Afvallen in de avond ;-)

29-05-2016 20:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok check, ik weet het allemaal. En het gaat ook goed....overdag.

's Avonds kids op bed, man van huis: en dan weet ik het nog steeds allemaal maar dan gaat het steeds mis.

Herkenbaar?? Helpen we elkaar met dit topic de snaailoze avonden door?



Ik begin vanavond! Er liggen nog hele lekkere koeken in de kast. En daar ga ik vanaf blijven
Alle reacties Link kopieren
yajes vrees ook dat ik echt die knop moet vinden. overdag gaat het goed, sporten gaat lekker en dan is het zooooo zonde om het er weer bij te (vr)eten.
Je eet overdag erg weinig, ik zou wat meer eten, zodat je s avonds die snaaibehoefte niet hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 29 mei 2016 @ 20:35:

Je eet overdag erg weinig, ik zou wat meer eten, zodat je s avonds die snaaibehoefte niet hebt.Maar na een paar uur is het toch weer verteerd lijkt me.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:healthie schreef op 29 mei 2016 @ 20:15:

precies singels, dit topic



Koop een stress balletje of bubbeltjes plastic dan hebben je handen ook wat te doen.



Maar even zonder gein hoe komt dat dat het in de avond mis gaat wat gebeurd er dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet 's avonds een waterijsje en een beker yoghurt.

Helemaal niks trek ik niet, maar snaaien wil ik ook niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 29 mei 2016 @ 20:28:

Maar is het juist dus niet spontaan snaaien? Je weet dat je alleen bent, en denkt er dus al de hele dag over na en gaat vervolgens los?Tja zo zou je het wel kunnen noemen. Gebeurd als ik alleen ben in de avonden en nooit als er iemand beneden id. Helaas zijn kids nog jong en heeft man bijna altijd laat ....
quote:retrostar schreef op 29 mei 2016 @ 20:37:

[...]



Maar na een paar uur is het toch weer verteerd lijkt me.Als je te weinig eet houd je lijf en hoofd de behoefte aan eten. Bij een gezond eetpatroon is dit veel minder.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo vind je het echt weinig? normaal door de week eet ik nog fruit als tussendoor maar heb echt nooit trek.

dat gesnaai komt ook niet door trek, wil het niet maar doe (deed !!!) het toch.

shame on me
quote:healthie schreef op 29 mei 2016 @ 20:39:

[...]





Tja zo zou je het wel kunnen noemen. Gebeurd als ik alleen ben in de avonden en nooit als er iemand beneden id. Helaas zijn kids nog jong en heeft man bijna altijd laat ....Ik herken dat gevoel heel goed, je gaat je er eigenlijk gewoon op verheugen om te mogen snaaien terwijl je weet dat je gaat door slaan. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben.
Alle reacties Link kopieren
single, verveling/alleen thuis/zeg het maar

maar wil er vanaf, klaar mee!
quote:healthie schreef op 29 mei 2016 @ 20:44:

gizzmo vind je het echt weinig? normaal door de week eet ik nog fruit als tussendoor maar heb echt nooit trek.

dat gesnaai komt ook niet door trek, wil het niet maar doe (deed !!!) het toch.

shame on me Ja dit is echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 29 mei 2016 @ 20:45:

[...]





Ik herken dat gevoel heel goed, je gaat je er eigenlijk gewoon op verheugen om te mogen snaaien terwijl je weet dat je gaat door slaan. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben.Fijn die herkenning!!! Wat heeft jou het meest geholpen??
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 29 mei 2016 @ 20:43:

[...]





Als je te weinig eet houd je lijf en hoofd de behoefte aan eten. Bij een gezond eetpatroon is dit veel minder.Het zal voor sommigen zo werken. Maar van mezelf weet ik, dat als ik overdag veel eet, dat 's avonds niet minder wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je lunch is echt licht. Een goed gevulde salade (kip of vis) of een omelet met groenten vult echt beter.
Ja, weet ik eigenlijk niet. Was echt toen ik een twintiger was. Veel met mijn uiterlijk en lijf bezig, erg onzeker wat dat betreft. Nu ouder en wijzer en dit al een tijdje achter me gelaten, er over heen gegroeid misschien? Kan me het moment van de knop om niet zo herinneren helaas. Maar wat voelde ik me toen rot in die tijd als ik weer was doorgeslagen .
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 29 mei 2016 @ 20:51:

Je lunch is echt licht. Een goed gevulde salade (kip of vis) of een omelet met groenten vult echt beter.



Maak ik inderdaad ook weleens hoor. Lunch kwam nu niet zolang na ontbijt dus vandaar wat lichter.



Koeken liggen nog heerlijk in de kast
quote:healthie schreef op 29 mei 2016 @ 20:54:

[...]





Maak ik inderdaad ook weleens hoor. Lunch kwam nu niet zolang na ontbijt dus vandaar wat lichter.



Koeken liggen nog heerlijk in de kastHaha afleiding helpt goed inderdaad!!
Alle reacties Link kopieren
Koop een pot met pepermunt. Zet hem in de keuken of in je tuin (woekert wel, dus het beste in een grote bak ofzo). Ik bedoel dus; echte munt, uit het tuincentrum .



Neem ´s avonds een mooie glazen theemok en doe daar verse muntbladeren in, niet aandrukken en dan ongeveer de helft van je mok. Water koken, heel even wachten totdat het van de kook af is, dan over de bladeren heen.



Voilá, verse muntthee. En daar gaat je snaaizin echt wel van over.

Van tandenpoetsen met een sterke tandpasta trouwens ook wel, maar muntthee is leuker .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Je eetlijstje is idd karig.



Leuke tip Ceylon!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Healthie,

Heel herkenbaar! Ik 'beloon' mezelf 's avonds als ik de hele dag gezond gegeten heb en ga dan los, kan namelijk geen maat houden.. 1 koekje /chocolaatje betekend dat alles op moet.



Maar ik heb ook nog geen kokosmakroon uit de la gepakt vanavond ????
Alle reacties Link kopieren
quote:healthie schreef op 29 mei 2016 @ 20:39:

[...]





Tja zo zou je het wel kunnen noemen. Gebeurd als ik alleen ben in de avonden en nooit als er iemand beneden id. Helaas zijn kids nog jong en heeft man bijna altijd laat ....



Zorgen dat je iets lekkers in huis hebt dat wel kan. Ik eet graag iets van gerookte vis, een handje nootjes, bakje yoghurt, fruit... maar dan moet het er wel zijn, anders wordt het lastig om de lekkere dingen te laten liggen.



En als je toch snaait; heel goed proeven. Als je oplet, zul je merken dat je na de derde hap niet meer echt proeft wat je eet. Kun je er net zo goed weer mee stoppen. En geniet dan gewoon van die drie happen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
ceylon ik dacht al... pepermuntjes

muntthee niet mijn ding zeg maar.

hassie lekker laten liggen denk ik
Alle reacties Link kopieren
herken het van die 3 happen maar zie dan nog maar te stoppen

zo nu ga ik hond uitlaten, douchen en daarna lezen in bed. ver weg van die stomme koeken !!!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt last van 'willpower depletion'.

Je wilskracht is niet onbeperkt. Wie op dieet is, heeft meestal tegen 's avonds al zijn wilskracht opgebruikt en dan ga je 's avonds los.



Een hele avond 'nee' zeggen kost zeer veel wilskracht, die je meestal niet meer hebt.

Doe iets dat minder wilskracht vergt: de koeken niet in huis halen, weggooien of weggeven.



https://personalmba.com/willpower-depletion/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde to. Inderdaad na een dag werken, kinderen doen, druk zijn en jezelf toch beetje pushen, verheug ik me er bijna op savonds lekker even me-time te hebben incl snaaien dus helaas :( niks in huis halen werkt wel aardig, al eet ik dan meestal kaas/beschuitjes met muisjes/iets anders wat voorhanden is. Savonds sporten werkt ook goed, want dan ben ik er gewoon het grootste deel van de avond niet. Verder helpt overdag wat meer eten bij mij ook een beetje, in elk geval merk ik dan iets minder snaaibehoefte savonds. Verder lees ik graag mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven