Werk & Studie alle pijlers

Ergernissen op het werk

26-05-2016 23:18 520 berichten
Je kan je overal aan ergeren ik iedergeval wel op dit topic mag je spuien over je collega's, werkvloer etc.





TO trapt af.



Ik ben altijd heel netjes ik zorg als ik het pand verlaat dat de volgende dienstdoende collega zo verder kan gaan zonder extra werk. Bureau opgeruimd alle informatie up to date etc. Ik kom op het werk vanmorgen, bureau is een chaos er zijn taken niet uitgevoerd bekertjes op de desk,een hotelgast had tot 2x aan toe gevraagd voor een extra kussen is niet verder geholpen. Ik mag alle shit gaan opruimen. Ik kan daar zo aan ergeren. ik ga effecient te werk in een opgeruimde nette omgeving. Dan verwacht ik dat ook van een ander.
Ik had een collega die de laatste 10 jaar voor zijn pensionering heeft lopen aftellen naar zijn pensioen. En maar klagen over alle kansen die hij gemist had en hoe zwaar hij het had. Het laatste half jaar heeft hij letterlijk niets geproduceerd. Wat een verschil was dat met mijn andere collega die tot zijn laatste dag gewoon heeft gewerkt en waarbij zijn naaste collega's om kwart over vier gewoon zijn werkvoorraad hebben weg gehaald en gezegd dat het klaar was.
TTass, ik denk dat jij zo'n collega bent waar ik een beetje bang voor zou zijn. Ik stel me je voor als een grote Surinaamse met een enorm grote mond, scherpe tong en een ego van hier tot heb ik jou daar. Zo eentje waarvan je hoopt dat ze niet bovenop je gaat zitten als je haar irriteert
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 29 mei 2016 @ 19:32:

[...]



Deels dood? Volgens mij lees je niet goed. ow haha nu zie ik het inderdaad. never mind dan
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 mei 2016 @ 20:29:

[...]





Fijn hé, dat dat de maatschappij is die we uiteindelijk gaan kweken, dat mensen eigenlijk niet meer in staat zijn te functioneren, maar gewoon nog móeten. Zoals het er nu uitziet, is de kans groot dat ik zeker tot mijn 69e nog móet werken. En wie weet, verzinnen ze over een jaar of over 2 of 3 jaar wel, dat ik nóg langer moet.



En ondertussen zitten de jongeren thuis omdat ze geen werk kunnen vinden.



Geweldig he?



Hij moest niet meer werken, hij wou het echt zelf. Als het aan hem had gelegen, dan "werkte" hij nu nog.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Sommige mensen zullen inderdaad niet meer in staat zijn om te werken op die leeftijd.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
quote:MinkeDeWit schreef op 29 mei 2016 @ 20:44:

TTass, ik denk dat jij zo'n collega bent waar ik een beetje bang voor zou zijn. Ik stel me je voor als een grote Surinaamse met een enorm grote mond, scherpe tong en een ego van hier tot heb ik jou daar. Zo eentje waarvan je hoopt dat ze niet bovenop je gaat zitten als je haar irriteert Haha haha nee joh ik val wel mee hoor. Als je gewoon normaal doet, doe ik ook normaal. Wel een grappige omschrijving.
Betere wereld begint bij jezelf.
Ben je Surinaamse Ttass?
quote:Troeteltje schreef op 29 mei 2016 @ 21:06:

Ben je Surinaamse Ttass?Ja.
Mijn beeld van je wordt steeds completer.
quote:Troeteltje schreef op 29 mei 2016 @ 21:13:

Mijn beeld van je wordt steeds completer. En wat is dat beeld dan
Alle reacties Link kopieren
Vrouwelijke collega 's die hun parttime werktijd vol kletsen over hun kinderen ????
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me vooral aan ouders die 's ochtends te laat hun kinderen wegbrengen of heeeeeel lang blijven hangen in de klas...incl. Mega drama

Ik wil gewoon om 8.30 beginnen..punt. Ik kom toch ook niet om 8.45?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 29 mei 2016 @ 21:34:

Ik stoor me vooral aan ouders die 's chtends te laat hun kinderen wegbrengen of heeeeeel lang blijven hangen in de klas...

Ik wil gewoon om 8.30 beginnen..punt. Ik kom toch ook niet om 8.45?Moet je voor de grap eens doen
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd. Dan moet je ze horen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 29 mei 2016 @ 21:38:

Nou idd. Dan moet je ze horen!!
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:Ttass28 schreef op 29 mei 2016 @ 17:50:

Ik had vanmorgen een discussie met collega omdat ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Ik werk er nu een tijdje, ritme gevonden. Ik weet wat mijn taken zijn. Probeert een snol uit de huishouding mijn werk aan mij uit te leggen. Ik zei tegen haar met alle respect grutje ik weet wat ik aan het doen ben.Ik stoor me echt niet snel een collega's, maar wat zou ik me aan jouw opmerking storen als je mijn collega was. Een snol uit de huidhouding??? Doe toch niet zo denigrerend over iemand die in de huishouding werkt. Je kan vinden dat ze zich niet met jouw werk hoeft te bemoeien, maar om iemand dan een snol te noemen is echt niet respectvol. Die huishoudelijk medewerker werkt ook hard om jouw plek schoon te maken hoor, waardeer dat i.p.v. iemand te denigreren.
quote:Ttass28 schreef op 29 mei 2016 @ 19:31:

[...]





Ik heb haar geen snol genoemd. Maar ik ben wel even duidelijk geweest. Het is niet prettig als je bezig bent met je werk en iemand komt even vertellen hoe het hoort die niet op jouw afdeling werkt. Dat zat mij even hoog. Je hebt ook gewoon gelijk.



Je schrijft hier toch in termen van 'snol van de huishouding' over haar?

Er zit een groot verschil tussen direct en disrespectvol zijn en jezelf verheven voelen boven een ander, want daar komt het wel op neer als je in dergelijke termen over iemand schrijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sweety2015 schreef op 29 mei 2016 @ 21:34:

Ik stoor me vooral aan ouders die 's ochtends te laat hun kinderen wegbrengen of heeeeeel lang blijven hangen in de klas...incl. Mega drama

Ik wil gewoon om 8.30 beginnen..punt. Ik kom toch ook niet om 8.45?Dit ja, mijn rooster begint gewoon om 8.30. Zo loop ik weer uit en heb ik minder tijd voor een andere les. Mijn laatste stageschool had hier vooral problemen mee in de kleuterklas. Hoe vaak het ook tegen ouders gezegd werd. Wilde er niet in.
Het is niet denigrerend zij heeft een hogere functie dan ik. Ze is de baas van de huishoudafdeling van het hotel. Denigrerend was ze naar mij toe.
Ttas leert het nooit. Het gaat soms even goed, maar de ware aard komt toch iedere keer weer boven

Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 29 mei 2016 @ 21:49:

[...]





Dit ja, mijn rooster begint gewoon om 8.30. Zo loop ik weer uit en heb ik minder tijd voor een andere les. Mijn laatste stageschool had hier vooral problemen mee in de kleuterklas. Hoe vaak het ook tegen ouders gezegd werd. Wilde er niet in.



Ik roep gewoon heel hard dat ik wil beginnen en ga vervolgens bij de deur staan...

Er zijn dan ouders die ook nog boos gaan kijken of je compleet negeren..niet te geloven
quote:Ttass28 schreef op 29 mei 2016 @ 21:49:

Het is niet denigrerend zij heeft een hogere functie dan ik. Ze is de baas van de huishoudafdeling van het hotel. Denigrerend was ze naar mij toe.Je lijkt het echt niet te (willen?) snappen... Het denigrerende zit in de woordkeuze 'snol'.
Mijn god, wat een kapsones. Net een paar weken aan het werk en je dan gedragen alsof je de directeur bent en je jarenlange ervaring hebt. Ik vermoed dat dat nog leuke topics gaat opleveren.



Maar ergernissen qua werk heb ik niet zo heel snel. Ik erger me aan traagheid en mensen die geen knopen kunnen doorhakken en alle beslissingen en rotklusjesdoorschuiven naar de volgende dienst. Maar dat heb ik snel genoeg door en dan gebeurt dat niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 29 mei 2016 @ 21:49:

Het is niet denigrerend zij heeft een hogere functie dan ik. Ze is de baas van de huishoudafdeling van het hotel. Denigrerend was ze naar mij toe. als zij een hogere functie heeft, heeft zij wel degelijk het recht om je ergens op aan te spreken als zij vindt dat jij je werk niet goed doet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Sweety2015 schreef op 29 mei 2016 @ 21:53:

[...]





Ik roep gewoon heel hard dat ik wil beginnen en ga vervolgens bij de deur staan...

Er zijn dan ouders die ook nog boos gaan kijken of je compleet negeren..niet te gelovenToen mijn dochter in de kleuterklas zat hadden we ons eens verslapen. 8 uur werd ik wakker dus keihard gehaast en om 08.32 uur bracht ik dochter in de klas. Zegt de juf: 'Dag Marietje, wat leuk dat je ook nog bent gekomen.' Dus ik vond dat eigenlijk nogal overtrokken om zo te reageren op iemand die 2 minuten te laat is. Stap ik vervolgens in mijn auto, zie ik op de klok dat het 09.35 uur is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven