Iedereen wil op vakantie.

29-05-2016 17:21 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik verbaas mij er eerlijk gezegd over ,dat iedereen alweer druk aan het plannen is ,waar de vakantie door te brengen. Of ze zijn al weg, of ze gaan zo weg.

Ben ik de enige die niet zo dol is om n paar weken van huis te gaan ,vraag ik mij wel eens af.

Ik vind het n gedoe , koffers pakken , alles regelen , in n vreemd bed slapen ,thuis heb ik alles wat ik nodig ben , behalve de zon iedere dag ,

En daarbij denk ik achteraf als ik weer thuis ben .wat heeft n toch n hoop geld gekost , wat had ik daar wel niet voor kunnen kopen .d

Van mijn man hoeft het al helemaal niet . Dus blijven we altijd thuis, en doen om de dag iets leuks .

Veel leuke uitjes in Nederland .leuke auto ritjes .picknicken in het bos .

Binnen mijn familie en kennissen vinden ze het maar raar. De meeste gaan drie weken naar n warm land . Italië .Spanje .of weet ik waar naar toe . En proberen mij er altijd van te overtuigen wat ik mis .

Wij zijn al wel 65 plussers maar geen ouwe tuttebellen . Ook geen zeurzakken . Wij vinden het gewoon prima zo als het is en zo als wij het momenteel doen .

Wil wel eens weten hoe jullie er over denken.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in wunderlist standaard paklijsten staan, dat scheelt ook stress. En ik heb bedacht dat ik vanaf nu vakanties zo simpel mogelijk ga houden. Voor een paar dagen kleren mee en dan gewoon wassen op vakantie. Een grote koffer voor vriend en mij en niet ieder een eigen koffer. Ik heb een grote opvouwbare reistas voor als ik ruimte nodig heb op de terugreis. En ik wil denk ik ook een opvouwbare handbagagetas voor de terugreis als ik echt veel heb gekocht en vriend neemt alleen een rugtas mee. Scheelt weer twee trolleys.
Als ik thuis ben ga ik toch een wasje draaien en de stofzuiger door het huis. Het lukt dan niet om echt niets te doen. En op vakantie wel. Het liefst ga ik met de tent, heerlijk buiten slapen en het voelt eigen. En we hebben dan geen tv mee en echt tijd voor elkaar, thuis gaat toch ieder meer zijn eigen weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 29 mei 2016 @ 18:22:

[...]



Juist omdat ik graag en veel reis én omdat ik een controlfeak ven heb ik checklists. Zelfs aparte checklists voor verschillende soorten vakantie, als ik een week in een appartement zit neem ik andere dingen mee dan op een intensieve rondreis van drie weken. Ook heb ik een checklist van dingen die moeten voor het vertrek: vuil in de kliko, ramen dicht, hoofdkraan van het gas uit, planten op een makkelijke plek voor de buurvrouw die de planten water geeft, kraan van vaatwasser en wasmachine dichtdraaien, dat soort dingen.

Die lijsten print ik uit en leg ik op tafel, als alles is afgevinkt stap ik onbezorgd de deur uit.Echt waar? Ik zou hier echt pre-vakantiestress van krijgen. Zolang ik m'n paspoort + creditcard + telefoon en huissleutels heb, ben ik altijd klaar om te vertrekken. Een toilettasje, wat kleren, ondergoed en een boek zijn ook altijd fijn om mee te nemen, maar mocht je iets vergeten zijn kan je het altijd wel op de bestemming kopen denk ik dan...
O ik leef ook om te reizen...echt heerlijk. Maar ieder zn ding...voorbreiden? Met internet fluitje van een cent...op tijd naar schiphol...heerlijk mensen kijken...inpakstress och alles is te koop ik reis altijd Lleen met handbagage heerlijk relaxed!
quote:Joyce48 schreef op 29 mei 2016 @ 18:22:

[...]



Juist omdat ik graag en veel reis én omdat ik een controlfeak ven heb ik checklists. Zelfs aparte checklists voor verschillende soorten vakantie, als ik een week in een appartement zit neem ik andere dingen mee dan op een intensieve rondreis van drie weken. Ook heb ik een checklist van dingen die moeten voor het vertrek: vuil in de kliko, ramen dicht, hoofdkraan van het gas uit, planten op een makkelijke plek voor de buurvrouw die de planten water geeft, kraan van vaatwasser en wasmachine dichtdraaien, dat soort dingen.

Die lijsten print ik uit en leg ik op tafel, als alles is afgevinkt stap ik onbezorgd de deur uit.Oh wat herkenbaar. Wij gaan aankomende week en ik heb net al driftig in ons reisboekje geschreven wat we allemaal moeten inpakken. Ik vind op vakantie gaan leuk (al zie je mij nooit 6 weken backpacken in verweggistan slapend in de bushbush met een clubje locals kumbaya zingen), maar de voorbereiding geeft me meer stress dan lol. Ook al wil ik dat uiteraard niet Gelukkig is vriend erg relaxed en gek op voorpret dus die helpt het te relativeren.
Alle reacties Link kopieren
Overigens word ik op de plaats van bestemming pas relaxed als ook mijn koffer is aangekomen . Om een of andere reden vind ik dat altijd een enorm ding.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor je bent zeker niet de enige. Ik hang er een beetje tussenin. Ik ben nog student en daardoor al een aantal jaar niet op een 'echte' vakantie geweest, maar ik mis het totaal niet. Ik vind in Nederland een midweek/weekend naar een leuke stad of Waddeneiland hartstikke leuk, en een buitenlandse stedentrip van een midweek ook, maar langer hoeft voor mij eigenlijk niet. En als ik langer ga vind ik het prettig wanneer alles georganiseerd is (bijvoorbeeld een georganiseerde busreis). Zelf alles plannen/ontdekken word ik niet blij van, backpacken in Azië lijkt me vreselijk .



Ik geef liever mijn geld uit aan andere dingen door het jaar heen: een wellnessabonnement, boeken, lekker uit eten gaan, huisinrichting. Ik ben echt een huismus, vind ik het heerlijk thuis en in de Nederlandse cultuur/natuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 29 mei 2016 @ 17:31:

Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde. Ben begin dertig en heb nog een hoop plekken die ik wel eens zou willen bezoeken en zou willen zien, maar altijd was mijn favoriete moment van vakantie het thuiskomen met mooie herinneringen en de wasmachine aanzetten. En weer lekker rustig thuis. Dus ik snap je wel TO.



Nu speelt het ook nog mee dat we sinds twee jaar een kat hebben. In het najaar willen vriend en ik er samen even tussenuit en beste vriendin wil op de kat passen. Heel lief en zou kat bij niemand anders willen laten dan bij haar. Maar dan gaat hij zo hard miauwen in zijn reismandje en een nieuwe omgeving gaat hij ook niet vet vinden.



Hier is het ook altijd heel rustig en vriendin heeft ook een katje en een peuter en alhoewel onze kat heel lief en geduldig is met kleine kinderen weet ik niet hoe katlief dat gaat vinden. Het liefst zou ik een kattenoppas in huis hebben aangezien katten zich ook heel erg hechten aan hun omgeving.



Ik zie het nog goed gebeuren dat ik de hele vakantie ga lopen janken om de kat, denk dat mijn hart in tachtigduizend stukken breekt als ik hem zie vertrekken in zijn reismandje. Dus daar moeten we nog even iets op verzinnen, wil wat het allerbeste is voor de kat.



Dit snap ik heel goed.

Wij hebben sinds 4 jaar 2 katten en zijn sindsdien ook niet meer op vakantie geweest



Daarnaast speelt ook wel mee dat het van ons niet zo hoeft. We vinden het ook gewoon fijn om thuis te zijn en gewoon dagjes dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat gedoe er voor vind ik nl. ook zo erg woldertje

De nacht voor we weg gaan ben ik chaggerijnig en denk , waar ben ik aan begonnen .

En ja we zijn gepensioneerd.

Ben dol op de zomer . Geniet van het mooie weer .

Laat mij maar gewoon thuis in mijn eigen omgeving .spreek mijn talen ook wel Duits en Engels .

Daar ligt het dus ook niet aan .

Ook dat gedoe of alles wel schoon is .heb nl n lichte vorm van smetvrees .ben snel ergens vies van .

Dus bedankt voor de reacties . Ik blijf ook dit jaar weer heerlijk in eigen land ,niet te ver van mijn huis .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
In Nederland is genoeg te doen, het is vertrouwd en ze spreken je taal. Als het bij jullie allebei niet kriebelt om andere landen te ontdekken is het toch helemaal goed? Het spreekwoord is niet voor niets 'Zoals het klokje thuis tikt.. ' Ik ken er zat die graag thuis/in Nederland blijven.



En wat betreft geld. Nou ja, dat is maar geld he? Je kan het straks niet meenemen. Dat zou voor mij geen argument te zijn om geen vakantie te boeken. Tenzij een van ons beiden werkloos was, dan liggen de prioriteiten anders.



Nu met kinderen vind ik vakanties ook wel meer gedoe, en heb aan 2 weken voldoende.
quote:Joyce48 schreef op 29 mei 2016 @ 18:22:

[...]



Juist omdat ik graag en veel reis én omdat ik een controlfeak ven heb ik checklists. Zelfs aparte checklists voor verschillende soorten vakantie, als ik een week in een appartement zit neem ik andere dingen mee dan op een intensieve rondreis van drie weken. Ook heb ik een checklist van dingen die moeten voor het vertrek: vuil in de kliko, ramen dicht, hoofdkraan van het gas uit, planten op een makkelijke plek voor de buurvrouw die de planten water geeft, kraan van vaatwasser en wasmachine dichtdraaien, dat soort dingen.

Die lijsten print ik uit en leg ik op tafel, als alles is afgevinkt stap ik onbezorgd de deur uit.Dat zou inderdaad een mooie optie zijn. Voor dingen thuis die nog ff moeten gebeuren maak ik me minder zorgen. Schoonouders zijn zo gebeld of ze iets willen checken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook graag thuis hoor, je bent echt niet de enige.



Stiekem ben ik blij dat de financien niet echt meewerken, want man en dochter willen wel dolgraag op vakantie. Ik ben meer van de afdeling; vroeg weg, laat thuis en lekker in mijn eigen bed. Gelukkig wonen wij op 5 km van de ene grens en ongeveer 20 van de andere grens. We zijn dus zo in het buitenland .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:reisa1978 schreef op 29 mei 2016 @ 18:36:

Als ik thuis ben ga ik toch een wasje draaien en de stofzuiger door het huis. Het lukt dan niet om echt niets te doen. En op vakantie wel. Het liefst ga ik met de tent, heerlijk buiten slapen en het voelt eigen. En we hebben dan geen tv mee en echt tijd voor elkaar, thuis gaat toch ieder meer zijn eigen weg.



Dit inderdaad. Lekker genieten van de rust en ruimte die ik thuis niet heb.

Op de camping slaap ik lekker in mijn eigen bed onder tentdoek. Zalig!
Alle reacties Link kopieren
Prima toch, ieder z'n meug.



Zelf ga ik heel graag op vakantie om even uit mijn vertrouwde omgeving te zijn en hele andere dingen te zien. Ik vind het leuk om op reis allemaal bijzondere dingen te zien en te leren over de geschiedenis en cultuur van een ander land. Ontmoetingen met mensen zijn op vakantie ook vaak bijzonder en leerzaam. Waar ik vooral van hou is het gevoel van vrijheid en 's ochtends nog niet weten wat ik die dag allemaal voor nieuws ga zien en beleven. Dat heb ik thuis toch minder snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 29 mei 2016 @ 17:46:

[...]

Wij hebben eerst jarenlang twee katten gehad, daarna jarenlang een hond. Ze gingen altijd naar een goed pension. Zowel de katten als later de hond vonden dat - zacht gezegd - geen succes. Vooral de hond miste ons enorm. Maar ervoor thuisblijven? Geen haar op mijn hoofd ...... Ik wist dat ze daar prima werden verzorgd en dan dacht ik altijd: 'Hij heeft 49 weken van het jaar bij ons een geweldig leven, en 3 weken wat minder ..... Jammer voor hem, maar ik moet ook vaak dingen doen die ik niet leuk vind, zo is het nu eenmaal in het leven'.Rationeel weet ik dat dat helemaal waar is, alleen mijn gevoel wil niet echt meewerken
Alle reacties Link kopieren
quote:vicodin schreef op 29 mei 2016 @ 18:47:

[...]





Dit snap ik heel goed.

Wij hebben sinds 4 jaar 2 katten en zijn sindsdien ook niet meer op vakantie geweest



Daarnaast speelt ook wel mee dat het van ons niet zo hoeft. We vinden het ook gewoon fijn om thuis te zijn en gewoon dagjes dingen te doen.



Haha een medestander!

Vriend bekijkt het wat meer nuchter, ik wou dat ik dat kon. Maar dan zie katlief zijn ogen en hoor ik hem in gedachten al heel hard miauwen en dan gaat het mis...
quote:dignity schreef op 29 mei 2016 @ 18:44:

Overigens word ik op de plaats van bestemming pas relaxed als ook mijn koffer is aangekomen . Om een of andere reden vind ik dat altijd een enorm ding.Dit ook nog eens bij mij ja. Dat is iets wat ik uit handen moet geven en dat vind ik met sommige dingen moeilijk. (Vliegen bijvoorbeeld niet, daar heb ik totaal geen moeite mee.)
quote:blue_lagoon schreef op 29 mei 2016 @ 19:36:

[...]





Haha een medestander!

Vriend bekijkt het wat meer nuchter, ik wou dat ik dat kon. Maar dan zie katlief zijn ogen en hoor ik hem in gedachten al heel hard miauwen en dan gaat het mis...Die katten houden ons ook wel tegen hoor. Kan ze slecht missen en ze zijn erg eenkennig wat verzorging betreft. En een pension moet ik niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 29 mei 2016 @ 19:41:

[...]





Dit ook nog eens bij mij ja. Dat is iets wat ik uit handen moet geven en dat vind ik met sommige dingen moeilijk. (Vliegen bijvoorbeeld niet, daar heb ik totaal geen moeite mee.)Ik neem de belangrijkste dingen gewoon mee in mijn handbagage. In ieder geval dure dingen en medicijnen enzo, maar ook kleren die moeilijk te vervangen zijn. Tshirtje kan je zo kopen, maar een fijn zittende korte broek of een goede bh vind ik nog best moeilijk. Dus gewoon voor 2 dagen in de handbagage. Heb ik even de tijd om op zoek te gaan als de koffer niet aankomt.
Alle reacties Link kopieren
De laatste jaren heb ik geen behoefte meer om lang/ver weg te gaan. Deels vanwege de katten waar ik geen oppas voor heb, deels omdat ik geen zin heb in het gedoe, en deels omdat ik gewoon lekker thuis wil aanrommelen.



Vorig jaar zouden we nog 2 volle dagen naar Berlijn gaan, maar ik had het na 1 dag al gehad, dus zijn we de volgende ochtend alweer vertrokken.

Ik ben het liefst overal maximaal 1 dag, maar helaas kan dat nauwelijks als je Nederland uit wil, dus blijven we liever thuis. Soms doen we een stedentripje binnen auto-afstand van ong. 4 uur.



Lekker elke dag uitslapen, luieren op het dakterras, uit eten, naar de stad fietsen voor een terrasje of lunch, naar het strand/naar het bos/shoppen in een vreemde stad/klussen in ons huis, en 's avonds lekker in mijn eigen bed stappen.
quote:dignity schreef op 29 mei 2016 @ 18:44:

Overigens word ik op de plaats van bestemming pas relaxed als ook mijn koffer is aangekomen . Om een of andere reden vind ik dat altijd een enorm ding.Voor mij is dat een nachtmerrie (letterlijk, ik droom er wel eens over). Ik ben wel eens een deel van mijn bagage vergeten en ik vond het verschrikkelijk. Ik ga al niet graag weg en als ik dan ook niet mijn eigen spulletjes bij me heb, vind ik het helemaal niet meer leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd in handbagage bikini/zwembroek en ondergoed en korte broek en shirt voor ons mee. En tandenborstel en de elektronica en alle opladers. Mocht de rest kwijtraken dus niet echt een probleem dus ook geen stress.
Alle reacties Link kopieren
I love vakantie!!! Ieder zijn ding
Alle reacties Link kopieren
Het liefst ging ik 6x per jaar op vakantie. Als ik de loterij zou winnen dan hoef ik geen nieuw huis, auto oid maar ik zou gaan reizen.

Ga in augustus naar Zuid-Afrika, heb al 5 maanden voorpret en ben nu al aan het aftellen. Als ik op het station sta om de trein naar Schiphol te nemen dan ben ik al helemaal gelukkig. “Travel is the only buy that makes you richer“, is wel van toepassing op mij.
Oh lekker juist, vakanties plannen en op vakantie gaan. Wij hebben twee jonge kinderen en onze vakanties zijn momenteel erg behoudend, zouden van mij wel iets spectaculairder mogen zijn. Niet dat ik naar de andere kant van de wereld zou willen vliegen maar Italië of Denemarken ofzo, ik denk dat wij dat nu best al zouden kunnen maar helaas wil vrouw daar nog niet aan.



Gelukkig vermaak ik me in ons eigen land ook wel maar hoop wel dat het ooit terugkomt, of dat nou over twee, vier of zes jaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven