wat niemand je vertelt over zwanger zijn

13-02-2016 17:17 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek mij leuk hier de rare, onverwachte kanten van zwanger zijn met elkaar te delen. Zoiets als het topic "Bevallen, de taboes!", hopelijk met dezelfde hilarische inslag



Maar wat is het praktisch nut er dan van dat mensen over je buik gaan wrijven? Ik begrijp dat niet zo goed en heb nog nooit bij andere zwangeren de neiging gehad.
Wat niemand mij ooit verteld heeft dat het bestond: nierstuwing.

30 weken zwanger nu en af en toe koliekaanvallen waar je u tegen zegt.

Afgelopen vrijdag een nierecho waar het op naar voren kwam. Bovendien is mijn linkernier op mysterieuze wijze verdwenen uit mijn lijf.

Ook dat had niemand mij verteld
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkeltje30 schreef op 28 mei 2016 @ 10:42:

Dat het ook voordelen kan hebben dat je altijd een beetje afstandelijk overkomt. Er is nog niemand in mijn omgeving geweest die het in zijn hoofd heeft gehaald om aan mijn buik te zitten. En de mensen die het graag willen, vragen het netjes. En dat zijn dan ook net de mensen van wie ik het niet erg vind.Hier ook totaal geen last van. Heel soms vragen mensen het netjes en dan vind ik het prima maar gelukkig blijven de meeste mensen er lekker van af
quote:Deadpool schreef op 28 mei 2016 @ 19:20:

Maar wat is het praktisch nut er dan van dat mensen over je buik gaan wrijven? Ik begrijp dat niet zo goed en heb nog nooit bij andere zwangeren de neiging gehad.Voordat ik zelf ooit zwanger ben geweest en iemand vroeg het wilde ik altijd wel voelen. Nooit uit mijzelf gedaan ofzo. Vind het ook erg asociaal, voelt net alsof je iemand onzedelijk aan het betasten bent ofzo.
Ik hoop echt dat straks niet Jan en alleman zomaar zijn of haar kop in mijn kinderwagen gaat steken of mijn kind gaat aanraken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 28 mei 2016 @ 21:47:

Ik hoop echt dat straks niet Jan en alleman zomaar zijn of haar kop in mijn kinderwagen gaat steken of mijn kind gaat aanraken...Dat doen ze wel!!! Ik blijf me erover verbazen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 28 mei 2016 @ 19:20:

Maar wat is het praktisch nut er dan van dat mensen over je buik gaan wrijven? Ik begrijp dat niet zo goed en heb nog nooit bij andere zwangeren de neiging gehad.Nieuw leven voelen. Al schopt t kind natuurlijk nooit.
quote:miss_h schreef op 28 mei 2016 @ 20:05:

Wat niemand mij ooit verteld heeft dat het bestond: nierstuwing.

30 weken zwanger nu en af en toe koliekaanvallen waar je u tegen zegt.

Afgelopen vrijdag een nierecho waar het op naar voren kwam. Bovendien is mijn linkernier op mysterieuze wijze verdwenen uit mijn lijf.

Ook dat had niemand mij verteld Pijnlijk he? Ik wist niet waar ik het zoeken moest. Het was bij mij na een weekje over en daarna heb ik er geen last meer van gehad. Ik had het in de 27e week. Hoop dat het bij jou ook over gaat.
Nier stuwing had een vriendin van mij echt heel erg, pijn was bij haar pas over toen ze met 35 weken werd ingeleid want ze trok het echt niet meer.
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 21:51:

[...]



Nieuw leven voelen. Al schopt t kind natuurlijk nooit.Ik bedoelde meer van wat is t praktisch nut van het voelen als dit gewoon op straat is en ongevraagd wanneer de baby nieteens schopt ofzo.
quote:GateKeeper schreef op 28 mei 2016 @ 21:50:

[...]



Dat doen ze wel!!! Ik blijf me erover verbazen.Ow dan hebben ze straks aan mij echt een hele hele slechte want dat ga ik dus echt niet pikken haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat ze je niet vertellen is dat je een hele koude buik kan hebben. En dan niet fris, maar echt koud!



Mijn onderbuik voelt aan als een ijsklomp, terwijl ik het verder echt niet meer koud heb :p

Ook zo'n voordeel, ik heb het altijd comfortabel warm!
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 28 mei 2016 @ 23:43:

[...]





Ow dan hebben ze straks aan mij echt een hele hele slechte want dat ga ik dus echt niet pikken haha.Mijn moeder doet het wel, en dan leg ik gewoon ook mijn hand op haar buik. Denk dat ik dat bij iedereen ga doen die straks zomaar gaat voelen want ja, als zij het doen, mag ik het ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:slagroom-met-dip schreef op 29 mei 2016 @ 19:05:

[...]





Mijn moeder doet het wel, en dan leg ik gewoon ook mijn hand op haar buik. Denk dat ik dat bij iedereen ga doen die straks zomaar gaat voelen want ja, als zij het doen, mag ik het ook!Ach mijn vader aait ook wel eens vluchtig en liefdevol over mijn buik of mijn zusje. Maar ik heb een hele goede band met ze dus van hun kan ik het hebben maar zomaar mensen.....FO
Alle reacties Link kopieren
Als je je ziek voelt, dat extra vervelend is tijdens je zwangerschap. Ik voel me echt een vaatdoek. Ik kan de hele dag wel slapen, heb een verstopte neus en hoofdpijn.

En dan mag je alleen zeezout-neusspray en paracetamol.

Blugh!
Alle reacties Link kopieren
En ik zit maar te wachten totdat ik dat zogenaamde "altijd-warm" ga krijgen. 23 weken en nog telkens koud
Alle reacties Link kopieren
Ik lag vandaag aan de ctg. Gewoon de hele dag niet bewegen tot je aan zo'n apparaat ligt. Eigenwijs kind
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 29 mei 2016 @ 20:37:

En ik zit maar te wachten totdat ik dat zogenaamde "altijd-warm" ga krijgen. 23 weken en nog telkens koud Het gaat niet meer gebeuren (zei zij in het derde trimester)
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 29 mei 2016 @ 21:03:

[...]





Het gaat niet meer gebeuren (zei zij in het derde trimester)Dat denk ik ook. Ik ben normaal altijd koud, maar altijd warm had ik direct al in het begin van de zwangerschap (inclusief drijfnat wakker worden). Mijn man heeft afgelopen winter voor het eerst in 15 jaar geen ijsklompen tegen zijn benen gehad om op te warmen.
Vorige zwangerschap begon het altijd warm gevoel met 6 weken al. Bij deze zwangerschap is het sinds gister begonnen ( bijna 38 weken) en wordt er nu al gek van. Het is gewoon bloedheet!
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 29 mei 2016 @ 20:37:

En ik zit maar te wachten totdat ik dat zogenaamde "altijd-warm" ga krijgen. 23 weken en nog telkens koud Nu 22 weken en ook nog in afwachting hiervan... Nog net zo vaak koude voeten als normaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 28 mei 2016 @ 23:43:

[...]

Ow dan hebben ze straks aan mij echt een hele hele slechte want dat ga ik dus echt niet pikken haha.

Ik had t afgelopen weekend nog. Ik zit bij de kapper en man komt met kind aan. Mijn kapster grist kind uit man's handen en begon haar te knuffelen en te kussen. Alleen maar lief en goedbedoeld natuurlijk, maar way out of my comfort zone.



Het haar van mijn kind is ook machtig interessant, ze heeft kastanjebruin haar met een rode gloed. Alsof ze dat nog nooit gezien hebben. Altijd er maar aan zitten.
Bij mij is het eigenlijk na mijn eerste zwangerschap niet meer weggegaan. Was altijd een koukleum.

Oh dat ongewenst aan je kind zitten herken ik. Vreselijk irritant en ik moet daar assertiever in worden. Dochter van 22 maanden is daar makkelijk in. Die geeft namelijk al dé blik Laatst een kennis van mijn schoonmoeder die ik nog nooit gezien had, dook op de buggy af. Ze herkende dochter aan de foto's waarmee schoonmoeder pronkt. Zou haar nooit herkend hebben tot ze zei dat ze mij wel eens zag fietsen met man en kind. Toen viel het muntje.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 29 mei 2016 @ 21:33:

[...]



Ik had t afgelopen weekend nog. Ik zit bij de kapper en man komt met kind aan. Mijn kapster grist kind uit man's handen en begon haar te knuffelen en te kussen. Alleen maar lief en goedbedoeld natuurlijk, maar way out of my comfort zone.



Het haar van mijn kind is ook machtig interessant, ze heeft kastanjebruin haar met een rode gloed. Alsof ze dat nog nooit gezien hebben. Altijd er maar aan zitten.Je kapper ook echt Wat een volslagen idioot. En dan ook nog kussen en knuffelen. Echt wat denk je dan?!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
39 weken en ik heb het opeens toch heet! Pfff



En die koude (onder)buik herken ik ook! Raar is dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven