Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat was weer een aangename beursgang .

Fascinerend om al die verschillende rolstoelen te zien waar mensen in rondrijden, er is er geen een hetzelfde. Veel hulphonden, altijd mooi om te zien.

Veel mooie ontwikkelingen, een rolstoel met wifi en een geluidsboxje eronder

De rolstoel die ik in oktober bij de fabrikant had getest, aan man laten zien, hij heeft ook even uitgeprobeerd, en nog wat verder gepraat. Ook een mooie rolstoel voor als ik ooit op het werk een nieuwe zou krijgen.

Ik vond het leuk.

En nou ben ik moe
Alle reacties Link kopieren
Leuk Ambra!



Grappig ook die hulphonden. Toevallig ben ik afgelopen jaar vaste donateur geworden van stichting Hulphond.

Ik spaar ook de doppen van plastic, waarvan de opleiding van de honden gefinancierd wordt.



Hier staat de kervelsoep te pruttelen. Verder doe ik rustig aan. Zit zowel fysiek als geestelijk niet helemaal lekker in mijn vel door wat gebeurtenissen. Verdrietige dochter hier oa. Niks heel ernstigs maar ik trek het me ook aan.

Tsja dat heb je als moeder hè?

Verder last van rugpijn en buikpijn. Tijd van de maand weer. Is een tijdje erg onregelmatig geweest, hoopte op de overgang, maar je kunt er nu bijna de klok weer op gelijk zetten.

Dus ik ga lekker met een boek op de bank.

Het weer is hier overigens nog prima. Licht heiig maar droog.

Nog geen hoosbuien of onweer gezien hier.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo leuk en interessant was,:)

Ik werd gisteren overvallen door flinke verkoudheid al de vierde keer gisteren avond was echt bagger

Vandaag bij elkaar gerapt en met vriend en zijn kids naar de kermis geweest

Heb gezondigd een ijsje gehad was zo lekker alleen betaal wel de prijs vanwege de suikers

Ben moe en merk dat de verkoudheid nu weer flink Tereug komt , heb wat bij hoort weer flink last van mij darmen en spieren heb trouwens als ik verkouden word/ben jeuk aan me gehemelte hebben dat nog meer mensen ???
Alle reacties Link kopieren
Ambra en Lientje: jullie hebben ook wel gelijk. Niemand heeft ook tegen me gezegd dat ik geen leuk persoon ben, maar ik vind mezelf gewoon geen leuk persoon zonder medicijnen. Maar een andere vergelijking, mijn vader is ook absoluut geen leuk persoon zonder insuline (heeft suikerziekte). Wij konden vroeger ook zeggen wanneer mijn vader zijn suiker niet goed was.



Ambra, fijn dat je genoten hebt!



Lientje: is ook niet niks wat je op je bordje krijgt de laatste tijd.



Elfje: als ik ziek word, heb ik vaak een raar kriebelend gevoel onder mijn tong, daar waar je je tongriem voelt. Vroeger had ik dat altijd een dag voor ik echt ziek werd.
Alle reacties Link kopieren
Vier keer op een avond een verkoudheid?

Of bedoel je al voor de vierde keer dit jaar elfje?

Ik heb geen last van jeuk aan mijn gehemelte als ik verkouden ben.

Ben gelukkig ook zelden verkouden, ik heb een sterke weerstand.



Op mijn chronische pijn na, ben ik eigenlijk heel gezond.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook Lien. Als er gevraagd wordt of ik gezond ben zeg ik ook altijd ja.

Lig wel helemaal plat nu na dansles. Ga er pijnstillers in gooien. Morgen met vriendin een saunadag. Ik zie haar veel te weinig. Dit ligt precies op de helft van onze woonplaatsen. Allebei een uur rijden. Dus ik moet wel goed slapen want het is inspannend, zo'n dag.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier morgen dan Ambra!



Ik heb weer een druk weekje voor de boeg. De wekker gaat om kwart over vier morgen. Zoon uitzwaaien, die gaat een week naar Berlijn met het vliegtuig.

Dan ziekenhuis voor man. Dinsdag werken woensdag halve dag werken en krantenwijk zoon doen . En vrijdag halve dag werken en naar het ziekenhuis voor man wederom.



Zal wel weer lukken. Een dag tegelijk. Dan breekt het lijntje niet.

Maar als ik het zo opschrijf, ziet het er naast het huishouden en andere dingetjes die ik niet eens heb opgeschreven best wel vol uit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lien, dag voor dag dan maar..

Wel geweldig voor zoon, Berlijn is zo de moeite waard!

Is het voor het eerst dat hij gaat vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, is de eerste keer Ambra.

Dus wel spannend. Maar ze zijn met zijn vieren en de rest heeft wat vermogender ouders dus ik verwacht dat die wel.vliegervaring hebben.

Dus die slepen hem er wel door. Sowieso krijgt hij al zijn hele schooltijd te horen dat hij teveel op een van die meiden " leunt "

Volgens de leerkrachten dan hè. Die neemt zoon overal mee naar op sleeptouw . Ze heeft hem nu ook al meegesleept naar het debatteam van de Universiteit. En daar gaan ze pas in september heen maar ze hebben zich beide al daarbij aangemeld.



Zoon appte net dat hij door de douane is. Met de kanttekening dat de stekkerdoos ( meegenomen voor al die telefoons ed ) voortaan niet in de handbagage mag haha.

Zijn Hollandse kaas heeft meneer niet eens aangegeven. Hij zei: daar ging geen alarm voor af. Nee. Duhuh...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Spannend voor hem Lien.

Tja leunen..er is altijd wel een leider../ organisator. Blijkbaar is je zoon geen leider. Maakt niet uit toch. Komt dit uitstapje nog vanuit school, zo na de examens? Want dat vind ik dan wel bijzonder,meestal zijn dit soort reizen toch midden in het jaar?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor dit is iets met vrienden. Dus niet van school. Zelf bedacht. Ze zouden eerst met zijn achten gaan maar een aantal kregen het financieel niet rond helaas.

Is bedacht toen zoon en een meisje naar Hilversum reisden voor een debatwedstrijd. Rest ging per schoolbusje. Toen bleek de trein naar Hilversum door te reizen naar Berlijn. Zij voor de grap appen dat ze in de trein naar Berlijn zaten. Grote paniek in Hilversum.

Toen een gesprek in de trand van ben jij daar wel eens geweest?

En zo groeide het plan om samen op citytrip te gaan na het examen. Ze zouden eerst per trein.Toen per bus. En uiteindelijk bleek vliegtuig een goede aanbieding te hebben icm appartement.

Vandaar.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo samen!mooie afsluiting van zijn middelbare school.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat een lolbroek die zoon van me.

Stuurt hij een bericht via Whatsapp.



Het vliegtuig is neergestort

Dit is een automatisch gegenereerd bericht

U kunt hier niet op reageren.



Haha, leuk zo'n kind. Hij weet dat ik overbezorgd ben en zal het zo wel even afstraffen.

Uiteraard had ik al op internet gezien dat hij geland was. Enfin, zijn eerste vliegreis zit erop. Met veel vertraging en turbulentie op het einde nog stuurde hij.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren




Eerste twee dagen van de week doorgekomen. Nu morgen nog een heftig dagje.

Donderdag en vrijdag gaan wel lukken mits ik niet te erg ingestort ben tegen die tijd.



Hoe is het bij jullie?

En Dreamer, hoe gaat het nu met je dochter?

Kan je nog wel enigzins ontspannen op je vakantie?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lien, sterkte met de krantenwijk morgen.

Ik loop een beetje achter met bijkomen, ben nog niet echt toe aan morgen werken maar helaas, het staat toch op het programma..
Alle reacties Link kopieren
Zo meiden, hoe zijn jullie de week doorgekomen?

Dreamer, van jou wil ik het niet weten geloof ik . Vakantie, zon, wijn, bedje, boekje.. dan wil ik ook!



Ik was maandag met vriendin naar de sauna, we hebben vooral gekwekt en weinig in de sauna gezeten want daar moet je stil zijn. Dinsdag wel moe daardoor, nog wel stof gezogen. Woensdag zakte ik op het werk zo scheef weg in de rolstoel dat collega's er van schrokken. Wel nog een paar uur gewerkt, gestut met moltons (zo handig dat ik op een verpleegafdeling werk ) en daarna toch maar naar huis.

Donderdag ging het werken weer beter. Vandaag verder met de schoonmaak, ben op zolder bezig, Werkkamer is klaar, onze slaapkamer ook. (verdeeld over de weken he). Onze badkamer beetje gepoetst. Nu moe.

Straks met dochter naar paardrijden.

Morgen beetje rustig aan, 's avonds naar Herman die speelt hier in de stad, dan kunnen we uiteraard niet wegblijven.

Zondag verjaardag moeder, met bowlen en gourmetten. Dansles moeten we daardoor een keer overslaan.

Eigenlijk is het weer wat veel geloof ik..
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad wel veel Ambra.



Ik heb de week overleefd zeg maar. Doorgekomen is een iets te positief woord daarvoor geloof ik.

Heb een paar keer overdag óók naar de pijnstillers moeten grijpen.



Het goede nieuws van deze week: de bloedwaarden van man dalen en de medicijnen doen dus goed hun werk.

Kans bestaat wel dat het tijdens het afbouwen van de medicijnen ( vanaf juli ongeveer)het weer terugkomt.

Lang verhaal kort, de komende jaren! zitten we nog wel in het ziekenhuis.

Verder houden ze manlief scherp onder controle om meerdere redenen.

Het stel dat en wat als scenario . In negatieve zin dus.

Maar goed dat is niet zo erg extra toezicht.

Tevens komt man zijn casus met foto's van longen enz in een medisch vakblad.

Schijnt toch allemaal een bijzonder verhaal te zijn.

Misschien kom je het verhaal tzt wel tegen Ambra!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Zoon komt vannacht weer thuis van vakantie. Dochter is nu naar haar vrijwilligerswerk op de manege.

En ik hang op de bank. Komende weken gelukkig weer normale werkweken voor me.

Met weinig extra verplichtingen, dus kan ik eindelijk ff bijkomen.



Goed bezig met de schoonmaak Ambra!

Ik moet ook weer nodig verder met opruimen hier. Komt wel goed de komende maanden. Langzaam maar zeker ruimt het hier steeds meer oo.

Ik heb mijn zolder tenslotte uiteindelijk ook opgeruimd gekregen. Ben nu langzaam aan met de kasten bezig.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dag Lien fijn dat je ff kan hangen.

Goed zeg, dat de medicijnen zo mooi aanslaan. en ja, ze willen hem uiteraard in de gaten houden.

Ik lees helaas nooit medische vakbladen, alleen verpleegkundige vakbladen. Maar wel goed dat er in een medisch blad aandacht aan besteed wordt. Jammer dat hij op deze manier de 'bladen' haalt. Nou ja, een foto in de Prive of in de Story is ook niet alles toch?
Alle reacties Link kopieren
Haha Ambra. Privé of Story.

Hij zegt zelf wel vaker dat hij zoooooo beroemd is. Dan zegt hij : ik liep met de paus een rondje en iedereen vroeg : wie is toch die man in die witte jurk die naast ....... ( naam man) loopt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 03 juni 2016 @ 19:36:

Haha Ambra. Privé of Story.

Hij zegt zelf wel vaker dat hij zoooooo beroemd is. Dan zegt hij : ik liep met de paus een rondje en iedereen vroeg : wie is toch die man in die witte jurk die naast ....... ( naam man) loopt? heeft hij daar dan echt naast gelopen? Of stink ik er nou ook in??
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 03 juni 2016 @ 19:41:

[...]





heeft hij daar dan echt naast gelopen? Of stink ik er nou ook in??







Nee joh natuurlijk niet. Je hebt hem toch ontmoet? Hij doet niet anders dan grappen en grollen!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook al... kan toch niet kloppen..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



Ambra, troost je, het is hier bewolkt. Nog wel warm. En ik heb pijn in de rug, die erger lijkt te worden met wijn... Werkelijk, dat verzin je toch niet. Begon vorige week in de auto van Spanje naar Portugal. Ik had buikpijn en die trok door naar de rug, achterin in het midden, ergens. Die pijn is gebleven, af en aan. 1 plek. Als ik op m'n rug lig is het net of er een steen ligt (prinses op de erwt ) Heel raar, 1 zo'n plek, dus ik haalde me alweer vanalles in het hoofd. Nu zitten er ook blaasjes, dus stel ik mezelf gerust dat het waarschijnlijk gordelroos of een ander soort roos is, waar je toch niets aan kunt doen. Na wijn wordt het dus erger, na tafeltennissen is het weg Verder is m'n huid op sommige plekken op de buik ineens ongevoelig, voelt heel raar.

Nee.. ik ga niet de hele vakantie tafeltennissen, hoewel we wel een tafel IN ons huisje hebben staan

De tafel van de camping, die ze even nergens anders kwijt konden.



Verder is het hier heerlijk, heb al een aantal boeken (van 500 paginas) uit. Voor wie van Harry Potter houdt en wat gefilosofeer is De Verborgen Universiteit trilogie van Natalie Koch een aanrader Nederlandse schrijfster maar het speelt zich af in Londen.



LIentje, wat leuk dat zoon naar Berlijn is (geweest) En wat fijn dat er iemand is die hem meesleurt. Als het een jongen was geweest, had school het dan minder raar gevonden? Lekker toch zo!



Lijkt me raar als je zo wegzakt, Ambra.



Met dochter gaat het gelukkig goed. Volgens mn moeder is die vriend, die tijdelijk ook in ons huis zit, heel goed voor haar. Sowieso vond ik het prettig dat hij er was om zoon bij te staan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nes en Zomerelfje sorry dat ik niet op jullie reageer. We hebben geen wifi in het huisje, dus ik lees even diagonaal wat bij
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven