Exact vertellen wat je gegeten hebt-deel 4

16-04-2016 20:00 3009 berichten
En hier kletsen we weer verder, deel 4 alweer! We plaatsen natuurlijk nog onze eerlijke eetlijsten maar daaromheen wordt lekker veel gekletst over van alles en nog wat. Wees welkom iedereen!
Spannend Leighton!!!
Oh Leighton, dat is spannend! Maar ook ontzettend gaaf! Nu je nog nergens aan vast zit moet je het juist doen nu.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat spannend Leighton! en je hebt groot gelijk - als dit een droom is die al een poos bij jullie kriebelt, dan is dit moment, dat je nog nergens aan vastzit, hét moment om het te gaan proberen. Terugkomen kan altijd nog! Beter dan niet proberen en je hele leven stiekem denken: hadden we maar....
Wat wilden wij ook graag emigreren, maar dat kon niet vanwege kinderen en exen. Anders had ik allang niet meer hier gewoond.



Vandaag een drukke dag. Nieuwe meubels geplaatst en wat kom je er dan achter dat je eigenlijk een hoop zooi hebt overal De schuur (en deels de woonkamer) staan nu vol met spullen die weg moeten. Gelukkig komt de gemeente het deze week al allemaal ophalen. Dus nu met de voetjes op de bank met een bak thee op de bank lekker uitpuffen.
Jeetje Leighton wat gaaf!!! Wil je ook vertellen welk land? Ben ik erg benieuwd naar! Mijn schoonzus is 4 jaar geleden geëmigreerd. Wil nooit meer terug.
Alle reacties Link kopieren
Marlye fijn dat je thuis bent! Poeh het was wel echt heftig bij jou dus zeg. Zo ontstoken, geen wonder dat je zoveel pijn had. Hoe gaat het nu? Heb je ook last gehad van je arm en schouder of voel dat mee?



Finjie ik merk ook dat er meer rust naar voren komt in je berichten. Niet schuldig voelen daarover, het is echt heel zwaar om iemand met burnout of depressie zo dicht bij je te hebben.



Gember hoe gaat het nu bij jou? Wat meer rust?



Leighton emigreren! Wat super stoer! Ben wel heel benieuwd naar welk land. Hoop dat ze er veel pasta en sushi hebben groot gelijk om nu te gaan. Zou het definitief zijn of voor enkele jaren?



Momo wat goed dat je moeder is gaan zwemmen. Het lijkt me zo moeilijk om te zien dat die chemotherapie zo zwaar valt. Hoe gaat het nu met je zoon en zijn ei? En de pols van je dochter?



Isa leuk, nieuwe meubels! Idd aanleiding om meteen goed op te ruimen. Wat rot dat je moeder nog in het zkh ligt. Ze krijgen het niet gestabiliseerd bij haar?



Troetel het gaat wisselend zeg je. Wel met een stijgende lijn vergeleken met een paar weken terug? Heb je iemand in je omgeving waar je je verhaal en worstelingen bij kwijt kan? Eerst postte je het hier nog wel eens, maar nu ook niet echt meer he. Hoeft ook niet, maar hoop dat je het nu niet allemaal opkropt. Maak me soms wel een beetje zorgen om je, of het wel goed gaat. Ik heb zelf nl vaak dat hoe minder ik loslaat over hoe het écht gaat, hoe slechter dat het met me gaat.



voor de rest



Wij zijn weer on the road. Mijn andere oma wordt 85 en viert dat vandaag, in Rotterdam. Oudste is bij mijn peettante (heel programma tot vnvd laat) en jongste gaat wel mee. Hoop dat het een beetje droog blijft.
Marlye, sterkte meid, het zit je niet mee he!



Finjie, rust doet je goed. Schaam je niet. Goed dat je dit zo oppakt.



Gember, alles goed met jou? Je had het zo druk, hebt er verder niets over verteld.



Leighton, emigreren. Wauw, wat een nieuws zeg. In het buitenland bestaat ook internet, dus je wil ons vast op de hoogte houden!?



Momo, zoals altijd druk in de weer. Hoe gaat het met de depressie? En met man?



Isa, die nieuwe meubels, zijn dat die van zoon? Of jullie zelf ook in het nieuw gestoken? Hele andere stijl? Flinke klus? Of enkel wat spullen erbij plaatsen?



Gizzmo, hoe gaat het met jou? Inmiddels wat kleding gekocht?



Elko, feest ze. Al die jarige oma's.



Ikzelf, je vraagt ernaar Elko, ga met ups en downs.

Ben inderdaad wat geslotener dan jullie me kennen.

Ligt niet aan jullie. Ligt aan de situatie.

Dank voor je interesse.



Infinity, gebruikersnaam, Friction, en wie ik misschien vergeet........ookal lezen we jullie weinig momenteel, hou jullie taai. De rest ook uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees af en toe wel mee, maar ben zoveel aan het werk (gewoon werk, niet eens proefschrift), dat ik vooral daarmee bezig ben, heel veel last heb van stress en moeheid . Ik probeer er goed mee om te gaan door in ieder geval goed te eten en (proberen om) genoeg te slapen. Maar van daaruit heb ik even geen puf om vrienden te spreken/zien of contacten in wat voor vorm dan ook te onderhouden . Hopelijk snel beterschap, zal wel even mijn eetlijstje van vandaag plaatsen (want ik heb nu een voedingsplan en ben al ruim 1,5 kilo kwijt!!!)



O: havermout met ananas en granaatappel

T: rauwkost (koolrabi, tomaat, komkommer) met hummus en een gekookt ei

L: restje sushi van gister en bord zelfgemaakte pompoensoep

T: twee rijstwafels met pindakaas/sambal en banaan

D: gamba's met een bak roerbakgroente

T: stukje pure chocolade, sinaasappel en walnoten



Ik hoop snel minder druk te zijn en weer normaal te kunnen functioneren!
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Doe je nu veel echt anders dan voorheen Infinity?



Fijn dat je even een update geeft. En fijn voor jou dat je bent afgevallen, daar je dat zo graag wilde. In ruil daarvoor wil je meer spier, toch?
Oh, en......de drukte klinkt vervelend voor je Infinity!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik eet niet echt anders, gelukkig niet! Het plan is gemaakt obv mijn eigen eetgedrag en -gewoontes. Het is vooral verschil in porties: kleiner bij de hoofdmaaltijden, groter bij de tussendoortjes

Tot nu toe bevalt het dus erg goed, ws omdat het zo lijkt op wat ik eerst at.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
@marlye: hoe gaat het nu?

@troetel: verzorg jezelf maar goed! Heb je iem waar je alles aan kwijt kan? Anders kan dat gerust hier hé!

@infinity: fijn dat het voedingsplan zn vruchten afwerpt! Goed dat je je prioriteiten stelt!

@leighton: waw emigreren. Voor mij zou t ook mogen maar manlief wil niet mee. En nu ook moeilijker met de kids hé. Jullie hebben gelijk hoor, als je het doet, moet het nu!

@elko: hopelijk leuk feestje gehad?

@gember,gebruikersnaam, friction: alles ok met jullie?



Met ons alles ok. Super rustig en fijn weekend gehad. Het afscheid is wel nog altijd moeilijk. Kids zijn nu bij mijn ouders tot woensdag. Heb woensdag examen en ze wilden me wat verlichten.



Man eet nu gluten en lactosevrij en waw wat een verschil in energie!



Lijstje:

O: glut&lact vrije koffiekoeken

T: granny smith met zalm

L: rauwkost

T: fruitsalade

D: hamburger met gebakken aardappeltjes dn perzik uit blik

O: blikje cocktailworstjes
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, het gaat om Panama en het zou max. 5 jaar zijn en daarna hopelijk Singapore (Daar zou ik wel altijd willen blijven ) of Amerika, afhankelijk van de werkgelegenheid.



Lijstje gisteren:



O: 2 waldkorn boterhammen met filet americain

T: 2 kaneelkoekjes

L: ...frozen yoghurt met mini marshmallows, bitterkoekjes crumble en witte chocola

D: biefstuk met zout/peper/olijfolie en pastasalade met tomaat, basilicum, pancetta, roquefort
Hoi meiden,



Na een paar hele slechte dagen kan ik eindelijk zeggen dat ik mij iets beter voel! nog wel veel last van bijwerkingen van de oxicodon, bah.



Ontbijt,

2 boterhammen met jam en een handvol pillen. Koffie en thee

Lunch, 2 crackers met kaas

Diner, ?

Verder drink ik verveeld over de dag ruim 2 liter water weg, goed doorspoelen om alle troep uit mijn lijf te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zou ik ook graag emigreren. Ben compleet doorweekt en mijn werkkleding is zelfs door mijn tas heen doorweekt geraakt.



Marlye, wat fijn dat jij je weer wat beter voelt!!



Finjie, ja het gaat goed! Heb een heel leuk weekend achter de rug met wat vrienden. Ook hebben we bij de Ikea wat meubeltjes gekocht zodat we meer plaats hebben om spullen in op te ruimen. 2 kastjes staan er al en 2 moeten we nog in elkaar zetten.

Fijn dat jouw ouders je willen helpen met de kids!



Infinity, leuk om je weer te lezen! Begrijp dat je nu minder energie hebt voor andere dingen, hopelijk heb je het snel iets minder druk.



Vanavond even verder lezen, mobiel leest/typt wat lastiger.



Ontbijt: 2 ontbijtcrackers met pindakaas, 400ml water met carvan cevitam go aardbei

Tussendoor: Nootjesmix

Lunch: bakje kwark met Quaker krokante muesli

Tussendoor: waarschijnlijk bekertje koffie of wiener melange

Diner: frietjes of pizza, vriend is weg en geen zin om te koken

Tussendoor: weet ik nog niet



Vanavond denk ik veel thee, ben half doorweekt
Alle reacties Link kopieren
Gebruikersnaam Ben je alweer droog?



Gelukkig gaat het iets beter Marlye! Sterkte nogmaals, heftige operatie.
Zooooheeee.... In de bus terug naar huis na schoolreis... Ben kapot haha. De hele dag met 6 groep 3'ers in een pretpark. Gelukkig is de voorspelde regen, hagel en onweer weggebleven!



O: boterham met kaas

T: mentos in de bus en later een cappuccino

L: paar patatjes en later een bruin bolletje met kaas

T: appelreep en een snoepje

D: salade en tomaten-groentesoep (door mama gemaakt, de lekkerste!)

T: ?
Momo, voel je je nooit flauw met zo weinig voedsel?

Een hele dag teren op jouw lijstje terwijl je activiteit er niet om gelogen heeft.....fink inspannend met al die kinderen op pad.



Marlye, inmiddels ben je bekend met doping lees ik.

Stiekeme junk. Hihihihi. Fijn dat je je sterker voelt.



Gebruikersnaam, helemaal doorweekt....da's niet niks he.

Hier heeft het ook enorm geregend!



Infinity, ongelooflijk zoveel effect terwijl het zo dicht bij je eigen keuzes ligt. Fijn voor je!



Leighton, we gaan met je mee...waar je ook naartoe gaat hoor!
Nou, het schijnt dat afkicken van oxycodon hetzelfde is als afkicken van heroïne... Dus een echte junk haha!



Leighton, wat gaaf Panama! Wát een enorm gave kans dit

Momo, snap dat je kapot bent ja. wel super leuk dat je meegegaan bent

Infinity, wat fijn dat het zo goed gaat met je voeding

Finjie, wat goed zeg dat het gluten en lactosevrije eten zo zn effect heeft

Gebruikersnaam, balen dat je doorweekt was, vanavond maar lekker opwarmen



Hele dag droog geweest hier, flauw zonnetje af en toe. Nu valt het er met bakken uit en onweert het flink. heerlijk!



Heb gisteren trouwens een onwijs gaaf cadeau van mijn ouders gekregen, een le creuset braadpan. Geweldig ding! En een hele mooie kleur, beetje groen achtig. Staat nu mooi op het fornuis langs mijn le creuset fluitketel
O wauw, Le Creuset.....over gelezen en inderdaad mooi. Zijn toch pastelkleurig he?



Schijnt gave shizzle te zijn.



Ben je lekker verwend Marlye, fijn! En aangezien ik je regelmatig vanalles lees uitproberen in de keuken een heel passend cadeau!



Geen idee hoe dat zit met die medicatie trouwens, echter als jij het zegt geloof ik je meteen.

Dus je bent nu een echte junk. Dan kijk maar uit dan voor pannekoekje, want dat is onze huis-tuin-keuken dealer.
Alle reacties Link kopieren
@gebruikersnaam: klinkt als een leuk weekend!

@marlye : altijd fijn een cadeautje krijgen! En wat voor één. Le creuset! Waw!

@leughton: waw panama. Blijf je wel bij ons?



Wat een verschil een avondje zonder kids. Heel wat tijd over nu. Beetje gestudeerd maar ging niet zo goed. Ben moe.



Eindevaluatie gehad, was goed! :-D



Ik ben nu doorweekt. Net naar manlief geweest. Ze mogen ff hun afvoer bekijken, moest door een heuse plas stappen. Nu ja het regent hier ook extreem veel nu. Op sommige plaatsen nog veel meer!



Lijstje:

O: 2 bth met kalfsworst

T: banaan (op stage niet veel tijd)

L: slaatje met scampi, appel en curry

T: appel (op stage niet veel tijd)

D: pitta afgehaald

T: geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Wow, Leighton, Panama, jullie zijn wel avonturiers, zeg! Ben heel benieuwd of het ook echt doorgaat. Gelukkig kun je het viva forum van daaraf ook bereiken, kunnen we je belevenissen volgen straks



Marlye, een le creuset pan, ik ben jaloers! Heel mooie en duurzame dingen zijn dat. Fijn te horen dat het een beetje beter met je lijkt te gaan.



Finjie, gefeliciteerd met je goede eindevaluatie! Mooi werk hoor.



Wat een ontzettend onweer gisteren he? gelukkig vanochtend een zonnetje, past beter bij de laatste dag van mei.



Momo, wat is het toch leuk dat je zo'n actieve moeder bent op school. Lijkt me pittig zo'n dagje, maar wel leuk.



Troetel, rustig aan he?



Infinity, balen dat je het zo druk hebt en niet eens met je proefschrift! is het al bijna af of ligt het even stil? ik gun je erg om er eindelijk vanaf te zijn!

Fijn dat je nieuwe eetplan zo goed bevalt, opvallend wat een aantal kleine ingrepen dan kunnen doen he?



Ik ben nog steeds erg druk, op het werk en ook een aantal dingen in de persoonlijke sfeer waar ik om privacy redenen niet over uit zal weiden. Moet echt even alle zeilen bijzetten om niet door m'n energie heen te raken.



Lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, kapje met appelperenstroop, kwark met appel en rozijntjes

Tussendoor: sinaasappel

Lunch; 2 boterhammen met tartex, hand cherrytomaten, paar worteltjes

Avondeten: stuk broccoliquiche met olijven en gorgonzola
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer eens zwaaien



Heb weinig tijd om alles bij te lezen want het is vrij druk op het werk, en ik heb me voorgenomen na werktijd mn computergebruik te verminderen (zit er namelijk al de hele dag achter op het werk )



Gaat goed met het promoveren, inmiddels is mijn 2de publicatie een feit. Eind deze maand ga ik naar een conferentie in NY, vriend mee, nog een paar dagen eraan vastgeplakt. echt nice!



Hoop binnenkort weer wat meer leestijd te hebben
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Dames, jullie zijn stilletjes.

Iedereen zo druk?

Of is er meer aan de hand?



Hier vandaag een drukke dag gehad. Nu rustig op de bank.

Eetlijst vandaag Troeteltjes-wijze.



Muntthee nu voor me staan. Verse munt uit tuin.
Finjie, dank je.



Pannekoek, laat je niet kisten.



Friction, veel plezier in NY.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven