Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Okay, middagje prutsen levert een dromenvanger met blingbling op



Dreamcatcher



Nu nog een plekje om hem op te hangen. Aangezien er al een grote op mijn slaapkamer hangt, ga ik hem maar op de logeerkamer hangen. Hebben de gasten ook fijne dromen ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi!!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
https://www.facebook.com/5min.crafts/?fref=photo

http://aha.radio2.be/huis-tuin/pimp-je-deurmat/



Ik zet het even hier neer voor eventueel later gebruik. Ik moet er toch over nadenken of het echt makkelijk is. Maar een deurmat van stenen gevonden in het wild. (Maar als iedereen het doet dan blijft er niets over...)
Alle reacties Link kopieren
Birdieh, wat mooi gemaakt.



Vandaag ongeveer deze sleutelhanger gehaakt:



in het felgroen. Ik ga er meerdere maken, ook in andere kleuren, voor troostprijzen met carnaval (ergens in oktober, snap hetzelf ook niet) voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, deze FB had ik niet geliked ivm verslaving en evt Ufo's.
Alle reacties Link kopieren
Mooi zeg, die deurmat. Eigenlijk is dat ook gewoon mozaïeken. Ik heb het vaker gezien, met steentjes iets maken. Met mozaïek kun je zoveel..!



Sleutelhanger leuk zeg! Echt een lieffie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Pumps, ik was ineens een half uur verder omdat ik door die facebookpagina scrolde ;)



En thanks EV en Steph! Klusje van niets, maar hield me even lekker bezig

Vanavond ga ik wat bakken pimpen die ik had gekocht om ondergoed in op te bergen op mijn (zelf opgehangen jaja ik ben er trots op) planken.

Iemand nog creatieve ideeen naast blingbling, lintjes en knopen? ;)
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Birdieh, ik kom kwa inspiratie alleen bij haken en kleuren. Heb je dus niets aan.
Alle reacties Link kopieren
weekend!



Ik ben ook verder gegaan met haken Steph ( dat kan namelijk buiten in de zon) aangezien het dit weekend buierig gaat zijn denk ik dat ik de bakken dan wel pimp. Zodra ik inspiratie heb zien jullie het.



Fijn weekend allemaal!
http://aha.radio2.be/huis-tuin/maak-matje-restjes-stof/





Dit is wat ik als alternatief voor een "gehaakte" douchemat ook in gedachten had.

Nu is dit een leuke uitwerking. Oude t-shirts gebruiken kan ook. Of andere stoffen.



Ik zag net een herhaling van RTLboulevard. Is de ---- hoe heet die dikke man die 65 kilo is afgevallen ?? --- met in 9 maanden alweer een nieuwe garderobe nodig.

Kon hij mooi die kleding doneren aan een paar dames die er mooie matten van maken. Zoals al gezegd door Albert van der Linden. In Afrika hebben ze toch niet van die grote maten.

Of hij laat er een mooi vloerkleed nam maken.



Idee voor de dames die veel gaan afvallen. Kunnen ze een leuke herinnering op de vloer leggen. Lopen ze er gewoon over heen. Anti slipmat heb je voor een paar euro. Oude kleding waarschijnlijk ook.



Alle reacties Link kopieren
Pumps, wat een goed idee zeg (had ik met mijn oude kleding moeten doen. (Is wel naar een goed doel gegaan van de Voedselbank).

Marc van de Linden is die man die zoveel is afgevallen.
Ik heb hier een stapel onbruikbaar, maar wel mooie stukken stof er in.

Is veel werk, maar als alternatief voor slechte ogen en liefhebbers van borduren met haaknaald.

Prettig weekend en tot net als de vorige keer over lange tijd.



Ik zie wel of er tapijten worden gemaakt.



EDIT: Nog een snel kussen maken idee (leuk voor kinderen om ze bezig te houden? http://aha.radio2.be/huis ... ussensloop-zonder-naaien/ Het moet niet te moeilijk zijn als eerste begin. Ook leuk voor favoriete shirts die niet meer passen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat kussentje Pumps! Alleen hier niet kat-proof vrees ik. Ik heb zo'n rare in huis lopen die dat soort dingen opeet...



Ik heb 1 box gedaan. Allerlei oude tijdschriften gepakt die op de nominatie 'kliko' stonden en leuke (vind ik zelf dan) plaatjes uitgeknipt en die erop geplakt.

De foto is van 3 kanten. Alleen de achterkant heb ik niet gedaan (ziet toch niemand, zonde van de moeite)



Gepimpte box
Kat en hond maak je dan maar anders blij http://aha.radio2.be/huis ... t-maak-er-hondenspeeltje/ Ik kijk wel naar sinterklaas via BRT. Voorlopig even wat anders doen.



Veel klusplezier. Ik zie de tapijten, kussens en kattenspeeltjes wel verschijnen.

Kunnen kinderen ook. Heb je er twee aan het spelen.



http://aha.radio2.be/wp-c ... /2016/02/zm7cf.gif[/img]

https://i.imgflip.com/14epnl.gif[/img] Gegarandeerd ook kattenproEf. Klik voor plaatje.



P.S.: Leuke vouwtechniek voor servetten. Waarschijnlijk extra leuk met zelf gemaakte. http://aha.radio2.be/huis-tuin/maak-ser ... kunstwerk/
Kuch Kuch, hallo... daar ben ik ook weer eens



Hoe is het met iedereen? Zie van alles voorbij komen, leuk hoor.



Sinds de laatste keer dat ik hier was heb ik de deken afgebreid en heb ik een stokbroodzak gemaakt van een oude spijkerbroek. (Gewoon de pijp dicht gestikt en een touwtje aan de bovenkant gemaakt.) Verder heb ik diverse busy bags gemaakt voor smartje om tijdens de rit naar onze vakantie bestemming wat te doen te hebben. Ze heeft echter slechts met 1 ding gespeeld de rest van de tijd zat ze te kletsen of sliep ze etcetera. We zijn dus op vakantie geweest. Helaas voortijdig moeten terug keren wegens het weer.



Ook had ik mijn laatste examen en wonderbaarlijk blijk ik geslaagd. Voorlopig hoef ik dus niet meer te leren en heb zin om met nieuwe projecten aan de slag te gaan!



Ik wil een tipi maken en een tas van een oude spijkerbroek en luiers voor de pop inclusief luier doekjes en een draagzak voor de pop en nog veel meer.... De wil is er nu de tijd nog haha.



Sinds vandaag een nieuwe mobiel dus ik zal in dezer dagen wat foto's maken en proberen te plaatsen.
Ev, hoe is het met je woningjacht?
Alle reacties Link kopieren
Geslaagd Smart, goed van je!



Even tussen de bedrijven door.

Ja, ik heb een appartement toegewezen gekregen, van de week de sleutel gekregen. Nu druk bezig! Spullen opgeruimd, doorgegeven (geweldig die FB-groepen! mooie ontmoetingen ook), ingepakt, en nu bezig met verhuizen. Gisteren al veel daarheen gebracht, van de week de rest. Nu aan het klussen. Moet heel veel schilderen, er is jaren niets gebeurd. Verder wel schoon etc.

Het gaat dus echt gebeuren.

Ik ga weg bij hem.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wauw EV, wat heb ik een oprechte bewondering voor jou. Hoe jij je leven inricht. Het heft in eigen hand neemt.

Het zal niet makkelijk zijn, maar je doet het wel!



Ik hoop dat je van je nieuwe stekkie een veilige haven kan maken, waar je lekker je zelf kan zijn en waar je je zelf ook thuis voelt.



Een hele dikke knuffel voor jou!
Alle reacties Link kopieren
@smart: lekker bezig! Ben benieuwd naar de foto's !

@ EV: dapper! Ik weet de details niet, maar ik vind het dapper/stoer/gedurfd! Succes om van je nieuwe appartement je thuis te maken.



Hier niet veel geknutseld. Veel buiten met dit weer en druk bezig om mijn droom stukje bij beetje te verwezenlijken..

Alleen het idee al om in het diepe te moeten springen jaagt me angst aan, maar ik ben nu 'jong' en heb eigenlijk niet veel vaste dingen nu om het niet te doen.

Het staat nu nog in de kinderschoenen, maar ooit gaat het gebeuren!
Foto's plakken lukt niet erg. Ga van de week er eens voor zitten.



Wat is je droom, Birdieh?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar ben ik nu ook nieuwsgierig naar, Birdieh!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag mijn eigen B&B waar je als rolstoeler ook goed terecht kunt (evt ook nog met paard)

Mijn vader zit sinds 10 jaar in een rolstoel en het is verbazingwekkend hoe weinig voorzieningen er eigenlijk echt geschikt zijn.



Ik blijf steken op financien. Iemand ervaring/suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Mooi idee

Ik zit zelf ook te worstelen met financiën (al gaat het bij mij om vloer/muren van appartement) dus geen idee of suggestie, helaas.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Smart, gefeliciteerd met je examen.

Birdhie, wauw een B&B wilt gaan beginnen. Voor het financieren kun je evt crowdfunding doen.

EV, stoer mens dat je bent. Succes met je appartement sauzen en vooral de kleurkeuze.

Veel foto's/links gezien, wat een mooie creaties.
Crowdfunding nalezen op mogelijkheden.



Of bel Geer en Goor (zie RTL4). Misschien komen die dan wel langs.

Nee heb je en ja kan je krijgen. Ik weet verder ook niet.

Zoek contact met een pension voor mishandelde dieren of zoiets.



Verder heb ik geen idee of het lukt. Geen flauw benul of dit wel kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven