Keuken uit Duitsland?

31-05-2016 11:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haaaai,



Voor ons nieuwbouwhuis zijn we opzoek naar een keuken.



Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met je keuken uit Duitsland halen?

Het schijnt veel goedkoper te zijn dan naar een Bruynzeel ect te gaan.



Zo ja: Heb je ook een naam / site van de keukenzaak?



Ik hoor graag tips !!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Pallen (Aken) of Porta (idem) zijn grote zaken. Let goed op: in Duitsland kun je geen gasfornuizen kopen (heeft men geen aansluiting voor) en ook bij het installatie moet je even goed uitkijken.



Wij wonen in het grensgebied en ik hoor verder alleen maar positieve ervaringen.



Succes met je nieuwe huis en keuken
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Duitsland



Die van ons komt van Wohnwelt Pallen. Het merk? Goede vraag, we hebben gewoon uitgezocht wat we mooi vonden. Wel is er een groot prijsverschil tussen keukens die in de aanbieding zijn en keukens die dat niet zijn.



Wij lieten een prachtige keuken ontwerpen, kwamen toen op een prijs uit van 30.000 euro. Slik. In mijn berekeningen had ik een budget van 8.000 opgenomen. Gebaseerd op reclamefolders, waarin keukens stonden ´2800 euro zoals afgebeeld, met vaatwasser, oven, ijskast en kookplaat´. Oke, dat nog geen drieduizend wat positief is, dat snap ik.



Tja, zegt de verkoper, voor achtduizend heb je echt geen keuken. Reclamefolder onder zijn neus; ja, maar dat zijn aanbiedingen. Mooi, dan beginnen we opnieuw. Uiteindelijk uitgekomen op 9.600 euro.



Dus... Let op de folders.



Aansluiten mogen ze niet, daarvoor moet je extra betalen (kost niet zoveel), vooraf zorgen dat de leidingen op de juiste plek liggen, en de stopcontacten zijn aangelegd, want dat is werk voor loodgieter en electricien. Of zelf doen natuurlijk, ligt eraan hoe handig je bent. Of, laatste optie; zorgen dat je de tekening van het huis bij je hebt, waarin alle stopcontacten en waterpunten ingetekend staan.



Keuken is inmiddels elf jaar oud en de afwasmarie begint sinds een paar maanden kuren te vertonen. Voor de rest nog als nieuw.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Pallen heeft overigens zoveel Nederlandse klanten dat ze inmiddels ook gasfornuizen verkopen. En ook een heleboel nederlands-sprekende verkopers in dienst hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ben je überhaupt wel eens een keukenconcurrent/kampioen/Bruyneel binnengelopen?



Bij een van hen heb ik een keuken gekocht met whirlpool apparatuur. Op basis van tekening kwamen we op 10.000 euro uit en na onderhandelingen voor 4.500 euro Inc montage.

Dus misschien hoor jij ervaringen van mensen die niet kunnen, of weten hoe te onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
oeps verkeerde knopje
Alle reacties Link kopieren
quote:Nellebelletje schreef op 31 mei 2016 @ 11:22:

Let goed op: in Duitsland kun je geen gasfornuizen kopen (heeft men geen aansluiting voor) en ook bij het installatie moet je even goed uitkijken.

Heb toch echt een Duitse keuken met gasfornuis?!



Eggemann Keukenstudio in Rees (bij Arnhem de grens over).
Alle reacties Link kopieren
Duitse keukens zijn meer dan prima. Kijk alleen uit met garantie. De keukenmeneer is niet verplicht de garantie buiten Duitsland te handhaven. Een beetje keukenbedrijf zal alles netjes afhandelen maar het hóeft dus niet.



Verder: bij de gemiddelde Nederlandse keukenzaak kan je makkelijk 40 tot 55 % korting bedingen. Afhankelijk van de materialen die er gebruikt worden.

Montage gratis erbij bedingen kan dan vaak óók nog.

Dus offertes laten maken en keihard uit onderhandelen ????

Absoluut geen genoegen nemen met minder dan 40 procent korting op de door hun genoemde prijs!

Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op 31 mei 2016 @ 11:43:

Ben je überhaupt wel eens een keukenconcurrent/kampioen/Bruyneel binnengelopen?



Bij een van hen heb ik een keuken gekocht met whirlpool apparatuur. Op basis van tekening kwamen we op 10.000 euro uit en na onderhandelingen voor 4.500 euro Inc montage.

Dus misschien hoor jij ervaringen van mensen die niet kunnen, of weten hoe te onderhandelen.



Keukenkampioen kwam op 18.000 uit en hebben we ontzettend veel voor moeten inleveren.

Bruynzeel gaan we volgende week heen, echter staan zij er om bekend dat ze duur zijn.

Grando geweest, 21.000 euro...

er wordt zoveel handjeklap gedaan bij die zaken en aangezien we nog de tijd hebben om rond te kijken kwam ik bij deze optie terrecht
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Ik heb een afspraak gemaakt bij een duitse keuken zaak..

Even afwachten wat het gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje01 schreef op 31 mei 2016 @ 12:48:

Duitse keukens zijn meer dan prima. Kijk alleen uit met garantie. De keukenmeneer is niet verplicht de garantie buiten Duitsland te handhaven. Een beetje keukenbedrijf zal alles netjes afhandelen maar het hóeft dus niet.





Succes



Van Pallen weet ik 100% zeker dat het met die garantie wel goed zit. Ik denk dat zeker 20% van hun klanten Nederlanders zijn, die willen echt geen slechte reclame.

Bij mijn neef is een nieuwe keuken geinstalleerd door hen, na een half jaar was de diepvries kapot. Pallen kwam, zocht het uit, ontdekte doorgeknaagde kabels (ontsnapte hamster heeft geluk gehad) en herstelde de boel gewoon tegen kostprijs. Misschien hadden ze het nog bij de verzekering kunnen opgeven, maar ik weet niet of ze dat gedaan hebben.



Alleen staan ze niet dezelfde dag nog op je stoep maar plannen het in, ze rijden niet af en aan. Het kan dus wel goed zijn dat je een dag of wat moet wachten.



Het grootste verschil, naast de prijs (al geldt dat vast niet voor elke zaak); in Duitsland zijn ze verplicht om hun rotzooi weer mee te nemen, dus alle verpakkingsmateriaal gaat de vrachtwagen weer in. Terwijl ik van Nederlandse bedrijven regelmatig hoor dat je zelf karton en plastic nog mag opruimen.

Wij kregen van Pallen een bank terwijl ons huis nog op z´n kop stond. Ik heb behoorlijk moeten praten om hen ervan te overtuigen dat ik die bank liever nog een paar dagen in de plastic wilde laten. Heb ervoor moeten tekenen.



Met Porta heb ik geen ervaring, maar ook dat is een vrij grote keten, ik neem dus eigenlijk aan dat ook zij niet groot geworden zijn door pietluttig te zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken gekocht bij Meda in Kleve, daar hoorden we goede verhalen over. Hij wordt over een paar maanden geplaatst. Gratis montage en een hele scherpe prijs (vanaf het begin, nog een beetje kunnen onderhandelen).



Wij hebben ook gas, dus dat is onzin. Dat mogen ze inderdaad niet aansluiten, maar veel NL'se keukenleveranciers ook niet. Is een verzekeringsdingetje.
Alle reacties Link kopieren
Let er ook op bij gastoestellen dat de aansluiting klopt. In NL zal standaard de aansluiting gebaseerd zijn op een bepaalde druk en samenstelling van het gas.

Heb je een losse gastank, omdat je wat achteraf woont, dan heb je ander gas en dus andere branders/aansluiting nodig.



Dat geldt ook voor apparatuur die voor een ander land bedoeld is. Die zal niet standaard uitgaan van de samenstelling zoals het gas uit Slochteren. (maar dat is dus wel op te lossen)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook in DL geweest en t viel ons eigenlijk tegen.

Wel meteen een eerlijke prijs dan in NL maar scheelde ons te weinig mrt de ( na onderhandelingen ) nl prijs.

Ligt misschien ook aan wat je wilt.

Wij hadden ook geen klik met de verkoper die niet goed naar onze wensen luisterde.

Na ruim 2 uur de offerte maar veel dingen niet naar onze zin. Die aldus hem niet konden ( terwijl elders wel)



Wij zijn elders geslaagd in NL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven