Wel of geen lichtkoepel

30-05-2016 21:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



We hebben een huis gekocht met bestaande aanbouw (6x3m.) Het huis is nu in totaal 6x11m.

Waar het huis eerst uit meerdere halfopen ruimtes bestond, bestaat het huis nu uit één open ruimte. Alleen de gang is apart.

We willen een klein raampje vervangen door een glazen pui met openslaande deuren van 2,50 x 2,50. We vragen ons af of we de lichtkoepel nu nog wel nodig hebben. Hij is namelijk aan vervanging toe. We vragen ons af, of de gehele lichtkoepel weg, of de lichtkoepel vervangen?



Foto huis

De 'oude' situatie. De dakkoepel is hier zichtbaar



Foto huis

De witte muur aan de achterkant (met deur en klein raam) wordt volledig (van onder tot boven) van glas.



foto huis

De ruimte vanuit de andere kant gezien.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de vele reacties. Het wordt inmmiddels inderdaad een flinke klus alles bij elkaar.



Later bekijken is mogelijk, maar het is volgens mij beter om het nu te bedenken. Dan kan het dak meteen dicht gebrand worden.



Solartube en lichtstraat heb ik ook naar gekeken, maar dit wordt volgens mij een stuk duurder dan een lichtkoepel.



De openslaande deuren zijn op het oosten. Het kleine glas aan de zijkant van het huis is op het zuiden. Het raam aan de voorzijde is op het westen. De openslaande deuren zullen wel veel licht binnenlaten in de aanbouw. Ik vraag me af of het midden van het huis ook licht genoeg blijft. Ik weet ook niet of de koepel helemaal mooi zit daar. De tafel komt midden in de aanbouw over de lengte van de aanbouw.



Ik twijfel nu over:

Een nieuwe koepel op de oude plaats

Twee nieuwe koepels (een op de oude plaats en een aan de andere kant van de aanbouw)

Geen koepel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven