan, Dommistan en Ligië. Ze zijn gevlucht."



"Wat moet ik met ze doen?" vroeg de vorst.



"Denk aan de internationale regels, sire. We moeten ze onderdak, voedsel en een opleiding geven."



"Maar onze schatkist raakt zo leeg."



"We drukken geld bij, majesteit."



"Hoe komen ze hier eigenlijk binnen?"



"We hebben geen grenzen meer, dat weet u toch, majesteit?"



"Ja... ja... Daar zouden we economisch voordeel van hebben, was het niet?"



"Zeker, sire. We konden daarom bezuinigen op het leger."



"Maar het is mijn eerste plicht mijn land te verdedigen."



De lakei zweeg. Op dat moment kwam de Rekenmeester des Staats het paleis binnen. Hij keek bezorgd.



"Ja, ik weet het al, ik weet het al," zei de koning, "mijn leger is niet op orde."



"U heeft drie taken, sire," zei de Rekenmeester des Staats, "u dient onze grenzen te bewaken, onze financiën, en onze veiligheid. We hebben feitelijk geen leger meer, de minister van Financiën heeft er een rommeltje van gemaakt en onze Schout des Lands heeft niet genoeg Rakkers."



"En u bent een vervelende Rekenmeester des Staats!" zei de koning. "Waarom vertelt u me niet hoe dit allemaal komt?"



"Majesteit... u wilde samenwerken met de u omringende landen, u heeft het geld veranderd, u heeft bezuinigd op de Schout en zijn Rakkers, u heeft het geld dat u bezuinigde op de Ziekelijken aan de Schrokken geleend terwijl u wist dat u het nooit terug zou krijgen, u heeft..."



"Stop," zei de koning, "maar ik ben verdomme wel een goed mens!"



"U bent een heel goed mens, sire."



"Zie ik leed, dan doe ik er wat aan."



"Zeker, sire. Leed is bij u in goede handen."



Woedend verliet de koning de ruimte. De lakei en de Reken­meester des Staats waren nu alleen.



"Hoe erg is het?" vroeg de lakei.



"We hebben voor de mannen uit Vechtistan, Dommistan en Ligië heel weinig werk, we hebben zelfs niet genoeg werk voor ons eigen volk. Er komen steeds meer Onbekenden. En iedereen wordt kwaad plus boos plus woedend en ze verzamelen hooivorken."



"En hoe gaat dit aflopen?" vroeg de lakei.



"We gaan verliezen," zei de Rekenmeester des Staats.



Bron het Parool
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Theodoor Holman Ik sla geen dag over!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Asielzoekers werken voor niks:



DEN HAAG - Onder sommige medewerkers van verpleeghuis De Lozerhof in Den Haag is onrust ontstaan omdat de directie van plan is lager opgeleid personeel te ontslaan en tegelijkertijd statushouders vrijwilligerswerk te laten doen. Sommige personeelsleden denken dat deze samenloop van omstandigheden geen toeval is en asielzoekers worden ingezet om hun werk over te nemen.



De Groep de Mos in de Haagse gemeenteraad heeft vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouder. ‘Het huisvesten van statushouders in De Lozerhof gaat ten koste van werkgelegenheid in het verpleeghuis. Het blijkt dat werknemers gewoon worden ingewisseld. Dit is een grof schandaal,’ aldus raadslid Arjen Dubbelaar.



De directie van De Lozerhof stelt in een brief aan het personeel echter dat er sprake is van een ‘ongelukkige samenloop’, maar dat het twee zaken zijn die ‘los staan van elkaar’. De directie: ‘ Ook wanneer de statushouders geen vrijwilligerswerk zouden komen doen, moest het besluit de assistent-functies te laten vervallen, worden genomen.’



Kabinet ontkent



Eerder riepen de PVV-Kamerleden Fleur Agema en Machiel de Graaf het kabinet al ter verantwoording over de zelfde kwestie. Ook dat ontkent dat de huisvesting van statushouders in het verpleeghuis iets te maken heeft met het vervallen van de banen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Erizon schreef op 28 mei 2016 @ 15:30:

[...]





Iets met territoriale wateren? Ze kunnen toch toestemming vragen om in Libië aan te meren?
Alle reacties Link kopieren
hier verder:



In een aparte vleugel van de Lozerhof worden dertig statushouders opgevangen. Dit is onderdeel van het plan om in heel Den Haag ruim 2000 asielzoekers met een verblijfsvergunning onderdak te bieden. Afhankelijk van wat de statushouders kunnen, gaan ze er aan de slag: onderhoud doen in de tuin, technische klussen of meehelpen met uitstapjes.



Functies vervallen





Recent werd echter ook bekend dat er banen gaan verdwijnen in de Lozerhof. De functies van voedings- en zorgassistent komen te vervallen. Dit omdat de organisatie krimpt en meer zwaardere zorg nodig is. Daarom zijn in de toekomst juist meer gediplomeerd verzorgenden en verpleegkundigen nodig.



De Groep de Mos gelooft deze redenering niet, stelt Dubbelaar. Volgens hem ‘zijn ze helemaal gek geworden’ bij de Lozerhof. ‘ Dit stinkt als een hele grote beerput! De directie van De Lozerhof biedt de gemeente ruimte voor statushouders in een verpleeghuis, stelt als voorwaarde dat deze nieuwkomers vrijwilligerswerk moeten doen en wil nu mensen, die als assistent in de Lozerhof werkzaam zijn, op straat zetten. Dat Haagse werknemers worden ingewisseld voor statushouders is onacceptabel.’
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 29 mei 2016 @ 11:54:

Asielzoekers werken voor niks:



DEN HAAG - Onder sommige medewerkers van verpleeghuis De Lozerhof in Den Haag is onrust ontstaan omdat de directie van plan is lager opgeleid personeel te ontslaan en tegelijkertijd statushouders vrijwilligerswerk te laten doen. Sommige personeelsleden denken dat deze samenloop van omstandigheden geen toeval is en asielzoekers worden ingezet om hun werk over te nemen.



De Groep de Mos in de Haagse gemeenteraad heeft vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouder. ‘Het huisvesten van statushouders in De Lozerhof gaat ten koste van werkgelegenheid in het verpleeghuis. Het blijkt dat werknemers gewoon worden ingewisseld. Dit is een grof schandaal,’ aldus raadslid Arjen Dubbelaar.



De directie van De Lozerhof stelt in een brief aan het personeel echter dat er sprake is van een ‘ongelukkige samenloop’, maar dat het twee zaken zijn die ‘los staan van elkaar’. De directie: ‘ Ook wanneer de statushouders geen vrijwilligerswerk zouden komen doen, moest het besluit de assistent-functies te laten vervallen, worden genomen.’



Kabinet ontkent



Eerder riepen de PVV-Kamerleden Fleur Agema en Machiel de Graaf het kabinet al ter verantwoording over de zelfde kwestie. Ook dat ontkent dat de huisvesting van statushouders in het verpleeghuis iets te maken heeft met het vervallen van de banen.Ze denken echt dat het volk achterlijk is!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 29 mei 2016 @ 11:56:

hier verder:



In een aparte vleugel van de Lozerhof worden dertig statushouders opgevangen. Dit is onderdeel van het plan om in heel Den Haag ruim 2000 asielzoekers met een verblijfsvergunning onderdak te bieden. Afhankelijk van wat de statushouders kunnen, gaan ze er aan de slag: onderhoud doen in de tuin, technische klussen of meehelpen met uitstapjes.



Functies vervallen





Recent werd echter ook bekend dat er banen gaan verdwijnen in de Lozerhof. De functies van voedings- en zorgassistent komen te vervallen. Dit omdat de organisatie krimpt en meer zwaardere zorg nodig is. Daarom zijn in de toekomst juist meer gediplomeerd verzorgenden en verpleegkundigen nodig.



De Groep de Mos gelooft deze redenering niet, stelt Dubbelaar. Volgens hem ‘zijn ze helemaal gek geworden’ bij de Lozerhof. ‘ Dit stinkt als een hele grote beerput! De directie van De Lozerhof biedt de gemeente ruimte voor statushouders in een verpleeghuis, stelt als voorwaarde dat deze nieuwkomers vrijwilligerswerk moeten doen en wil nu mensen, die als assistent in de Lozerhof werkzaam zijn, op straat zetten. Dat Haagse werknemers worden ingewisseld voor statushouders is onacceptabel.’



Hoe duidelijk moet het voorbeeld zijn,

Banen kosten geld.

Economische migranten kosten geld.........



Pak het bij de 1 af, en geef het aan de ander.

Niks nieuws.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 29 mei 2016 @ 11:56:

hier verder:



In een aparte vleugel van de Lozerhof worden dertig statushouders opgevangen. Dit is onderdeel van het plan om in heel Den Haag ruim 2000 asielzoekers met een verblijfsvergunning onderdak te bieden. Afhankelijk van wat de statushouders kunnen, gaan ze er aan de slag: onderhoud doen in de tuin, technische klussen of meehelpen met uitstapjes.



Functies vervallen





Recent werd echter ook bekend dat er banen gaan verdwijnen in de Lozerhof. De functies van voedings- en zorgassistent komen te vervallen. Dit omdat de organisatie krimpt en meer zwaardere zorg nodig is. Daarom zijn in de toekomst juist meer gediplomeerd verzorgenden en verpleegkundigen nodig.



De Groep de Mos gelooft deze redenering niet, stelt Dubbelaar. Volgens hem ‘zijn ze helemaal gek geworden’ bij de Lozerhof. ‘ Dit stinkt als een hele grote beerput! De directie van De Lozerhof biedt de gemeente ruimte voor statushouders in een verpleeghuis, stelt als voorwaarde dat deze nieuwkomers vrijwilligerswerk moeten doen en wil nu mensen, die als assistent in de Lozerhof werkzaam zijn, op straat zetten. Dat Haagse werknemers worden ingewisseld voor statushouders is onacceptabel.’



Hoe duidelijk moet het voorbeeld zijn,

Banen kosten geld.

Economische migranten kosten geld.........



Pak het bij de 1 af, en geef het aan de ander.

Niks nieuws.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 29 mei 2016 @ 11:54:

Asielzoekers werken voor niks:



DEN HAAG - Onder sommige medewerkers van verpleeghuis De Lozerhof in Den Haag is onrust ontstaan omdat de directie van plan is lager opgeleid personeel te ontslaan en tegelijkertijd statushouders vrijwilligerswerk te laten doen. Sommige personeelsleden denken dat deze samenloop van omstandigheden geen toeval is en asielzoekers worden ingezet om hun werk over te nemen.



De Groep de Mos in de Haagse gemeenteraad heeft vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouder. ‘Het huisvesten van statushouders in De Lozerhof gaat ten koste van werkgelegenheid in het verpleeghuis. Het blijkt dat werknemers gewoon worden ingewisseld. Dit is een grof schandaal,’ aldus raadslid Arjen Dubbelaar.



De directie van De Lozerhof stelt in een brief aan het personeel echter dat er sprake is van een ‘ongelukkige samenloop’, maar dat het twee zaken zijn die ‘los staan van elkaar’. De directie: ‘ Ook wanneer de statushouders geen vrijwilligerswerk zouden komen doen, moest het besluit de assistent-functies te laten vervallen, worden genomen.’



Kabinet ontkent



Eerder riepen de PVV-Kamerleden Fleur Agema en Machiel de Graaf het kabinet al ter verantwoording over de zelfde kwestie. Ook dat ontkent dat de huisvesting van statushouders in het verpleeghuis iets te maken heeft met het vervallen van de banen.

Het maakt misschien niet zo heel veel uit of de te ontslaan lager opgeleiden hun eigen werk als vrijwilligerswerk (of re-integratieproject) mogen doen of dat daar statushouders voor worden ingezet.

Mensen ontslaan en ze daarna verplicht vrijwillig (ofwel iets terugdoen voor de uitkering) te laten werken, is al aan de orde.

De ontstane werkzaamheden (bij het verpleeghuis uit het krantenartikel) nu door statushouders te laten doen, roept sympathie op voor de statushouders. Gaat het financieel wat beter, kan er een opleiding via het werk gevolgd worden en gaat het financieel nog beter, wordt er van dat vrijwilligerswerk weer een baan gemaakt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
En er is een mogelijk nieuwe route:



http://www.telegraaf.nl/b ... ed_van_opblaasboot__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 29 mei 2016 @ 16:44:

En er is een mogelijk nieuwe route:



http://www.telegraaf.nl/b ... ed_van_opblaasboot__.html



Dat zijn volgens mij die migranten die van Calais naar Engeland willen maar nu het daar redelijk onder controle is proberen ze iets nieuws.



Afgelopen vrijdag was er nog een massale knokpartij

http://nos.nl/artikel/210 ... htelingenkamp-calais.html



Let op, de NOS is weer aan het framen ze gebruiken weer het woord "vluchteling"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Misschien moeten ze die migranten onderstaande docu eerst laten zien. Gaat over armoede onder kinderen in Engeland en dat die armoede alleen maar stijgt. Echt schrijnend, de verhalen van deze kinderen.



Ik kan me zo voorstellen dat er soortgelijke verhalen in Nederland zijn, al is het hier wat minder extreem (tenminste, dat hoop ik).



https://youtu.be/i9aSp9bFmMg
Alle reacties Link kopieren
Vluchtelingen gelokt met een cadootje: Bron Telegraaf





Vluchtelingenwerk Brabant zegt dat bedrijven die inburgeringscursussen voor statushouders aanbieden potentiële deelnemers proberen te lokken met dure cadeaus zoals tablets en laptops, schrijft het AD.





Directeur Patricia Brunklaus van Vluchtelingenwerk Brabant spreekt van een wildgroei aan commerciële bureautjes die snel geld willen verdienen over de rug van kwetsbare mensen met een verblijfstatus. Ook worden vaak alleen hoogopgeleiden toegelaten, stelt Vluchtelingenwerk. Zij hebben minder lessen nodig om toch succesvol examen te doen.



Statushouders zijn sinds 2013 verplicht een inburgeringscursus te volgen. Dat kan bij bedrijven die daarvoor een speciaal keurmerk hebben gekregen. Zo'n cursus kost al gauw vijf- tot zesduizend euro. De overheid betaalt de kosten voor de inburgeringscursus, mits de cursist slaagt.



Da's lekker eten toch, vluchteling een I-padje cadoo en zelf 6000 euro pakken van de overheid!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 29 mei 2016 @ 21:13:

Misschien moeten ze die migranten onderstaande docu eerst laten zien. Gaat over armoede onder kinderen in Engeland en dat die armoede alleen maar stijgt. Echt schrijnend, de verhalen van deze kinderen.



Ik kan me zo voorstellen dat er soortgelijke verhalen in Nederland zijn, al is het hier wat minder extreem (tenminste, dat hoop ik).



https://youtu.be/i9aSp9bFmMgStukkie gekeken, maar ik schrok van al het vuil en viezigheid. In ieder geval te deprimerend voor mij.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Pientjexxxx schreef op 29 mei 2016 @ 11:56:

Ze kunnen toch toestemming vragen om in Libië aan te meren?Aan wie? Het is chaos in Libie en niet duidelijk wie er aan de macht is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vorige week 14.000 immigranten binnengekomen in Italië!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 30 mei 2016 @ 11:21:

[...]





Aan wie? Het is chaos in Libie en niet duidelijk wie er aan de macht is.Gewoon terugzetten op het strand daar, de meesten komen niet uit Libië en kunnen gewoon terug naar waar ze vandaan komen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 30 mei 2016 @ 11:21:

[...]





Aan wie? Het is chaos in Libie en niet duidelijk wie er aan de macht is.



Terug slepen en aan land zetten is een optie.

Ze komen er ook vandaan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven