Radio vraagje.

30-05-2016 22:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt heel blondT maar post deze vraag omdat ik het echt niet weet. Ik wil graag een draagbaar radiootje kopen voor op zolder. Gewoon een simpel ding van 20 euro. Volgens mij heeft de lidl deze ook nog wel eens in de aanbieding voor nog minder.



Die goedkope radioos zijn natuurlijk wel voor de analoge ontvangst en ik weet dat dit gaat verdwijnen tzt. Nu lees ik verschillende verhalen, dat analoge radio in 2017 gaat verdwijnen tot ergens in 2022.



Als dit op korte termijn gaat verdwijnen dan kan ik beter een digitale radio kopen (liever niet), betaal dan wel een euro of 50. Maar ik vraag me af hoe dat nou zit. Mijn digitale ontvanger zit 2 verdiepingen beneden, hoe werkt dat dan zo een digitale radio? Hoe krijg ik de ontvangst dan boven. Gaat dat via bluetooth, moet er een kaartje in?



Of kan ik gewoon een goedkope analoge radio kopen. En ook al gaat de analoge ontvangst tzt verdwijnen, verdwijnen hiermee dan ook alle zenders of blijven er altijd een paar zenders te ontvangen?



Ik hoef geen radio met usbaansluiting of cd speler. Ik wil gewoon een heel simpel radiootje.
Alle reacties Link kopieren
Die digitale radio gaat t.z.t. via DAB+, dat zit gewoon in de lucht (autoradio's gaan er ook op werken). Maar ik verwacht dat dat nog heel wat jaartjes gaat duren, je kunt gewoon een simpel radiootje kopen en er nog jaren mee vooruit.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Haal gewoon voor nu nog een gratis radiootje bij de kringwinkel of weggeefhoek.
Alle reacties Link kopieren
Dus ik kan nog gewoon een Ana!oge radio kopen. Heel fijn



Ik heb in mijn OP gevraagd of het via bluetooth gaat maar dat moet natuurlijk wifi zijn. Zie je, echt blond he.
Alle reacties Link kopieren
Is de Ipad meeslepen naar zolder geen optie? Daar luister ik meestal radio op.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 30 mei 2016 @ 22:15:

Haal gewoon voor nu nog een gratis radiootje bij de kringwinkel of weggeefhoek.Ik kan eens kijken daar maar de kringloop hier vind ik nog best prijzig. Ik breng er weleens spullen naar toe, kleding enzo maar ik schrik daar van de prijzen. Maar goede tip. Heb daar nog nooit voor een radio gekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 30 mei 2016 @ 22:16:

Is de Ipad meeslepen naar zolder geen optie? Daar luister ik meestal radio op.Niet iedereen heeft zo'n ding hè. Moeilijk voor te stellen, ik weet het.......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Acer1968 schreef op 30 mei 2016 @ 22:19:

[...]





Ik kan eens kijken daar maar de kringloop hier vind ik nog best prijzig. Ik breng er weleens spullen naar toe, kleding enzo maar ik schrik daar van de prijzen. Maar goede tip. Heb daar nog nooit voor een radio gekeken.Je zou zelfs eens even kunnen polsen bij het lokale recyclagecentrum, als ze daar ook elektrische apparaten aannemen. Ik denk dat veel mensen oude radios gewoon weggooien en zelfs niet de moeite doen om ze naar kringloop te brengen.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik in huis meestal gewoon mijn iPhone met wifi en een app van mijn favoriete radiostation.



DAB+ werkt nog niet optimaal, klinkt leuk, maar nog geen goede dekking door het hele land. Daarnaast vreet het energie, batterijen zijn erg snel op. Dus heb je eigenlijk nog een stopcontact nodig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 30 mei 2016 @ 22:16:

Is de Ipad meeslepen naar zolder geen optie? Daar luister ik meestal radio op.Ik heb geen ipad/iphone maar een tablet en Acertelefoon-) Tablet gebruik ik erg vaak en mijn tel gebruik ik niet als radio. Dan moet ik het zo in de gaten houden dat het altijd voldoende is opgeladen als ik weg moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 30 mei 2016 @ 22:21:

[...]





Je zou zelfs eens even kunnen polsen bij het lokale recyclagecentrum, als ze daar ook elektrische apparaten aannemen. Ik denk dat veel mensen oude radios gewoon weggooien en zelfs niet de moeite doen om ze naar kringloop te brengen.Daar ben ik laatst geweest. Lagen tientallen in een container, 1 1/2 meter de diepte in. Zonde he.
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 30 mei 2016 @ 22:21:

ik gebruik in huis meestal gewoon mijn iPhone met wifi en een app van mijn favoriete radiostation.



DAB+ werkt nog niet optimaal, klinkt leuk, maar nog geen goede dekking door het hele land. Daarnaast vreet het energie, batterijen zijn erg snel op. Dus heb je eigenlijk nog een stopcontact nodig.Stopcontact is aanwezig. Datvan de slechte dekking had ik ook gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Acer1968 schreef op 30 mei 2016 @ 22:23:

[...]





Daar ben ik laatst geweest. Lagen tientallen in een container, 1 1/2 meter de diepte in. Zonde he.Gewoon lief lachen en eentje vragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou hier zijn de mannen stikchagerijnig hoor. Zitten heel de dag in zo een hokje en als ze al iets moeten doen dan gaat het echt niet van harte. Ik had laatst iets in een verkeerde bak gegooid, betunplaten in de bak Overig ofzoiets. De bak stond voor kantoor. Na 10 platen in de bak en nog 3 te gaan kwam er een geïrriteerde meneer naar mij toe met een hark of ik het er even wilde uitscheppen. De betunbak waren ze aan het legen maar werd weer op zijn plaats gezet.

Dus ik geloof niet dat deze heren voor mij in de gaten gaan houden of er een radiootje binnenkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs voor mijn moeder een DAB+ radio gekocht voor iets van 30 euro welke ook FM ontvangst heeft.

Ik heb er alleen nog maar positieve geluiden over gehoord, ook van het personeel bij mijn moeder in het tehuis.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor het meedenken. Ga morgen kijken voor een analoge radio.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 30 mei 2016 @ 22:36:

Ik heb onlangs voor mijn moeder een DAB+ radio gekocht voor iets van 30 euro welke ook FM ontvangst heeft.

Ik heb er alleen nog maar positieve geluiden over gehoord, ook van het personeel bij mijn moeder in het tehuis.Wil je het merk noemen. Ik had al een goedkope Akai radio gezien bij MM.
Alle reacties Link kopieren
Medion bij bol.com zie ik staan. Is het deze



https://www.bol.com/nl/p/ ... 3723208-9200000050079078#?
quote:Hayek schreef op 30 mei 2016 @ 22:20:

[...]



Niet iedereen heeft zo'n ding hè. Moeilijk voor te stellen, ik weet het.......

En dus mag het niet geopperd worden?

Stel dat ze er wel een heeft. Of een tablet. Of een smartphone.... stel je voor.
Ik zou me niet druk maken over het verdwijnen van analoge radio hoor, zeker niet bij een investering van misschien wel €30,-. Wanneer je nu voor €60,- een radio zou kopen die compatible is met nieuwere systemen dan kun je er donder op zeggen dat dat ding al lang niet meer voldoet wanneer analoge radio niet meer ontvangen kan worden.



Je kunt je beter richten op een analoge radio met goed geluid. Een radiotje van €20 zal gerust wel ontvangen, maar wanneer je 'm eens wat harder wil zetten, omdat dat meeblertechnisch voor iedereen beter is, dan zal je de beperkingen merken.



Mi is het verstandiger om idd tablet/smartphone/notebook/oid mee te nemen en een paar leuke speakertjes aan te schaffen en daar dan wat meer voor uit te geven. Die speakertjes zijn ook helemaal niet afhankelijk van analoog/kabel/glasvezel/oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 30 mei 2016 @ 22:20:

[...]



Niet iedereen heeft zo'n ding hè. Moeilijk voor te stellen, ik weet het.......Of een andere tablet, of je telefoon. Gewoon iets met internetverbinding. Maar ik weet niet hoe de ontvangst op jouw zolder is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Acer1968 schreef op 30 mei 2016 @ 22:39:

[...]





Wil je het merk noemen. Ik had al een goedkope Akai radio gezien bij MM.



Dat wil ik wel maar kan ik niet

Donderdagmorgen moet ik er naar toe, dan kan ik even kijken voor je. Hij komt in ieder geval bij de MM vandaan.



Overigens, er zijn zenders (oa radio 5) welke niet op de FM te beluisteren zijn en wel via DAB+
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Of een simpele wekkerradio, de HEMA heeft er één voor € 18.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 30 mei 2016 @ 23:44:

[...]



En dus mag het niet geopperd worden?

Stel dat ze er wel een heeft. Of een tablet. Of een smartphone.... stel je voor.Hm, ik wilde eigenlijk zeggen dat ik toch wel aanneem dat iemand daar zelf al wel aan gedacht heeft, maar TO omschrijft zichzelf als blondT, dus misschien was m'n aanname inderdaad wat te optimistisch.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 31 mei 2016 @ 00:00:

Ik zou me niet druk maken over het verdwijnen van analoge radio hoor, zeker niet bij een investering van misschien wel €30,-. Wanneer je nu voor €60,- een radio zou kopen die compatible is met nieuwere systemen dan kun je er donder op zeggen dat dat ding al lang niet meer voldoet wanneer analoge radio niet meer ontvangst nemen kan worden.



Je kunt je beter richten op een analoge radio met goed geluid. Een radiotje van €20 zal gerust wel ontvangen, maar wanneer je 'm eens wat harder wil zetten, omdat dat meeblertechnisch voor iedereen beter is, dan zal je de beperkingen merken.



Mi is het verstandiger om idd tablet/smartphone/notebook/oid mee te nemen en een paar leuke speakertjes aan te schaffen en daar dan wat meer voor uit te geven. Die speakertjes zijn ook helemaal niet afhankelijk van analoog/kabel/glasvezel/oid.Daar heb je gelijk in dat als ik nu een dab radio koop, er tegen die tijd dat analoge ontvangst voorgoed verdwijnt, er weer betere systemen zullen zijn dan DAB. Ik luister liever niet via tablet of telefoon. Tablet gebruik ik veel en ik denk niet dat ik en radio en op internet tegelijk kan. Daarbij is zo een speaker net zo duur of duurder als een radio. De Tel gebruik ik om te bellen en moet deze anders te vaak opladen en dit ook weer in de gaten houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven