Het is uit...

28-05-2016 07:48 266 berichten
Hoihoi



Ik moet even van mij afschrijven.



Sins vorig jaar feb heb ik een vriend. We zijn allebij nog jong (20,22). Het eerste jaar was top! Heel veel leuke dingen gedaan, reisjes etc.



Maar sins jan van dit jaar ben ik ziek geworden. Paniek en angstaanvallen. We zouden er samen voor gaan vechten dat ik zo snel mogelijk weer beter zou worden!



Maar vorige week vertelde hij ineens dat hij het niet meer ziet zitten.... er zijn wat persoonlijke dingetjes waar hij zich aan irriteerd. We hebben een andere levensstijl.

Hij denkt dat het op de lange termijn nog meer irritaties gaat geven bij hem....



Ik voel me zo in de steek gelaten. Ik durf al niks omdat ik "ziek" ben, en nu komt dit er ook nog eens bij!!! Ik voel me nu zo alleen!



Hij komt vandaag langs om nog te praten, en zijn spulletjes mee te nemen.

Ik heb een hele tas gemaakt waar herinneringen aan zitten van ons samen. Hij mag t allemaal mee nemen.



Ik wil ervoor vechten om hem niet te verliezen. Maar zijn keuze staat vast. Ik heb vanalles geprobeert.





Ik voel me zo in de steek gelaten nu. Het gaat al rot met me, en dan komt dit er ook nog eens bij!!!
Je spoort niet.

Bye.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 23:19:

Ik voel me een beetje in de war. Ik weetniet of ik blij moet zijn of moet huilen...



Blij zijn omdat t beter kan worde

En huilen omdat ik hem al voor een deel kwijt ben, maar dat andere deel wel weer terugkan winnen.



T is 1 grote chaos in mn hoofdop dit moment...Er zijn meerdere opinies gevallen, inclusief de mijne. Volg je hart Lceetje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen maar mijn ervaring is dat als het niet goed met je gaat dat je beter even een tijdje aan jezelf moet werken voordat je energie kan stoppen in je relatie. Je angsten en paniek kosten je waarschijnlijk al al je energie. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maar niemand voelt hoe jij je voelt ook een partner niet. Mij heeft het geholpen om tijdelijk terug te gaan naar mijn ouders en even geen contact te hebben met mijn vriend. Als het zo moet zijn komt het echt wel weer goed tussen jullie. Maak doelen voor jezelf die je wil bereiken, zoek een leuke hobby, probeer van de kleine dingen te genieten. Beter therapie en geen medicatie............ Sterkte!
quote:Lceetje schreef op 28 mei 2016 @ 23:19:

Ik voel me een beetje in de war. Ik weetniet of ik blij moet zijn of moet huilen...



Blij zijn omdat t beter kan worde

En huilen omdat ik hem al voor een deel kwijt ben, maar dat andere deel wel weer terugkan winnen.



T is 1 grote chaos in mn hoofdop dit moment...



Het mag beiden.

Gewoon over je heen laten komen nu.



Liefdesverdriet is een achtbaan. Eerst ga je steeds over de kop. Als je denkt dat de rit rustiger wordt hang je ineens ondersteboven en als je je voorbereid op een nieuwe duikeling ga je ineens omhoog en voel je je beter.

En dat kan even duren helaas.



Lees de posting van Minny nog eens.

Die geeft een paar hele goede adviezen.

Ze heeft gelijk. Je hebt een plan nodig.

Niet vandaag maar wel binnenkort.



Misschien ook iets om met je hulpverlener te bespreken?
Dankjullie voor de adviezen etc.



Ik had vanacht no wat goede tips gevonden op n site.

En ik ga een lijst maken, meg een plan van aanpak.

Dan neem ik die woensdag mee naar mn psyg. Kijken of t ee beetje goed is!!.



Ik voel me soms wel weer wat rustiger in mn hoofd worden.

Gisteravond zat ik echt van : moet ik nou huilen of blij zijn...



Waarom zijn die dingen zo poep ingewikkeld....
Alle reacties Link kopieren
Misschien voel je je juist rustiger omdat het uit is, klinkt vreemd, maar je hoeft je nu niet meer druk te maken over hem.

Geen rekening meer te houden met hem, nu alleen jezelf om aan te denken, kan juist heel gunstig werken



Geen stress meer over je relatie
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 29 mei 2016 @ 08:41:

Misschien voel je je juist rustiger omdat het uit is, klinkt vreemd, maar je hoeft je nu niet meer druk te maken over hem.

Geen rekening meer te houden met hem, nu alleen jezelf om aan te denken, kan juist heel gunstig werken



Geen stress meer over je relatieEens



Geen schuldgevoel naar hem, minder druk om leuk te doen en geen gedoe met zijn getwijfel. Gewoon echt jouw leven voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 29 mei 2016 @ 08:11:

Dankjullie voor de adviezen etc.



Ik had vanacht no wat goede tips gevonden op n site.

En ik ga een lijst maken, meg een plan van aanpak.

Dan neem ik die woensdag mee naar mn psyg. Kijken of t ee beetje goed is!!.



Ik voel me soms wel weer wat rustiger in mn hoofd worden.

Gisteravond zat ik echt van : moet ik nou huilen of blij zijn...



Waarom zijn die dingen zo poep ingewikkeld....



Goed voor jou ! Dat is de eerste stap en je bent goed op weg zo.

In feite zijn de dingen heel simpel maar soms moet je het nog leren en neem je de opgedane kennis mee in je leven.

Alleen jij weet wat goed aanvoelt voor jou. Blijf zo doorgaan Lceetje.

Heb je al opgezocht betreft NLP ?
we zitten nog steeds wel te appen. maar niet extreem ofzo.



vanochtend vroeg hij hoe het met me ging, ik stuurde daarop een foto van mn gezicht met nog slaap ogen. ik zei dat ik no even ga slapen.

hij zei van wat zie je er toch mooi uit!



heel lief en smelt momentje natuurlijk, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet!



ik heb met mijzelf afgesproken dat ik hem vrijdag a.s. ga vragen hoe hij er dan in staat. gewoon voor duidelijkheid etc.

ik hoop dat hij het dan zelf ook weet....
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een narigheid Lceetje! Ik hoop in ieder geval het allerbeste voor je, met of zonder hem! quote:wizky schreef op 28 mei 2016 @ 23:30:

[...]



Jij vindt dus de kwalificatie"achterlijk" volstrekt normaal en terzake doendend? Juist. Misschien moet je even goed nadenken waarom je het nodig vindt om mij zo af te kraken terwijl ik niets anders dan glashelder ben.Sorry hoor wizky, maar je bent zelf ook niet bepaald netjes gestart in dit topic. Ik kreeg ook een grote afkeer naar jou toen ik je eerste reactie las. Je kraakt TO zelf ook af dus verwacht dan ook dat je hetzelfde terug krijgt ;)
quote:Lceetje schreef op 29 mei 2016 @ 17:15:

we zitten nog steeds wel te appen. maar niet extreem ofzo.



vanochtend vroeg hij hoe het met me ging, ik stuurde daarop een foto van mn gezicht met nog slaap ogen. ik zei dat ik no even ga slapen.

hij zei van wat zie je er toch mooi uit!



heel lief en smelt momentje natuurlijk, maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet!



ik heb met mijzelf afgesproken dat ik hem vrijdag a.s. ga vragen hoe hij er dan in staat. gewoon voor duidelijkheid etc.

ik hoop dat hij het dan zelf ook weet....Sorry maar ik zou me niet te veel verheugen op een goede afloop. Stom van hem dat hij zo doet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening: los van het feit dat ik het erg rot voor je vind en liefdesverdriet echt geen pretje is denk ik dat je deze "kans' moet aanpakken op echt aan jezelf te werken zonder je te verschuilen achter je (ex)vriend.



Therapie en over je angsten heen komen moet je toch uiteindelijk zelf doen. Dit kan niemand anders voor je doen. Als je dit alleen doet kom je er zoooooveeel sterker uit dan dat iemand steeds je handje moeg vast houden.



Gebruik deze periode en mocht je (ex) vriend je nu toch terug willen , geef aan dat je de therpie periode eerst aan jezelf wil werken voordat je met hem verder wil. Want geloof mij, wat je nu in therapie gaat doen is super moeilijk en zwaar. Ik ben bang dat je vriend dit niet aankan en het alsnog binnen de kortste keren uit is. En het liefdesverdriet, het werken om over je angsten heen te komen gaat belemmeren.



Mocht je over je angsten zijn heen gekomen en hij wil je nog steeds, heeft je relatie echt de meeste kans van slagen. En hee?? Wie weet wil je hem dan niet eens meer;)



Wat je ook doet, sterkte en succes met het werken aanjezelf. Dat word geen makkie
Ik heb een hele plannong gemaakt met al mijn afspraken voor deze week.



Dus mijn therapie.2x per dag naar buiten.

En ik ga proberen om 3x deze week1 halte met de bus te gaan.

En zaterdag komt mn vriendin langs.



Fingers crossed dat het goed gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Pas op dat je niet te veel wil in 1x.



Stapje voor stapje en gun jezelf de tijd. T zal vallen en opstaan worden maar als.je blijft doorzetten kom je er sterker uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 29 mei 2016 @ 22:00:

Ik heb een hele plannong gemaakt met al mijn afspraken voor deze week.



Dus mijn therapie.2x per dag naar buiten.

En ik ga proberen om 3x deze week1 halte met de bus te gaan.

En zaterdag komt mn vriendin langs.



Fingers crossed dat het goed gaat!!



Ik zal voor je duimen!



Ik dacht nog, hoe kom je bij je afspraak...

Gewoon zelf dus.

Toen jullie weekendjes weg gingen had je toen geen last?



Good Luck met alles!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:Eslarealidad schreef op 29 mei 2016 @ 23:14:

[...]



I

Ik zal voor je duimen!



Ik dacht nog, hoe kom je bij je afspraak...

Gewoon zelf dus.

Toen jullie weekendjes weg gingen had je toen geen last?



Good Luck met alles!





Nee weekendhes weg vond ik leuk maar ook spannend. Maar ik ben nogal een moeders kindje. En savonds wat gespannen, maar verder was t altijd leuk!!!

Dan was t ff een appje if n belletje naar huis , en ik kon er weer tegenaan.





En ik denk niet dat ik teveel ga doen nu. Het zou spannend zijn etc, maar ik ga heel erg mn best doen. Niet alleen voor mijzelf, maar ook de mensen om me heen..
Alle reacties Link kopieren
JIj kent je grenzen, ga er zeker niet over want dan doe je meer dan één stap terug en dat wil je niet hé.

Mijn vriendin heeft onlangs dat wel moeten doen om bepaalde spanningen te overleven met heibel als gevolg. Maar het komt wel weer goed. Ook met jou Lceetje. Je voelt goed aan als persoon, in je teksten, in je denken. Ik duim ook voor jou.
Haja ja ik voel me nu goed, en wil er voor de volle 100% voor gaan. En ja ik zou ook K dagen hebben. Maar t miet me lukken. Het heeft nu wel lang genoeg geduurt.

En nee ik moet geen wonderen verwachten, maar t moet goed komen.



Morgen opstaan, ontbijten, doche en met mama mee boodschappen doen. Iets wat ik nu echt niet zo leuk vind. Maar ik weer waarvoor ik t doe!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 29 mei 2016 @ 23:58:

Haja ja ik voel me nu goed, en wil er voor de volle 100% voor gaan. En ja ik zou ook K dagen hebben. Maar t miet me lukken. Het heeft nu wel lang genoeg geduurt.

En nee ik moet geen wonderen verwachten, maar t moet goed komen.



Morgen opstaan, ontbijten, doche en met mama mee boodschappen doen. Iets wat ik nu echt niet zo leuk vind. Maar ik weer waarvoor ik t doe!



Ja doen hoor!

Krijg je weer de controle terug.

Overwin je angsten. Leer je ook veel van.

Goed idee met je mams.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Lceetje... je verovert hier een paar hartjes !
Alle reacties Link kopieren
Vertel!!! Lceetje, ging het een beetje?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Haha ja gek genoeg wel.



Ik heb de HA gebeld omdat ik nieuwe medicijnen moet hebben. Maar ik moest er even heen omdat ze wilde weten hie het ging. We kwamen er samen uit dat het nog niet echt lekker gaat. Ik ga nu 150mg per dag slikken ipv 100.



Ik heb boodschappen gedaan, dat ging wel aardig.

Ik heb een rondje gestept. En ik zag toen dat er een bus aankwam, die achter mijn huis stopt. En ik ben daar gewoon ingestapt. Het ov is voor mij de laatste 5 maanden echt het ergste geweest wat er bestaat! Het was een ritje van 2min maar ik heb t wel gedaan.

Tien ik uitstapte zat ik vol adrenaline! En ik ben nogsgeeds trots op mijzelf!!!
Alle reacties Link kopieren
Hé goed zeg!
Mind the gap
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 30 mei 2016 @ 18:11:

Haha ja gek genoeg wel.



Ik heb de HA gebeld omdat ik nieuwe medicijnen moet hebben. Maar ik moest er even heen omdat ze wilde weten hie het ging. We kwamen er samen uit dat het nog niet echt lekker gaat. Ik ga nu 150mg per dag slikken ipv 100.



Ik heb boodschappen gedaan, dat ging wel aardig.

Ik heb een rondje gestept. En ik zag toen dat er een bus aankwam, die achter mijn huis stopt. En ik ben daar gewoon ingestapt. Het ov is voor mij de laatste 5 maanden echt het ergste geweest wat er bestaat! Het was een ritje van 2min maar ik heb t wel gedaan.

Tien ik uitstapte zat ik vol adrenaline! En ik ben nogsgeeds trots op mijzelf!!!



Je bent goed op weg...

Best al veel overwonnen vandaag.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lceetje schreef op 30 mei 2016 @ 18:11:

Haha ja gek genoeg wel.



Ik heb de HA gebeld omdat ik nieuwe medicijnen moet hebben. Maar ik moest er even heen omdat ze wilde weten hie het ging. We kwamen er samen uit dat het nog niet echt lekker gaat. Ik ga nu 150mg per dag slikken ipv 100.



Ik heb boodschappen gedaan, dat ging wel aardig.

Ik heb een rondje gestept. En ik zag toen dat er een bus aankwam, die achter mijn huis stopt. En ik ben daar gewoon ingestapt. Het ov is voor mij de laatste 5 maanden echt het ergste geweest wat er bestaat! Het was een ritje van 2min maar ik heb t wel gedaan.

Tien ik uitstapte zat ik vol adrenaline! En ik ben nogsgeeds trots op mijzelf!!!Wauw wat goed van je zeg! Dat is een flinke vooruitgang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven