Huishoudschema

17-05-2016 11:33 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik een wat gestructureerder huishouden willen. De gedachte daarachter is; opgeruimd huis, opgeruimd hoofd.



Ik merk dat als ons huis rommelig is en naar mijn idee niet schoon genoeg, ik me ook wat onrustig voel. Vaak ga ik op een dag als een malle door het huis heen en dan voel ik me tevreden met het resultaat. Maar met 2 kleine kinderen is het resultaat vaak snel weg.



Om wat meer structuur aan te brengen zat ik te denken aan het opstellen van een schema.



Wie heeft er ook een schema? Hoe ziet deze er ongeveer uit? En helpt het je?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 31 mei 2016 @ 16:16:

[...]





Dat doe ik wel hoor, gewoon de mond eraf en dan langs de muren (bovenaan) en het plafond. Net niet aanraken zeg maar. Gaat prima.Dat doe ik inderdaad wel in de hoekjes/zijkanten. Maar het hele plafond lijkt mij zo ongelooflijk zwaar met die logge stofzuiger.
Hier ook geen strijkplank/strijkijzer in huis.

Meeste kleding kan zo uit de wasmachine weer aan,daar koop ik de kleding op in.

En mijn Miele wasdroger heeft een strijkvrij programma voor de rest van de kleding;-))

Op zondag maak ik de begane grond schoon en op maandag de verdieping.En verder net wanneer ik tijd heb en waar het nodig is.

Ik heb borden genoeg in huis dus je hoeft bij ons niet van de vloer te kunnen eten....
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 31 mei 2016 @ 16:04:

[...]





Twee keer per week Ik doe dat echt bijna nooit. Haal er zo nu en dan een Swiffer overheen voor het stof, maar hoe vies worden die dingen nou?

Muren en plafond stofzuigen is wel nodig bij ons, er zitten snel veel spinnenwebben, maar eens per maand vind ik dan wel genoeg.Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven