Geld & Recht alle pijlers

Executieverkoop.

29-05-2016 07:46 413 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deurwaarder heeft een poster op me deur geplakt wanneer de executieverkoop is. Daar hebben me buren toch niks mee te maken? Wat gebeurd er als ik deze weghaal?



Ik werd gisteren aangesproken door mijn buurvrouw, die zij dat ik nu wel de kinderbescherming op me dak krijg, is dit zo omdat ik schulden heb?
Goed gezegd sophiever.
Dank u, dames. Ik had gerekend op andere reacties.
Alle reacties Link kopieren
Of je de poster weghaalt of niet.. de executie zal er niet door veranderen. Daarnaast kan ook een voorbijganger de poster weghalen. Zie de weghalen maar eens te achterhalen..



Jeugdzorg kan door derden ingeschakeld worden ivm schulden.



Sterkte!
quote:UndercoverClaire schreef op 29 mei 2016 @ 20:10:

Of je de poster weghaalt of niet.. de executie zal er niet door veranderen. Daarnaast kan ook een voorbijganger de poster weghalen. Zie de weghalen maar eens te achterhalen..



Jeugdzorg kan door derden ingeschakeld worden ivm schulden.



Sterkte!Klopt maar de venedering is wel minder groot je komt elke dag tenslotte de mede bewoners tegen
quote:Vlinder1963 schreef op 29 mei 2016 @ 20:14:

[...]



Klopt maar de venedering is wel minder groot je komt elke dag tenslotte de mede bewoners tegen Breng je daarmee je medebewoner niet verder in de problemen?
quote:Sophiever schreef op 29 mei 2016 @ 20:17:

[...]





Breng je daarmee je medebewoner niet verder in de problemen?Nee want iedereen had het kunnen verwijderen nl, het hing in een openbare gedeelte van het gebouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariekevezels schreef op 29 mei 2016 @ 16:45:

[...]





Ik was toen nog niet gescheiden wordt dat dan wel op 2 adressen afgeleverd?

Nee, want je kan maar op 1 adres ingeschreven staan en daar wordt het dus afgeleverd. Of dat nu bij je ex, je ouders of je nieuwe adres is geweest. Dus dat de kinderen bij jou en ook bij je ex staan ingeschreven is niet mogelijk.



De GBA (gemeentelijke basis administratie) kun je zien als 1 grote database waar alle gemeenten aan gekoppeld zijn. Zodra je je bij een gemeente inschrijft wordt je automatisch uitgeschreven op je oude adres omdat je dus maar op 1 adres kan wonen. Getrouwde mensen zijn niet verplicht zijn om samen te wonen dus je had je wat dat betreft best bij je ouders kunnen inschrijven.
[quote]Vlinder1963 schreef op 29 mei 2016 @ 20:58:

[...]



*
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 29 mei 2016 @ 19:42:

Ik heb alle pagina's doorgenomen en er moet mij echt iets van het hart lieve dames.



Sommige zijn hun boekje echt te buiten gegaan tov Marieke. Ze is uitgemaakt voor een slechte moeder en arme,arme kinderen.

Echter, een moeder dat vrijwel direct nadat ze erachter komt dat haar man verslaafd is en zijn gezin heeft bedonderd verlaat. Met schuldeisers in zee gaat om dingen netjes te regelen en binnen 2!! maanden een eigen woning heeft geregeld kan ik niet onverantwoordelijk noemen. Zij handelt in het beste belang van haar kinderen. En verdiept zich in een wereld wat niet het hare is.

Is haar taalgebruik optimaal? Nee. Is haar kennis van de te nemen stappen duidelijk? Nee maar ze doet duidelijk haar best.



Er zijn heel wat moeders die anders handelen.

Gelukkig kwam ik je tegen... 14 paginas geleden vond ik al sommige forummer's ver buiten hun boekje vallen (altijd hetzelfde trouwens, Nina )



Helemaal mee eens.



Heel veel succes TO
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 29 mei 2016 @ 09:11:

[...]



Je hebt over "vechtscheiding" heen gelezen?



hahaha, zeg dat ff tegen de vele leden hier die 400 x dezelfde vraag stellen

terwijl TO al 3 keer antwoord heeft gegeven!

Ik lees namelijk bijna nooit ergens overheen.

Er zijn mannen, die ondanks een vechtscheiding met de moeder, toch zorgen

dat de spulletjes in huis kunnen blijven staan om hun kinderen niet in een kaal

huis te laten leven.

Maar goed, toen ik dit schreef op pagina 2 was nog niet bekend dat het

een verslaafde is die voornamelijk zelf voor de schuld heeft gezorgd dus dat gaat niet.



TO het is een warrig verhaal hier en daar maar dat komt waarschijnlijk door de situatie waar je nu inzit.

Ik zou er ook warrig en duizelig van worden.

Pak de berichten waar je wat aan hebt eruit en de rest niet naar kijken.
quote:Sophiever schreef op 29 mei 2016 @ 19:42:

Ik heb alle pagina's doorgenomen en er moet mij echt iets van het hart lieve dames.



Sommige zijn hun boekje echt te buiten gegaan tov Marieke. Ze is uitgemaakt voor een slechte moeder en arme,arme kinderen.

Echter, een moeder dat vrijwel direct nadat ze erachter komt dat haar man verslaafd is en zijn gezin heeft bedonderd verlaat. Met schuldeisers in zee gaat om dingen netjes te regelen en binnen 2!! maanden een eigen woning heeft geregeld kan ik niet onverantwoordelijk noemen. Zij handelt in het beste belang van haar kinderen. En verdiept zich in een wereld wat niet het hare is.

Is haar taalgebruik optimaal? Nee. Is haar kennis van de te nemen stappen duidelijk? Nee maar ze doet duidelijk haar best.





Er zijn heel wat moeders die anders handelen.



Zo mee eens! Het is al rot genoeg voor haar en als ze dan ook nog voor slechte moeder word bestempeld, is in mijn ogen not done!



Marieke, ik hoop dat je met de bruikbare tips van de forummers iets kunt en dat je er goed uitkomt. Sterkte
Hoe gaat het nu to? Nog een beetje kunnen slapen vannacht? Ben heel erg benieuwd hoe je gesprekken straks gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:UndercoverClaire schreef op 29 mei 2016 @ 20:10:





Jeugdzorg kan door derden ingeschakeld worden ivm schulden.



Sterkte!



Wat een onzin. Jeugdzorg komt echt niet om de hoek kijken als er problematische schulden zijn. Dan zouden ze daar alleen al een dagtaak aan hebben.



Dat is pas bij een uithuiszetting. En dan wordt gekeken of er onderdak voor de kinderen is. En als die bijvoorbeeld onderdak bij familie kunnen krijgen, is jeugdzorg meteen weer weg.

Het heeft geen enkele zin om mensen onnodig bang te maken.
To, als de gemeente zo traag doet, ga ze dan stalken. Bel minimaal 1x per week om te horen wat de voorruitgang is. Vraag wat jij kan doen om het sneller te laten gaan. Ze worden je vanzelf zat.



Je hebt bewijs dat je kinderen bij jou wonen door het oudersschapsplan. Regel die inschrijving van je kinderen bij jou. Leg de gemeente uit dat je ex niet mee werkt en waarom.

Bel de lbio. Leg hen uit hoe het zit. Dat je ex de kinderen niet heeft, dat hij het geld onrechtmatig krijgt en gebruikt voor zijn verslaving . Stuur hen ook een kopie van het oudersschapsplan.

Bel vandaag het juridisch loket, leg de zaak voor en vertel hen dat je het overzicht kwijt bent. Vraag om een stap voor stap uitleg van dingen die je moet gaan doen.



Probeer alle organisaties op jouw hand te krijgen, dat ze jouw kant van het verhaal kennen en jou gaan uitleggen hoe de regels zijn en wat je wel kan doen. En wees vriendelijk tegen ze, het zijn mensen die je spreekt, hou voor ogen dat ze dat werk niet doen om jou te pesten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 29 mei 2016 @ 12:26:

[...]

heb zelf gesprekken gehad met de gemeente of ik bij mijn moeder in zou kunnen trekken met kind en of ik dan recht zou hebben op een uitkering. Het antwoord was nee maar omdat ik een beetje een speciaal geval was konden ze wel iets regelen. Uiteindelijk niet gebeurd maar als ik die bijzondere omstandigheden niet had gehad dan was het pech.Ik weet niet in welke gemeente dat was, maar ik had hetzelfde als jij (alleenstaande met kind) trok bij mijn moeder in en ik kreeg gewoon een bijstanduitkering hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aimni8113 schreef op 30 mei 2016 @ 15:59:

[...]





Ik weet niet in welke gemeente dat was, maar ik had hetzelfde als jij (alleenstaande met kind) trok bij mijn moeder in en ik kreeg gewoon een bijstanduitkering hoor.Hoelang geleden was dit?
Alle reacties Link kopieren
Thanx Sophiever. Ik was bang voor bnog meer negatieve opmerkingen op me topic.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebelt. Casemanager was er niet die komt woensdag. Tot die tijd kon niemand me iets vertellen. Er was ook geen vervanger dus ik heb de leidinggevende geeist. Die wilde nie aan de lijn komen. Tot ik zij dat ik het hogerop ging zoeken toen was er een vervangende collega die ernaar gaat kijken want hij zij dat het extra onderzoek nodig had als me verhaal klopt.
Goed zo! Je hebt je niet met een kluitje het riet in laten sturen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!



Hoe zit het nu met de inschrijving van je kinderen? Je hebt tenslotte een ouderschapsplan waarin staat dat hun hoofdverblijf bij jou hoort te zijn, dus moet de gemeente ze direct inschrijven. Hoe sneller dat geregeld is, hoe sneller jij recht hebt op de toeslagen, en dat geeft jou meer financiële ruimte om je schulden af te lossen.
Goed gedaan, door door te vragen zodat er toch naar gekeken word! Power!
Goed zo. Niet zomaar de kaas van je boterham laten eten. Laat altijd schriftelijk( en met bevestiging van hun evt) dat jij wel bereid ben om mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 30 mei 2016 @ 20:05:

Mooi!



Hoe zit het nu met de inschrijving van je kinderen? Je hebt tenslotte een ouderschapsplan waarin staat dat hun hoofdverblijf bij jou hoort te zijn, dus moet de gemeente ze direct inschrijven. Hoe sneller dat geregeld is, hoe sneller jij recht hebt op de toeslagen, en dat geeft jou meer financiële ruimte om je schulden af te lossen.Ik heb niet het idee dat dit prioriteit heeft bij TO, want het is al meerdere keren aangegeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 31 mei 2016 @ 11:21:

[...]



Ik heb niet het idee dat dit prioriteit heeft bij TO, want het is al meerdere keren aangegeven.



Ik vraag me af of we Marieke hier nog terug gaan zien, want dit is echt gezeur. Ze heeft notabene al aangegeven dat ze het ouderschapsplan naar de gemeente heeft gestuurd om dit te wijzigen. Dit wil de gemeente alleen als er al contact is geweest.



En uiteraard heeft de executie meer prioriteit dat is volkomen logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariekevezels schreef op 30 mei 2016 @ 19:10:

[...]



Hoelang geleden was dit?Dat was in 2014 Marieke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven